TTT:n Extended Edition

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Avatar
Paula
Puolituinen
Viestit: 206
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 7:33 pm
Paikkakunta: Espoo

TTT:n Extended Edition

Viesti Kirjoittaja Paula »

Nyt on katsottu koko leffa viiteen tai kuuteen kertaan, enkä voi kuin todeta, että upeaa, aivan upeaa.

Pidennetyt kohtaukset olivat vain eduksi, ja pidinkin TTT:stä paljon enemmän nyt kuin leffateatterissa, jossa monet kirjasta poikkeavat kohtaukset lähinnä ärsyttivät. Teatteriversio oli minulle lähinnä pettymys. Nyt senkin hyvistä kohdista saa paljon enemmän irti, kun ei koko ajan manaile huonoja puolia, joista EE selittään tarpeeksi monia.

Haltiaköysi-kohtaus miellytti minua paljon , sillä olin surrut, ettei sitä näkynyt elokuvassa, ja Eowynin hautaislaulu on jotain aivan upeaa. Puhumattakaan sitten Boromirista iskemästä Gondorin lippua takaisin vallatun Osgiliathin korkeaan torniin huutaen "For Gondor!" ja miesten vastausta siihen, Boromirin huuto "For Gondor!", miesten vastaus siihen, Boromirin karjaisu "For Gondor!", kaikkien miesten vastaus siihen... Niin upeaa, kylmät väreet kulkevat pitkin selkäpiitä. Niin upeaa, niin upeaa.
EE valaisee mainiosti Faramirin tarkoitusperiä, siitä miksi hän on ilkeämpi kuin kirjan Faramir. Ekstroillakin on hyvää juttua Faramirista, mutta onneksi sitä "selitetään" myös elokuvassa itsessän. *vihainen mulkaisu Denethorin suuntaan* Boromiristakin saa ihmismäisemmän kuvan. Muutenkin koko Faramirin muistelu Boromirista on silkkaa plussaa.

Vaikka tämä ei varsinaisesti EE:lle kuulu, niin ensimmäisellä katselukerralla minulle tuli kyyneleet silmiin siinä kohdassa, kun Sarumanin joukot hyökkäävät rohanilaiskylään ja äiti lähettää lapsensa viemään viestiä Edorasiin...

Ja se Theodenin "One last time..." saa myöskin kylmät väreet selkäpiihin. Jadelle totesinkin TT: EE:tä katsoessani, että minut saa takuuvarmasti kyyneliin sellaisella "Toivoa ei ole, mutta miekat tanaan, ja viimeiseen taistoon"-asenteella. Siis kyyneleet silmissä sitä katsottiin kotona... (Ot: Morannonin kentillä sitä efektiä ei tosin tule. :|)

Se Eowynin 'muhennos' - kohtaus ottaa päähän huomattavasti. En pidä siitä ollenkaan. Lisäksi Aragornin tunkeminen Bregoa kesyttämään tympii. Muita miinuspuolia ei kuitenkaan löydy.

Minulle oli kieltämättä aika järkytys saada tietää niiltä ekstroilta, että he olivat edes aikoneet tosissaan laittaa Arwenin taistelemaan Hemlin syvänteelle. Onneksi eivät tehneet sitä. Onneksi tosiaan.
'Thomas Covenant,' he said as if he were rising to a challenge, 'the Unbeliever.'

~The Chronicles of Thomas Covenant, the Unbeliever (Stephen Donaldson)
Tricardon
Pehmomato
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 11:46 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tricardon »

Minua huvitti suuresti Éowynin ja Aragornin väliset keskustelut. Oli aika herkullisen näköistä keittoa. :lol:
Ja on totta, että Faramirin ilkeä luonne selitettiin hyvin.
[i:7e0c8c9a3b]Aika kulkee, kellot laukkaa
monta raukkaa, hauta haukkaa
Ennen iltaa, siis kulje siltaa
mut varo murhamiesten kiltaa
Varo liittymästä heihin
jotka usko eivät enää mihinkään[/i:7e0c8c9a3b]

CMX / Melankolia
Eledal
Örkki
Viestit: 153
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 10:08 am
Paikkakunta: Juvaskula!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eledal »

Ne lisätyt kohtaukset tosiaankin toi lisää selvyyttä elokuvaan,
jos niin voi sanoo. "perus versiota" katsoessa tuntu että jotain puutui
Tohon pidennettyyn oli ne kohdat lisätty ja se teki elokuvasta
vaan entistä paremman. Se keittokohatus oli jotenkin erittäin
huvittava...outo... :D
Elämä on ohimenevää, siitä on vain yritettävä pitää kiinni
Aina ei tiedä mitä käy, aina ei voi vaikuttaa tulevaan
Cara
Puolituinen
Viestit: 242
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 4:30 pm
Paikkakunta: Hukkapiilo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cara »

Uudet kohtaukset tosiaan toivat syvyyttä elokuvaan. Minä erään ystäväni kanssa juttelinkin, että Faramiria ja Boromiria alkoi ymmärtää paremmin, kun siinä oli se Farskun muistelupätkä. Se oli aivan todella hieno lisä. Ja siinä alkoi myös ymmärtää, miksi Faramir oli sellainen dorka Frodoa ja Samia kohtaan. Halusi edes kerrankin saada isänsä hyväksynnän. Ressukka.
Ikävä suhtautuminen Boromiriinkin muuttui. Aloin ymmärtää sitäkin.

Minä puolestani repesin kympillä, kun Éowyn alkoi laulaa niissä Theodredin hautajaisissa. Kuulosti ihan italialaiselta. "BELLA, BELLA!" Ei noin kyllä laulanut, mutta siltä se kuulosti. :lol:
(Noi hymiöt on kamalia)

Minä, ikuisena Legolas-fanina, pidin siitä uudesta Gimli&Legolas -kohtauksesta. Se oli ihana. Mutta pistäkääpä merkille, miten omituisesti Legolas kävelee Gimlin luo... Se piti kelata Lilan kanssa moneen kertaan. Hauskaa. :)

Keittokohta oli aika merkillinen. Kyllähän se nauratti, mutta jotenkin se oli irrallinen. Tai siis ei "lotrimainen", jos tiedätte, mitä tarkoitan.

Musta oli aivan mahtavaa, kun SEE:ssa oli hylkytavara-kohta. Siis se, jossa Merri ja Pippin löytää ruokaa ja piippukessua. Se oli aivan mainio! Vielä kun tykkään noista hobiteista ihan kauheasti. :)

Olen puhunut, mutta en hiljene. :wink:
You know I’d die just to hold you, stay with you
Somehow I’ll show you that you are my night sky
I’ve always been right behind you
Now I’ll always be right beside you


Evanescence - You
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Olette jo oikeastaan ehtineet sanomaan kaiken, mihin itsekin haluaisin jotain kommentoida. Faramir on ehdottomasti Extendedin suurin plussa, kun en silloin leffaversion jälkeen laisinkaan tajunnut, miksi hänestä oli tehty sellainen idiootti.

Yhä edelleenkin mietin, miksi PJ pisti Faramirin raahaamaan Frodon ja Samin sinne Osgiliathiin. Nyt olen sitten ajatellut sen niin, että Faramir vaan epätoivoisesti tahtoi viedä sormuksen lahjaksi isälleen, ja Osgiliath oli ihan luonnollinen välietappi matkalla Minas Tirithiin. Muuta järjellistä selitystä en keksi.

Eowynin muhennos näytti todella karmaisevalta! Enpä olisi välittänyt olla Aragornin housuissa. (hmm, tai no toisaalta, miksei sielläkin *g*). Olisi sen kohtauksen voinut jättää poiskin... mutta sitten taas, onhan se ihan ymmärrettävää, ettei Eowyn osaa kokata!

Repesin aivan täysin siinä lopussa (tai siis minä ja Igna hajottiin molemmat), kun Gimli nimittelee Legolasia pieneksi haltiaprinssiksi tai jotain sinne päin, ja Legolasin ilme on niin hieno! ^^

Lyhyesti sanottuna Extended oli ostamisen arvoinen. Ekstroja en ole vielä nähnyt, koska DVD jäi viikoksi Ignatalle.
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Järjestelmävirhe
Örkki
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 5:49 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Järjestelmävirhe »

Parasta noissa pidennetyissä versioissa ovat näyttelijöiden haastattelut.
Niistä riittää aina yhtä paljon iloa!
Käyttäytyikö yksikään TSHn näyttelijöistä normaalisti (paitsi Wood)? Kummajaiset. ^_^
Avatar
vadelma
Örkki
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 12:59 pm
Paikkakunta: Ömh.. Emmää tiiä..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vadelma »

Sain itse pidennetyn version joululahjaksi, ja nyt olen tuijottanut sitä koko ajan. Ainakin melkein.

Minusta oikeastaan ne kaikki uudet ja pidennetyt kohtaukset ovat hyviä.
Parhaita on vaikea lajitella.. Mutta Éowynin keitto ja Aragornin iän paljastus oli todella hauska.. :D
Heijj. Kyllä mä tähän jotain keksin.. Joo..
Okei.. En keksi.
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Sparks olen samaa mieltä! Meillä on jo vitsinä
" suippokorvainen pikkuhaltia prinssi". :mrgreen:
Aluksi luulin että Legolas ampuu Gilmliä. :oops:
Éowyn
Örkki
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 9:47 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Éowyn »

Repesin aivan täysin siinä lopussa (tai siis minä ja Igna hajottiin molemmat), kun Gimli nimittelee Legolasia pieneksi haltiaprinssiksi tai jotain sinne päin, ja Legolasin ilme on niin hieno! ^^

Joo, niin mäkin *reps* naurattaa vieläkin!!!!
And the trees are now turning from green to gold
And the sun is now fading
I wish I could hold you closer
Éowyn
Örkki
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 9:47 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Éowyn »

Merenwen muuten, miten sait kuvan allekirjoituksen alle? Mii tahtoo myös!
And the trees are now turning from green to gold
And the sun is now fading
I wish I could hold you closer
Tricardon
Pehmomato
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 11:46 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tricardon »

[img*]kuvan osoite[/img*] ja tähdet pois, Eowyn.
[i:7e0c8c9a3b]Aika kulkee, kellot laukkaa
monta raukkaa, hauta haukkaa
Ennen iltaa, siis kulje siltaa
mut varo murhamiesten kiltaa
Varo liittymästä heihin
jotka usko eivät enää mihinkään[/i:7e0c8c9a3b]

CMX / Melankolia
Éowyn
Örkki
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 9:47 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Éowyn »

Hannon le, Merenwen!
And the trees are now turning from green to gold
And the sun is now fading
I wish I could hold you closer
YönSusi
Örkki
Viestit: 5
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 5:49 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja YönSusi »

Noradriel kirjoitti: Aluksi luulin että Legolas ampuu Gilmliä. :oops:
Mä kans.... :oops: En sentää ollu ainut! :D
Arska
Puolituinen
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 2:50 pm
Paikkakunta: Hölmölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arska »

Nyt kun minulla on se,en enää ymmärrä,miten selviydyin aikaisemmin ilman sitä :lol:

Se soppakohtaus oli aivan eri kiva!Just paras...Itseasiassa osaan ne kaikki vuorosanat ulkoa ja toistelen niitä aina koulussa tylsistyneille kavereilleni :D

Se lopun Pippin&Merri-kohtaus oli ihana.Hauska.Mahtava.Ja sitä rataa.

Se kohtaus,missä Lego ja Gimli kertoo örkintappolukumääristään,oli hyvä,se on ihanaa,kun se sanoo sen "final count:42",Sillä on niin mainio ilme!Ja se Twitsing:) Veri fanni.

Se kohtaus,mis on Faramir ja Boromir,on ihana.Etenkin se huutosakkikohta :D Ja ymmärtäähän sitä nyt paremmin,miksi Farkku oli leffassa niin ääshool.Tuo kohtaus olisi pitänyt teatteriversiossa.

Ja lopuksi; Bregon kesytys oli tälläiselle hevosihmiselle unelmien täyttymys :lol:
Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right
etella
Puolituinen
Viestit: 234
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 4:22 pm
Paikkakunta: Jossain Aragornin, Jackin, Siriuksen, Tuomaksen, Vivianin, Peterin ja Wonkan alla...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja etella »

*mur*

Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä, että nuo 1&2 videot lentää ikkunasta pihalle ja tilalle tulee EE:t :mrgreen: Veli hankki juuri DVD-soittimenkin. Haluaisin NIIIIIIIN nähdä ne kaikki pitkät kohtaukset :x
Se kauan sitten kadonnut. Kuva

Kuva
Aragorn -04.
Vastaa Viestiin