Nuo ihanat sitaatit...

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Jester
Jeesus
Viestit: 857
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 10:36 am
Paikkakunta: Valtaistuimen juurella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jester »

Tässäpä olisi päivityksiä. Uskomattoman kaksimielinen kirja, ei voi muuta sanoa! Kirjoitettu koulun atk-luokassa pienoisella kiireellä, joten kirjoitusvirheet ovat mahdollisia.

---

"Minun oli pakko ahdistella", sanoi Gandalf.

Bilbo seisoi hetken jäykkänä ja epätietoisena.

"Ihanaa lähteä taas matkaan kääpiöiden kanssa! Tätä minä olen kaivannut vuosikaudet!"

"Rakas Gandalf! Odota hetki!" Frodo huudahti ja juoksi ovelle.

"Olen vain alkanut tuumailla yhtä ja toista siitä sormuksesta, etenkin eilisillan jälkeen."

Sormus jätti Klonkun.

"Eikö joku örkki olisi käynyt paremmin?"

Sam vajosi vavisten polvilleen. "Nouse ylös, Sam!" Gandalf sanoi. "Olen keksinyt paremman vaihtoehdon."

Oli ilmoitettu virallisesti että Sam tulisi Bukinmaahan 'auttamaan Frodo-herraa ja pitämään huolta hänen puutarhatilkustaan'.

Frodo liikehti hermostuneesti tietämättä mitä tehdä.

"Tehkää jotakin ja pian!" kuiskasi Konkari hänen korvaansa.

"No minähän olen aika lailla konnan näköinen, vai mitä?" Konkari sanoi irvistäen ja outo kiilto silmissään. "Toivon että me silti voisimme oppia tuntemaan toisemme paremmin."

"Minä näytän pahalta mutta tunnun paremmalta."

"Vieraat eivät voi nukkua sängyissään ja hyvät tyynyt ovat pilalla ja vaikka mitä!"

"Kyllä kai te tiedätte kenen seuraan olette lyöttäytyneet? Kiero-Konkariksi häntä on sanottu! Vaikka minä olen kyllä kuullut muitakin nimiä ja rumempia. Pitäkää varanne ensi yönä!"

"Niin Sam", hän sanoi lopulta, "ei tämä minustakaan hyvältä tunnu; mutta en tiedä parempaakaan paikkaa, jonne voisimme ehtiä ennen yön tuloa."

"En nähnyt. En mitään, mutta en kyllä jäänyt katsomaankaan."

"Pysykää tulen lähellä kasvot ulospäin!" Konkari huusi. "Ottakaa pari pitempää puuta valmiiksi käteenne!"

"Sinun Frodosi on vahvempaa ainesta kuin olin arvellut, vaikka Gandalf vihjailikin siihen suuntaan."

"Pahoin pelkään että tämä on ollut liian raskasta Frodolle."

"Se halu paranee pian", Pippin sanoi.

"En voi mitään sille että olen utelias kaiken sen jälkeen mitä olen kuullut. Minusta olisi kovin mukavaa vain vähän vilkaista sitä taas."

"Se näyttää ihan samalta kuin ennenkin."

"Tule kanssani johonkin nurkkaan, niin hiotaan se valmiiksi."

"Voit lampsia kertomaan Gandalfille että Frodo on mennyt vuoteeseen."

Hän lopetti, mutta Boromir nousi heti ja seisoi pitkänä ja ylpeänä heidän edessään.

"Minulle te olitte vähemmän helliä", sanoi Glóin silmät leiskahtaen, kun hänen vanhat muistonsa vankeudestaan Haltiakuninkaan hovin tyrmissä heräsivät.

"Hän sai hobitit käsiinsä enkä minä voinut sille mitään, ja he lyöttäytyivät hänen seuraansa. He käyttäytyivät kaikki koko sen ajan jonka täällä olivat hyvin omituisesti, voisi sanoa huimapäisesti!"
And then we'll do it doggy style so we can both watch X-Files

Vuoden Frodo
Avatar
Jormungandr
Puolituinen
Viestit: 254
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:08 pm
Paikkakunta: godforsaken lunar hellscape

Viesti Kirjoittaja Jormungandr »

No voi kiisseli sentään, näähän vaan paranee koko ajan! *ratkeilee liitoksissaan*

"Sormus jätti Klonkun."
"Nyt riitti! Minä olen kyllästynyt siihen, että lähdet vähän väliä joidenkin haisevien ja epäilyttävien tyyppien mukaan, ja tulet takaisin höpisten jostain 'aaarrteesta'! ULOS TALOSTANI!"
It's such a little thing to weep—
So short a thing to sigh—
And yet—by Trades—the size of these
We men and women die!


-- Emily Dickinson
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

"No minähän olen aika lailla konnan näköinen, vai mitä?" Konkari sanoi irvistäen ja outo kiilto silmissään. "Toivon että me silti voisimme oppia tuntemaan toisemme paremmin."
Aragorn ei taida olla kovinkaan hyvä tekemään aloitteita xD

"Kyllä kai te tiedätte kenen seuraan olette lyöttäytyneet? Kiero-Konkariksi häntä on sanottu! Vaikka minä olen kyllä kuullut muitakin nimiä ja rumempia. Pitäkää varanne ensi yönä!"
Aivan, Pervy Hobbit Fancier nro 1 on taas vauhdissa!

"Eikö joku örkki olisi käynyt paremmin?"
Paremmin kuin MIKÄ????

*nauraa kuollakseen ja keräilee palasiaan lattialta*
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Elfie
Puolituinen
Viestit: 215
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 5:20 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elfie »

Oih, nämä pelastivat päiväni! Apua miten voin enää lukea sitä kirjaa nauramatta noissa kohdissa?
"Olen usein ihmetellyt, mitä sinä ja Bilbo teitte kahdestaan hänen pikku huoneessansa", sanoi Merri.
Nii-in, mitäköhän ne teki? :wink:
Jester
Jeesus
Viestit: 857
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 10:36 am
Paikkakunta: Valtaistuimen juurella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jester »

*kurkistaa nurkan takaa teippirullansa kanssa* Vieläkö te jaksatte? Löysin taas muutaman...

--

Joillekin paikallaolijoille Bilbon tarina oli täysin uusi, ja he kuuntelivat hämmästyneinä, miten vanha hobitti itse asiassa oikein hyvillään teki selkoa seikkailuistaan Klonkun kanssa yksityiskohtia myöten.

”Kirjassa pitää olla hyvä loppu. Miten tämä kävisi; ’ja he kaikki asettuivat aloilleen ja elivät yhdessä elämänsä loppuun asti’?”

”Aika kaunis kapine, eikö?” sanoi Bilbo ja liikutteli sitä valossa.

”Ai!” hän huusi. ”Nyt olet liian kova läimäytettäväksi!”

”Sydämeni värisee, kun ajattelen että saan ehkä pian nähdä ne.”

”Enpä ihmettelisi vaikka tulisi liiankin kuuma”, mutisi Sam Frodolle.

”Minä en pidä tästä yhtään”, huohotti Sam aivan hänen kannoillaan.

”Tule, herra Peregrin! Minä aloitan sinusta.”

Gandalf nousi ylös ja astui eteenpäin sauva sojossa.

Legolas laskeutui heti tikkaita alas välittääkseen Haldirin viestin; ja pian sen jälkeen Merri ja Pippin kömpivät ylös korkealle fletille. He olivat hengästyneitä ja näyttivät aika pelästyneiltä.

Legolas oli paljon poissa galadhrimin joukossa eikä ensimmäisen yön jälkeen nukkunut muiden matkalaisten seurassa, vaikka tulikin syömään ja puhumaan heidän kanssaan. Usein hän otti Gimlin mukaan matkoilleen, ja muut ihmettelivät tätä muutosta.

”Etkö sanonut haluavasi nähdä haltiataikoja?”

Hän laski kätensä hobitin olalle ystävällisesti; mutta Frodo tunsi miten Boromirin käsi vapisi tukahdutetusta kiihtymyksestä. Hän astui nopeasti syrjään ja silmäili valppaasti isoa miestä, joka oli lähes kaksi kertaa häntä pitempi ja monin verroin vahvempi voimiltaan.

”Minä en petä”, sanoi Aragorn.

Toinen örkki teki Merrille saman tempun.

”Me tarkoitamme”, sanoi Pippin valiten sanansa huolella, ”että ei kannata kähmiä pimeässä. Me voisimme säästää sinulta aikaa ja vaivaa.”

”Ole siunattu Gimli Glóinin poika! Ehkä saat jonakin päivänä nähdä meidät molemmat yhtaikaa ja verrata meitä!”

”Mitä he tekevät?” kysyi Legolas tyrmistyneenä.
And then we'll do it doggy style so we can both watch X-Files

Vuoden Frodo
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Gandalf nousi ylös ja astui eteenpäin sauva sojossa.

Niin täydellisen yksinkertaisen kaksimielistä, ettei ole tottakaan XD XD

Legolas oli paljon poissa galadhrimin joukossa eikä ensimmäisen yön jälkeen nukkunut muiden matkalaisten seurassa, vaikka tulikin syömään ja puhumaan heidän kanssaan. Usein hän otti Gimlin mukaan matkoilleen, ja muut ihmettelivät tätä muutosta.

HA HA HA! Ehkä minun olisikin pitänyt tehdä Veljeksistä ja seurapeleistä niin, että siinä on Aragornin paikalla Gimli...

”Minä en petä”, sanoi Aragorn.

And that's final!

”Me tarkoitamme”, sanoi Pippin valiten sanansa huolella, ”että ei kannata kähmiä pimeässä. Me voisimme säästää sinulta aikaa ja vaivaa.”
Oikeasti, minä en kestä enää, en kestä! Naurattaa ihan liikaa....
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Jormungandr
Puolituinen
Viestit: 254
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:08 pm
Paikkakunta: godforsaken lunar hellscape

Viesti Kirjoittaja Jormungandr »

*kuolee nauruun*
It's such a little thing to weep—
So short a thing to sigh—
And yet—by Trades—the size of these
We men and women die!


-- Emily Dickinson
Jade
Puolituinen
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 11:29 am
Paikkakunta: Aavan meren tuolla puolen, jossakin on maa...

Viesti Kirjoittaja Jade »

Sormus jätti Kolonkun.
Klonkku-raukalla on ongelmia parisuhteidensa kanssa...

Joillekin paikallaolijoille Bilbon tarina oli täysin uusi, ja he kuuntelivat hämmästyneinä, miten vanha hobitti itse asiassa oikein hyvillään teki selkoa seikkailuistaan Klonkun kanssa yksityiskohtia myöten.
Otti, käytti ja jätti, niinkö? Klonkku-raukka tosiaan, elämä on kovaa! *virnistelee*

Toinen örkki teki Merrille saman tempun.
Tsot tsot, lapset lapset...

”Ole siunattu Gimli Glóinin poika! Ehkä saat jonakin päivänä nähdä meidät molemmat yhtaikaa ja verrata meitä!”
Voi ei... Keistä tässä nyt oli kyse?

Oli ilmoitettu virallisesti että Sam tulisi Bukinmaahan 'auttamaan Frodo-herraa ja pitämään huolta hänen puutarhatilkustaan'.
Niin ne kaikki aina sanoo... *kimmalista virnuilua*

"Se näyttää ihan samalta kuin ennenkin."
Terävä huomio...

"Minulle te olitte vähemmän helliä", sanoi Glóin silmät leiskahtaen, kun hänen vanhat muistonsa vankeudestaan Haltiakuninkaan hovin tyrmissä heräsivät.
Isot pahat haltiat. Hyi hyi.

Nyt mie en kestä enää! *nauraa hysteerisesti* Kuinka mie enää koskaan kykenen lukemaan sitä kirjaa nauramatta koko ajan??!Todella, uskomattoman kaksimielinen kirja! [Olen kuullut sanottavan niinkin, että kaksimieliset ajatukset tulevat lukijasta... Ei kai?]
~Susilla ei ole kuninkaita~
Zenn
Örkki
Viestit: 116
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:32 pm

Viesti Kirjoittaja Zenn »

Eikä! Ei! Ei saa tappaa nauruun! xD

”Tule, herra Peregrin! Minä aloitan sinusta.”
No ohhoh.. :shock: :D

Ääh. *lähtee metsästämään teippiä*
Epätosimiehekäs mieli korvaa puuttuvan älyn.
Jester
Jeesus
Viestit: 857
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 10:36 am
Paikkakunta: Valtaistuimen juurella
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jester »

Löysinpäs vielä muutaman :wink: . Jade, jollen väärin muista, niin siinä vertailuhommassa oli kyse Gandalfista ja Sarumanista.

* * *

”Kuningas tulee tai on tulematta oman mielensä mukaan”, Aragorn sanoi. xD

”Mutta älä kerro koko kansallesi!”

”Puheesi liikuttaa minua, Gimli”, Legolas sanoi. ”En ole milloinkaan ennen kuullut sinun puhuvan näin.

”Hobitteja! Mikään kuvaus kuulemistani ei tee oikeutta todellisuudelle.”

”Mutta jos me emme olisi saapuneet, te taitaisitte jo pitää seuraa toisillenne.”

Fangornin nesteistä on laulettu kummia lauluja.

Hän värisi eikä puhunut enää, vaan antoi Merrin kertoa viimeisistä kauheista hetkistä: kopeloivista käsistä, kuumasta hengityksestä ja Grishnákhin karvaisten käsien kammottavasta voimasta.

”Minä tarkoitin oikeaa sänkykamarisänkyä.”

”Sinua onnisti, Merri”, Pippin sanoi hiljaa oltuaan hetken ääneti. ”Sait ratsastaa Gandalfin kanssa.”

”Mutta sinä voit mennä hänen kanssaan huomenna, jos luulet saavasi hänestä enemmän irti – ja jos hän suostuu ottamaan sinut.”

”Rakas Pippin, yksikään Tuk ei ole ikinä hakannut Rankkibukia uteliaisuudessa; mutta onko nyt sopiva aika, kysyn vaan?”

”Mutta se ei paljon auta, kun sinä sanot vain kun-et-voi-niin-et-voi! ja käsket nukkua!”

”Olen pahoillani Pippin, sinun täytyy kyllä odottaa aamuun. Aamiaisen jälkeen olen niin utelias kuin ikinä tahdot ja autan kaikin tavoin velhonvikittelyssä.”

Frodo heräsi ja huomasi että Faramir oli kumartunut hänen ylitseen.

”Oi Sam!”

He heräsivät yhtaikaa, käsi kädessä.

”Missä hänen nuttunsa on?”

He seisoivat vierekkäin ja Sam piti yhä isäntänsä kättä hellästi omassaan. Hän huokasi. ”Onpa oltu mukana aika tarinassa, vai mitä, Frodo-herra?”

* * *

Ei todellakaan ole helppoa olla hobitti. Aragorn ja Gandalf olisivat jo tarpeeksi pahoja, mutta kun kimpussa ovat vielä Boromir, Theoden, Faramir, örkit, entit... Liekö tässä yksi syy Frodon lähtöön Kuolemattomille maille? Traumat eivät yksinkertaisesti menneet ohi Keski-Maan kriisiavulla...
And then we'll do it doggy style so we can both watch X-Files

Vuoden Frodo
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

*nauraa vedet silmissä*
Nyt vasta luin nämä ekaa kertaa..
Voi ristus..
*älytöntä hihitystä*
Eii ole tosi, voiko olla mahdollista..
Avatar
Jormungandr
Puolituinen
Viestit: 254
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:08 pm
Paikkakunta: godforsaken lunar hellscape

Viesti Kirjoittaja Jormungandr »

*kuolee nauruun* Ei elämä... Kyllä ottaa ja antaa on suomen kielen parhaat verbit...
It's such a little thing to weep—
So short a thing to sigh—
And yet—by Trades—the size of these
We men and women die!


-- Emily Dickinson
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

*tyrskii* Voinko enää koskaan lukea Kirjaa nauramatta koko ajan? Se taitaisi olla mahdotonta. :D
All you need is love...
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Ajattelin lukea the Kirjan kesällä uudestaan, voi kun tulee hauskaa ^^

Nämä ovat oikeasti aivan mahtavia! *repsii kaikille*
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Firithostwen
Puolituinen
Viestit: 303
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 2:36 pm
Paikkakunta: Rhosgobel

Viesti Kirjoittaja Firithostwen »

nämähän on loistavia!!! :D

Fangornin nesteistä on laulettu kummia lauluja :shock:

*repeää ja tipahtaa tuolilta hysteerisesti hekottaen*
"kaksimielisyys tuo elämään väriä!"
Kuva
Tagista kiitos Arskalle^^
Vastaa Viestiin