Oletko pitänyt esitelmiä koulussa TSH:n liittyen?

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Elvellon
Örkki
Viestit: 101
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 10:21 pm

Viesti Kirjoittaja Elvellon »

keheh .. juu .. niitä on tullu tehtyy .. seiskal Eltsust ja sepitimpä siinä samalla vähän frodostakin ... kasil kirja esitelmä TSH'ta ( jostatikujohöpöttikin)ja sit nyt tekeillä Tolkienista vähintään kymmenen sivunen tutkielmaa .. :roll:
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Tein viime keväänä Tolkienista suullisen esitelmän.Olin kyl vähä pettnyt ku sain jonku 9-,mun mielestä olis pitäny saada 10 nojoo....mut oli pari kalvoa ja kirjoja.Ja sain opelta kehut ku en ollu keskittyny keski-maan juttuihin,vaan kerroin myös muista Tolkienin teoksista(no mainittin vaan nimet mut anyway) Nyt on sitte pienoinen onkelma et mistä pidän tänä keväänä suullisen esitelmän.Any ideas?
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Sain tuossa äsken valmiiksi. Elokuvakurssin loppu työn. TSH kirjan ja elokuvan vertailua.
Vihaan sitä nyt jo. En ole tyytyväinen.
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

TSH:sta en ole tehnyt, vaikka olikin tarkoitus.
Hobitista olen seiskalla tehnyt jonkin sortin arvostelun. En edes muista tuliko siitä arvosanaa.
Ei siitä arvostelusta mitään mestariteosta tullut, mutta hyvä kuitenkin.
Viimeksi muokannut memento, Ma Huhti 10, 2006 4:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Elenya
Örkki
Viestit: 180
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 6:32 pm

Viesti Kirjoittaja Elenya »

TSH:sta vapaaehtoisen kirjallisuusesitelmän (häpeän kansikuvaa), sekä omaksi ilokseni keräsin näteimpiä laulunsanoja TSH:sta ja kuvitin ne jne.
heiluri
Örkki
Viestit: 18
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 7:16 pm
Paikkakunta: mustamakkaracity

Viesti Kirjoittaja heiluri »

En ole tehnyt esitelmää, mutta hehkutin Tarua aika huolella yhdessä aineessani otsikolla "Miksi fantasia kiinnostaa nuoria?" :lol: Ei liity, mutta opettaja tykkäsi ja antoi kympin.
Get a slice of happiness - stop and taste Te Puke!
Kiwifruit capital of the world, New Zealand
Afrodite
Örkki
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2006 7:02 pm
Paikkakunta: Meren kuohuissa.

Viesti Kirjoittaja Afrodite »

Äikän esitelmän siitä tein, kun piti kirjoittaa jostain kirjasta mistä pitää. Ja luonnollisesti tein TSH:sta. Onhan se yksi parhaista. ^^

Ja täysi kymppi siitä tuli :wink:
Kuva Kuva
Sonatar
Örkki
Viestit: 105
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 12:45 pm
Paikkakunta: ~Haavemaailma~

Viesti Kirjoittaja Sonatar »

Itse tein Taru Sormusten Herrasta kirjaesitelmän Uudessa-Seelannissa, kun olin juuri lukenut sen loppuun ja ajattelin, että en laiskana jaksa lukea jotain uutta kirjaa enkuksi :p Olin kyllä lukenut myös Hobitin englanniksi ennen tuota esitelmän teko hommaa, mutta ajattelin sitten kuitenkin pitää esitelmän lempikirjastani :)

Luin muuten esityksen alkuun suomenkielisestä teoksestani sen runon sormuksista. Kyllä porukalla vähän naama venähti kun aloin suomeksi papattaa siellä luokan edessä, se oli tosi hauska kokemus :)

Eikä niistä paljon kukaan edes ollut lukenut sitä kirjaa, vaan pelkästään nähneet Sormuksen ritarit-trilogian ensimmäisen leffan. Sain päteä Tolkien tiedoillani :) Samoin lukiossa tein kirjallisen esitelmän samasta opuksesta :)
Nyt ikävä on suunnaton,
kun nukuit pois rakkain karvakuononi,
hauvavauvani
Nuku rauhassa kultaiseni, ystäväni...

Mintun muistolle 5.2.1991-13.7.2006
savukka
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 6:13 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja savukka »

Mie en tiedä vielä että pidänkö Tolkienista, vai sen luomista kielistä.. haluaako kukaan auttaa minua?? :D
Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

Tein lukukortin TSH:sta viimevuonna, ainut kirja jonka osaan melkeinpä ulkoa, joten päätin loistaa taidoillani. Numeroarvostelua ei ollut, mutta kaikilla muilla luki palautuksessa jotain kommenttia että saisi parantaa vielä. Minulla luki vaan että hyvää työtä. Ilmeisesti se siis tarkoitti sitä että tein virheetöntä työtä, ja numeroarvosana olisi siis ollut 10 tienoilla..

Ja savukka, kantsii tehä siitä, mistä tietää itse enemmän.
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
Mirell
Örkki
Viestit: 70
Liittynyt: To Syys 15, 2005 8:28 pm

Viesti Kirjoittaja Mirell »

Epäsuorasti olen. Yläasteella tein äikän tunnille esitelmän fanfictionista ja esimerkissä, jossa selvensin mihin ficissä laitetaan disclaimer, ratingit ja warnings jne. oli joku päästävedetty Sam/Ruusa-ficci :mrgreen:
Olen, mikset siis ajattele minua?
savukka
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 6:13 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja savukka »

Olen apua vailla!!

Teen siis esitelmää koulussa liittyen Tolkieniin, ja ajattelin tervehtiä luokkalaisiani Quenyaksi, ja sitten kiittää heitä. Asiassa on vain yksi mutta, en tiedä mikä on Kiitos Quenyaksi.

Tarvitsen apua heti!! Esitelmä täytyy olla huomiseksi.!

Kiitos etukäteen.
Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Piru »

En oo itse mikään quenyan taitaja, mutta googletus on tehokasta. En mene sitten näistä tuloksista takuuseen, koska oon bongannu ne vaan netistä. (Mutta toisaalta en usko, että kovin moni sun luokkalainen tajuaa, vaikka sanoisit väärin. ^^)

Eli siis. Kiitos quenyaksi on
- Hantanye (näiden sivujen mukaan)
- Hantalye/ Hantal (näiden sivujen mukaan)

Luota mihin tahdot. ;)
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
Crystal
Örkki
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Helmi 21, 2006 6:34 pm

Viesti Kirjoittaja Crystal »

Joo olen tehnyt siitä kirja esitelmän. sain siitä muistaakseni jopa 10!!
Avatar
xipe
Örkki
Viestit: 94
Liittynyt: To Loka 05, 2006 3:32 pm
Paikkakunta: T's pocket

Viesti Kirjoittaja xipe »

En varsinaista esitelmää ole tehnyt, mutta äikän tunnilla oli joskus kirjoitelman aiheena "Lukukokemus jota en unohda".
Ja kuka kirjoittikaan Sormusten Herrasta? En minä ainakaan.
<i>I'll be your dream, I'll be your wish
I'll be your fantasy
I'll be your hope, I'll be your love
Be everything that you need...
</i>
Vastaa Viestiin