Slash-kysely

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Pihlaja
Örkki
Viestit: 12
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 12:39 pm

Viesti Kirjoittaja Pihlaja »

Voisihan tähän jotain vastata omastakin puolesta...

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Hmmm... en oikein muista. Varmaan jotain vuosi/pari vuotta sitten, kun aloin lukemaan ficcejä.

Mitä ajattelit siitä?
Jaa, en oikein mitään. Tiesin slashista aiemmin ja ajattelin, että voisi sitä kai lukaista jonkun slash ficinkin.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Nimeä en muista enää, en oikeastaan edes sitä ficciäkään enää kunnolla muista. Mutta se oli Harry Potter -ficci, suomenkielinen ja paritus oli muistakseni joku Sirius/James... Sirius siinä ficissä ainakin oli.

Miksi tykkäät slashista?
Tuota, en oikeastaan kauhean paljon siitä pidä. Ennen en oikeastaan lukenut sitä ollenkaan, mutta nykyään olen alkanut lukemaan sitäkin. Onhan se välillä ihan hyvää ja erilaisempaa luettavaa.

Luetko sitä usein?
En kauhean usein. Enemmän muun tyylisiä ficcejä.

Kirjoitatko itse?
En ollenkaan.

Lukeeko moni ystävistäsi?
Eivät varmaankaan.
Hiljaisuudessa sana,
pimeässä valo,
kuolemassa elämä:
huikea kuin haukan lento
taivaan autiudessa.
jii
Örkki
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 1:49 pm

Viesti Kirjoittaja jii »

...
Viimeksi muokannut jii, Ke Maalis 22, 2006 3:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gwain
Örkki
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 2:23 am

Viesti Kirjoittaja Gwain »

Enkö todellakaan ole tähän vastannut? Enpä kai sitten...

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Umm, taisi olla vuoden 2002 alussa, ensinnäkin näin pienen artikkelin aiheesta Turun Sanomien viikkoliitteessä ja innostuin heti: Joku muukin kehittelee tuollaisia tarinoita! Ensimmäinen kirjoittamani pieni tarinanpätkä, jota hyvällä mielikuvituksella saattaisi kutsua slashiksi, näki päivänvalon jo joskus vuonna -96, mutta en siis tiennyt sille olevan mitään omaa termiä enkä kuvitellut kenenkään muun lukevan/kirjoittavan sellaisia tarinoita. Painuin siis Googleen ja pistin hakusanoiksi lotr slash...

Mitä ajattelit siitä?
Olin varsin innoissani ja jäin koukkuun välittömästi. Mulla oli tuuria kun heti ensimmäiseksi törmäsin hyviin tarinoihin, jos aluksi olisi tullut vastaan pelkkää roskaa en ehkä olisi viitsinyt ikinä paria tarinaa enempää lukea.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
En muista, oliko tämä aivan ensimmäinen, mutta ensimmainen, jonka erityisesti muistan ainakin: Cheyenne Dancerin Penance. Semmoinen NC-17 Aragorn/Legolas -ficci, löytyy ainakin Libyrary of Moriasta.

Miksi tykkäät slashistä?
Tähän on vaikea vastata. Siinä vain on jotain mikä kiehtoo enemmän kuin loppuun kalutut perinteiset romanssit.

Luetko sitä usein?
Voisi sanoe että päivittäin, nykyisin lähinnä englanniksi ja LJ:n kautta.

Kirjotteletko itse?
Enpä pahemmin, minulla on paha tapa jättää kaikki tarinat kesken kun inspiraatio lähtee muille maille vierahille. Piirroksia enemmänkin harrastan.

Lukeeko moni ystäväsi?
Tämänhetkisistä kamuista ei tietääkseni yksikään, toisaalta emme ole aiheesta jutelleetkaan. Erään entisen kaverin onnistuin addiktoimaan, mutta en tiedä lukeeko hänkään enää.
Chinida
Örkki
Viestit: 102
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 5:30 pm
Paikkakunta: jossain tuolla kaukana

Viesti Kirjoittaja Chinida »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
~kun ensimmäisen kerran löysin vanhan Loftiksen ystäväni kanssa.

Mitä ajattelit siitä?
~ hmm.. en muista mitä ajattelin, mutta jotain tällasta :"jotkut sitten osaa kirjottaa ja kuvailla.."

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
~Se oli joku Aragorn/Legolas kaiketi.. tai sitten yksi noppatrilogiasta..

Miksi tykkäät slashistä?
~ Jaah.. enpä tiedä. Se vaan on niin luettavaa! x)

Luetko sitä usein?
~aikasemmin luin aina, nyt on jäänyt vähälle, mutta enköhän ala taas aktiivisesti lukemaan

Kirjotteletko itse?
~En. Ainakaan vielä... ehkä hamassa tulevaisuudessa

Lukeeko moni ystäväsi?
~Vain paras ystäväni.
"Isn't anyone tryin to find me?
Won't somebody come take me home "
-I´m With You, Avril Lavigne
Safiron
Samooja
Viestit: 514
Liittynyt: La Tammi 29, 2005 4:29 pm
Paikkakunta: Omatekemä satumaa

Re: Slash-kysely

Viesti Kirjoittaja Safiron »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Oliskos tossa vuosi sitten? Ei ole oikeestaan mitään muistikuvaa...

Mitä ajattelit siitä?
Pidin, kiitos kirjoittajan , joka oli (muistikuvieni mukaan) hemmetin hyvä.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Ensimmäisenä? Se oli hettiä... *ei muista mikä pari*
Slashista se tais olla Lucius/Draco pari, ja en menis vannomaan mutta tais olla nc-17...

Miksi tykkäät slashistä?
Yleensä slashi on kirjoitettu paremmin kuin het. Ja se vaan.. on kivaa. :lol:

Luetko sitä usein?
En tietenkään... *viaton ilme*

Kirjotteletko itse?
Voi kyllä... peljätkää.

Lukeeko moni ystäväsi?
Juu, ja yks kirjotti yhen vaikka selittää vihaavansa sitä... No.. se tarina oli surkea...
"...And I demand
You put my heart back in my hand
And wipe it clean
From the mess you made of me"
-Emilie Autumn: I want my innocence back

Vuaren beta 08 *kumartaa ja jatkaa nillitystä*
Chokehold
Örkki
Viestit: 162
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 6:03 pm

Viesti Kirjoittaja Chokehold »

1. Joskus vuosi sitten ehkä
2. Olin aika sillain että öh, okei. Ihan heti.
3. Oiskohan ollut Tylypahkan vuosikirja 2000 x)
4. Rehellisesti sanottuna heteroficit on kyllä parempia. Slash on jotenkin... puistattavaa.
5. En. Joskusjoskusjoskushyvinharvoin RP-TSH-ficcejä.
6. En.
7. Muutama.
Freed from the gravital leash
I swear the heaven is in my reach
Avatar
jawetus
Örkki
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 3:55 pm
Paikkakunta: Taniquetil
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jawetus »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
"Länsikairan Vihreässä Kirjassa"

Mitä ajattelit siitä?
Tuntui, ja tuntuu yhä, teinien siitä-puhe-mistä-puute-jutulta. Tietenkin rakkausteema on ihan OK, mutta tällainen satiirimainen ja homoseksiä käsittävä pervoilu ei oikein iske.
En ole kohderyhmää, mutta eihän sadat kärpäset voi mitenkään olla väärässä.
Kukin meistä tykkää mistäkin. Tämä on vapaa maa, joten antakaa palaa vaan ;-)

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
En muista, mutta sinnikkäästi luin sen loppuun asti, koska kuvittelin, että se muuttuisi edes hieman järkevämmäksi. Ei muuttunut.

Miksi tykkäät slashistä?
Tämä kysymys ei sovi mulle ;-)

Luetko sitä usein?
En lue.

Kirjotteletko itse?
En slashia, jos sitä tarkoitat. Pidän Tolkienini mielellään Tolkienina, enkä lähde etsimään hänen teksteistään pervoja puolia.
Olen kokenut oman maailmani ja oman kirjoitustyylini pitkälti samantyyppisenä kuin professori itse. Tykkään luonnon ja tilanteiden kuvaamisesta.
Rakkausteema ja etenkin pervompi ja raaempi seksi on mielestäni aivan liian halpa tapa yrittää kalastaa lukijoita.
Tolkienin maailma on kuitenkin liian rikas ja minulle rakas, että tuhlaisin kirjoitusenergiaani muuhun kuin minulle mieleiseen tekstiin.

Lukeeko moni ystäväsi?
Ystävieni lukukokemuksista en osaa sanoa. Toivottavasti heistä kovin moni ei ole innostunut slash-tyyppisestä tekstistä tai olen pettynyt heihin.
Adurodiel
Örkki
Viestit: 60
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 1:25 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adurodiel »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?

Hmm... Siitä taitaa olla jo pari vuotta

Mitä ajattelit siitä?

Ekaks ajattelin et miten tällast on, mut sit tajusin et slash on just sitä mikä mult puuttu.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?

Oisko ollu joku Lego/Aragorn?


Miksi tykkäät slashistä?

Emt. Se vaan jotenki iski heti. Jotain siinä on, että kattoo mieluummin miesten suutelevan toisiaan, kuin miehen ja naisen. Se on niin yltiö clicheistä Ei siis tavallisessa hetero rakkaudessa mitään pahaa ole, päin vastoin. Mutta kun sitä on jo elokuvissakin niin paljon.

Luetko sitä usein?

Arvaa kaks kertaa. :lol: Aina ku löytyy jotain uutta kivaa, eli lähes päivittäin.

Kirjotteletko itse?

Kyllä, ja paljon. Ihan LotRista RPS:ssään.

Lukeeko moni ystäväsi?

Oikeestaan lähinnä pari vaan. Muut sillei tietää mist on kyse, ja on tutustunu, mut ei tykkää hirveesti. :)
"And what if I gave you the key
To the doors of your design...
Lit the corridors of desire?

*Sisters Of Mercy-Torch*

Tässä oma blogini. Vierailkaa
Avatar
Fuu
norppa
Viestit: 948
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 8:12 pm
Paikkakunta: syli

Viesti Kirjoittaja Fuu »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
...milloinkohan olisi ollut. Ehkä vuoden 2004 maaliskuun tienoilla? Loftiksesta taisin ensimmäisen slashini lukea. Minulla on kyllä hirmu pahvinen pää, niin en muista tarkasti. ^^;

Mitä ajattelit siitä?
Taisin ajatella että "IHANAA", se oli kyllä jotain kuuminta hottia siihen mennessä luetuista ficeistä. xD

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Olisiko ollut Sparksin Sinulle sopiva nimi. x)

Miksi tykkäät slashistä?
Minä en ihan oikeasti tiedä, slash vaan on... siinä on minusta aina hiukan erilainen, jännittävämpi ja vaihtelevampi tunnelma kuin het-ficeissä, ja usein slasharit ovat paljon parempia kirjoittajia. Het-ficeillä on ikävä taipumus olla lässynlässyn-siirappia a´la 10-14-vuotiaat tyttöskät, jotka käyttävät liikaa huuto- ja kysymysmerkkejä.
(paatos? Koskaan kuullutkaan. xD)

Luetko sitä usein?
Jos jotain kiinnostavan näköistä osuu kohdalle ja minulla riittää jaksamista lukemiseen. Suhteellisen usein pitää slash-annos saada. xD Vaikka se olisikin sitten vanhojen ficcien kierrätystä.

Kirjotteletko itse?
Jos uskaltaisin kokeilla ja luottaisin siihen, että osaan, niin kirjoittaisin. Ideoitakin kun sattuisi olemaan, mikä on hyvin harvinaista. ^^;

Lukeeko moni ystäväsi?
No jos nettikavereita ei oteta lukuun niin ei kukaan. Yksi IRL-kaverini kyllä on fanfiction-maailmassa mukana, mutta slashia ei siedä ollenkaan. ^^;

Bwahaha, olin väsynyt ja vähän tylsistynyt, joten tein tämän. x)
you spin me right round, baby, right round
like a record, baby, right round round round


Vuoden Ilopilleri 2005-2009, vuoden Humor-ficcaaja 2010. Pörr.

captainfuu.tumblr.com
captainfuu.deviantart.com
KRiiP

Viesti Kirjoittaja KRiiP »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
en aivan muista.. olisikos ollut vuosi- kaksi sitten..

Mitä ajattelit siitä?
minusta se oli todella söpöä... ja tahdoin lukea enemmän ^_^

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Arcana... taisi olla... en ole aivan varma '^_^

Miksi tykkäät slashistä?
en tiedä oliken.. minusta se on vain niin älyttömän hyvä...

Luetko sitä usein?
kyllä... saan usein huutoja siitä, kun istun päivät pitkät ruudun ääressä... ^_^

Kirjotteletko itse?
en.. en ainakaan julkaise niitä '^_^

Lukeeko moni ystäväsi?
kaksi taikka kolme... suurin osa pitää minua freekkinä koska luen slashiä.. heidän mielestään se on ällöättävää ja erittäin epä sopivaa.. enkä saa puhua siitä heille...
Lynxia
Warheart
Viestit: 710
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 12:34 pm
Paikkakunta: City of Angels
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lynxia »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
* Olisko ollu vuosi sitten, ennen kun tänne kirjauduin...
Mitä ajattelit siitä?
* Se oli aluksi hienoinen shokki, mutta sitten luin pari muutakin ja minusta se oli aika suloista...
Minkä ficin luit ensimmäisenä?
* Se oli RPS:sän puolella, Haltsun You'll Be Mine, osa 2.
Miksi tykkäät slashista?
* Mun mielestä homoparit ovat jokseenkin kauniita...ja, niin, no, en tiedä.
Luetko sitä usein?
* Joka päivä kun tällä käyn
Kirjoitteletko itse?
* Jotain pientä aina värkkään joo...
Lukeeko moni ystävistäsi?
* Vain pieni osa...eli kait kaksi...muut ällöävät tätä ^^
We're all just dancers of the Devil's dance floor

Vuoden 2007 Gandalf (:
Oyri
Örkki
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 3:21 pm
Paikkakunta: Roskapussi sammon valtatien varressa! Se musta!

Viesti Kirjoittaja Oyri »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Noooh... Siitä on nyt olisiko... Vuosi? Puolitoista? No jokatapauksessa se oli FinFanFunissa. Rakastuin Draco/Harry slasheihin ^^ Mutta suutuin paikalle, sillä siellä oltiin niin nipoja...

Mitä ajattelit siitä?
Ensin olin hieman kuvottunut, sillä minulla oli HYVIN leivä homofobia. Mutta luettuani, rakastuin aiheppiiriin. ^^ Soli niin...... Kaunista.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Kamaluus! Ei mitään hajua... O.o Sen musitan, että se oli Draco/Harry

Miksi tykkäät slashistä?
Kannattamalla slashia, hyväksyn tämän vähemmistön kaikessa kauneudessaan. Minusta homoilla ja lesboilla on oikeus rakastaa aivan ketä hvittaa. Plus, että ne on jotenkin toisen asteen kauneutta. Heterosuhdetta ei voi verrata homos/lesbosuhteeseen.

Luetko sitä usein?
Aina kun löydän jotakin mielenkiintoista. Olen avoin kaikille 'parituksille' vaikka jotkut eivät ole selvästikkään kovin luontevia. O.o Hyvä kirjoittaja kuitenkin saa kauniisti kirjoitettua sen luontevaksi. ^^

Kirjotteletko itse?
Aloittelen tässä juuri ensimmäistäni. ^^ Vaikken tiedä tuleeko tästä mitään. Aijemmin olen kirjoittanut vain pari hetiä, ja yhden hieman huumorin piikkiin laitettavan levyraati sutun xD

Lukeeko moni ystäväsi?
Ainakin yksi... ^^' Hän minut tänne kantoi niska-perseotteella. xD

JOPLIN! KERRO HETI MISTÄ OLET SAANUT AVATARISI!!! <3<3<3
Awwww.. It's sooooooooo cute!
Oldis
Samooja
Viestit: 489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 7:54 pm
Paikkakunta: Tamperkele

Viesti Kirjoittaja Oldis »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Hieman ennen liittymistäni Loftikseen. Sen jälkeen oli pakko liittyä.

Mitä ajattelit siitä?
Ensiksi olin hieman epäluuloinen kuultuani asiasta Naasulta, mutta luettuani olin sitä mieltä, että se on suorastaan mainiota illanvietettä. :D

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Olikohan se nyt Haltsun RPS-songficci As Long as it's not about love. Silloin luin hieman liian monta NC-tasoista ficciä että yöunet meni. Heräsin viideltä siihen että sänkyni hajosi. (Ja älkää te pienet karvaiset ihmiset ajatelko mitään perverssiä. Sänky vain hajosi kun venyttelin jalkojani unissani.)
(Anteeksi pieni OT)

Miksi tykkäät slashistä?
Koska... Se on vaan niin... hyvää. Siitä tulee mukava olo. Saa usein suupielet korviin loppuillaksi. Jos on ikävä olo niin se piristää useimmiten. Riippuu tietysti ficistä, mutta kunnon PWP piristää aina.

Luetko sitä usein?
Luen. Vahintään pariin kertaan viikossa/aina kun koneelle pääsen. Tosin on minulla paperille tulostettunakin pieni pino "iltasaduiksi". :D

Kirjotteletko itse?
Toisinaan, mutta ei ole tullut julkaistua. Tekeillä on muutama.

Lukeeko moni ystäväsi?
Lukee. Ja yritän ahkerasti käännyttää niitä jotka ei vielä lue.

Niinhän se on että slash on jotain, mitä ilman olisi ikävä elää.
Join the dark side, we have an useless orange eye.
Ujelo
Örkki
Viestit: 172
Liittynyt: Ke Elo 10, 2005 11:05 am
Paikkakunta: Panelia

Viesti Kirjoittaja Ujelo »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Taitaa siitä jo yli vuosi olla... Ei tarkkaa muistikuvaa.
Mitä ajattelit siitä?
Minulla ei ole ikinä ollut mitään ennakkoluuloja homoutta kohtaan, slashin löytyminen kai vain laukaisi sen että ihastuin siihen täysin. *Nauraa* Joten mukaannuin siihen samantien kun ensimmäisen slashficcini luin.
Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Kaipa se oli jokin H/D-ficci, Vuotiksessa muistaakseni. Tai FinFanFunissa.
Miksi tykkäät slashistä?
En oikeastaan tiedä. Se vain kiehtoo. Jotain mitä ei itse koe -> uteliaisuus.
Luetko sitä usein?
Lähes päivittäin... :roll:
Kirjotteletko itse?
Jeesh. Aluksi kirjoittelin vain hettiä, mutta löydettyäni slashin en oikeastaan muuta ole kirjoittanutkaan kuin poikarakkautta.
Lukeeko moni ystäväsi?
Kaksi muuta kaveriani kyllä. Ja hekin pitkälti minun ansiostani, koska (muistaakseni) tutustutin heidät slashtarjontaan. (Täällä Loftiksessakin pyörivä Johan-na on toinen heistä. :) )
Obsession to jrock? Are you feeling a little bit (or much more) pervert?
Then try
Jrockficforum.
Avatar
Thrior
Örkki
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2005 6:47 pm
Paikkakunta: Mordor

Re: Slash-kysely

Viesti Kirjoittaja Thrior »

*EDIT 2010* Hah! Luin näitä vanhoja viestejäni täällä ja olen nykyään kyllä niin eri mieltä.

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
-Tota.. öö... muutama vuosi sitten luin erehdyksessä kun en tuolloin vielä tiennyt mitä slash tarkoittaa =P

Mitä ajattelit siitä?
-Olin vähän hämmentynyt.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
-Se oli joku Matrix ficci. Neo ja Smith alkoivat äkkiä köyrimään ja minä olin, että: "Mitä vit...?"

Miksi tykkäät slashistä?
-En tykkää. Ei minulla sitä vastaan mitään ole jos toiset tykkäävät, mutta itse en lue tai kirjoita. Homot hyväksyn kyllä, mutta slash ei iske (kuten ei mikään muukaan rakkaushömppä riippumatta siitä onko M/M tai F/M paritus). Noh. Kukin tyylillään. Älköön slash-harrastajat kuristako minua.

Luetko sitä usein?
-En. Toisinaan saatan tosin hieman vilkaista uteliaisuudesta, mutta lakkaan lukemasta kun päästään itse asiaan =P. Joidenkin tarinoiden alkupäässä on nimittäin hyvin taidokasta ystävyyden kuvausta. Huumorina slash menee. Esimerkiksi Cassanda Clairen (oliko se nyt tuon niminen...) kirjoittamat "Salaiset päväkirjat" ovat loistavaa viihdettä.

Kirjotteletko itse?
-En.

Lukeeko moni ystäväsi?
-Ei.


Noh. Eipä minulla parempaakaan tekemistä ollut niin tulipa vastattua.
Viimeksi muokannut Thrior, Ma Tammi 31, 2011 12:20 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar-artti peräisin täältä: otisframpton.deviantart.com
Vastaa Viestiin