Oletko pitänyt esitelmiä koulussa TSH:n liittyen?

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Renegate
Örkki
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Loka 20, 2004 12:52 pm
Paikkakunta: piilopaikka

Viesti Kirjoittaja Renegate »

oon pitäny pienen suusanallisen selonteon Hobitti-kirjasta, ku äikän tunnille piti (viime kevään) lukee joku kirja ja kertoo sit vähän siit koko luokalle...

mut yleisöstä ainoostaan ope tais ees jotenkin olla perillä missä mennään, ja ku mul on ihan sairas esiintymis kammo, ni tietenkiin siin meinas mennä senat sakasin moneen otteeseen... :oops: ja uskon et meijän luokan jätkät (oon luokan ainoo tyttö) ei ollu ees yhtään kiinnostuneit aiheest... :?

mut, sain siit esityksest 3:n :) (niille jotka eivät tiedä ni amiksen arvosteluasteikko =1-5, eli mitä suurempi numero sen parempi arvosana)
Yesterday's gone and tomorrow isn't here yet. But I still have today... I still have this moment...
Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Piru »

Renegate kirjoitti:oon luokan ainoo tyttö
Ohhoh. O.O Saako kysyä millä linjalla oot? Koeta pärjäillä. :wink:
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
Renegate
Örkki
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Loka 20, 2004 12:52 pm
Paikkakunta: piilopaikka

Viesti Kirjoittaja Renegate »

saat kysyy... oon puualal, ja jos kaikki menee hyvin valmistun tänä keväänä puusepäks... ja enköhän mä pärjää, ku on enää n. puol vuotta kouluu jälel...
Yesterday's gone and tomorrow isn't here yet. But I still have today... I still have this moment...
Likimeya
Samooja
Viestit: 529
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 5:28 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Likimeya »

Mie en ole ihan konkreettisesti esitelmää pitäny, mutta viime vuonna tein atk:ssa powerpoint esityksen, missä kerroin TSH elokuvista ja siellä oli sitten semmoset tietoruudut cast&crew, pari totuutta ja tietty Tolkienista.. Se oli ihan älyttömän laaja ja kun siinä piti vielä linkeillä leikkiä, niin huh huh.. Ysin taisin saada siitä.. se opettaja ei nimittäin oikeen ymmärrä näitä miun kiinnostuksen kohteita.. :roll:
Ava by arctic_silence|Valvoja -07,-08 ja -09!| Boromir 2010!|Hakee inspiraatiota

Tämä demoninen nauru, jota kuulen kirjoittaessani, on peräisin vain omista, heikkenevistä aivoistani.-H.P. Lovecraft
alassea
Örkki
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2005 5:05 pm
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja alassea »

mä oon pitäny tokienista enkä edes itse sitä aihetta valinnut vaan ope jakoi kaikille jonkun...osuin aika hyvin mun kohdalle just toi...... :)
turha on elää,turha on kuolla,turha on jätkien perseitä nuolla
silti mä elän,silti mä kuolen,silti mä jätkien perseitä nuolen
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Seiskalla pidin äidinkielessä esitelmän fantasiakirjallisuudesta, ja tottakai Tolkien oli siinä mukana. Kokonaan Tolkienista en kuitenkaan ole pitänyt esitelmää.

Sen sijaan muita koulutöitä kyllä. Tämän kevään eli ysin lopputyöni englannissa ja uskonnossa olivat molemmat Tolkienin maailmasta. Uskonnon aiheena oli Keski-Maan jumaluudet, eli Ilúvatar, valar ja maiar tuli käsiteltyä. Englannin lopputyöni oli nimeltään From the Elven bay of Lhûn to the slopes of Ephel Dúath - the living places of good and bad characters in Tolkien's Middle-earth in the Third Age, joka kuvaa sisältöä varsin hyvin. :wink: Kummastakaan en vielä tiedä arvosanaa.

Äidinkielessä tulee aina tehtyä jotain pieniä juttuja Tolkieniin ja Sormusten Herraan liittyen, mm. kirja-arvostelu ja tietoisku Tolkienista itsestään. Sama linja jatkuu varmasti sitten lukiossakin...
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
tiku
Samooja
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 10:25 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tiku »

Ala-asteella tein esitelmän Hobitista. Tuskin kukaan kuunteli. *nauraa* Minähän oli se kaikkien halveksima ylipainoinenlukutoukka ^^

Yläasteella tahdoin pitää taas Tarusta, mutta kaveri nappasi kirjan mun nenän edestä. En sitten saanut pitää edes Hobitista kun Taru oli jo käsittelyssä. Wää! Frodo jyräs meitin totaalisesti.
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Eh...
Minä tein tässä vastikään esitelmän. Otsikkona Raamattu Silmarillionissa. Uskonnon opettaja oli tyytyväinen ja sanoi, että saan tehdä muitakin tuollaisia esitelmiä. Olin kyllä itsekin tyytväinen siihen. Kirjotin kotona korpulle ja vein opettajalle ja hän piti sen koulun sivuille.

Seuraavana vuorossa Narnia...
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Avatar
Kurenai
Metsähaltia
Viestit: 604
Liittynyt: La Loka 15, 2005 5:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kurenai »

Joskus tein Tolkienista englanniksi esitelmän. Tais olla kuudennella.. Arvosteluasteikko virallisesti 1-3, ja meikä sai 3+! :D
Arawyn
Puolituinen
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 6:44 pm
Paikkakunta: Nightwishin treenikämppä

Viesti Kirjoittaja Arawyn »

Tein viidennellä luokalla kirjaesitelmän Keskeneräisten tarujen kirjasta.
Hmm...Ei siitä kai mitään arvosanoja kerrottu. Vaikka voin sanoa, että huonosti meni. Jos muistan oikein. :D
Once I am sure of my task I will rise again.
Still
Örkki
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Harmaat Satamat

Viesti Kirjoittaja Still »

Joskus viidennellä tein esitelmän ja referaatin Sormusten herrasta, siis koko kirjasta^^, arvosanaksi taisi tulla ysi, vaikka koko sen esitelmän valmistelun ajan opettaja jankutti miulle jotain sen suuntaista kuin "Haukkasitkohan sinä nyt kuule liian ison palan?" Hah, näytimpä sille^^

Kasilla esitelmä Hobitista, siitä taisi naksahtaa kymppi (vieläkin hymy tulee naamaan kun muistelee sitä) ja luokkakaverit jopa kuunteli. Tosin miuta jännitti niin paljon että unohdin puolet siitä mitä miun piti sanoa, mutta se ei ilmeisesti näkynyt saati ketään haitannut *hymy*

Ja loftiksen olen maininnut puheessani joka piti ysillä pitää äikäntunnilla, oli osalla luokasta vähän kysyvät ilmeet. Tuossa on nyt jotain. Niin ja jotenkin sellainen muistikuva että olen joskus kirjoittanut aineen ensimmäisestä elokuvasta, mutta en ole ihan varma. Vanhempana muisti rupeaa pätkimään kyllä pahan kerran o____O'
Kiss me deadly. Kiss me, Kill me, Love me.
Avatar
Daealis
Metsähaltia
Viestit: 650
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daealis »

Juh, perusesitelmä yhden kaverin kanssa, 20 minuuttia aikaa, kirjailijasta ja kirjasta(Teh Kirjasta tietenkin,sivumainintana kaikki muut teokset).

Suht perussettiä, itse pidin tämän osan kirjasta,analysoin hahmoja sun muuta... vaikken ollut silloin lukenut ensimmäistäkään osaa kirjasta :P Otin netistä referaatteja,arvosteluja ja analyysejä,suurimman osan englanniksi ja rakennin niistä sitten omani.. eli kyllä työtä tein ihan riittävästi etten koe huijanneeni :)
Tears are a waste of good suffering.
T.E.R.O - Taitava ja Ekstaattisen Reipas Orjapiiskuri
Vuoden Jääräpää -07 & -08 \o/
Avatar
[Vaahtera]
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 3:51 pm
Paikkakunta: Töpsävä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja [Vaahtera] »

Juuh..Olen itseasiassa tekemässä Tolkienista esitelmää historian lisäkurssille. Tolkienin elämänkerrasta taasen teen lukupäiväkirjaa.
"Vihaamme vain niitä, jotka ovat päässeet sydämiimme."

ent.Dragon_eye
Hitunen
Puolituinen
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 7:50 pm

Viesti Kirjoittaja Hitunen »

Kuudennella tein Tarusta (ja oli siinä jotain itse Tolkienistakin) esitelmän, taisi mennä ihan hyvin kun numeroksi napsahti 10-! (luokan paras numero 8))
Samaisella kuudennella tein aineen Hobitista ja sekin meni hyvin. Sain muistaakseni 10.
ian
Samooja
Viestit: 454
Liittynyt: Ke Elo 03, 2005 5:48 pm
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja ian »

Äikässä tuli juuri tässä muutama viikko sitten tehtyä Tolkienista henkilöesittely.
Maikka sanoi minun olevan 'omistunut työlleni.' Typerän kuuloista, jäin katsomaan eteeni hieman pihalla(tai sitten kuulin väärin, sekin mahdollisuus olemassa..)
'07-Boromir, '08-Pippin, '09-angst-ficcaaja.

I'll be your father, I'll be your mother
I'll be your lover, I'll be yours.
Vastaa Viestiin