The Lord of the Rings Symphony

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

The Lord of the Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Nyt, kun tapahtumaan on enää muutama päivä ja olen ratketa, pitää pistää topikkia pystyyn (kun sitä ei ihmeekseni kukaan aiemmin ole tehnyt).

Eli Howard Shoren The Lord of the Rings Symphony valtaa Tampere-talon vapunpäivänä 1.5. klo 19 ja sitä seuraavana lauantaina 2.5. klo 13 ja 19. Ruotsissahan vastaava oli jo viime tai edellisvuonna, siitä oli lehtijuttu ja valitin, ettei Suomessa ikinä tapahdu mitään - nyt tapahtuu! Olen ollut innoissani siitä asti, kun Lille minulle viime kesänä soitti, että tällainen tulee. Itselläni on lippu lauantaille, ja tuskin maltan odottaa.

Mielenkiintoista kuulla, miltä kaikki kuulostaa suomalaisten esittämänä. Osoitteessa http://www.tampere.fi/filharmonia/konse ... trs09.html lisää aiheesta (en edelleenkään osaa laittaa tuota linkkiä yhteen sanaan. en käsitä, mikä siinä muka tökkii).

Oletteko menossa, ja mistä kuulitte asiasta? Ja tietysti konserttien jälkeen jälkipuintia voi harrastaa täällä.
Viimeksi muokannut Nerwen, Su Touko 03, 2009 2:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Miaplacidus
Puolituinen
Viestit: 307
Liittynyt: La Maalis 03, 2007 12:21 am
Viesti:

Re: The Lord of thr Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Miaplacidus »

Minä! Olen menossa tuohon 2.5. klo 19 olevaan konserttiin äitini kanssa (koska äiskä hoiti sponsoroinnin... :P). Tälläista tilaisuutta ei vain voi jättää käyttämättä!
Ihminen muistetaan niistä asioista, joista kukaan ei uskalla sanoa hautajaisissa mitään.

Vuoden Tulokas 2008 - Äww, kiitos <3
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: The Lord of thr Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Voi, konsertissa olin eilen, ja ihanaa oli! Ostin aulasta kolme pinssiä muistoksi. Ei oikein voi sanoa mitään kielteistä, pidin ihan valtavasti. Se pikkupoika oli ihana. Jännitti niin ettei tiennyt, mihin olisi kätensä laittanut ja lauloi silti upeasti. Ja lopun taputtamisen jälkeen olivat kädet ihan kirkuvan punaiset. Oli se sen arvoistakin, tällaista ei liian usein tapahdu.

Miaplacidus, olin samassa konsertissa kuin sinä. Tunsin aluksi oloni orvoksi kirkkaankeltaisessa t-paidassa, kun siellä oli haltioita sun muita tai ainakin melkein kaikilla oli jotakin hiukan tummempaa väriä yllään... :roll: Ehkä olisi pitänyt etsiä paremmin sitä paitaa, jonka olin suunnitellut laittavani, mutta joka oli kadonnut.

Ja voi kamala, huomasin vasta nyt, että otsikossa on kirjoitusvirhe. :oops:
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Miaplacidus
Puolituinen
Viestit: 307
Liittynyt: La Maalis 03, 2007 12:21 am
Viesti:

Re: The Lord of the Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Miaplacidus »

Konsertti oli <3 Missäpäin istuit Nerwen? (Mietin tässä, että näinköhän sinua...) Olin itse oikealla etuparvella melko edessä, päällä oli kirjava tunika ja farkut. Ja se poikasopraano oli ihana! Ostin neljä pinssiä sieltä Suomen Tolkien-seuran kojusta.

Ne joidenkin haltia-asut olivat tosiaan ihania! Tunsin minäkin itseni hieman tavanomaiseksi normaaleissa vaatteissa. Ja haluan haltiakorvat!
Ihminen muistetaan niistä asioista, joista kukaan ei uskalla sanoa hautajaisissa mitään.

Vuoden Tulokas 2008 - Äww, kiitos <3
Avatar
Temerice
Örkki
Viestit: 83
Liittynyt: Su Touko 03, 2009 1:01 pm
Paikkakunta: Minas Espoo

Re: The Lord of the Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Temerice »

Allekirjoittanut oli myös eilen klo 19 konsertissa ja oikein ihanaa oli <3. Poikasopraano oli kyllä oikein ihana, näytti olevan ihan hämillään kun ties kuinka monet ihmiset vain hakkasivat käsiään yhteen ja piti kumarrella ja kumarrella ja...

Mutta oikein kaunista musiikkia, meinasi ihan tippa tulla linssiin, ja itse asiassa tulikin ;). Enkä näköjään ollut ainoa, joka tunsi olonsa orvoksi, kun kaikki muut vaikuttivat vanhemmilta ja olivat kaiken kukkuraksi pukeutuneet siistimmin, toisin kuin meikäläinen jolla oli farkut, lenkkarit ja kirkkaanvioletti huppari. Enkä voinut olla ihastelematta niiden asuja, jotka olivat pukeutuneet jotenkin fantasiahenkisemmin kuin mattimeikäläiset. Haltiankorvapari olisi tännekin tervetullut!

Lisäksi ostin kaksi pinssiä aulasta. Minkäslaisia pinssejä te ostitte? Tämmöisetkin pikkuasiat kiinnostavat, kyllä, mutta, ööh, millaiset pinssit, sellainen ihminen? x)) Itselläni on "MIRUVOR keeps me going and going and going" sekä "Oh my Eru! They have killed Gandalf! Those bastards!"
Burárum!

~ Vuoden Tulokas 2010
Miaplacidus
Puolituinen
Viestit: 307
Liittynyt: La Maalis 03, 2007 12:21 am
Viesti:

Re: The Lord of the Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Miaplacidus »

Minun pinssini: Ding dong, Tervetuloa Keski-maahan, Paljasjalkainen kontulainen ja Oikotie matkan mutkistaa. Olivat veikeitä^^
Ihminen muistetaan niistä asioista, joista kukaan ei uskalla sanoa hautajaisissa mitään.

Vuoden Tulokas 2008 - Äww, kiitos <3
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Re: The Lord of the Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Andune »

Ooh <33 Oli niin parasta ja yllätys yllätys, itkin viimeisten biisien aikana. Poikasopraano oli IHANA ja suloinen kun sitä jännitti ihan hirveästi ja silti lauloi hyvin. Pidin myös naissolistista.

Ja nyt tekee mieli katsoa leffat ja lukea ja kirjoittaa ja kuunnella soundtrackeja ja ja...

Minullekin tarttui pinssi mukaan, päädyin lopulta Fool of a Took-pinssiin :)

Mutta hyvä konsertti, alussa olin ihan varma että tämä tulee suoraan jostain levyltä, ei tää voi kuulostaa tällaselta. Oli välillä kuin suoraan leffasta ja kylmät väreet menivät monessa kohtaa.

mjooh, ehkä voin lopettaa ihkutukseni tähän
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: The Lord of the Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Miaplacidus, istuin ihan edessä, niin ettei voinut kuvitellakaan näkevänsä niitä piirroksia...

Minun pinssini ovat Oikotie matkan mutkistaa, Go not to the Elves for counsel for they will say both on and yes ja Hanki parempaa luettavaa. Ihania kaikki. :D

Arvatkaapa kuka laittoi heti Kuninkaan paluun soundtrackin päälle, kun pääsi koulusta kotiin :roll: Ja Hesarissa oli arvostelu konsertista. Meinasin pillahtaa itkuun kun luin, tahtoo takaisin...
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: The Lord of the Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Oli kyllä hieno konsertti. Minua harmitti vain se, että istuimme niin edessä (kuudes rivi vasemmalla), ettei näkynyt kuin osa soittajista. Olisin mielelläni seurannut muusikoiden tekemisiä tarkemmin. Mutta musiikki oli tietysti tärkeintä. En ollut noita soundtrackejä kuunnellut pitkiin aikoihin ennen konserttia ja olin jo ehtinyt unohtaa, että leffoissa oli sentään yksi täydellisesti onnistunut osa-alue, nimittäin musiikki. Ei voi kuin ihailla Howard Shorea, kuinka hän pystynyt vangitsemaan kirjan tunnelmat ja muuttamaan ne musiikiksi.

Poikasopraano oli kyllä minustakin tosi hellyttävä. Alkuun ihmettelin, mitä tuo poika tuolla keskellä istuu mutta sitten välähti, että se tietysti laulaa In Dreamsin ja niinhän se olikin. Minusta oli myös hienoa, että hänelle taputettiin niin kovasti, kyllä hän oli ne aplodinsa ansainnutkin.

Tunsin kyllä itseni aika moukaksi farkuissa, kun suurin osa yleisöstä oli pukeutunut juhlavammin ja osa tietysti asiaankuuluvasti kaapuihin ja viittoihin. Mutta ei voi mitään, kun ei kaapista oikein muita vaatteita löydy...

Tosi mahtavaa kyllä saada Suomeenkin tämä konsertti, arvostelujen mukaan tämä taisi olla parempikin kuin se Tukholman vastaava. Menisin kyllä empimättä uudestaan, jos se vain olisi mahdollista.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Avatar
Throren
Örkki
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 6:21 pm
Paikkakunta: Salo (Kisko)
Viesti:

Re: The Lord of the Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Throren »

Näin mainoksen, tilasin liput mulle & kamulle, mentiin paikalle, itkettiin/ihastuttiin.

Elokuva musiikki on juuri tuollaisenaan parasta. Ja tuo on paras mahdollinen tapa kuunnella sitä!
Ja etenkin ne kuvat *Kuolaa*...

Kun tuli Rohanin tunnari ja sitä ennen saattueen teema, tuli kyllä tippa linssiin.
Ihana ilta oli, juu. ♥
I ♥ U
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: The Lord of the Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Olettekos huomanneet, että tämä tulee uudestaan, ja ilmeisesti vieläpä elokuvan kanssa? Opiston aulaan oli ilmestynyt mainoksia (jotka katosivat hälyttävän nopeasti), ja ajattelin että voisihan tuota infota tännekin.

Tapahtuma-ajankohta olisi ensi huhti-toukokuun vaihde (28.4. - 1.5.2011) ja paikkana jälleen Tampere-talo.

Itse olen kaiketi alustavasti menossa katsomaan/kuulemaan yhden luokkakaverini kysyttyä minua kanssaan (tuota ennen ehdin jo angstata että en pääse kun ei ole kaveria... Onneksi tuo ihminen tuli minua kysymään.) Nyt on kaiketi taas pitkästä aikaa jotain mitä odottaa.

Lisäinfoa: http://www.tamperefilharmonia.fi/fotr/
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Taikinaman
Örkki
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 5:53 pm

Re: The Lord of the Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Taikinaman »

Ei ole todellista! Toissapäivänä juuri harmittelin, kun en silloin aikaisemmin tajunnut tarttua onneeni ja mennä kuuntelemaan... ja nyt se on sitten tulossa uudestaan. Ja elokuvan kera. Just heräsi kaksi kysymystä: 1) millä ihmeellä mä rahoitan lippuni ja 2) miten mä pääsen Tampereelle. Yritän löytää vastauksen ennen huhtikuuta.
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Re: The Lord of the Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Andune »

Voi ei <3333

Hmm, vain Sormuksen Ritarit? Vai kenties myöhemmin näemme myös Kaksi Tornia ja Kuninkaan Paluun samalla periaatteella.

Mutta, jesjesjes, tuonne on pakko päästä!
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Avatar
Etiäinen
Puolituinen
Viestit: 355
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 9:12 pm
Paikkakunta: Metsä

Re: The Lord of the Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Etiäinen »

Luin tuosta pari päivää sitten, ja kuulosti kyllä sellaselta tapahtumalta mihin pitäis itsensä raahata... Pitänee alkaa säästää jotta Tampereelle asti pääsis : ) Olen kyllä kuluttanut tuota elokuvan musiikkia jo vuosia, ja nyt kun sen näkisi tuolla tavalla esitettynä ja elokuvan kanssa niin kyllähän sitä on vakavasti harkittava.
Niin tie on musta,
vaan mustempi ois mieli kulkijalla,
Jos kuu ei paistaisi hopeaansa
Kuoleman kattilalla - tummuvan taivaan alla.

Viikate:Tie

"Mutta koska jonkun pitää sotkea asiat" | Vuoden Pippin 2009
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Re: The Lord of the Rings Symphony

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Viimeksi en saanut aikaiseksi lähteä, mutta ehkä tällä kertaa! Ja kun luulisin vanhempieni rahoittavan lipun(klassista musiikkia!) Ehkä pitäisi pistää joululahja toivelistaan?
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Vastaa Viestiin