Oletko pitänyt esitelmiä koulussa TSH:n liittyen?

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

yashmine
Moon Child
Viestit: 604
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 7:29 pm
Paikkakunta: Sateenkaaren päässä.

Oletko pitänyt esitelmiä koulussa TSH:n liittyen?

Viesti Kirjoittaja yashmine »

Niin... Eli oletko koskaan pitänyt esitelmää koulussa mistään, mikä liittyy Taru Sormusten Herrasta -trilogiaan?

Minä itse pidin viimevuonna esitelmän kunnianarvoisesta professori John Ronald Reuel Tolkienista! :D :D :D
Kerroin siinä sen perheestä, opiskelusta ja työstä, lapsuudesta ja tietenkin teoksista...
Se esitelmä sai olla vaa jonkun kymmenen minuutin pituinen, mutta kyllähän siihenkin sitä juttuakin mahtui ihan kivasti.
Miulla oli sitten siinä kirjoja ja kuvia, joita sitten laitoin luokkaan kiertämään.
Minun mielestäni oli todella
mukavaa pitää se esitelmä ja se menikin hyvin (Numero esitelmästä oli 10-)!
Viimeksi muokannut yashmine, La Heinä 31, 2004 9:52 pm. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Rakasta minua kyselemättä.

___
-Vuoden 2005 tulokas-
-Vuoden 2007 Merri-
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

Eikö tässä voisi kertoa siitä esitelmästä, eh? Tulisi vähän juttelua, vae?
Mutta itse asiaan... [luulisin... *virnistää ja kikattaa höpönä*)
Höm, en tiedä voiko tätä oikein esitelmäksi nimittää, mutta tein kuvaamataidossa portfolion Tarusta.
Elikkä sellaisen kansion, johon monta työtä eri tekniikoilla samasta aiheesta/aihepiiristä.
Piirsin Narsilin, Sauronin silmän, Mustan Ratsastajan, Arwenin [joka tosin näyttää aivan possulta), Arwen ja Aragorn Rivendeliissä (joka tosin ei ole piirros, vaan... ns. Laatikko-työ) sekä... [dementia iski. Mitä muuta minä tein?!) pressprint-tekniikalla Sormus.
Lisäksi alussa oli hopeakynällä tummansiniselle kartongille kirjoitettuna Galadrielin puhe FotR:n alusta.

Neeh, kaippa se onnistui aika kohtalaisesti, koskapa sain kuviksen numeroksi yhdeksikön *hymyilee tyytyväisenä* Ja hyvä niin, koska kyllä siinä työtä oli!
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
HotElf
Örkki
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 11:49 am

Viesti Kirjoittaja HotElf »

Juupa juu...
viime vuonna kirjoittelin äikän esitelmänä Fantasiasta jutun Tolkienin haltioista.Siinä oli kaikki kansat, niiden alkuperä ja vähän kielistä ja...ööh...joopa joo... Sitten on tultu kirjoiteltua aikas paljon joitain Tolkienin maailmaan liittyviä novelleja...En ole ikinä saanut tietää, minkä olen saanut numeroksi, ikinä en saanut esitelmiä takaisin... *kiroaa*... jospa sitten ensi vuonna... :P
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly!
Laurana
Puolituinen
Viestit: 239
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 12:52 pm
Paikkakunta: Pyykkikori

Viesti Kirjoittaja Laurana »

Mie tein viime vuonna....tein yleenksäkin tsh:sta ja kerroin tolkienista...
Sit mie näytin sormusten ritareista pätkän (neuvoston kokouksesta)
Sit miulla oli jotain kuvia yms. mitkä laitoin kiertämään luokassa :)
Mie en muista paljon sain mutta se oli luokan paras :mrgreen:
Se on pakko muistaa xD
I can’t see you, I can’t hear you
Do you still exist?
Avatar
Jormungandr
Puolituinen
Viestit: 254
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:08 pm
Paikkakunta: godforsaken lunar hellscape

Viesti Kirjoittaja Jormungandr »

*köhii* No, minä tein melkein...

Tein nimittäin äidinkielen kirjareferaatin kirjasta Loru Sorbusten Herrasta. Kyseessä on siis LotRista tehty kakkapissahuumoriparodia. Kaikki meni aluksi ihan normaalisti, muutama hassu ilme ilmaantui kirjan nimen mainitessani, mutta hienosti sujui. Kerroin kirjailijoista alussa, ja sitten kaikki meni sekaisin. Aloitin nimittäin juonesta kertomisen seuraavalla lauseella:

"Tämä kirja kertoo höpötistä nimeltä Fritzu Ripuli."

Koko luokka, mukaan lukien eläkeikäinen opettajamme, repesi täysin.

Koko loppuesitelmä menikin sitten siihen, että odotin ihmisten kikatuksen loppuvan, luin muutaman lauseen ääni väristen ja pokka miten kuten pitäen, ja lopuksi sain raikuvat aplodit kaikkien kuollessa nauruun xDDD
It's such a little thing to weep—
So short a thing to sigh—
And yet—by Trades—the size of these
We men and women die!


-- Emily Dickinson
Éowyn
Örkki
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 9:47 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Éowyn »

Olen myös tehnyt esitelmän J.R.R.Tolkienista sekä sitten Keski-Maasta
And the trees are now turning from green to gold
And the sun is now fading
I wish I could hold you closer
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Tein tutkielman kylläkin. TSH:sta; kirjailujasta, kirjoista ja elokuvista.
Ystäväni kanssa teimme sen. Ja hän sai ne paperit muistoksi.

Kaksi hullua TSH-fania. X)
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Järjestelmävirhe
Örkki
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 5:49 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Järjestelmävirhe »

Vuoden 2002 keväällä pidin englanninkielisen esitelmän Tolkienista itsestään. Olin tuolloin yhdeksännellä luokalla.

Valmistelin esitystä pitkän aikaa, käänsin pitkiäkin artikkeleita ja yritin poimia mukaan oleellisimmat asiat. Kaikki tuntui kuitenkin erittäin tärkeältä ja minun oli vaikeaa tehdä esitelmästäni tarpeeksi lyhyttä, kesto kun sai olla vain 5 minuuttia (muistaakseni). Ensi alkuun olin innoissani siitä, että pääsin kertomaan suosikkikirjailijastani ja idolistani koko luokalle, olin ottanut mukaan myös mielenkiintoisia pieniä yksityiskohtia tekstiin, joiden toivon estävän kuulijakuntaa nukahtamasta. Internetistä olin tulostanut kuvan miehestä kalvolle. Tällainen innostunut mielentila jatkui siihen hetkeen asti kunnes jouduin lätkäisemään piirtoheittimen päälle. Siinä vaiheessa tajusin, että seisoin kokonaisen kahdenkymmenen ihmisen (huomaa sarkastinen sävy) edessä ja minun pitäisi puhua siinä viisi minuuttia. Esitelmä meni melko lailla ketuilleen, sillä puhuin liian nopeasti.

Toinen TSH:on liittyvä koulutyö oli samaisen lukuvuoden kevättalvella, jolloin kirjoitin äidinkielessä lyhyehkön arvioinnin Tolkienin teoksista. Siitä sain mukavan numeron, vaikka tekstinkäyttöni oli melko lapsellista.

Mitään muuta en olekaan aiheesta sitten tehnytkään, vain nämä kaksi työtä kaksi-kolme vuotta sitten.
Ihmisyys ei ole fyysinen määritelmä,
se on henkinen päämäärä.
Sitä ei anneta,
se ansaitaan.

~Richard Bach
Cassiopeia
Puolituinen
Viestit: 265
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2004 9:10 pm
Paikkakunta: Klaukkala (koneen ääressä)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cassiopeia »

Minä kirjoitin arvostelun TTT:stä elokuvana. Se ei ollut pitkä, mutta sai kehuja. Mutta miksi kaikki nauroivat minulle?
Pervoilu on elämän suola.
Firithostwen
Puolituinen
Viestit: 303
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 2:36 pm
Paikkakunta: Rhosgobel

Viesti Kirjoittaja Firithostwen »

Sain kuin sainkin ussan maikaltani luvan väkertää tutkielman Tolkienin kehittämästä "mytologiasta" eli suomeksi höpötystä Erusta, valarista ja maiarista! :D :D :D
Miun pitäisi alkaa työstää sitä pikkuhiljaa, voisin laittaa vaikka kyselyn tänne..
Kuva
Tagista kiitos Arskalle^^
Narmo
Samooja
Viestit: 529
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 9:51 pm
Paikkakunta: Metrotunneli (Hellsinki)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Narmo »

^^ Kiva topikki.

Olen tehnyt bestikseni kanssa esitelmän Tolkienista. ^^
Tehtiin se tietokoneelle, eli ollain aivan kummallisella ohjelmalla, jonka nimeä en todellakaan muista. xDDD
Noh, saatiin siitä kymppi, se oli luokan parhain.

Vaikka minä sekoilin siinä aivan täysin. XDDD
*räkättää*
~~

Vuoden 2006 Comeback~ Kannatti herätä.
Tirli
Puolituinen
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Huhti 26, 2004 10:15 pm
Paikkakunta: ó_ò

Viesti Kirjoittaja Tirli »

*huokaus* Älkäää muistuttako minua! *hautautuu häpeään* Minen piti tehdä elokuva-arvostelu, joten tein RoTKista. Se oli hieno ja huolella tehty, mutta esitys menikin sitten päin hevonkuusta. Kun kävelin luokan eteen, Mikko (saamari vie!! ><) KAMPPASI minet ja lensin rähmälleni. Kaikki ulvoivat naurusta. Punaisena nousin ja löin Mikkoa melkein turpiin. Kävelin luokan eteen ja olin kuulemma ihan retiisin värinen. :oops: Sanoin esitelmäni värisevällä äänellä, ja kävelin hiljaa paikalleni. *puneh*
Se oli noloin esitys minkä olen ikinä tehnyt. *hautautuu maan alle*
SalSu
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 8:14 pm
Paikkakunta: Pianon alla, sukkahousupupujen maassa.

Viesti Kirjoittaja SalSu »

Kerran olen tehnyt FotRin muusiikista esitelmän musatunnille. Se oli täynnä hirveän vaikeita nimiä, joita sitten änkytin koko luokan edessä. Hobitista tein myös kerran kirjaesitelmän.

OT: Lorua on myös luettu kaveriporukassa ääneen ja laulettu laulujakin sen sivuilta. Niin järkkyttävän-ylimenenvän-hauska kirja XXXXD
Ha ha, you´re dead.
Cara
Puolituinen
Viestit: 242
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 4:30 pm
Paikkakunta: Hukkapiilo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cara »

No en mie ihan esitelmää ole tehnyt, mutta lasketaanko aine, jonka tein äidinkielen kakkoskurssin loppukokeena?
Kerroin siinä Kuninkaan Paluun ensi-illasta ja yhteenvedon koko trilogiasta. Kerroin siinä myös Tolkienista.
Opettajan kommenttien mukaan aine oli "erittäin monipuolinen ja intohimoinen"
Öh? (:
Juu, pakko rehvastella, että sain kyseisestä aineesta ällän. *grin*
You know I’d die just to hold you, stay with you
Somehow I’ll show you that you are my night sky
I’ve always been right behind you
Now I’ll always be right beside you


Evanescence - You
Arfalaswen
Örkki
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:37 am
Paikkakunta: Brokeback Mountain, siellä missä Jakekin...

Viesti Kirjoittaja Arfalaswen »

Esitelmästä en tiedä, mutta kerran tein englannin aineen Kuninkaan Paluusta (elokuvasta) ja sopersin kaikki pienet yksityiskohdatkin. En sentään turhaan, sillä paras mahdollinen arvosana A+ tuli. Hehkuin sen jälkeen ainakin vielä viikon onnesta.
Vastaa Viestiin