Slash-kysely

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Avatar
Elruwen
Örkki
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Loka 07, 2005 6:18 pm

Viesti Kirjoittaja Elruwen »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
- En edes muista. Ainakin vuosi siitä on.

Mitä ajattelit siitä?
- En muista tätäkään. :D Varmaan jotain tyyliin 'hei, kiinnostavaa, luempa toisenkin' vähän ajan jälkeen?

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
- Joku H/D varmaankin

Miksi tykkäät slashistä?
- Empä tiedä. Siitä tulee 'onnellinen' ja hömppä olo. Ja siis.. en pysty 'eläytymään' het-ficceihin. Slashia lukiessa nauran pääni irti, vollotan kuin vesiputous tai päästän pieniä 'ihi' ja 'ui'- ääniä ja olen ihan sekaisin.

Luetko sitä usein?
- Jos joka päivä on usein, niin juu :roll:

Kirjotteletko itse?
- Yritän joskus, mutta ei siitä mitään tule...

Lukeeko moni ystäväsi?
- Yksi on lukenut pari ficciä, yksi joitain pätkiä ja kummatkin pitävät minua hulluna. :lol:
Cash
Samooja
Viestit: 523
Liittynyt: To Marras 10, 2005 3:49 pm
Paikkakunta: Häntä on kaksi, He ovat rikki. Toinen on Helvetissä, Toinen on taivaassa. Etsi sieltä.

Viesti Kirjoittaja Cash »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Jokin aika sitten...:DVarmaan viikkotai kaksi...
Mitä ajattelit siitä?
Herran jumala!!Kauheaa!!!Mitä nämä oikein meinaavat!hmmm....Mielenkiintoista...Kamalaa!!
Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Kerrassaan jotain kiehtovaa...:D(tai jotain tuohon liittyvää...nuo sanat siinä ainakin olivat..:D
Miksi tykkäät slashistä?
Kamala...avinakin joskus...olen silti jäänyt kiikkiin...:D
Luetko sitä usein?
njaah...aina kun käyn täällä...
Kirjotteletko itse?
en osaa...:(
Lukeeko moni ystäväsi?
Yksivain...Terkkuja NUUHKULLE!!(Huom:ei nimimerkki)
Tunnistat minut tästä:
"Kato pulisiatomaatti!!!"
Viimeksi muokannut Cash, La Marras 26, 2005 12:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OLEN EX: Devil in Heaven :D
Cash on erittäin epäaktiivinen loftislainen ja on pahoillaan siitä, se haluaisi olla täällä useammin, mutta kaikki töpöt on melkein jo läpikäydyt ja kyllä tämä pikkupiru siltikin täällä sekoilee, olimiten oli.
Puppet
Örkki
Viestit: 53
Liittynyt: To Loka 28, 2004 7:30 pm
Paikkakunta: Perämetsä

Viesti Kirjoittaja Puppet »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Ömm... Varmaan noin pari vuotta sitten...
Mitä ajattelit siitä?
Ajattelin vaan että p*rkeleen hienoa.
Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Sparksin "Jotain uskomattoman kiehtovaa" (Legolas/Haldir)
Miksi tykkäät slashistä?
No en minä oikein tidä... Se vaan on niin... niin... niin kiehtovaa. ^^
Luetko sitä usein?
Jeps. Joka päivä!
Kirjotteletko itse?
Öh... Olen ainakin yrittänyt.
Lukeeko moni ystäväsi?
Melkein kaikki.
I'm a puppet.
So come and get me! *pervo*
Annatar
Puolituinen
Viestit: 389
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 4:09 pm
Paikkakunta: Rohanin ruohotasangot

Viesti Kirjoittaja Annatar »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
-Jaahas, enpäs muista tarkalleen. Muistelisin, että 4-5 vuotta sitten jotain humoristista jatkisslashia aiheesta Nicky Wire- Richey Edwards.

Mitä ajattelit siitä?
- Yllämainitusta tarinasta ajattelin notta wau, mutta törmättyäni ekaan H/L- paritukseen jossain Länsikairan vihreässä kirjassa ajattelin että "voi herranpieksut, mitkäs sivut nämä oikein ovat..!"

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
-Sparksin "An uir","Jotain uskomattoman kiehtovaa" ja "Sinulle sopiva nimi" olivat ekat lukemani lotr-slashit,en enää muista mikä näistä kolmesta sai kunnian olla ensimmäinen.

Miksi tykkäät slashistä?
- Hmm, miksi mustat aukot lähettävät Hawkinsin säteilyä? :wink: (myönnetään, ei ollut hauskaa.) Siinähän tuo menee missä romancet ja draamatkin.

Luetko sitä usein?
-Usein on suhteellinen käsite... mutta vilkuilen kun ehdin.

Kirjotteletko itse?
-Jotain hyvin säälittävää räpellystä on ollut, mutta toistaiseksi taidan jättää kirjoittamisen paremmin osaaville :D

Lukeeko moni ystäväsi?
- Yksi ystävä lukee muusikko/narkkarislashia. Muista en tiedä, enkä ole kamalasti kysellyt.
Vuoden Draamaficcaaja 2007

Kauniin avan taiteili julietik.

Ruoskatarin (okei, Ruoskattaren ;)) kautta Annatariksi jälleen.
lhunmeril
Örkki
Viestit: 20
Liittynyt: La Marras 26, 2005 5:33 pm
Paikkakunta: Norsunluutorni

Viesti Kirjoittaja lhunmeril »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Se oli syksyllä 2002, googlasin jotain TSH-aiheista, päädyin jotenkin Finissä olevan Aragorn/Legolas ficin luo ja siitä se lähti.

Mitä ajattelit siitä?
Ei se mitenkään maailmaa myllertänyt, kunhan vain totesin, että "Ai tällasiakin on olemassa." Ai niin, järkytyin kyllä, mutta se johtui siitä että Legolas kuoli.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Enää en muista ficin nimeä tai kirjoittajaa, se on jo kauan sitten kadonnut finistä (jo ennen hakkerointia ja muuttoa)

Miksi tykkäät slashistä?
Varmaan suurin syy sille, että luen slashia on henkilöt. Sekä HP että TSH kirjoissa naishahmot eivät ole joitain poikkeuksia lukuunottamatta yhtä kiinnostavia kuin miespuoliset, ja suurimmat kipinät olen nähnyt juuri joidenkin parien välillä, jotka kaikki sattuvat olemaan mies/mies pareja. Vaikka Aragornin ja Arwenin rakkaustarina onkin niin ihana, että se aiheuttaa minulle jatkuvan dilemman, kun A/L on minulle lähestulkoon OTP. Varmaan juuri tämän takia ei olekaan tullut noista kirjoitettua.

Luetko sitä usein?
Kausittain enemmän ja vähemmän, muutamilta kirjoittajilta luen kaiken ja sitten satunnaisesti muitakin ficcejä. Koko ajan pidän silmät auki hyvien ficcien varalta.

Kirjotteletko itse?
Jep, vaikka toistaiseksi olenkin julkaisuni rajoittanut HP-ficceihin. Ja kyllä, Harry/Draco on minunkin ihastukseni.

Lukeeko moni ystäväsi?
Nettikaverista vaikka kuinka moni, IRL kavereista voi joku lukea tietysti tietämättäni, mutta tiedossa on serkku ja sisko, jotka molemmat ovat eksyneet slashin maailmaan minun ansiostani.
Avatar
Prinsessa Jää
Örkki
Viestit: 21
Liittynyt: La Marras 26, 2005 6:42 pm
Paikkakunta: Mordor

Viesti Kirjoittaja Prinsessa Jää »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Joskus yläasteella, olisinko ollut ehkä kahdeksannella luokalla. Eli siis 2002 voisi olla aika hyvä arvaus.

Mitä ajattelit siitä?
"Mitä ihmettä?" oli varmaan se ihan ensimmäinen ajatus.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Se on minulla tuolla jossain vieläkin tulostettuna, mutta en millään saa päähäni ficin kirjoittajaa tai nimeä. Se oli kuitenkin tehty The Facultyn pohjalta ja parituksena oli Casey/?

Miksi tykkäät slashistä?
Miksipä en lukisi? Minun mielestäni on mielenkiintoista lukea fanien kirjoittamia tarinoita suosikkikirjallisuudenhahmoistani. Slash vain sattuu sopimaan paremmin tähän tarkoitukseen. Se on kiehtovampaa ja samalla jotenkin hieman kiellettyä ja ehkä jossain määrin vaarallistakin lähinnä kiinnijäämisen pelon takia. Lisäksi on hauska lukea, miten ihmiset parittavat erilaisia hahmoja.

Kirjotteletko itse?
Juu, kyllähän minä kirjoitan. TSH slashia en ole vielä uskaltanut missään julkaista tosin, mutta kenties senkin aika sitten tulee joskus.

Luetko sitä usein?
Vähän aika sitten oli sellainen kausi meneillään, etten juuri lukenut, mutta nyt olen taas palannut sen pariin. Lueskelen aika usein, aina kun jotain mielenkiintoista saan käsiini.



Lukeeko moni ystäväsi?
Kyllä minulla joitakin ystäviä on, jotka lukevat slashia ja joistakin on tullut ystäviä nimenomaan fanfictionin kautta.
Still each time I always meant every word
Every one
Nuuhku Sakura
Puolituinen
Viestit: 210
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 4:08 pm
Paikkakunta: Saastapalatsi

Viesti Kirjoittaja Nuuhku Sakura »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Joskus, *pinnistää muistia* pariiii, kolme kuukautta sitten. Kaveri neuvo ja sanoi älä missään nimessä lue slashia. No uteliashan minä... menin ja luin.

Mitä ajattelit siitä?
javascript:emoticon(':shock:')Voiherranjumalavoiherranjumala, vikisin.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Jaa-a, se oli vanhassa loftiksessa joko rimakauhua ja rakkautta hobittilassa, tai tuomio vuoren varjoissa... Minulla jäi trauma majoneesista... javascript:emoticon(':wink:')

Miksi tykkään slashista?
Se on joskus hauskaa, jos se on epätoivoinen masennun. Siksi että se on hauskaa ja erillaista. * nyökyttää päätään.*

Luetko sitä usein?
Melko, silloin kun olen tietokoneella. eli aika usein!

Kirjoitteletko itse?
Olen aloittanut... saa nähdä tuleeko siitä mitään.

Lukeeko moni ystäväsi?
Devil in heaven lukee, Toinen bestikseni kieltäytyy täysin lukemasta ja muut eivät edes tiedä mitä minä täällä teen, paitsi yksi joka luki kokeiluksi. Sitten ne ihmettelee miksi kirjoitan homo tarinoita, vaikka ne sille nauraakin.
Pystyyn... Vaakaan... Ristiin... Rastiin...
Aina vastaus on sama:
Wakkaus
Gorith
Örkki
Viestit: 70
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 5:41 pm
Paikkakunta: Tynnyri

Viesti Kirjoittaja Gorith »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?

Aprox. vuosi (?) sitten, syys 2004 ei ole varmaan kamalan kaukana totuudesta...

Mitä ajattelit siitä?

Hei.. tämähän on mun juttuni!

Minkä ficin luit ensimmäisenä?

Taisipa olla Sparksin Eikä kukaan saa meitä kiinni, Sirius/Remus paritusta Finissä. Vannomatta paras, mutta ensimmäisiä se ainakin oli...

Miksi tykkäät slashistä?

Varmaan siksi, että meidän perheessä/suvussa on aina ollut jonkintasoista homofobiaa ilmassa ja minä taas tunnen yhden homon joka on upea ihminen ja minulle hyvin rakas ystävä. Eli kai tämä on samalla jotain alitajuista kapinointia ja toisaalta taas tukea sekä kannustusta. Olen aina ollut sorrettujen ihmisten puolella, varmaan ala-asteen koulukiusaamisen takia, se muuttaa ihmistä.

Luetko sitä usein?

Aina kun tänne eksyn. Siis kohtalaisen usein :)

Kirjotteletko itse?

Kyllähän minä, paas kattomaan sinne Slash-osaston puolelle, kyllä sieltä niitä min sähellyksiä löytää.

Lukeeko moni ystäväsi?

Ei varmaankaan kukaan, niet, en paljon ole kysellyt. Ja olen muutenkin aika lailla varpaillani tästä homo-asiasta koska joudun vielä muutaman vuoden homehtumaan vanhusteni kanssa samassa kämpässä ihan lain puolesta ja soisin, ettei se aika olisi mitenkään erityisen kiusaantunutta.
Miksi pitäisi olla toisten kaltainen, kun heitä on jo niin paljon?

Ultimate Sparks&slash-fan
savukka
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 6:13 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja savukka »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Hmm.. täällä sivulla.. eli joku viitisen kuukautta sitten :D

Mitä ajattelit siitä?
Minusta se oli aivan mahtavaa.. (en ole mitenkään pervo mieleltäni en :P)

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
En muista enää.

Miksi tykkäät slashistä?
En tiedä. Se on ehkä erillaista tavallisiin tarinoihin verrattuna. Värikästä ja tapahtumarikasta.

Luetko sitä usein?
Juu.:P

Kirjotteletko itse?
En ole vielä. Pitäisi kyllä yrittää.

Lukeeko moni ystäväsi?
En tunne yhtäkään :D
drámella
Örkki
Viestit: 169
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 10:21 pm
Paikkakunta: kaukana jossain on pikkuinen maa

Viesti Kirjoittaja drámella »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
mm. olin silloin 10 tai 11-vuotias eli menee suunnilleen 2000 tai 2001.

Mitä ajattelit siitä?
En muista. Luultavasti en mitään, ainakaan ei ole muistikuvia.

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
En todellakaan muista ! Ensimmäinen tulostettu ficci on Tunteiden taikajuoma, vuodelta 2003 tai 2004, FinFanFunista kaverin suosittelemana otin.

Miksi tykkäät slashistä?
Hmm. Se on jotenkin.. söpöä? Tai siis, en ole kovinkaan usein tyytyväinen kirjojen/elokuvien/minkävaan naishahmoihin, mutta mieshahmoissa on sitä jotain, ehkä on kiva lukea kahdesta (tai useammasta;)) "lempihahmosta" yhdessä, kuin inhottavasta akasta ja jostain ihQPuhQ!!1 miehestä. :D

Luetko sitä usein?
Melkein joka päivä.

Kirjotteletko itse?
Joskus, muutama ficci on tullut, huonojahan ne ovat olleet. En ikinä jaksa kirjoittaa maltillisesti, hitaasti ym. Ehkä tyydyn vain lukemaan tästlähin ;)

Lukeeko moni ystäväsi?
Nei. Vain Dewie. Muut joko halveksuu tai on vähän kiinnostuneita, muttei pidä silti hommasta. :roll:
and just when we realize that we are alive, we die

Dewie, mitä me teimmekään luokkaretkellä iltaisin? *piilottaa Ihaa-vihkonsa kassin pohjalle viattomasti hymyillen*
abcd

Viesti Kirjoittaja abcd »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?

Hmm. Varmaan niihin aikoihin, kun ensimmäinen LotR-leffa tuli teattereihin. Eli, öö, 2001? Itseasiassa taisin netistä hakea jotain aiheeseen liittyvää ja törmäsin elämäni ensimmäiseen varsinaiseen fanficciin, joka sattui sitten olemaan slashia. (englanniksi, en muista tarkemmin, mut Saattue siinä kuitenkin hörhöili)

Mitä ajattelit siitä?

Kiinnostuin, ihastuin, rakastuin. :mrgreen: Male/male on vaan niin ihunaa...

Minkä ficin luit ensimmäisenä?

No juuri tuon yllämainitun. Luulin muuten pitkän aikaa, että fanfiction=slash, jotakuinkin...

Miksi tykkäät slashistä?

:shock: Uuh, mikä kysymys. On ne pojat vaan niin söpiksii, kun ne pussailee jossain pusikossa... (eeeei, en nyt osaa mitenkään järkevästi perustella) Oikeastaan parhaimpia slashejä mun mielestä on ne, missä ei välttämättä "tapahdu" mitään, vaan painopiste on enemmän tunnepuolella. Semmoset vähän surulliset, tippa-linssissä-slashit.

Luetko sitä usein?

Joskus voi olla useamman kuukaudenkin tauko, sitten tulee sellanen buumi, et joka päivä on muutama luettava. Vaikka sitten samoja useampaan kertaan. En oo oikeastaan minkäänlaista säännönmukaisuutta havainnut.

Kirjotteletko itse?

*kierowirnu* Sanotaanko, että kuvittelen... Joskus jotain pistän ylöskin, mutta julkaista en aio missään tapauksessa! (hui!)

Lukeeko moni ystäväsi?

Heh, eräällä ystävällä oli mennä juomat väärään kurkkuun, kun selostin mitä se slash oikeestaan on. Raahasin sitten puoliväkisin koneelle ja tänne Loftikseen (hyi kamala minä!) ja laitoin selailemaan slash-osastoa. Muutaman minuutin kuluttua se oli täysin uppoutunut johki Sparksin tekstiin... Mutta ei, useimmat eivät lue. (tai eivät tunnusta)


Mitäs muuta. Ah, slash on kivaa, koska ei tartte tulla mustasukkaseks kenestäkään! :wink:
Akvamariini
Örkki
Viestit: 26
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 10:56 pm

Viesti Kirjoittaja Akvamariini »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?

No jos lasketaan ne, mitä kavereiden kanssa kirjoiteltiin toisillemme kun oli tunnilla tylsää, niin siinä tapauksessa vastaus olisi että vuosia sitten. Jos sitä ei lasketa *pui pientä nyrkkiään äkäisesti* niin joskus kesän lopulla.


Mitä ajattelit siitä?

Ensin vähän epäilin, sitten kiinnostuin niistä pikkuisen enemmän ja sitten... No jaa, sitten vielä enemmän *wirn*


Minkä ficin luit ensimmäisenä?

Jonkun, jota kirjoitimme jatkona kavereidemme kanssa....
Internetin ihmeellisessä maailmassa ensimmäinen oli joku Potter-ficci, muistaakseni H/D -parituksella...


Miksi tykkäät slashistä?

No, se on kiinnostavaa ja erilaista, kaunista. Ehkä siinä viehättää uteliaisuus ja myös se rakkaus, kaikista aiheista yleismaailmallisin. Hauskat slashit saavat nauramaan, surulliset taas kyynelten partaalle. Hyvät kirjoittajat tietenkin ovat yksi tärkeä tekijä :)

Niin ja mies/mies paritukset siksi, kun satun olemaan naispuoleinen, niin ainahan kaksi miestä yhden voittaa *kikattaa blondimaisesti*


Luetko sitä usein?

Aika usein, kyllä :) Liian usein esim. silloin, kun pitäisi olla ahkerasti läksyjen kimpussa tai lähdössä harkkoihin...


Kirjoitteletko itse?

Vain ja ainoastaan kavereiden kesken. Ne on yleensä semmoista enemmän huumorilla kirjoitettua. Vakavampiin yritelmiin minusta ei ole, minulla ei ole sanoilla kuvailun jaloa taitoa.


Lukeeko moni ystäväsi?

Ei yksikään (ainakaan tunnusta).[/b]
Päänsärky kuulostaa keksityltä. Paise perseessä ei kuulosta. -FitzUljas Näkijä (Robin Hobb, Lordi Kultainen 2: Narrin palvelija)
Avatar
Lya
Örkki
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 3:26 pm

Viesti Kirjoittaja Lya »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
Ei ole tarkkaa muistikuvaa. Taitaa olla jo pari vuotta..
Mitä ajattelit siitä?
Aluksi olin kauhuissani. Mutta pian kun luin yhden ficin kokonaan ajattelin että ei slashissa mittän vikaa ole.
Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Taitaapi olla A/L täällä Loftiksessa..
Miksi tykkäät slashistä?
Ei ole mitään varsinaista syytä. Se vain jotenkin kiehtoo.
Luetko sitä usein?
Melkein/aina kun pääsen koneelle.
Kirjotteletko itse?
En ole kirjoittanut.
Lukeeko moni ystäväsi?
Ei lue. Eivätkä edes vielä tiedä koko slashista! Tuskaa!
~DeadWhisper~
Örkki
Viestit: 12
Liittynyt: To Tammi 26, 2006 5:07 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ~DeadWhisper~ »

1.Milloin luit slashia ensimmäisen kerran? Vuosi sitten suunilleen.
2.Mitä ajattelit siitä? Ainakin, että parempaa kuin het.
3.Minkä ficin luit ensimmäisenä? Ei rakkaus kelloon katso, ei onni aikaa kysele. Moni on mahdollisesti kuullut tai lukenut.
4.Miksi tykkäät slashistä? Tähän en osaa vastata :lol:
5.Luetko sitä usein? Every day. Jos jossain on kone siis.
6.Kirjotteletko itse? Hieman. En kyllä ''julkaise'' suurimpaa osaa.
7.Lukeeko moni ystäväsi? Vain yksi. Ja sitten meidän mesekeskustelut menee aina kaksimielisiksi.
[/b]
I watch the Heavens and I find a calling
Something I can do to change this Moment
Stay close to me while the Sky is falling
Don't wanna be left alone, don't wanna be alone
http://www.s15.invisionfree.com/Fictionary/
Sisu
Örkki
Viestit: 85
Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 6:45 pm

Viesti Kirjoittaja Sisu »

Milloin luit slashia ensimmäisen kerran?
* en minee tiedä... kolmisen vuotta siitä kait on...

Mitä ajattelit siitä?
*Oh my God!

Minkä ficin luit ensimmäisenä?
* eihän minee nyt SELLAISIA asioita muista...

Miksi tykkäät slashistä?
*Se on niin... eritaista :)

Luetko sitä usein?
* kasvava nuori vaatii päivittäisen slash- annoksensa

Kirjotteletko itse?
*Yritetty on, on!

Lukeeko moni ystäväsi?
* Eivät edes tiedä, mitä se on... :wink:
Viimeksi muokannut Sisu, Ti Helmi 14, 2006 6:59 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
*POISSA ON/OFF-TYYLISESTI VARMAAN LOPPUELÄMÄNSÄ*
Vastaa Viestiin