Haltiakieli

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Osaatko kumpaakaan haltiakieltä?

Olen liian laiska opetellakseni
92
35%
Osaan/opiskelen quenyaa
51
20%
Olen liian kiireinen opettelemaan
79
30%
Osaan/opiskelen sindaria
31
12%
E.V.V.K
8
3%
 
Ääniä yhteensä: 261

Arenel
Örkki
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2004 8:09 pm
Paikkakunta: Tokyo

Viesti Kirjoittaja Arenel »

Mie opiskelen tuota quenyaa seuraavilla sivuilla: http://www.councilofelrond.com

Sivut on enkunkieliset, mutta jos on vähän kielipäätä, niin kyllä se enklanniksikkii sujuu :wink:
Minä itse oon aina suomentanut sieltä ne englanninkieliset kieliopit paperille ja sitten suomeksi niitä harjotellu. Siellä on sellasia tehtäviäkin sekä quenyalle että sindarille, jotka on liitetty aina tiettylle "tunnille".
What is the most beautiful in virile men is something feminine; what is the most beautiful in women is something masculine
Arenel
Örkki
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2004 8:09 pm
Paikkakunta: Tokyo

Viesti Kirjoittaja Arenel »

Hitto vie, tuli sama asia kolme kertaa....*suuttuu tietokoneelleen ja uhkaa viedä sen kaatopaikalle*

No, tulipahan asiani kaikille selväksi :oops:
What is the most beautiful in virile men is something feminine; what is the most beautiful in women is something masculine
jenni
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 9:00 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jenni »

Olen liian kiireinen opettelemaan. Koulu painaa pahasti päälle ja muita ylimääräisiä juttuja on jo liikaakin. Pitäis eka karsia niitä ja sitten vasta harkita haltiakielen harjoittelua. Mutta kivaa se voisi olla!! :D
jenni
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 9:00 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jenni »

Olen liian kiireinen opettelemaan. Koulu painaa pahasti päälle ja muita ylimääräisiä juttuja on jo liikaakin. Pitäis eka karsia niitä ja sitten vasta harkita haltiakielen harjoittelua. Mutta kivaa se voisi olla!! :D
Kitster
Örkki
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2004 5:21 pm
Paikkakunta: Pieni aurinkoinen kylä

Viesti Kirjoittaja Kitster »

Mie puhun ja kirjoitan jonkin verran sindarinia, mutta opettelemaan en ole vielä liiemmin alkanut. Miten sitä opetellaan? Mitä pitää tehdä? :wink:
Kukaan ei tahdo tietää kärsinkö.
Kukaan ei tahdo olla lähelläni.
Kukaan ei tiedä mistä tulen,
Tai mitä on sanottavanani.
~Kitster~
Arenel
Örkki
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2004 8:09 pm
Paikkakunta: Tokyo

Viesti Kirjoittaja Arenel »

Pirkis, eikös opettelu ole ihan maailman yksinkertaisin asia? Tarvitset varmaan sindarinista suomenkielistä matskua, sillä enkuksi se on uskomattoman turhauttavaa opiskella.
Käy http://kontu.merri.net/keskustelu , sitten menet siellä "Arda"-alueelle ja sieltä pitäisi löytyä topic nimeltä "Sindarin-projektin uudelleenherätys".
Siinä topicissa on aika paljon aineistoa sindarininiin, osa on tosin vielä kesken. Selaa topic läpi niin varmasti löytyy tietoa.
Mä pyydän yleensä jotain kavereita tekemään mulle kokeita ja kyselemään sanoja ja kielioppi-juttuja quenyasta. Kannattaa (aikuisten) oikeesti.

Sitten jo kuten olen maininnut, niin Council of Elrondissa löytyy sellanen quenya- ja sindarin kurssi enkuksi, siihen liittyen on myös tehtäviä.
Suomeksi sindarinia on kuitenkin helpointa harjoitella :wink:
What is the most beautiful in virile men is something feminine; what is the most beautiful in women is something masculine
Akuma-hime
Puolituinen
Viestit: 224
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 5:10 pm
Paikkakunta: lahti-city

Viesti Kirjoittaja Akuma-hime »

minä olen ihan liian laiska... ja yritän sitä paitsi opetella japania, joten se kielten opiskelu koulun lisäksi jää siihen.. *laiskalaiskalaiska*
Aloitan aamuni laittamalla weetabix-sukat jalkaan.
yashmine
Moon Child
Viestit: 604
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 7:29 pm
Paikkakunta: Sateenkaaren päässä.

Viesti Kirjoittaja yashmine »

minä olen ihan liian laiska... ja yritän sitä paitsi opetella japania, joten se kielten opiskelu koulun lisäksi jää siihen.. *laiskalaiskalaiska*
Toshiya: Tuosta japanista... Tiedän yhden ihmisen, joka puhuu äidinkielenään japania (puhuu yhtä hyvin suomeakin) Se asuu Suomessa, mutta se on japanilainen. X) *kademieli*
Rakasta minua kyselemättä.

___
-Vuoden 2005 tulokas-
-Vuoden 2007 Merri-
yashmine
Moon Child
Viestit: 604
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 7:29 pm
Paikkakunta: Sateenkaaren päässä.

Viesti Kirjoittaja yashmine »

¨Ja sitten tuo varsinainen eihe...¨
Minen kerkeä opettelemaan. Joskus käyn kyllä sellaisilla sivustoilla, missä voisi opetella, ja silloinkin vain ficcini takia. Siinä tarvitaan vähäsen haltiakieltä tunnelman kohottamisexi. Anteeksi muuten tuo X-kirjain tuolla ks:n sijasta.
Rakasta minua kyselemättä.

___
-Vuoden 2005 tulokas-
-Vuoden 2007 Merri-
SalSu
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 8:14 pm
Paikkakunta: Pianon alla, sukkahousupupujen maassa.

Viesti Kirjoittaja SalSu »

Ei oikeastaan mitään noista. Molempi osaan vähän, molempia olen vähän opiskellut, mutta se on sitten jäänyt. Yritän tosin vielä elvyttää elfish-opintojani ^^
Ha ha, you´re dead.
kosmo
Örkki
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Kesä 29, 2004 1:30 am
Paikkakunta: Fennia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosmo »

Minäpä osaan tîwillä kirjoittamisen, mutta en kumpaakaan kieltä :D Minusta tämä on oikein hyvä lähtökohta.
Vähän kuin osaisin kaikki arabialaiset kirjainmerkit mutta en tuntisi kieltä sanan vertaa.

Ehkä minun pitäisi hiukan tutkailla noita opettelusivuja. Ainakin laitoin niitä suosikkeihin jo. Saa nähdä sitten.. (:
Jokainen olento elää omassa maailmassaan, omissa kuvitelmissaan. Omassa kosmoksessaan.
Tämä on minun maailmani.
Tirli
Puolituinen
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Huhti 26, 2004 10:15 pm
Paikkakunta: ó_ò

Viesti Kirjoittaja Tirli »

Olen liian huono opettelemaan.
En osaa, vaikka haluaisinkin.
Karu totuus xPP
Avatar
Fairy tale
Puolituinen
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Huhti 28, 2004 6:17 pm
Paikkakunta: Tukinturku

Viesti Kirjoittaja Fairy tale »

Laitoin tuohon, että olen liian laiska opettelemaan. Ehkä se, että olen kiinnostunut enemmän hobiteista, kuin haltioista vaikuttaa tuohon. Sitä paitsi englannintaitonikin on niin pohja että haloo. Vuoden verran olen ollut työssä täällä, missä enkkua puhutaan joka päivä ruotsista ja saksasta puhumattakaan. Ehkä tuo enkku on hitusen kehittynyt. Ainakin lausumisen suhteen.

Osaan myös kieliä, jotka kuulostavat kauniilta, mutta se on asia joka suurelta osalta ihmisiä menee yli hilseen. Ei siitä sen enempää. Olisi tosi kiva osata haltiakieltä, mutta mutta... minun on tyytyminen westroniin.
Cassiopeia
Puolituinen
Viestit: 265
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2004 9:10 pm
Paikkakunta: Klaukkala (koneen ääressä)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cassiopeia »

Minulla ei ole ikinä aikaa. Monta kertaa olen yrittänyt aloittaa, mutta aina on ollut liian paljon kaikkea muuta, se koulukin pitäisi käydä.
Pervoilu on elämän suola.
Sabi
$exual di$gracE
Viestit: 741
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 7:20 pm
Paikkakunta: Tokyo (yeah right!)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sabi »

Molempia olen opiskellut ja molempia puhun jonkun verran. Ne vaan välillä tuppaa menemään sekaisin... Sitten puhuu sindaria ja queniaa samassa lauseessa. :roll:

Mutta kivempi puhua jotain mitä todella harva ymmärtää! ;) Ja sitä paitsi on kiva haukkua muita ku kukaan ei tajuu mitä sä sanot ja ne jää suu auki tuijottamaan perään et: "Waaa??!" xD

Hullulla halvat huvit, blondilla ilmaset. *osoittelee blondeja hiuksiaan*
kimi no koto wo omou to nazeka namida ga nagareteta.
(=When I thought about you for some reason tears ran down my face.)
Vastaa Viestiin