LoTR: Massateinielokuva?

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Joku kommentoi taistelukohtauksista... Saanko huomauttaa että Sormusten Herra kertoo sodasta? ^^; Sen tapahtumat keskittyvät Sauronia vastaan taistelemiseen ja syy siihen miksi kirjassa taistelukohtuakset ovat harvassa johtuu enimmäkseen siitä että välissä on viiden sivun mittaisia sää- ja luontokuvauksia ynnä muuta sellaista mikä on ihan hyvä jättää elokuvasta pois. :P
All you need is love...
Lille
Samooja
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 4:39 pm
Paikkakunta: Turggune
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lille »

Minä en lukenut monenkaan viestiä - kiitos laiskuuteni, mutta sanon silti lyhyesti oman mielipiteeni.

Minulla ei ole tarkkaa käsitystä mikä on massateinielokuva (jonkinlain toki), mutta voisinpa melkein sanoa, että ne teinit tekevät itse elokuvasta sellaisen, jos ovat tehdäkseen. Tai tietty elokuvan ohjaaja/tuottaja/käsikirjoittaja voivat edesauttaa asiaa.

Mutta en nyt kommentoi LotRia tämän asian suhteen - en osaa.

Kiitos :).
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.
Yaoya
Örkki
Viestit: 35
Liittynyt: La Touko 13, 2006 12:19 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Yaoya »

Fëanorel kirjoitti: Minulla ei ole tarkkaa käsitystä mikä on massateinielokuva (jonkinlain toki), mutta voisinpa melkein sanoa, että ne teinit tekevät itse elokuvasta sellaisen, jos ovat tehdäkseen.
Ahhahaa, juuri näin. Olen samaa mieltä \o/
Kaikki massateini -jutut on teinien itse tekemiä... tai siis he tekevät siitä itse massateini -jutun. Ja sitten keskenään ilkkuvat "vähäx oot massateini!!!1"
o___O hassua.
Ja kai TSH:kin kuului tähän silloin joskus, mutta sepä ei ollut ihan tavallinen massateini -elokuva. Koska se jäi niin monen mieleen ja jopa nämä teinit itse muistavat sen, ilman että joku näyttää siitä pätkiä. Luulisin näin. ^^'
Tai siis. Se on jätticlassikko, joka joutui massateinienkin kynsiin. Se vaikutti kaikkiin \o/ (ja joihinkin se vaikuttaa edelleen =D)
...tai jotain.. =D
Sen syö minkä saa.... Vai saa minkä syö? o___O;
Leikki-ikä on koko ikä 8D
Andamunda
Örkki
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 4:46 pm

Viesti Kirjoittaja Andamunda »

Massateinileffa?! TSH? Ei todellakaan! Ainakaan minun mielestäni... Itselleni sanasta "massateinileffa" mieleen tulevat lähinnä jotkin Mean Girls tai American Pie kaltaiset turhat, aivot narikkaan-leffat, joiden sekaan TSH:ta ei kyllä millään voida lukea. Ja muutenkin, teinit varman ihkuttavat TSH:ssa lähinnä niitä ihkujahyvännäkösiäsyötävänkomeita näyttelijöitä, eivätkä niinkään itse tarinaa tai kirjaa. Ja miksei leffassa saisi olla hyvännäköisiä näyttelijöitä? Totta kai joku Orlando Bloom kerää teinipissixiä valkokankaiden ääreen. Jep.
Kuinka myurä sai housut?
Ceela
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: Su Touko 07, 2006 8:39 pm
Paikkakunta: Keski-maa

Viesti Kirjoittaja Ceela »

"Massateinileffa"? Siksi, että jotkut tyhmät pissaliisat eivät välitä tässä varsin hyvin tehdyssä elokuvassa muusta kuin että Elijah Wood on ihku, tai Orlando Bloom muka niin hyvännäköinen?

Minun mielestäni mitään elokuvaa tai ilmiötä ei voi määritellä teinixiksi vain siksi että jotkut teinixit siihen hurahtavat, monien aikuisten tai pikkuteinejä kypsempien ihmisten ohella.
Tosiaan, LotRia rakastavat monet Tolkienistit ja ylipäätään fantasiaharrastajat, ja kumpikaan noista ei mielestäni massateini-ilmiö ole. Lähinnä siskoni tapaiset pissaliisat halveksivat fantasiafriikkejä.
LotRin kohdeyleisö ei kuitenkaan ole mitkään pikkupissikset, vaan juuri nämä nimenomaiset Tolkienistit ja fantasiafriikit.

Massateinileffa jo syntyessään on lähinnä sellainen halpa-arvoinen highschool barbietyttö -kliseeleffa, jonka kohdeyleisönä on nimenomaan nämä pissaliisat. Muita elokuvia on aika turha kutsua sellaisiksi, vain sen tietyn katsojaryhmän perusteella.

Nih.
Purrail.
Piper
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 7:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piper »

Puutun tuohon Orlando -asiaan.
Entäs sitten, kun Legolasiksi olisinkin valittu joku epäkiinteä ja ruma? Sitten oltaisiin valitettu, kuinka huono roolitus elokuvassa on. Ja se, että teinitytöt ihkuttavat Orlandoa, ei tavallaan ole huono asia, sillä Legolasinhan on tarkoituskin olla hyvännäköinen. (Itse en kyllä Oralndoa fanita, niinkun joku ehkäpä sai sellaisen kuvan)

En tiedä, onko joku sanonut jotakin samantapaista, kuin minä nyt, kun en oikein jaksanut lukea kaikkia viestejä tässä topicissa, niin että täytyy vain toivoa, ettei.
Tukintolvana.
Katoblepas
Örkki
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 4:26 pm

Viesti Kirjoittaja Katoblepas »

Tunnustan: en ole lukenut kaikkia viestejä tässä keskustelussa, mutta oma mielipiteeni on sanan "ei" puolella.

Mielestäni se, että monet nuoret pitävät elokuvasta ei tee siitä massateinielokuvaa. Kysymys pikemminkin siitä, mistä elokuva kertoo ja millaisille ihmisille se on suunnattu. Sormusten herraa ei ole suunnattu teineille, sitä ei ole suunniteltu vain nuorison mielipiteitä ajatellen. Jos puhutaan Orlando Bloomista, niin olen samaa mieltä Piperin kanssa: kuka todella olisi tyytyväinen roolitukseen, jos Legolas näyttäisi Muumipapalta? Se on meikkiä vain, eihän Orlando näytä yhtään Legolasilta. Ne jotka pitävät elokuvasta siksi, että siinä esiintyy muutama kaunis kasvo, tuskin ovat itse elokuvan ihailijoita...
Tietääkö Paholainen olevansa paholainen?
Avatar
mr.Greenleaf
Örkki
Viestit: 196
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 8:14 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja mr.Greenleaf »

Njää... Ei se ole.
Orlando sattui vain tuikkaamaan itsensä pahaa aavistamattomasti hyvään elokuvaan, ja siinä sitä sitten ollaan! Orli fanit ihkuttavat joka paikassa ja väittävät olevansa ehdottomia LotR faneja, vaikka ovat nähneet elokuvat ja siihen se sitten jääkin! Mutta eihän se hänen vika ole että on syntynyt hyvän näköiseksi ja lahjakkaaksi! :D
Ja pitäähän se myöntää, että elleivät ystäväni olisi kinastelleet vuonna nakki ja haarukka siitä kumpi on paremman näköinen; Legolas ja Aragorn, olisi varmaan jäänyt katsomatta pitemmän aikaa! Mutta olen vahvasti sitä mieltä, että Legolas on ihan ykkönen! Ei Orlando, vaan Legolas! Orlandon ulkonäkö kyllä tekee Legolasista aivan liian poikamaisen, mutta ihan hyvää silmän ruokaa! ;)

Mutta kas perkelettä kun juttuni pomppasivat aiheesta! Niin juu, ei sormusten herra ole todellakaan massateini elokuva! Tämän takana seison. Eihän elokuva ole suunnattu millekkään Orlando ihkuttajille, eihän Legolas ole edes pääosa!

Kylläpäs taas selitän, eikä kukaan ymmärrä... Lopetan nyt sitten..
Vuoden 2008 Gimli Kiitos kovasti <33
Ninniach
Örkki
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 3:05 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninniach »

Daealis kirjoitti:Ensinnäkään elokuvassa ei käytetty mitään kovin nimekkäitä näyttelijöitä, itselleni ainoastaan Eliah Wood oli Deep Impactin kautta tuttu. Massateinileffoissa turvaudutaan siihen,että näyttelijät vetävät teatterit täyteen,ja elokuva on lähes poikkeuksetta anaalista poikittain.

Toisekseen elokuvan aihe on vaikea,vaikea sinänsä,että se pohjautuu kauan sitten kirjoitettuun,likimain tuhatsivuiseen eepokseen,joten aihe ei ole tuttu kenellekkään. Taustatietämys ei ollut pahitteeksi kun leffat katsoi. Toinen eroavuus massateiniyden puurosta,mikä on valmiiksi pureskeltua sontaa alusta loppuun.

Ei,kyllä Jackson teki leffan koska halusi kunnioittaa legendaa,ei koska massateinit tarvitsivat lisää herkkupeppuja joille rakentaa julisteilla ja poseerauskuvilla päällystettyjä alttareita huoneistansa.
Ajatukseni puettiin sanoiksi, joten tyydyn vain karusti lainaamaan muiden sanomisia. ^^ Itse näin leffat ennen kuin luin kirjan, enkä silti luokittele itseäni massateiniksi. Ja luulisin, että nyt, kun leffojen ilmestymisestä on kulunut jo jonkin verran aikaa, virran mukana kulkevat teinit ovat jo vaihtaneet ihkutuksen kohdettaan. Jos elokuva on suosittu, onko se automaattisesti massateinielokuva? o__o Itse luokittelen kyseiseen "genreen" nimenomaan teinejä varten tehdyt elokuvat. Jep, pitipäs tulla sanomaan mielipiteeni. :>
Avatar
celebfalas
Örkki
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 5:51 pm
Paikkakunta: mettän keskellä

Viesti Kirjoittaja celebfalas »

mie sanon tähän että ei ole, koska monetkaan ei jaksa kattoa edes yhtäkään näistä elokuvista loppuun... sitte ne vain sanoo ettei ne pidä koko leffasta vaikkei ne oo sitä ees nähny...
Jos en sano mitään,
se johtuu vain siitä,
ettei minulla ole mitään sanottavaa :)
Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

Olen samaa mieltä monien muiden kanssa siitä, että elokuva ei todellakaan ole mikään perus teinileffa. En nyt kyllä muista olenko tätä aihetta ennenkin jo kommentoinut, mutta ihan sama.

Mutta jotta saataisiin ensimmäisen lauseen väitteeseen jotain perusteluja, niin sanotaanko että yksikään tietämäni elokuvan katsonut ihminen, joka voitaisiin luokitella massateiniksi, ei ole elokuvasta juurikaan pitänyt. Syystä että se on vaikeasti avautuva sellaiselle joka ei tiedä aiheesta mitään. Täynnä pitkiä taistelukohtauksia ja haltiakielistä historiallista höpinää, ja monikaan joka ei todella fanita kyseistä genreä, tuskin saa aiheesta yhtään mitään irti. Ja myöskään emme voi vedota nimekkäisiin näyttelijöihin, koska useimmat elokuvan näyttelijät olivat TSH:n teon aikaan täysin tuntemattomia, ja tulivat kuuluisiksi vasta elokuvan myötä. Niinkuin joku tuolla taisi jo mainita.

Myöskään juonelliset seikat eivät puolusta massateinielokuvaväitettä, koska niinkuin jo sanoin, se on vaikeasti avautuva ihmiselle joka ei aihepiiriä tunne. Se, että elokuva poikkeaa paikka paikoin reilustikin kirjasta, on ihan ymmärrettävää, kun ottaa huomioon millainen alkuperäisteos on. Tuhat sivua vaikaselkoista selitystä ja useita päällekäisiä juonia ja kiemuroita. On ihan jees, että elokuvaa tehtäessä se on pelkistetty vähän pienemmäksi. Ja onhan se kuitenkin vain yhden ihmisen näkemys asiasta. Jos joku meistä kuvaisi TSH:n uudelleen, voisi se olla erilainen. Mutta siitäkin puuttuisi todennäköisesti paljon tapahtumia, ja taas joku ottaisi nokkiinsa. Kaikkia ei vain voi miellyttää.

Ja vaikka näin puhunkin, en itsekään voi sulatta moniakaan asioita elokuvista. Mutta hyväksyn sen, että ne ovat sellaisia mitä ovat. Ja loppujen lopuksihan jokainen niistä kolmesta on silti taideteos. Ja katsomisen arvoinen ja vaikuttava kokemus, oli katsoja sitten fani tai massateini.
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
mörönsyötti
Örkki
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 2:57 pm

Viesti Kirjoittaja mörönsyötti »

Minusta LotR ei ole massateini elokuva. Sen kertoo jo juoni.
Itse katsoin elokuvan useaan otteeseen sen juonen ja maisemien takia. Vasta nyt myöhemmiten on alkanut känätymään katse jonkun erään nimeltä mainitsemattoman blondihaltian tykö.
Oikeastaan tämä elokuva kokonaisuudessaan innostaan minua aloittamaan taru sormusten herrasta-kirjan lukemisen. Sitä ennen oli lukenut siitä vain vähän esipuhetta 3:lla tai 4:llä luokalla kirjaviikolla.
Nyt kun näin sen tiivistetyn ja väännetyn juonen, niin syttyi kiinnostus tietää miten se oikeasti loppuu.
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

En luokittelisi tätä massateini elokuvaksi, ku tätä kattoo kaiken ikäset ihmiset, ainakin mun tuttava piiris. Onhan niitä teinejä aina jokka ihkuttaa jotain yhtä näyttelijää aina jostain tietystä elokuvasta. Lapsellista mun mielestä kyllä. Mun vanha tuttu kuulu näihin ihkuttajiin. "Orlando on niin söde! TSH on niin sairaan hyvä leffa!" Eikä se tiennyt loppujen lopuks mitään mistään, hyvä ku tiesi kuka on Haldir :roll:
Hyvä näyttelijähän Orlando on, ei siinä mitään, mutta on niitä muitakin hyviä TSH:ssa.
Mää jouduin kattomaan pariin kertaan tän trilogian että pääsin kunnolla "sisään" tähän juoneen, ja sen lisäks jouduin lukemaan netistä aika paljon kaikkea. Nyt olen lukemassa kyseistä kirjaa, Sormuksen ritarit olen jo lukenut ja aika tyhjentävä olo siitä tulee. Massateinit ei tähän rupeaisi.

Tulipas outoa tekstiä taas vaihteeks :D
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
Avatar
Aralas
Puolituinen
Viestit: 251
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 4:12 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Aralas »

Tricardon kirjoitti:Elokuva, jota on tehty yli kolme vuotta, ei ole kyllä mitään massaa. LotR on jotain aivan muuta. Ja kuten jo RotKista huomattiin, elokuva ei tosiaan rakennu Orlandon ympärille.
Niimpä, mut luin jostaki, et leffat kuvattii kerralla putkee o.O
"After San Sebastian please come with me. I'll take my clothes off." Mr. Tony Kakko

Vuoden Legolas 2010
Avatar
Suetus
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 9:24 pm
Paikkakunta: Siellä jossain maailman laidalla

Re: LoTR: Massateinielokuva?

Viesti Kirjoittaja Suetus »

Njääh, ei kyllä ole. Siis kyllähän joo nuo nuoret juoksevat kadulla ja huutelevat kuinka ihana Orlis on, mutta siihen on vaikuttanut myös kaikki muut elokuvat ja roolisuoritukset. Ja Pyrexian sanoja lainaten, suurin osa noista ihkuttelijoista ei ole todellisia TSH-faneja jotka ihan oikeasti tietäisivät siitä jotain. Ja kyllä tästä elokuvasta pitää vanhatkin. Esim. äitini on 50-v ja silti yhä TSH-fani. Ei ehkä tosin niin näkyvästi niin kuin me nuoremmat ^^

-Suetus-
little piece of heaven

Vuoden 2010 Frodo :3
Vastaa Viestiin