Haltiakieli

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Osaatko kumpaakaan haltiakieltä?

Olen liian laiska opetellakseni
92
35%
Osaan/opiskelen quenyaa
51
20%
Olen liian kiireinen opettelemaan
79
30%
Osaan/opiskelen sindaria
31
12%
E.V.V.K
8
3%
 
Ääniä yhteensä: 261

Oldis
Samooja
Viestit: 489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 7:54 pm
Paikkakunta: Tamperkele

Viesti Kirjoittaja Oldis »

Hirveesti löytyis innostusta. Haltiakielet kuullostaa tosi kauniilta. Ajattelin aloittaa Quenyan opiskelun niin pian kuin mahdollista. Onko olemassa aiheeseen liittyvää kirjallisuutta ja mistä sitä voisi hankkia? Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan.
Arenel
Örkki
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2004 8:09 pm
Paikkakunta: Tokyo

Viesti Kirjoittaja Arenel »

Tuota kirjallisuutta ei kyllä taida olla. Netistä löytä sivustoja, joista voi haltiakieliä opiskella, mutta en usko että kirjoja aiheesta on. Eli turha mennä Suomalaiseen ja kysellä sieltä "Quenyaa aloittelijoille" tai "Sindarinia joka lähtöön" XD Nauraisivat kaupan tädit itsensä hengiltä....

Netti on paras väline haltiakielen opiskeluun.
What is the most beautiful in virile men is something feminine; what is the most beautiful in women is something masculine
Yoshi
Örkki
Viestit: 56
Liittynyt: Ma Syys 13, 2004 5:30 pm
Paikkakunta: Muumimaa

Viesti Kirjoittaja Yoshi »

Ei oo tultua opeteltua.. Pitää opetella siis. ^^ Jos jaksaa.. Pitäisi japaniakin opetella.. xD
Kuva
*muminaa* Mumi, mumi!
RanDOM
Örkki
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 09, 2005 8:15 pm
Paikkakunta: Kontu

Viesti Kirjoittaja RanDOM »

Pahoittelen suhtautumistani jo näin etukäteen, mutta EVVK. Onhan se ihan kaunis kieli, mutta miksi opetella kun hobitit puhuvat englantia?
All my friends have gone to battle.
I would be ashamed to be left behind.
Lera
Puolituinen
Viestit: 235
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 3:20 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lera »

oon opiskellu viime vuosina pelottavasti sitä, sitten äkkiä tuli kaiken maailman j-rockit ja nää ja unohdin kaiken. >XD aloitan uudestaan vähän ajan päästä. ^^
last.fm ++ avatar by towelrack_icons @ lj.com
Arenel
Örkki
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2004 8:09 pm
Paikkakunta: Tokyo

Viesti Kirjoittaja Arenel »

RanDOM: Haltiakieliä opiskellaan usein omaksi iloksi. Elokuvien pohjalta Lotr-fanittajiksi tulleet eivät Keski-Maan kirjallisuuspuolesta ole kiinnostuneet, kun kirjojakaan eivät ole lukeneet. Jotkut jopa halveksivat TSH kirjoja ja Tolkienia :cry: Kun on tutustunut TSH:n maailmaan kaikkine oheiskirjoineen (KTK, Silma) huomaa usein, että olisi tosi siistiä osata haltiakieliä, muinaisenglantia (Rohanissa puhuttava kieli). Sitten voi myös hämmentää kavereitaan puhuen Heille käsittämätöntä siansaksaa.

En sitten tuossa aikaisemmin tarkoittanut, että ainut oikea Lotr-fani on sellainen joka puhuu jotain haltiakieltä yms. Älkää käsittäkö minua väärin!
Viimeksi muokannut Arenel, Ma Kesä 20, 2005 11:16 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
What is the most beautiful in virile men is something feminine; what is the most beautiful in women is something masculine
Hömötiainen
Örkki
Viestit: 110
Liittynyt: To Touko 26, 2005 8:44 pm
Paikkakunta: Vaikka missä.

Viesti Kirjoittaja Hömötiainen »

Joitakin erinäisiä sanoja olen kirjoista ja ficeistä poiminut, mutten ole ehtinyt opetella kumpaakaan. Mie olla liian kiireinen, ja TSH:n lukeminen oli muutenkin kova työ :roll: Aakkoset kumminkin osaan (juppii...) kirjoittaa.
Mryi <3 Pointittoman viestin tarjosi Hömötiainen!
Kuva
Esege
Örkki
Viestit: 181
Liittynyt: Su Elo 29, 2004 10:20 am

Viesti Kirjoittaja Esege »

Ei riitä aika. Enkä sitä paitsi oikein opi, jos ei ole opettajaa. Ja nyt tulee ylppärit ja kaikkea..
Tosiasiassa mieleni teki mennä heidän luokseen kysymään, miten he tekivät sen - olivat niin puhtaita ja varmoja kuin olivat.
-Tom Spanbauer, Mies joka rakastui kuuhun
Arenel
Örkki
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2004 8:09 pm
Paikkakunta: Tokyo

Viesti Kirjoittaja Arenel »

Niin, ajan puute on yleinen vaiva. Minäkään en ole ehtinyt opetella uusia juttuja, CoE:ssä edellisen "tunnin" tehtävät menivät penkin alle...jouduin kolme kertaa korjaamaan saman sanan taivutusta ja siltikään en saanut sitä oikein! Lopulta epätoivoinen "ope" sano oikean vastauksen :oops:

Ilman oikeaa opettajaa opiskelu on tosi vaikeaa! Joutuu itse koville, mutta ei se sentään mahdotonta ole. Minunkin kaltainen toope on onnistunut sisäistämään quenyan kielioppia, joten se ei voi olla ylivoimainen ponnistus :roll:
What is the most beautiful in virile men is something feminine; what is the most beautiful in women is something masculine
Destiny

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Ooh, se olisi upeaa, jos olisi aikaa opetella tollasta. Mielummin minä haltia-kieltä opiskelisin kuin ruotsia (yöks!). Aika ei vaan tykkää riittää, kun on ysiluokka menossa ja pitää opiskella... Ja tehdä töitä.. Ja käydä treeneissä... Ja opiskella.

Että juu. Mutta tietenkin opiskelisin, jos aikaa olisi. Eihän sitä tiedä, jos joululomalla sitä vaikka väsäisi sellasen sanakirjan ja alkaisis siitä sitten opetteleen. :wink:
Mario
Örkki
Viestit: 112
Liittynyt: La Syys 03, 2005 8:26 pm
Paikkakunta: Metsä

Viesti Kirjoittaja Mario »

Hmm.. Olisiko suomenkielisiä sivuja?

Quenyaa haluaisin opetella.
Sinä saat minut hymyillemään

~

"Tuletko minun mukaani ikuisesti?"
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Mario, näin äkkisältään tulivat mieleen Keski-Maan koulutuskeskuksen sivut, siellä voi ainakin "opiskella" haltiakieliä (olin joskus siellä hyvin monta vuotta sitten, vaikka taisinkin keskittyä historiaan, ja kovin paljon uutta en tainnut oppia...):

http://groups.msn.com/KeskiMaanKoulutuskeskus
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Mario
Örkki
Viestit: 112
Liittynyt: La Syys 03, 2005 8:26 pm
Paikkakunta: Metsä

Viesti Kirjoittaja Mario »

Kiitos Marnie.

Kävin sivuilla ja siellä lukee, että ne kurssit pysyisivät siellä, mutta ei ne ollut, tai sitten olen sokea.. Hmmph

Edit// Sain selville, et ne aina poistuu, kun alkaa läksynkuulutuksten jutskat, mutta on se silti tyhmää, et ne hävitetän. Uus lukukausi alkaa vasta viikolla 22, eli keväällä.
Sinä saat minut hymyillemään

~

"Tuletko minun mukaani ikuisesti?"
Avatar
Daealis
Metsähaltia
Viestit: 650
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daealis »

Propsit äijälle kielten keksimisestä, siinä nähdään riittävän suuri panostus oman fantasian taustaromppeeseen.

...Kielten osaamiseen&opiskeluun kiinnostusta: 0
Ei kiinnosta nyt,tuskin tulevaisuudessakaan,mutta voihan olla että joskus sekoan pahemmin kuin nyt jo olen seonnut :P
Tears are a waste of good suffering.
T.E.R.O - Taitava ja Ekstaattisen Reipas Orjapiiskuri
Vuoden Jääräpää -07 & -08 \o/
miuy
Örkki
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 10:02 pm

Viesti Kirjoittaja miuy »

Muistan jokusen sanan kummastakin, mutta en ole koskaan sen kummemmin opiskellut. Mutta kiinnostaisi kyllä. Varmaan tulevaisuudessa kunhan on aikaa ja intoa enemmän asiaan paneutua, aloitan haltiakielen opiskelun.
Because I continue to sleep, I am unconscious of everything.
I am drowned in my own dream where no one can reach me. ~
Vastaa Viestiin