Mieluisin ase?

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

aseet

miekka
81
37%
jousi
89
40%
kirves
4
2%
sauva
15
7%
keihäs
2
1%
tikari
19
9%
tappara
4
2%
ruumiillinen voima
6
3%
 
Ääniä yhteensä: 220

moondancer
Örkki
Viestit: 48
Liittynyt: To Elo 09, 2007 2:00 pm
Paikkakunta: metsä tuolla vuorten takana

Viesti Kirjoittaja moondancer »

Annoin ääneni sauvalle ja sauvalla tarkoitan ei maagosta versiota. Jousella olen ampunut, mutta ei ollut mun juttu. Sauvalla taistelua olen tikaritaistelun lisäksi harjoitellut ja jotenkin tuo sauva tuntui luonnollisimmalta valinnalta. Sen käyttö kun onnistuu parhaiten.
maailma on kaunis
silloin kun et sitä nää,
mutta kun avaat silmäsi,
totuus paljastuu
Avatar
Jussi
Metsähaltia
Viestit: 643
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 9:29 pm

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Miekka on vaan niin mahdottoman miehekäs. :D Joten valitsin sen. Vaikka jos ihan realistisia ollaan, niin jousen käyttö voisi luonnistua paremmin. Mutta miekka on niin klassikko!
I wish there was a way to know you're in the good old days before you've actually left them.
Avatar
sprig
Puolituinen
Viestit: 265
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 6:31 pm

Viesti Kirjoittaja sprig »

Ruoska. :D

Ei ollut valittavana. Eikä se mikään ase olekaan.
EpäLotR-ficcaaja 2009
Runoilija 2010
Avatar
Darial Kuznetsova
Samooja
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 5:25 pm
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darial Kuznetsova »

Jousta oon käyttäny siitä asti, ku olin vielä melkein sen mittane, tosin naapurinpoikien kans oli aina rystyset auki miekoilla.

Oon tykästyny niihin Legolas -tyylisiin miksinenysuomeksisittenonkaan;
Elven knives,
Tai chakram.*smirk*

Oli hankala päättää,
tykkään erilaisista aseista. Pair of Sai, mikä tuli jo aikasemmin tuola esille.
Sauva, jos meinataan tyyliin Gabrielle, toinen mitä oon käytelly pienestä, Xena-fanina. *köh*

Kaikki käy! :D
Jos oli nimi niin kuka sitä muistaa, jos oli kasvot niin ne helppo oli unohtaa.
Jos oli sydän niin se helppo oli poistaa ja pyörät pyörii, päivät itseään toistaa...

Sydänpuu - Mustaan Uneen (Jani Liimatainen)
Allegro
Örkki
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 8:56 pm
Paikkakunta: Hankasalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Allegro »

Yllättävän vaikea valinta.

Päädyin jahkailemaan miekan ja jousen välillä, ja oikeastaan kumpikaan ei voittanut, mutta miekkaa nyt äänestin kuitenkin. Jousi olisi siinä mielessä jotenkin typeränoloinen valinta, että olen aika huononäköinen. Silmälasithan asian korjaavat, mutta... No. Pitäisi olla tarkat silmät.

En tiedä oppisinko ikinä käyttämään miekkaa, mutta onhan se miehekäs ja sellainen käytännöllinen ase. Jalo ja komealta kuulostava. Antaisin sille sitten jonkun hienon nimen jaja.

Ja jotenkin miekka tuntuu paljon luotettavammalta kuin jousi. Sillä saisin ainakin jotain vahinkoa aikaan, vaikken osaisikaan oikeasti käyttää. Toisin kuin jousella.
Tänään tein taas tempun
Vedin kissaa hännästä
Ja se kissa ei pitänyt siitä
Sen huomasin äänestä
Dúlin
Örkki
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Huhti 14, 2008 6:17 pm
Paikkakunta: Pohjois-Synkmetsä

Viesti Kirjoittaja Dúlin »

Jousta. ^3^ Kun kerta alan harrastamaan kyseistä lajia, niin silloin myös lempiaseeni on jousi.
[Legolas osasyyllinen tähän.]
Findesselya vanya, Legolas.
Why so serious?
Avatar
Vindë
Örkki
Viestit: 107
Liittynyt: La Huhti 19, 2008 7:32 pm

Viesti Kirjoittaja Vindë »

Olisin ehkä laittanut ruummiillinen voima, koska se on se yleisin mitä käyttelen, mutta laitoin silti jousen, koska se on ältsyn koleeta \(>w<)/
Ajattelin väsätä kesällä boffijousen ja ehkä miekan, että pääsee larppaamaan pitkin metsiä kunnon aseilla!
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

Mää valitsin jousen, mutta olishan se hyvä olla vielä miekka tosa mukana. :D
Jousi on hyvä siihenasti kunnes vihollinen on liian lähellä, silloin miekka olis kovasana.
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
Avatar
damnsixx
Örkki
Viestit: 72
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 5:42 pm
Paikkakunta: keskellä korpea

Viesti Kirjoittaja damnsixx »

Ehottomasti miekka : D
UkiBya♥
AkaSaku♥
All the problems make me wanna go
Gwaeren
Puolituinen
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2007 3:14 am
Paikkakunta: Jossain

Viesti Kirjoittaja Gwaeren »

Jousi ja nuolet.
Mä jopa osunkin niillä. On tullu treenattua.
Ja pidän niistä muutenkin.
Tappelussakin säästyy lähikontaktilta, kukaan ei pääse iholle. :twisted:

~Nalle
Maailmanlopun sattuessa keskivertosuomalainen vetää perseet koskenkorvalla
ja nukuttuaan pari päivää kohmeloa pois, kietoutuu turkikseen (koska täällähän
on aina talvi) ja lähtee pilkille; saattaa matkalla potkaista poroa ja karjaista
"PERKELE!"
mörönsyötti
Örkki
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 2:57 pm

Viesti Kirjoittaja mörönsyötti »

Jousi. Muistan kuinka aina pikkulikkana etsin sopivan pajun oksan ja kaiversin siihen puukolla molempiin päihin kolon narulle. Ja sitten paalinaru mollemmista päistä kiinni. Valmis!
Joka kerta sai tosin tehdä uuden, mutta eipä se haitannut. Olin varma silloin että minusta tulee jousiampuja. *Kuolaa kaupoissa sellaisia metsästyskäyttöön sopivia jousia*

Kyllä sitä miekkaakin olisi mukava heilutella. Tosin kiehtoo enemmän sellaisen kaksi lyhyempää miekkaa. Mitkä ne on? Jonkin sortin taistelumiekat vai mitkä?
-Izzie-
Örkki
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Kesä 17, 2009 11:22 pm

Re: Mieluisin ase?

Viesti Kirjoittaja -Izzie- »

Ehdottomasti miekka tai jousi. Tai sitten voisi tehdä Aragornit ja ottaa sekä miekan että jousen! Kompromissit kunniaan. Jousella ammun aina kun siihen on
mahdollisuus (=kahdesta neljään kertaan vuodessa) joten taitoni ovat todellakin sen mukaiset. Mutta se on silti kivaa - ainakin vielä tähän asti nuolet ovat
löytyneet turvallisesti taulusta eivätkä mistään (hmm?) epämääräisistä paikoista (huomatkaa verbaalinen lahjakkuuteni, ei en tarkoita sellaisia paikkoja)
Oikeaan miekkaan en ole koskenut kertaakaan, mutta suunnitelmissa on korjata tämäkin vääryys jonain päivänä :'DD
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: Mieluisin ase?

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Gyaaah! Täältä tulee yksi uljas soturitar varustettuna 2- tai mielummin 1½- käden miekalla. Ensimmäinen bofferini kotiutui juuri, ja se on 1½- käden mustalla jesarilla päällystetty tappokone nimeltä Kirvansurma. :""D

Tuossa kahtena viime yönä tuli myös hakattua kaverin kanssa Lotr-playstationia. Havaitsin siinä loppuvaiheilla, kuinka sitä jousta käytetään, mutta pidän silti enemmän Andúrilin heiluttelusta. ^^ (Kas, mikä yllätys, pelasin Aragornilla.) GIMLI FEIDAS KOKO AIKA! 8<
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Avatar
Temerice
Örkki
Viestit: 83
Liittynyt: Su Touko 03, 2009 1:01 pm
Paikkakunta: Minas Espoo

Re: Mieluisin ase?

Viesti Kirjoittaja Temerice »

Jousi, loppujen lopuksi. Olen jousella kerran päässyt ampumaan ja tykkäsin kovasti <3. Seison mielelläni siellä kauempana kahakasta ja tapan salakavalasti kaikki. Ja jos joku uskaltautuu liian lähelle, juoksen karkuun. :D
Burárum!

~ Vuoden Tulokas 2010
Avatar
Emmanuel
Örkki
Viestit: 115
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 7:33 pm
Paikkakunta: Paschendale

Re: Mieluisin ase?

Viesti Kirjoittaja Emmanuel »

Miekka, aika ehdottomasti. Olen koko pienen ikäni haaveillut että oppisin miekkailemaan kunnolla, ja ensi syksynä ajattelin aloittaa miekkailun kun muutan kaupunkiin jossa sitä pääsee harrastamaan. Eniten haluaisin oppia käyttelemään kahden käden miekkaa, mutta järjellä ajateltuna se saattaisi olla hieman liian raskas minulle :P Joten ehkä se puolentoista käden miekka olisi järkevin.

Jousesta ja keihäästä pidän myös. Jousella olen ammuskellut suhteellisen paljonkin, ihan kotona vain, ja aina on yhtä hauskaa. Keihäs sitten... en tiedä juuri mitään keihään käytöstä, mutta olisi se vaan niin hienoa :D
"Know that many men has suffered. Know that many men has died. Six miles of ground has been won, half a million men are gone. And as the men crawl the general call and the killing carry on."
Vastaa Viestiin