Pitäisikö Loftiksen näkyä vain käyttäjille?

Tänne voit ilmoittaa itsestäsi, jos olet uusi. Täällä voit myös kysyä pulmatilanteissa ja antaa palautetta mistä vaan asiasta. Ylläpidon ilmoitukset nykyään ylimmässä osastossa.

Valvoja: Celeb

Pitäisikö Loftiksen osastojen näkyä vain käyttäjille?

Kyllä
39
45%
Ei
48
55%
 
Ääniä yhteensä: 87

Celebriel
Pipari
Viestit: 967
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:45 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Celebriel »

Aphrael kirjoitti:
Anóriel kirjoitti:äänestin 'kyllä' vaihtoehtoa. Koska: eräät ihmiset ovat joutuneet jättämään rakkaan loftiksemme kun vanhemmat ovat 'tunkeutuneet' tänne.
Yhdyn tässä kohtaa elellä puhujaan täysin. Vanhemmat ovat sellainen pieni riesa, jonka minäkin pelkään joskus hyökkäävän tänne. Enkä välttämättä tahtoisi saada sellaisia "tällaistakos se meidän pikku Aphrael* lueskelee".
*Nimi muutettu
Hmm en muista mitä äänestin mutta taisin äänestää kyllä.. mutta tämä on aivan totta!
Kuva
Vuoden taiteilija est. 2007
Katsokaa myös:
http://dragonsoul2.deviantart.com ^^
Rekisteröidy ja kouluta oma dino! Autat samalla omaa dinoani. http://www.dinoparc.com/?ref=Dragorel
Piratesse
Vitam Piratae Aligo
Viestit: 781
Liittynyt: Su Marras 06, 2005 11:26 pm
Paikkakunta: Shin-Ra HQ

Viesti Kirjoittaja Piratesse »

Vähän hankala asia. Minä äänestin "Ei." Itse kävin täällä aina silloin tällöin lukemassa ficcejä ennenkuin olin edes kirjautunut koko foorumille. Tätä meni siis aika monta vuotta, ennenkuin rohkaistuin tänne saakka. Yksi syy oli juuri, se miten nätisti ja ystävällisesti kaikkien ficcejä kommentoidaan. Sittenpä tällainen arka pöytälaatikkokirjailijakin uskalsi tulla mukaan... Ihan varmaan tuolla on muitakin kuin minä, jotka tekevät ihan samalla lailla ja jossain vaiheessa innostuvat tulemaan mukaan.

Ymmärrän kyllä, että toisilla on ongelma jos vanhemmat lukisivat omia tekstejä. Eikö sitten voisi tehdä niin, että "tulenarimmat" ficciosastot näkyisivät vain kirjautuneille? Minä en ala tuomitsemaan ketään ja vähän ihmetyttää esim. Esegen tapaus. Eikö kirjoittaminen kuitenkin ole tapa purkaa itseään fiksulla tavalla - vaikka tuotos olisikin sitten *köh* aika mielenkiintoinen. :wink: Olisiko tässä miettimisen arvoinen ehdotus?
Delly
Lady Antiangst
Viestit: 1082
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 2:07 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Delly »

Piratessella on pointti. *nod* Totta kyllä, etten minä itsekään välttämättä haluaisi vanhempieni lueskelevan joitakin tarinoitani, mutta useimmista niistä olen kuitenkin sen verran ylpeä, että perkele, lukekoon. Minusta kyse on pikemminkin siitä, miten törkeää vanhemmilta on tunkeutua penkomaan lapsen yksityiselämää. Kyllä, heidän pitää huolehtia siitä, etteivät muksut lähde mihinkään täysin tolkuttomaan touhuun. Tässä suhteessa olen nykyään tyytyväinen vanhempiini - aluksihan ne tietysti olivat ihan villinä koko nettitouhun kanssa, mutta nykyään ne luottavat miun arvostelukykyyn. Minä kerron meneväni miitteihin jne, ne kysyvät vain että keitä sinne tulee, ja nimet alkavat olla niille jo hämärästi tuttujakin. Ne uskovat, kun kerron (rehellisesti) että lähes kaikki on ennestään tuttuja. Minusta se, että lapsen sanaan tai arvostelukykyyn ei luoteta, on vanhempien suunnalta todella paha loukkaus (etenkin kun suurin osa meistä on kuitenkin jo vähintään siinä iässä, jossa vanhempien pitäisi alkaa hiljalleen tottua lapsensa aikuistumiseen...), ja on inhottavaa, jos niiden täytyy mennä urkkimaan, että mitä se kirjoittaa. Koska ainakin suurin osa meistä kirjoittaa omille tunteilleen ja itselleen eikä suinkaan rahasta, se on lähes sama kuin menisi lukemaan lapsensa päiväkirjaa. Toisen päiväkirjan lukeminen ilman lupaa on mielestäni anteeksiantamatonta, ja vanhempien nuuskiminen lastensa kirjoitusten suhteen on vain hiukan helpommin anteeksiannettavissa.

Totta kylläkin, että kaikki tekstit, mitä kuunaan olen nettiin laittanut, löytyvät myös koneiltani, joten ne kyllä löytää, jos niikseen tulee. Mutta luotan siihen, että iskä luottaa minuun ja äiti puolestaan --- ei osaa käyttää koneita. ^^
And so they lived happily ever after.
- The End -

Vuoden Loftisficcaaja '04, '05 ja '06 + Suloinen '07 ja '09 + Pippin '10 \o/
Amontie
Örkki
Viestit: 44
Liittynyt: To Marras 03, 2005 7:42 pm

Viesti Kirjoittaja Amontie »

Äänestin kyllä. (ei taho että perhe ja muut lukee)
Minusta on inhottavaa, että kaikki maailman idiootit näkee tän paikan ja tänne tulee nollapostaajia. Ja jos perhe joskus tulee lukemaan, että mitäs mie tääl oon tehny...
Äänestin siis kyllä, täällä on ihan tarpeeksi porukkaa, vaikka liittyjien määrä vähentyis.
Oldis
Samooja
Viestit: 489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 7:54 pm
Paikkakunta: Tamperkele

Viesti Kirjoittaja Oldis »

Amontie kirjoitti: Äänestin siis kyllä, täällä on ihan tarpeeksi porukkaa, vaikka liittyjien määrä vähentyis.
Toisaalta.. Jos on vähemmän porukkaa, syntyy tiiviimpi yhteisö. Tulee nopeammin tutuiksi toisilleen ym. Jos uusia tulee tällä vauhdilla, en kohta enää muista kuka on kekäkin.
Join the dark side, we have an useless orange eye.
Lera
Puolituinen
Viestit: 235
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 3:20 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lera »

Aphrael kirjoitti:Toisaalta.. Jos on vähemmän porukkaa, syntyy tiiviimpi yhteisö. Tulee nopeammin tutuiksi toisilleen ym. Jos uusia tulee tällä vauhdilla, en kohta enää muista kuka on kekäkin.
Totta. Ja paikasta tulis ns. lämpimämpi ja kodikkaampi. <3

Haluan tästä paikasta vain jäsenille näkyvän. n_______n
last.fm ++ avatar by towelrack_icons @ lj.com
Annatar
Puolituinen
Viestit: 389
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 4:09 pm
Paikkakunta: Rohanin ruohotasangot

Viesti Kirjoittaja Annatar »

Samaa mieltä Piratessen ja Delly-bellin kanssa: olisi kiva jos jotkut ficciosastot näkyisivät vain käyttäjille. Toisaalta rajan vetäminen vain käyttäjille ja kaikille näkyvien osastojen välille saattaisi olla ongelmallista. Millä perusteella/ rating- tasolla jako tehtäisiin?
On kieltämättä hiukan epämukavaa ajatella että mitä erikoisimmat, angstisimmat ja omituisimmat tarinat ovat ihan kaikkien nähtävänä.

Muuten äänestäisin että Loftis näkyisi vaan käyttäjille, mutta kun itsekin tuli katselleeksi paikkaa ennen liittymistä... miten sitä muuten tietää mihin on liittymässä, jos ei pysty vähän katsella ympärilleen ensin.
Viimeksi muokannut Annatar, To Maalis 30, 2006 3:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuoden Draamaficcaaja 2007

Kauniin avan taiteili julietik.

Ruoskatarin (okei, Ruoskattaren ;)) kautta Annatariksi jälleen.
yashmine
Moon Child
Viestit: 604
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 7:29 pm
Paikkakunta: Sateenkaaren päässä.

Viesti Kirjoittaja yashmine »

Itse muinoin äänestin vaihtoehtoa kyllä. Nyt tämä on ollut täällä jo vaikka kuinka kauan, ja koko ajan tulee uusia ajatuksia esiin... En oikein ole varma... Mollemmilla vaihtoehdoilla on puolensa (Niin kuin jo aikaisemmassa viestissäni totesin. ^^ )...

Täällä on ollut paljon keskustelua ja eri vaihtoehtoja... Tehdäkö osa osastoista vain käyttäjille näkyviä? Kuten Miitit ja Muut? Vai pitäisikö tuttuja ajatellen ficciosastoja laittaa vain käyttäjille näkyviksi? Miten käy nollapostaajien? Tuleeko heitä lisää? Tuleeko Loftiksesta luotaantyöntävä? Tuleeko Loftikseen parempi tunnelma, jos yhteisö on pienempi? Mitä tapahtuu?

En oikein tiedä tästä... Minusta koko juttu alkaa mennä jo sotkuiseksi. xDD


Viime viesteissä on keskustelua, että Loftiksessa on jo tarpeeksi porukkaa... Loftiksesta tulisi lämpimämpi ja kodikkaampi paikka, jos olisi vähemmän jäseniä tms.

On totta, että jos on vähemmän porukkaa, eikä kaikki vain "vähän kiinnostuneet" liittyisi, ehtisi tutustua enemmän toisiinsa, mutta toisaalta juuri silloin voisi nollapostaajien määrä lisääntyä. Tuo on todettu moneen kertaan. Mutta jos sanotaan, että tämä olisi lämpimämpi ja kodikkaampi paikka Loftiksen näkyessä vain niille, jotka viitsivät luoda oman tunnuksen ja näin... No, minusta alkaa tuntua hiukan kylmähköltä sanoa noin. Ja se, että "jos uusia tulee tällä vauhdilla niin en tiedä kuka on kuka..." Ei muuten mitään mutta kun kun kun... Ovathan uudet kasvot silti tervetulleita, eikö vain? Koska Loftiksesta ei kuitenkaan saisi tulla paikka, jonne ei hauttaisi uusia.

Pääh. En enää tiedä mitä selitän. Menee monimutkaiseksi. Tietävätkö adminit asian ratkaisun ajankohdasta? ^^'
(Ja älkää vetäkö herneitä neniinne, olen kirjoittanut tähän väsyneenä kaikkea, mikä vain päähän pälkähtää. Eli siis anteeksi jos sanoin jotain tyhmää tai loukkaavaa tai muuten vain pälliä tai jotakin. Sanomani oli siis se, että Loftis olisi avoinna uusille niin kuin tähän asti, ja joukkoon mahtuu aina. *naur*)
Viimeksi muokannut yashmine, Su Joulu 18, 2005 7:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rakasta minua kyselemättä.

___
-Vuoden 2005 tulokas-
-Vuoden 2007 Merri-
Delly
Lady Antiangst
Viestit: 1082
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 2:07 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Delly »

Minusta ajatuskin, että "Loftiksessa on jo ihan tarpeeksi porukkaa", on naurettava. Anteeksi, ihmiset, loukatahan en tahdo. Mutta siis, tuo vain on niin ilkeästi ajateltu - silloinhan on hyvin, hyvin todennäköistä että lauma ihania ihmisiä, joihin olisit ehdottomasti halunnut tustua, vilkaisee Loftista ja poistuu sitten kohauttaen harteitaan miettien, että "Ei ne mua kuitenkaan tonne halua". Ja ylipäänsä koko lausekin - "Älä rekkaa. Täällä on ihan tarpeeks porukkaa ilman suakin" - on jotain ilkeää ja suoraan sanoen varsin ala-arvoista. Olen tässä viime viikkoina kulkenut samalla bussilla, jolla ala-asteikäiset pennut kulkevat, ja olen vasta nyt käsittänyt, millaisia paskiaisia senikäiset ovat. Jengit ja pienten reppanoiden syrjiminen on paljon runsaamaa ja julmempaa kuin myöhemmällä iällä (tietysti sitä tapahtuu myöhemminkin, muttei niin paljon). Tai siis, mie itse olin yksi niistä jotka jätettiin lähes aina ulkopuolelle - kun mentiin parijonoon, minä olin se kolmas joidenkin toisten kanssa. Ja minun täytyy sanoa, että minun mielestäni tämä "Täällonihantarpeekstyyppeimuutenki"- ajattelu ei ole kovinkaan kaukana tuosta kakaroiden imperiumista.
And so they lived happily ever after.
- The End -

Vuoden Loftisficcaaja '04, '05 ja '06 + Suloinen '07 ja '09 + Pippin '10 \o/
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Delly, ei, se ei ole kiva ajattelutapa. Minunkaan mielestäni. ^^

Ja kuten Katiainenkin joskus ajat sitten sanoi; ei se sitä ongelmaa poista etteikö tutut pääsisi lukemaan kirjoituksia; rekisteröitymällä se vain onnistuu eikä se ole kovin hankalaa. ^^

Mutta huolimatta tuosta aikaisemmasta viestistäni, minulla ei ole oikeastaan mielipidettä mihinkään suuntaan. Mitä vain ihmiset pitävät parempana. Whateva. ^^
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Oldis
Samooja
Viestit: 489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 7:54 pm
Paikkakunta: Tamperkele

Viesti Kirjoittaja Oldis »

Delly-bell kirjoitti:Minusta ajatuskin, että "Loftiksessa on jo ihan tarpeeksi porukkaa", on naurettava.
Onhan se toki näinkin. Mutta no.. niin juu.. Hankalaa selittää tuota. Mutta voisi toki jotain jättää näkyville ja jotain ei. Ja jos oikeasti kiinnostaa niin aina voi rekisteröityä ja huomata miten hauskaa täällä on. Mutta kyllä mielestäni osan jutuista voisi jättää pois.
Join the dark side, we have an useless orange eye.
Bihci
Örkki
Viestit: 47
Liittynyt: Su Marras 27, 2005 9:30 pm
Paikkakunta: St. River

Viesti Kirjoittaja Bihci »

Mun mielestä sen pitäis näkyä kaikille. Ite ainaki rekkauduin just siksi, että näin etukäteen mitä kaikkea täällä on.
Amontie
Örkki
Viestit: 44
Liittynyt: To Marras 03, 2005 7:42 pm

Viesti Kirjoittaja Amontie »

kieltämättä...
mä en muuten sanonu, etten tahtois uusia! Mä sanoin, että ei haittaa, vaikkei tulis niin nopeaan tahtiin, ainaskaan nollapostaajia sun muita. Molemmilla vaihtoehdoilla on puolensa, mutta älkää kiitos käsittäkö väärin minua. Saatte tuntemaan itseni kauhean ilkeäksi :(
Ehkä paras olisi, että jotain näkyy, mutta jos pitäis valita, niin mieluummin ei näy mitään.
(myönnän tulleeni juuri siksi, että luin näitä ficcejä, mutta siitä huolimatta...)
Cecilia Musta
Puolituinen
Viestit: 282
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 4:11 pm
Paikkakunta: Tharasissa, joko Alamaailmassa tai Mustassa Sudessa nurkkapöydässä.

Viesti Kirjoittaja Cecilia Musta »

liittykööt aiheeseen tai ei, mutta minä en ole tutustunut yhteenkään foorumiin ennen reklautumista :roll:
kuitenkin olen pysynyt (tai ainakin yrittänyt pysyä) suhteellisen aktiivisena...
Teräsbetonista paljon vaikutteita saanut tarinani:
Tulenkantajat
Piratesse
Vitam Piratae Aligo
Viestit: 781
Liittynyt: Su Marras 06, 2005 11:26 pm
Paikkakunta: Shin-Ra HQ

Viesti Kirjoittaja Piratesse »

Pakko se kai vähän tätä jatkaa. Minä olen sellainen perusepäluuloinen ihminen, joka nuuskii kaikki paikat ja miettii vielä noin kymmenen kertaa liittyäkö vai eikö, onko tuo minun paikkani vai ei - ja loftis on kyllä moneen kertaan nyt todistanut, että kyllä tämä minun paikkani on. :) Sen takia minusta olisi hyvä, että loftis näkyisi rekkaamattomillekin.

Mitkä olisivat sellaiset "ongelmia" aiheuttavat osastot? Angst? Slash? Voisin ainakin kuvitella, että vähemmän liberaalille ihmiselle ne saattaisivat aiheuttaa päänvaivaa. Tuskin nyt kukaan vetää herneitä nenäänsä muusta? Vai olenko väärässä? Minua saa kernaasti ojentaa ja ohjata oikeaan suuntaan. Minulla kun menee kaikki läpi, mutta mitä mieltä te olette?
Lukittu