Noin vuosi sitten.
Mitä ajattelit siitä?
Hitto, tää on kuumaa! Ei tullut mitään traumoja, vaan pidin slashia alusta saakka luontevana.
Minkä ficin luit ensimmäisenä?
Tais olla H/D:tä joku keskeneräinen tekele, joka koukkas mukaansa.
Miksi tykkäät slashistä?
Ei ole mitään viihdyttävämpää kuin Will Turner ja kapteeni Sparrow kiusoittelemassa toisiaan sekopäisiksi. Kun paritus on oikea, kerronta ja juoni kohdallaan, ei löydy mitään, mitä lukisin nälkäisemmin. Sen kuvittelu, miltä kaksi läkähdyttävän komeaa miestä näyttää ja kuulostaa kahdenkeskisinä hetkinään, on nykyisin intohimoisin ja rakkain harrastukseni. Slash ei ole tavanomaista kiusallista lääppimistä valkokankaalla, vaan pieniä kurittomia virnistyksiä, huulilla viivähtäviä katseita, hapuilevia liikahduksia toista kohti. Tykkään itkeä, jos syynä on kaunis, koskettava tarina, ja slash onnistuu liikuttamaan minut kerta toisensa jälkeen. Hetistä en välitä, koska siinä ei ole mitään viihdyttävää, että himoitsemani mies (Orlando, Legolas, Will tai Jack) osoittaa rakkauttaan jollekin kauniille naiselle, vaikka en olisikaan kyseiselle naiselle kateellinen.
Luetko sitä usein?
Liian usein. Shara Nesun Slavery on the seven seas on parasta huumetta.
Kirjotteletko itse?
Pakkohan se on, kun ei oikein löydy Turrow'ta suomeksi, jos ei sitä itse tuota. En voi kuitenkaan väittää, etten olisi vähän ylpeä, kun kirjoitan niin harvinaisesta parista. Jos Will/Jackia olisi yhtä runsaasti tarjolla kuin LotR tai HP -slashia, en luultavasti olisi koskaan aloittanut ensimmäistä ja näillä näkymin viimeistä ficciäni. En nimittäin usko, että Orlandolla tulee enää olemaan yhtä inspiroivaa vastanäyttelijää kuin Depp, joka on kapteeni Sparrow'na melkein liian kuuma renttu.
Lukeeko moni ystäväsi?
Tietääkseni kukaan heistä ei lue slashia tai muutakaan fan fictionia. Kaverini eivät edes tienneet, mitä fan fiction on, ennen kuin tulin maininneeksi uuden kirjoitusharrastukseni ja selittäneeksi jotain yleistä ficcailusta. Olen niin innostunut kirjottamisesta, että sen ilmeisesti huomaa, kun kaikki harjoittelupaikan työkavereita, sisaruksia ja koulukavereita myöten olisivat halunneet lukea tekelettäni, mutta ehkä NC-17 tason Turrow ei ole ihan sitä, mitä näennäisen kiltiltä tapaukseltani odotetaan.