Oletko löytänyt harrastusta TSHn kautta?

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Avatar
Temerice
Örkki
Viestit: 83
Liittynyt: Su Touko 03, 2009 1:01 pm
Paikkakunta: Minas Espoo

Re: Oletko löytänyt harrastusta TSHn kautta?

Viesti Kirjoittaja Temerice »

Ficcaaminen, quenyan opiskelu, ja aloittanen jousiammunnan jossain välissä :3
Burárum!

~ Vuoden Tulokas 2010
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: Oletko löytänyt harrastusta TSHn kautta?

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

Ficcien kirjoittelu ainakin! Harrastan teatteria, siellähän voi opetella miekkailua... :DD
100% Lord of the Ring Fani <3
Avatar
Beowulf
Örkki
Viestit: 68
Liittynyt: To Huhti 11, 2013 7:06 pm

Re: Oletko löytänyt harrastusta TSHn kautta?

Viesti Kirjoittaja Beowulf »

No enpä muista innostuinko historianelävöittämisestä LOTRin jälkeen vai jo ennen sitä, mutta tuosta voisi ehkä vielä joskus saada jonkinmoisen harrastuksen itselleen. Katsotaan mahtaako kiinnostus riittää sen verran. Ainakin yksi tavoitteeni on ollut historiallisen hahmon (luultavasti viikinkiajalta) luominen ja esittäminen keskiaikamarkkinoilla.

Jos jotakuta Turun suunnalla kiinnostaa perinteinen jousiammunta-harrastus, niin siellä on olemassa aiheen tiimoilta Kaarle Knuutinpojan jousiampujat -ryhmä.
Saphire
Samooja
Viestit: 420
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Siellä, mihin kukaan muu ei eksy!
Viesti:

Re: Oletko löytänyt harrastusta TSHn kautta?

Viesti Kirjoittaja Saphire »

Jos päivät pitkät Loftiksessa hilluminen lasketaan harrastukseksi, niin siinä sitten ainakin yksi.
Sen lisäksi harrastan jousiammuntaa ihan ilmaiseksi entisen Suomenmestarin valmennuksessa. *näyttää kaikille kieltä* Olen kehittynyt jo sen verran, etten ammu jokaista taulun ohi ja muutama osuu kymmenen metrin päästä jo melkein ysiin =D
Vuoden originaali 2014~
Saphire tekee paluun vuosia jälkeen.. :'D
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Re: Oletko löytänyt harrastusta TSHn kautta?

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

Näin vuosien jälkeen, on varmaan hyvä tätäkin päivittää.
Löysin itsestäni vallan uuden piirteen, kun rupesin aikoinaan lukemaan Tolkienin kirjoja. Innostuin lukemisesta, ja fantasia kirjallisuudesta etenkin.
Ennen en olis osannut kuvitellakkaan, että kirjahyllystäni löytys oikeesti monta sataa sivua paksuja kirjoja, jopa tuhat sivusia. En ikinä pitänyt itsenäni sellaseena ihmisenä, joka istus jossain pöydänääressä lukemassa kirjaa, tai olis kesällä pihalla auringossa lueskelemassa jotain.
Mutta nykyään luen aina jotain, pöydällä on aina joku kirja kesken, vanha tai uusi. :)
Mitä ihmettä mahdoin ennen tehdä kun mulla oli tylsää? :D
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
Avatar
Villasukka
Örkki
Viestit: 26
Liittynyt: Su Maalis 31, 2013 2:50 pm

Re: Oletko löytänyt harrastusta TSHn kautta?

Viesti Kirjoittaja Villasukka »

Jousiammunnasta OLIN kiinnostunut ja olisin vieläkin mutta sitten kävi semmonen schaisse juttu että ku oltiin sitten luokkaretkellä ja siellä oli sitten jousiammuntaa.Ohjeeksi annettiin että oikeakätisillä täytyy sulkea vasen silmä tarkentaakseen maalitaulun ja minä hyvällä onnella en saa vasenta silmää suljettua :D
Ohjaaja sitten sano et ammu silmät auki ja sain hyvät pisteet mut parempihan se ois oikein ampua :roll:
Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Oletko löytänyt harrastusta TSHn kautta?

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

Kirjoittaminen lähti kyllä ihan uusiin sfääreihin TSH:n myötä. Ja tietysti on mukava kuluttaa aikaa lukemalla toisten ficcejä.

Mäkin olisin kiinnostunut jousiammunnasta. Kerran nuorempana kysyin porukoilta lupaa, et saisinko alkaa harrastaa mut arvatkaa vaan heltiskö lupa.
Miekkailu olis kans kivaa. Täältä kyllä varmaan löytyis mahdollisuuksia harrastaa, ainakin kesäsin tässä lähellä mistä ajan usein ohi niin on ihmisiä miekkailemassa (puumiekoilla) ja ampumassa jousta.
Toisaalta, eipä mulla varmaan rahat/aika riittäis sellaseen.
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
Avatar
Iliana
Örkki
Viestit: 16
Liittynyt: La Tammi 04, 2014 5:20 am

Re: Oletko löytänyt harrastusta TSHn kautta?

Viesti Kirjoittaja Iliana »

En tiedä, että voidaanko mun kohdalla puhua välttämättä pelkästään TSH:sta, mutta varmasti Tolkienin teokset ovat muun fantasiakirjallisuuden ohella vaikuttaneet aika paljon siihen, millainen musta on muotoutunut ja sen myötä myös siihen, millaisten harrastusten pariin olen päätynyt.

Harrastin jokunen vuosi takaperin larppaamista, jonka sittemmin lopetin erinäisistä syistä. Larppaamisen pariin päädyin nimenomaan fantasiainnostukseni kautta ja fantasia-genren larpit olivatkin mun mielestä niitä parhaita. Yhdessä TSH-aiheisessa larpissakin olen ollut, mutta niitä ei käsittääkseni sen enempää järjestettykään sinä aikana, kun mä olin kuvioissa mukana. Nyttemmin olen enemmän kiinnostunut historianelävöittämisestä (erityisesti viikinkiaika), vaikken olekaan vielä hakeutunut minkään seuran toimintaan mukaan, mutta SCA kiinnostaa. Erilaisilla keskiaikamarkkinoilla on kuitenkin tullut pyörittyä.

Ammoisen, larppiharrastuksen kautta löydetyn ex-poikaystäväni kautta päädyin myös harrastamaan pehmomiekkailua (tai boffausta, kummin vain), joka on siis eriytynyt omaksi lajikseen larppauksesta joskus 90-luvulla. Boffausta harrastan edelleen aktiivisesti, mutta tuskin olisin koskaan löytänyt koko lajia, ellen olisi innostunut alakouluikäisenä fantasiasta ja TSH:sta. Myös varsinaista miekkailua (bolognalaista) kokeilin, mutta ei ollut mun juttu.
Vastaa Viestiin