Oletko löytänyt harrastusta TSHn kautta?

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Teri-

Oletko löytänyt harrastusta TSHn kautta?

Viesti Kirjoittaja Teri- »

En tälläistä topiccia omasta mielestäni ole bongannut. Eli, oletko löytänyt jotakin harrastusta Sormusten Herrojen kautta? Oletko päätynyt miekkailun pariin vai löysitkö itsesi hevosten parista? Opiskeletko haltiakieltä vai oletko innostunut kirjoittamaan omaa fantasiakirjaa?

Itseäni kiinnostaisi kamalasti miekkailu, mutta en ole täältä Kouvolan läheltä toistaiseksi mitään miekkailu-aktiviteettiä bongannut. Kertokaa toki jos tiedätte~
savukka
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 6:13 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja savukka »

Mua on alkanu kauheesti kiinnostaa jousiammunta, mutta sitä ei oo oikeen aikaa alottaa mitään, ja täällä Vantaalla tuskin on mitään sellasia.

Mullekin voi kyllä ilmottaa jos joku tietää että onko Vantaalla mitään jousiammunta kouluja etc.
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

No, Tsh:sta kiinnostuin, löysin tieni tänne Loftikseen ja nyt yksi harrastuksista on fanfictionin kirjoittaminen (ja lukeminen, tietysti)
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

Minulla myös. TSH:n kautta loftikseen, ja rakas harrastukseni fanfictio löytyi sitä kautta...
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
Lille
Samooja
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 4:39 pm
Paikkakunta: Turggune
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lille »

Sama homma täällä, Loftis löytyi ja sen myötä fanfiction<3.
Hevosia kyllä harrastan, mutta se ei kyllä Tarun myötä tullut - tosin välillä yksin ratsastaessa tekisi mieli hakea jostain miekka/keihäs/jousipyssy/joku ja kokeilla sitten heilua aseen kanssa ja laukata. Tosin maneesi on vähän ahdas siihen, ehkäpä pelto olisi hyvä... No joo, mahdoton ajatus :D.
Haltiakieliäkin jonkun verran opettelen, mutta taukoa on tässä jo ollut pidemmän aikaa, kun on niin paljon muuta tekemistä. Miekkailua ja/tai jousiammuntaa kyllä haluaisin harrastaa, mutta:
1) Täällä ei taida olla mitään miekkailuopetusta tms.
2) jousiammunta nykyaikaisilla vehkeillä... Ei kiva.
Mutta kyllä minä vielä itsekseni pääsen huitomaan, kunhan saan Andurilin ostettua.

Ömm, enempää ei kyllä tule mieleen juuri nyt :).
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.
Ketsuppi

Viesti Kirjoittaja Ketsuppi »

Tiedä nyt onko se ihan TSHn kautta tullut, mutta minä, Phra ja Ksane miekkaillaan ihan seurassa, Phran ideasta. Ehkä meistäkin tulee vielä jonain päivänä Aragorneja.
Miekkailu, mitä opetetaan seuroissa, poikkeaa ihan hirveästi siitä mitä film(e)issä oli/on. Kun opetettuna se on semmoista neitimäistä ja pienenpientä liikehdintää. "Äh, äh, töktök!"
Kyllä minä silti örkin tappaisin vaikka toinen käsi selän takana.
Sieluton_Lohikaarme
Örkki
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 8:17 am

Viesti Kirjoittaja Sieluton_Lohikaarme »

Jousiammunta on ihmeellisen kivaa nykyajan peleillä. Mutta ei varmaankaan aika riittäisi siihen.
Karhunpoika sairastaa, häntä hellikäämme. Lääkkeillä hoidelkaa Nalle ystäväämme
Crow
Örkki
Viestit: 117
Liittynyt: Su Maalis 19, 2006 4:11 pm

Viesti Kirjoittaja Crow »

Ainakin fanfictionista tämä innostui vasta Loftiksen löydettyään, eikä tänne olisi tullut rekisteröidyttyä, mikäli en Sormusten Herraa olisi lukenut.
Ja miekkailusta tämäkin on nyt innostunut, mutta minä EN lähde Lappeenrantaan asti sitä harrastamaan, prkl.
Ja kai tuo Tarun lukeminen tavallaan palauttaa sitä toistaiseksi kuollutta innostusta hevosia ja ratsastusta kohtaan. Kyllähän sitä joskus tuli ratsastettua, mutta...
Ja jousiammuntakin sinällään kiinnostaisi, en vain ole koskaan jaksanut ottaa selvää onko täälläpäin siihen mahdollisuuksia.
Ja jotain haltiakieltä voisi yrittää opetela, mutta kun tällä on tapana olla tajuamatta mistään mitään, joten....
Ja kai tuo Taru sinällään sai aikaan sen, että tätä nykyä lukeminen on ehkäpä rakkain harrastukseni. Opetti sen, että pitkäkin kirja voi olla mielenkiintoinen. Tai jotain.

Ja tuli taas pitkä lista. O_o Joku on puheliaalla tuulella. ^^
Daraganyan
Puolituinen
Viestit: 330
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2006 4:00 pm
Paikkakunta: Siperia

Viesti Kirjoittaja Daraganyan »

Noh, itseasiassa LOTRin kautta nämä eivät tulleet, muttah...

Harrastan taisteluratsastusta, elikkäs ammun jousella hevosen selästä. Jousi on ns. fantasiajousi, eli puuta. Käytän yleensä katajajousta tai vaihtoehtoisesti hankkimaani Legolasin jousta.

Taisteluratsastuksessa käytän myös miekkaa ja veitsiä. Miekka on jällen ns. fantasiamiekka, eli vanhanaikainen lyömämiekka. Miekkavarastooni kuuluvat Hadhafang, Arwenin miekka, Andúril, Aragornin miekka sekä pari random miekkaa. Toki minulta löytyy myös Legolasin veitset.

Lisäksi olen harjoitellut heittoterien käyttöä, ja osun nykyään tarkastikin maaliini.

Ratsastan, jos se lasketaan sellaiseksi harrastukseksi, ja tietenkin luen & kirjoitan fanfictionia ;]

~Dara
Enkelit lentävät kotkien siivin.

Vuoden 2008 runoilija. *kumartaa*
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Ei niitä minulla muita kuin tämä fanfiction... Olisi toki kivaa kehittää jokin harrastus, mutta pysytään nyt tämän netin luona vaan...Harrastuksia eiole tullut, mutta muuten kyllä sisältöä elämään!

Haltiakieliä voisi kyllä opetella... *puree huultaan* Kai sitten kun ehdin/jaksan ja Fea voi opettaa... :)
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Katoblepas
Örkki
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 4:26 pm

Viesti Kirjoittaja Katoblepas »

Mä ainakin ratsastin jo ennen TSH-kuumettani, mutta ehkä siihen tuli sen jälkeen hiukan erilainen tunnelma..? Fantasian kirjoittaminen kyllä varmaan tuplautui Tolkienin kirjojen myötä, ja jousella ammun, kun tilaisuus tarjoutuu. (Eli vain noin pari kertaa vuodessa...) Mulla on oma jousi ja nuolet, ja melko hieno nuoliviinikin, mutta mulla on jäljellä enää yksi ehjä harjoitusnuoli, enkä mielelläni rikkoisi sitä ampumalla harhaan. Ja aidoilla nuolilla en uskalla ampua, sillä jos osuisin sellaisella vahingossa ihmiseen, tai mikä ettei eläimeenkin, niin... Mitä mä valitan? Ethän sä mitään mun nuolistani kysynyt! Aina mä jotenkin rupean hölisemään kaikkea aiheen vierestä :shock:
Teri-

Viesti Kirjoittaja Teri- »

Daraganyan, voisitko mahdollisesti kertoa lisää ratsastusharrastuksestasi? ^^; Kuulosti kovin jännittävältä.
Oldis
Samooja
Viestit: 489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 7:54 pm
Paikkakunta: Tamperkele

Viesti Kirjoittaja Oldis »

Kuten Raivis-setä sanoikin, harrastan urheilumiekkailua, jonka opettajamme tahtoo kerta toisensa jälkeen yhdistää taiteeseen. Ja urkeilu ei, kerpeles, ole taidetta.
Olisin halunnut aloittaa historiallisen miekkailun Xanen kanssa nyt, mutta en päässyt kurssille. Xanuskapallero pääsi. Ja siitä tulee ihan oikea Aragorn ja minusta ei . :(
Join the dark side, we have an useless orange eye.
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Viesti Kirjoittaja Silidir »

En oikeastaan.

Olenkin niin tylsä ihminen. 8) En voi ratsastaa (liian allerginen), en pysty miekkailemaan (Täällä mitään semmoista voi harrastaa), en ampumaan jousella (kts. edellinen)...

Olen kirjoittanut fanfictionia ja piirtäny fantasiakuvia jo kauan aikaa sitten, enemmän tai vähemmän.

Tällä hetkellä enemmän. Onneksi oma järki toimii ja roskalaatikko täyttyy...

*miettii*

Olenpa tylsä.
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
abcd

Viesti Kirjoittaja abcd »

Varsinaisesti en, mutta innostus joihinkin lajeihin jatkui kyllä entistä ponnekkaampana sekä luku- että erityisesti leffaelämyksen jälkeen. :)

Hevosia olen harrastanut jo pitkään. Miekkailusta ja jousiammunnasta olen myös pienestä pitäen ollut kiinnostunut, mutta ei ole löytynyt rahoja täysipainoiseen harrastamiseen. π_π Miekkailun sijaan tosin kendo on alkanut viehättää enemmän. Saapi nähdä mitä vielä keksin rahareiäksi...
Vastaa Viestiin