Luuletteko että TSH filmataan uudestaan?

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Avatar
Daealis
Metsähaltia
Viestit: 650
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daealis »

Ottihan se Tolkienikin mallia kirjoihinsa aiemmista klassikoista melkoisen suoralla copypastella, ja juoni nyt on niin peruskauraa LotRissa että joka toinen leffahan on tehty saman juonen pohjalle. Paha meinaa vallata maailman, mutta jostain ilmestyy mitä erikoisin ja epätodennäköisin sankari, joka elokuvan aikana kasvaa salamoita piereväksi puolijumalaksi ja päihittää pahuuden, the end. Juoni on kliseisimmän kopan pohjajämä.

Voisiko kirjasta tehdä parempaa leffaa? Tuskin. Mutta voishan siitä tehdä vaikka sitten kirjauskollisen version, tai pehmoversion, mihin olisi sitten sisällytetty kaikki se (itsenikin mielestä)tylsä lauleskelu ja syöpöttely minkä Jackson karsi pois. Kaippa sillekkin oma fanilaumansa löytyisi.

Mutta mikäli tälläistä kirjaaleffaa tehdään uusiksi, niin budjetin on oltava kohdallaan. Ei miljoonaa örkkiä voi rakentaa vain tikuista ja puolen euron kuminaamareista, Eikä lentäviä repalehaamuja siivekkään sisiliskon selkään pulpahda vastaan joka kulmalta töitä etsimässä.
Tears are a waste of good suffering.
T.E.R.O - Taitava ja Ekstaattisen Reipas Orjapiiskuri
Vuoden Jääräpää -07 & -08 \o/
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Daealis kirjoitti:Voisiko kirjasta tehdä parempaa leffaa? Tuskin. Mutta voishan siitä tehdä vaikka sitten kirjauskollisen version, ..... Kaippa sillekkin oma fanilaumansa löytyisi.
Löytyisi. ^^ Tai en tiedä löytyisikö varsinaista laumaa, mutta ainakin yksi. ^^ Makuja on kovin erilaisia, en minä usko että minä olen ainoa ihminen joka nauttisi enemmän sellaisesta elokuvasta jossa hahmojen luonteet olisi pidetty samanlaisia kuin kirjassa, Jackson on sorkkinut vähän jokaista [luonnetta, siis, kaksimieliset] suunnilleen Frodoa, Samia ja Pippiniä lukuunottamatta. Ja blondihaltiaa. Minusta ne mahtavat ulkoiset puitteet eivät välttämättä korvaa sitä.

... Ajatus katosi. ^^ Siitä että tehdäänkö LOTR joskus uudestaan minulla ei ole minkäänlaista mielipidettä, mutta toivon että tehdään. ^^ En koska olettaisin että se olisi "parempi", vaan koska minusta olisi mielenkiintoista nähdä muitakin tulkintoja siitä Jacksonin ja Bakshin lisäksi.
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Ankka
Örkki
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Joulu 04, 2006 2:05 pm
Paikkakunta: Minas Tirith

Viesti Kirjoittaja Ankka »

En usko, että filmataan uudestaan. Ainakaan 10 vuoden sisällä. Ehkä joskus 20 - 30 vuoden päässä :D
Avatar
Polgara Belor
Örkki
Viestit: 85
Liittynyt: La Marras 25, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Lehtimetsä

Viesti Kirjoittaja Polgara Belor »

En usko. Miksi sellainen pitäisi tehdä, kun tämä ensimmäinenkin trilogia on todella mahtava ja näyttelijät aivan loistavia?! Sitäpaitsi en usko, että se saisi niin suurta katsojajoukkiota. Itse en ainakaan olisi kauheasti kiinnostunut uuden filmauksen katsomisesta, jos sellainen tehtäisiin. Rahan ja ajan tuhlausta se vain olisi, nimittäin uudestaan filmaaminen.
Everything what you do, I do it better.
Bleeding heart
Örkki
Viestit: 194
Liittynyt: Ma Heinä 03, 2006 5:41 pm
Paikkakunta: Jossain Etelä-Suomes

Viesti Kirjoittaja Bleeding heart »

Kyllähän se näemmäisesti onkin mahdollista, mutta ei nyt sentään ihan seuraavan 6 vuoden kuluttua vaan jossain pikkasen matkan päässä jossain.
Eikös Taruistya ole tehty leffa jo ennen Peter Jacksonin versiota? Jos onkin niin en kyllä ole nähnyt sitä tai kuullut siitä ja kaverikin mainitsi jotain sellaiseen viittaavaa, kun saatiin puheenaiheeksi TSH.

Mutta olisi se kiintoisaa nähdä, joku tulevaisuuden TSH trilogia. Ainakin tehosteet ovat huomattavasti hienommat, mutta muusta en ole varma. Näyttelijät saattavat sukata ainakin jotkut, leffa raiskataan uusilla musiikeilla, jotka saattavat olla huomattavasti huonommat kuin PJ:n TSH:oissa.
Mutta kyllä se perin mahdollista on, muta yleensä se uudelleen filmaaminen kuluttaa leffan kyllä ihan puhki, esim Draculoissakin, mutta kylä ne uusimmatkin ovat todella lloistavia sentäs, mutta kyllä tämä tulevaisuudessa ehkä tehtävä uusi versio, voi kyllä sukata tietyiltä osiltaan pahastikin PJ:n versioon verrattuna. Uudelleen filmaus yleensä raiskaa pahasti alkuperäisiä.
Avatar
Fanyare
Joku hippi
Viestit: 928
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 5:23 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fanyare »

Blitzkrieg kirjoitti:Eikös Taruista ole tehty leffa jo ennen Peter Jacksonin versiota? Jos onkin niin en kyllä ole nähnyt sitä tai kuullut siitä ja kaverikin mainitsi jotain sellaiseen viittaavaa, kun saatiin puheenaiheeksi TSH.
Minun mieleeni ei ainakaan tule muita versioita kun juuri se paljon puhuttu piirretty. XD Jos aiotte sen katsoa, niin älkää ainakaan odottako suuria. *köh köh* Hahmoja on raiskattu oikein olan takaa =D
Uudelleenfilmaus on tietysti mahdollista, ja jos sellainen tulee, odotan innolla lopputuloksen näkemistä ^^ Ainakin muutamia tunteja pidempää siitä voitaisiin odottaa, jos se noudattaisi enemmän kirjojen faktoja.
Today is the tomorrow you worried about yesterday.

Merri 05-06, RPS-ficcaaja 07 ja Japanifriikki 08

avatar by 25djadja @ LJ
Paju
Puolituinen
Viestit: 210
Liittynyt: La Maalis 06, 2004 8:42 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Paju »

En usko, että TSH:ta aletaan uudestaan filmaamaan seuraavaan sataan vuoteen ennen kuin filmaustekniikka on niin kehittynyttä, että ihmiset nauravat räkäisesti Jacksonin version "alkeellisuudelle". Tämä siksi, että TSH on klassikko kuten Draculakin, ja klassikoista halutaan aina puristaa viimeisetkin mehut.

Luultavasti silloin, kun TSH uudelleen filmataan, on kehitetty täydellinen tekniikka 3D-elokuvien tekemiseen ja parhaassa tapauksessa katsoja pääsee itse osallistumaan Helmin taisteluun. Mutta kyllä aika varmasti sanoisin, että se tullaan filmaamaan uudestaan. Ei vielä pitkään aikaan, koska kukaan ei luultavasti uskalla lähteä tekemään uudestaan TSH:tä, koska versiosta vertailtaisiin takuuvarmasti Jacksonin versioon, ja uudempaa pidettäisiin huonompana.
"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."
- Friedrich Nietzsche
Ninniach
Örkki
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 3:05 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninniach »

Suuri Off Varoitus!

No mutta mutta minkä keskustelun täältä löysinkään! Minähän olen jo nimittäin vähän aikaa leikkinyt ajatuksella, että LotR filmattaisiin uudestaan ja jotenkin kummasti olisin onnistunut liittymään näyttelijäkaartiin. Kaikki muut näyttelijät ovat tietenkin ihan yhtä seksikkäitä ja hauskoja ja ihania kuin alkuperäisessäkin versiossa (mie rakastan niitä kaikkia! n__n) ja minä siellä kaiken keskellä olisin Arwen tai Galadriel. Mieluummin tietenkin Arwen ja joku tosi ihana olisi Aragorn. Että näin päätinpä tulla teille kertomaan että tälläinen elokuva olisi tarjolla! Löytyykö rahoittajia? Voin sitten välittää teidän toivomukset leffan suhteen pääjehuille, kun avustatte rahallisesti projektin alkuun.


Jos jotain asiallistakin tähän lopuksi niin yhdyn muiden mielipiteisiin, ettei ainakaan vähään aikaan uutta ryhdytä tekemään. Toivon kyllä, että jos uusi on tulossa, niin tulisi sitten minun elinaikanani niin pääsen sen näkemään. Pajun 3D-systeemi kuulosti supercoolilta! 8O Minäminä tahtoo miekkaa heiluttelemaan! *swish swish*
Avatar
sprig
Puolituinen
Viestit: 265
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 6:31 pm

Viesti Kirjoittaja sprig »

Eihän niissä nykyisissä elokuvissa mitään varsinaista vikaa ole, mutta itse innostun (epäterveen paljon) ajatuksesta, että joku tekisi elokuvan, joka sisältäisi sen kaiken syöpöttelyn ja lauleskelun.

Voi että se olisi kivaa, P. J. keskittyi liikaa siihen toiminnalliseen puoleen. Mutta siitä syöpöttelylauleskeluversiosta tuskin olisi tullut niin paljon rahaa.

Ja jos joku viitsii tehdä uuden elokuvan, haluan nazguliksi.
EpäLotR-ficcaaja 2009
Runoilija 2010
Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

Uskoisin että on ihan mahdollista, että TSH filmataan joskus uudelleen. Tai että siitä ainakin tehdään jonkinlainen piirretty tai tietokoneanimoitu uusi versio.

Jos verrataan toiseen klassikkoon, Star Wars:iin, jonka ensimmäinen trilogia on kuvattu joskus tosi kauan sitten, toinen trilogia joka siis kummallisesti edeltää ensimmäistä on valmistunut ihan lähivuosina, ja nyt uusinta uutta on tietokoneanimoidut Star Warsit joiden leffamainoksia voi pongailla sieltä ja täältä. En pitäisi ollenkaan kummallisena, että tällainen voittokulku seuraisi myös TSH:ta, sillä Tolkien on kuitenkin jättänyt jälkeensä sen verran materiaalia, että niistä saisi aikaiseksi jos jonkinmoista edeltävää tai jatkavaa teosta. Ja ainakin siinä kuuluisassa piirretyssä on varaa tehdä parempi versio, jos itse TSH elokuvaversiossa ei olisikaan. ^^

Ja minä myös haluaisin ehdottomasti kirjauskollisen version joka sisältäisi kaikki runot, laulut, syömisen, tarinoinnin jne. !!
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
itikka
Örkki
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 7:39 am
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja itikka »

Mara_Jade kirjoitti: Ja minä myös haluaisin ehdottomasti kirjauskollisen version joka sisältäisi kaikki runot, laulut, syömisen, tarinoinnin jne. !!
Siitä sitten vaan musikaalia tekemään! : D

Toki olisi mielenkiintoista nähdä sellainen pitkälti kirjanpohjalta tehty versio. Mutta pelkäänpä, etten jaksaisi katsoa sitä paria kertaa useammin. :[ Kirjahan on hyvä ja mielenkiintoinen, ja vieläpä toimii sellaisenaan, mutta jos siitä tehtäisiin elokuva... voisi olla, ettei SE silloin toimisi. No jaa. En tiedä. Mutta ensimmäinen ajatukseni tähän oli tämä. En kiellä ettenkö innoissani olisi, jos tosiaan joku lähtisi tekemään tätä. Se vain, että olisiko se kannattavaa...
Noh, tulipas oudosti muotoiltu kommentti. :/ Tämä minun järjenjuoksu tuppaa olemaan niin tasaista ja selkeää.. öhö - öhö-hö Not really!
Arwen: Inbui li mastö lasto imbuilua inbulae!
Gandalf: Haia haia haia. Se on Saruman!
Saruman: Raia raia rassi raa, hilmu halmi taiakkaa. Aiai!
Avatar
Prinsessa Jää
Örkki
Viestit: 21
Liittynyt: La Marras 26, 2005 6:42 pm
Paikkakunta: Mordor

Re: Luuletteko että TSH filmataan uudestaan?

Viesti Kirjoittaja Prinsessa Jää »

En minä ainakaan näe tarvetta sille, että ne elokuvat pitäisi filmata uudestaan. Okei, 20 vuoden päästä monet niistä tietokonetrikeistä voivat näyttää vähän huvittavilta, mutta kuitenkin. Minun mielestäni Jacksonin versiot ovat oikein esimerkillisiä kirjafilmatisointeja, vaikkeivat ne täysin uskollisia kaikinpuolin kirjoille olleetkaan.
Still each time I always meant every word
Every one
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: Luuletteko että TSH filmataan uudestaan?

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

TSH:n filmaaminen uudestaan... Ajatuksena vois toimia tosiaan muutaman kymmenen vuoden päästä ainakin näyteltynä verisiona. Animoituna versiona se voisi tulla aiemmin mutta riskinä tosiaan uusille näytellyille että animoiduille versioille on se että niitä verrattas Jacksonin trilogiaan oli lopputulos kuinka erilainen tai samanlainen tahansa.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Avatar
Villasukka
Örkki
Viestit: 26
Liittynyt: Su Maalis 31, 2013 2:50 pm

Re: Luuletteko että TSH filmataan uudestaan?

Viesti Kirjoittaja Villasukka »

Jos THS filmataan/filmattaisiin niin en tiedä hyppisinkö välttämättä ilosta, vaikka olisihan se ihan kiva nähdä toisen näkemys tästä mestari teoksesta.Siis eihän siinä mitään, mutta en vain voi enään kuvitella ketään muuta niihin rooleihin xd

Mutta hei! aatelkaapa jos joku tekis kohtia joita ei oo elokuvassa esim. öö Tom Bombadil, hauta kero vaimikälieolikaanxd ja konnun puhdistus ja muut!

okei ei siin välttämättä ois järkee :D
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Re: Luuletteko että TSH filmataan uudestaan?

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

En tiedä kuvataanko elokuvia koskaan uudestaan, mutta jos ne kuvaataisiin, niin veikkaan että ne jotka on nähnyt nämä ensimmäiset elokuvat, pitää näitä ensimmäisiä ainoina "Oikeina" ja "Alkuperäsinä". Voishan ne uudestaan filmattuna olla hienoja, mutta kun on tottunut näihin näyttelijöihin, niin vaikea kuvitella rooleihin ketään muuta.
Mutta jos TSH joskus tulee uudestaan filmattuna, niin siihen menee jonkun verran aikaa...
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
Vastaa Viestiin