Mieluisin ase?

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

aseet

miekka
81
37%
jousi
89
40%
kirves
4
2%
sauva
15
7%
keihäs
2
1%
tikari
19
9%
tappara
4
2%
ruumiillinen voima
6
3%
 
Ääniä yhteensä: 220

Peregrin Rankkibuk
Örkki
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 10:31 pm

Viesti Kirjoittaja Peregrin Rankkibuk »

Jousi. Mua alko naurattaa tuo sauva :DD
Tukin tolvana -> Peregrin Rankkibuk
cocotier
Örkki
Viestit: 46
Liittynyt: Su Elo 20, 2006 7:51 pm

Viesti Kirjoittaja cocotier »

Miekka. Mietin valitsevani jousen, mutta kun miekka on kätevämpi. Jousi on kätevä, koska sillä voi ampua vaikkapa örkin todella kaukaa, mutta lähitaistelussa siitä ei ole juurikaan hyötyä. Miekka on myös helpompi kantaa mukana (jos vyössä on huotra), kun taas esimerkiksi jotain sauvaa voisi olla vähän hankala raijata paikasta toiseen. Paitsi jos sauva on pieni :D
"Mä olen niin pieni kun kaikki on niin suurta."

(Olavi Uusivirta - Irrallaan)
Anor
Örkki
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 4:20 pm

Viesti Kirjoittaja Anor »

Jousi. Se on kätevämpi koska voi ampua kaukaakin.
Mushroom
Örkki
Viestit: 149
Liittynyt: La Maalis 03, 2007 9:52 pm
Paikkakunta: Kontu

Viesti Kirjoittaja Mushroom »

Jousi on mielestäni kätevä. Sillä voi hyökätä kaukaakin ja se ei ole (luultavasti) painavakaan.
Sauva tietty olisi kätevä, jos sattuisi olemaan velho :/
Pippin: What about second breakfast?!
Avatar
Liza
Örkki
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 5:42 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Liza »

Jousi piisaa minullekkin. :) Kätevä ja sillä on helppo tappaa. Kevytkin vielä.
Avatar
Nemesis
Örkki
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 9:23 am
Paikkakunta: Varjojen Kaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nemesis »

Hitto, kumpa olisi tikarit X) Vähän samanlaiset Sai-tikarit kuin Elektralla Daredevil-leffassa. Jonotan yhteen pariin tässä netissä... tahtoo ne!

Mutta muutoin ottaisin varmaan jousen 8) easy to use (and KILL!! MUAHAHAHAHAH!!!)

... alan seota XD
I've found a world where love and dreams and darkness all collide
Maybe this time we can leave our broken world behind


Vuoden Beta 2010
Nasty
Örkki
Viestit: 159
Liittynyt: To Huhti 05, 2007 5:24 pm
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Nasty »

No, valitsin jousen. Ensinnäkin, on kätevämpi ampua, jos vihollinen on kaukana. Ja nuolella voi pistää, (niin kuin Legolas teki elokuvassa) eli nuolet ovat miekan, ööh, korvike :lol: Jousi ei myöskään paljoa paina, joten sitä on helpompi raahata kuin miekkaa. Ei miekassakaan ole mitään vikaa, mutta mielestäni jousi on kätevämpi. Sauva olisi paras, jos sattuisi olemaan velho ja osaisi taikoa. Toisaalta, jos olisi kirves, saisi huitoa sillä mielipuolisesti :twisted:
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Miekkahan se, mikäs muu? :lol:

Jousi ja miekka ovat ne parhaat, miksei tikarikin käy... Jousella olisi helpompi tappaa, kun ei tarvitsisi koskea tapettavaansa, mutta mitä iloa siitä on lähitaistelussa? Ei yhtikäs mitään, jos minulta kysytään.

Miekka taas, sen kanssa pitää mennä lähelle... Mutta miekat ovat mielestäni (huomatkaa, vain minun mielipiteeni) kauniimpiakin kuin jouset tai muut aseet. Ja niillä saa huitoa.... Tuntisin oloni paljon luottavaisemmaksi miekka kädessä kuin jousen kanssa. Miekka on toki painavampi, mutta siinä on oikeasti ase. En väitä, että nämä muut olisivat huonompia, mutta miekoissa on sitä jotain.


Jäikö vielä epäselväksi, että valitsin miekan? :roll:
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Taikinaman
Örkki
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 5:53 pm

Viesti Kirjoittaja Taikinaman »

Miekka on kätevin lähitaisteluissa. (Tosin ruumiinvoima tarjoaa hyvän vastuksen.) Ja miekalla mäjäyttely on nastaa. Huitoa sitäpaitsi osaa kuka tahansa, joten miekkä on myös käytännöllisin.

Ei mitä ihmettä söpötän. Kyllä sauva on kaikista paras. :D
Mëoi
Örkki
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 3:29 pm
Paikkakunta: Imladris

Viesti Kirjoittaja Mëoi »

Valitsin ruumillinen voima. En pidä aseista (muista kuin nyrkeistä >D) ja kun ajattelen sana "ase" tulen hervottomaksi ja päässäni vilisee ajatuksia tyyliin "Ase? Ase? Nyrkki, kyllä nyrkki ja lyönti ja potku nivusiin!". Lisäksi harrastuksessani käytetään ruumillista voimaa ^_^ Ei jousi eikä miekka.
"Emma, näytät aivan Nazgúlilta jolla on vakava AD/HD.."

Ent. Kyoshiro
Hattara
Örkki
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 9:26 pm
Paikkakunta: En tiedä, enkä välitä

Viesti Kirjoittaja Hattara »

Tämäpä oli vaikea... Jousi vai miekka, jousi vai miekka... Kummallakin on hyvät puolensa.
Laitoin kuitenkin miekan, koska sillä vois vaan huidella meneen niin eiköhän se johonkuhun osu. Mutta tämä toimii vaan jos vastustajia on paljon...
Jousi ois kätevämpi siinä suhteessa, että vois ampua kaukaa, edellyttäen tietysti, että osuisikin vielä maaliinsa. (Ja se ei ole minun leipä lajini, testattu on.)
Miekka kuiteskin, huitominen on kivaa! <3
Kun ei toivo, ei pety!
Avatar
xipe
Örkki
Viestit: 94
Liittynyt: To Loka 05, 2006 3:32 pm
Paikkakunta: T's pocket

Viesti Kirjoittaja xipe »

Kyllä taitaisin miekan puoleen kääntyä. Lähitaistelu on minun mieleeni, joten siksi miekka. Kirves on minun mieleeni liian kömpelö, jousi olisi muuten hyvä mutta lähitaistelussa turha. Miekalla on hyvä huitoa, taitoa ei välttämättä tarvita. Kyllä sillä aina jotain vahinkoa saa aikaan. ^^
Tikarikin olisi kyllä melko mieluinen, jos täytyisi yllättää joku takaapäin niin ei muuta kuin tikari kaulalle ja viils. Miekan kuitenkin valitsin.
Ainiin, sitäpaitsi miekka on seksikäs, älkää edes yrittäkö väittää muuta.
<i>I'll be your dream, I'll be your wish
I'll be your fantasy
I'll be your hope, I'll be your love
Be everything that you need...
</i>
Nasty
Örkki
Viestit: 159
Liittynyt: To Huhti 05, 2007 5:24 pm
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Nasty »

Vastasin tuolla aikaisemmin, että jousi, mutta ajattelin Sormuksen ritareita katsoessa, että Samvaisin paistinpannut ovat melko käteviä. Niitä minä ainakin käyttäisin, taistelun jälkeen saisi lämmintä ruokaa ^^ Siis jos pannu on vielä ehjä.
Avatar
Necromanser
Örkki
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Elo 14, 2006 2:33 pm
Paikkakunta: Peikkometsä

Viesti Kirjoittaja Necromanser »

Entäs jos olisi keihäs johon olisi manattu maagigon sauvan ominaisuudet? silloinhan sillä voisi ampua loitsuja ja rankaista liian lähelle sattuvia. tosin loitsun langettamisessakin olisi sitten oma hommansa jos se loitsukeihäs on jostakusta läpitte sillon kun pitäisi ampua loitsu...
Elämä on Larppii
itikka
Örkki
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 7:39 am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja itikka »

Niinkin yllättävä kuin miekka. Varma ja kevyt. Ja montaa eri muotoa ja kokoa. Ja kerta itsekin olen kokeillut heiluttaa miekkaa, niin mikäs siinä(tosin puumiekkaa x'D). Sitä parhaiten noista vaihtoehdoista osaan käyttää.
Jousi olisi myös mukava väline. Mutta koska olen siinä lajissa mestari(siis en ole), niin jätetään se väliin.

Kirvestäkin olisi mukava kokeilla. Se vain on siinä, että jaksaisiko sitä kovin kauaa pyöritellä. Pitäisi vain lihasta kasvattaa niin se siinä sitten..... *mutisee jotain ja häipyy katkomaan örkkien päitä 3 vuotta vanhalla puumiekalla* Näin meillä.
Arwen: Inbui li mastö lasto imbuilua inbulae!
Gandalf: Haia haia haia. Se on Saruman!
Saruman: Raia raia rassi raa, hilmu halmi taiakkaa. Aiai!
Vastaa Viestiin