Mitä loftikselle kuuluu?

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Heipä hei!

Mitäpä kaikille loftislaisille kuuluu? Hobitti leffa on tuloillaan ja kaikkihan sitä oottelee, mutta missä ovat loftislaiset?

Voisi myös kertoa mitä haluaisi lisää, mitä kaipaa, mitä voitaisiin tehdä herättääksemme tämä rakas vanha foorumimme eloon. :roll:

Uuden uusi ikivanha admintäti Silidir
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Voi. *heiluttaa* Minä käyn täällä edelleen. Suunnilleen kerran viikossa. Mutta yksin on paha puhua.

Ideoita ei kyllä ole (ainakaan tähän aikaan illasta kun heräsi liian aikaisin). :oops: Mietiskelin tuossa, että pitäisi lukea ensin Hobitti ja sitten TSH uudelleen, mutta täällä taitaa olla liian hiljaista uudelle kimppalukukampanjalle ja eikä sille vetäjääkään löytyisi. Tietysti voisi suunnitella miittiä, kun Hobitti valtaa leffateatterit?

Noh, olenpahan olemassa, jotakuinkin ainakin.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Diamond
Puolituinen
Viestit: 326
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 3:03 pm
Paikkakunta: Deep in the Ocean with Aquarius

Re: Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Diamond »

Ei tahdo muistaa, milloin olen viimeksi kirjoittanut kommenttia tänne. :3 Olen kyllä vielä ainakin viimeisen vuoden sisään julkaissut täällä jotain uusia osia ficceihin, mutta noh sekin on jäänyt, kun ei aina muista jotenkin...

Olen kuitenkin täällä! Käyn joka päivä, mutta lähinnä tottumuksesta. Kannatan Nerwenin ehdotusta miitistä Hobitin läheisyydessä, se voisi olla kivaa, niin vähän ehdin silloin joskus käydä Loftiksen miiteissä. :D (ps. mitä noille hymiölle on tapahtunu vai onko mun koneessa häikkää..?)

Ei ole ideoita foorumin herättelemiseen, pelkkä toivo, että Hobitti sen tekisi, kun leffoja on usempi tulossa, josko siinä huumassa tapahtuisi jotain. Haha, olipa hyvä idea, tosiaan. :D Noh, mutta kerroinpahan olemassaolostani. ^^
Destiny is unstoppable
Everyone has to give in.
Give up,
Let life win
~Gravitation

Älä, älä koskaan suutele otsalle
jos voit suudella suoraan suulle.
~Tommy Tabermann

Vuoden Pervoin 08 (se kulkee suvussa)
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Täällä, melkein joka päivä käyn toiveikkaana vilkaisemassa jos olisi tapahtunut ihme. Joskus onkin tullut joku yksittäinen kommentti, mutta useimmiten on aika hiljaista.

Iso ongelma tuntuu olevan se, että ihmiset on aikuistuneet ja on tullut uusia kiireitä ja kiinnostuksenaiheita, ja niin on loftis unohtunut kaiken muun alle. :( Ja yksin on ikävä olla aktiivinen.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Silidir »

leffat varmaan herättelee jonkin verran porukkaa. :)

Miitti on hyvä idea myöskin, sen voisi toteuttaa. Ehkä mitään kommentointikampanjaa jne ei vielä kannata toteuttaa, katsotaan sitä vaiks ihan en vuoden alkuun. :)

Itse olen enemmänkin taustavoimana jokatapauksessa nyt kotvasen, tässä on ollut aika vauhdikasta vuotta jo parikin menossa ja koko ajan tulee uutta ja jännää. Siksi hienoinen hiljaiselo omalta kohdaltani. Mutta jotain voisi kehitellä kuitenkin ja katsoa vaikka jotain toisenlaista.

jokainen vuorollaan nostaisi jonkun ficin esiin (kerta viikkoon tsm) ja sitten sitä käsiteltäisiin ja keskusteltaisiin "fiksusti" :D?
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
legolas-aragorn
Örkki
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 3:07 pm

Re: Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja legolas-aragorn »

Minä käyn fooruumilla aika aktiivisesti, koska olen suuri LotR fani ja kun kerran Hobitti tulee niin ;)

Fooruumi olisi kyllä kiva saada taas eloon :P
100% Lord of the Ring Fani <3
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Minäkin olen täällä! C:
Käyn kyllä Loftiksessa parikin kertaa viikossa, mutta postauskynnys tuntuu olevan jotenkin liian valtava ylitettäväksi kovin usein. Aina sitä kuitenkin lukee innolla, jos joku muu on jotain uutta viestiä laittanut.

Aktivoituminen vaatisi minusta uusia ficcejä. Tai uusia lukuja keskeneräisiin. Sekä tietysti kommentteja niihin. Ja tietysti Hobitti varmaan saa porukkaa kiinnostumaan Tolkinin maailmasta jälleen (elokuvaketju ilahduttaa aina uusilla viesteillään!). Miitti kuulostaisi ihanalta, jos vaikka tällä kertaa ei olisi tuhatta muuta menoa samaan aikaan.

Porukka on tosiaan varmaankin aikuistunut ja siirtynyt eteenpäin (harhautunut?) Tarun ääreltä. Tai ainakin tältä foorumilta. Luulisin kuitenkin, että jotkut vanhat Loftislaiset voisivat vielä tehdä paluumuuttoa jos täällä vain olisi elämää. Ja sitten täällä olisi pian lisää elämää! (Toivoakseni ainakin.) Niin, ja jos joku uusi ihminen aina välillä eksyisi tänne, sekin toisi elämää ja aktiivisuutta keskuuteemme. (Mainontaa kehiin?)

Ouf uof ööh järkevä argumentointini loppui tähän (alkoiko se koskaan?!) mutta sanonpahan vielä, että: jesss, viesti!
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Avatar
Taikinaman
Örkki
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 5:53 pm

Re: Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Taikinaman »

Joo, minäkin olen yhä melko aktiivinen kävijä. Tässä vaiheessa elämää on vain jo kommentoinut n. jokaiseen vähänkin ajankohtaiseen aiheeseen, ja uusien puutteessa kirjoittelut ovat harventuneet. Pitäisi vissiin väsätä ficinpoikasia... Ja tietenkin lukisin mieluusti muiden tekeleitä. : ) Kaikki ehdotetut fooruminherättämistoimet kuulostavat hyvältä, olen innoissani mukana missä vain!
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Minäkin olen käynyt täällä aina silloin tällöin katsomassa onko uusia viestejä. Minulla ei kyllä juuri ole ideoita foorumin aktivointiin... Ehkä pitäisi vain odottaa ja katsoa mitä tapahtuu kun Hobitti tulee teattereihin. Luulisin, että edes muutama uusi tyyppi löytäisi Tolkienin maailman sen leffan myötä. :) Toinen idea, mikä mielessäni on käynyt, olisi foorumin aihepiirin laajentaminen hieman, vaikka niin että olisi keskustelualueet muulle kirjallisuudelle ja muille elokuville.

Kroonisen aikapulan vuoksi TSH on elämässäni jäänyt vähän taka-alalle. Hobitin aion kyllä lukea tämän syksyn aikana uudestaan ennen kuin leffa tulee. Mitä ficcaamiseen tulee, niin nykyään olen kiinnostuneempi kirjoittamaan originaalitarinoita, mutta niitäkin olen ehtinyt kirjoittaa lähinnä NaNoWriMon aikana.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Avatar
Aralas
Puolituinen
Viestit: 251
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 4:12 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Aralas »

Hei, elämää!

Satun tänne aina silloin tällöin tulemaan, joten paikan hiljaisuus painaa sydäntäni. Olen itsekseni ajatellut (näin Hobit[t]i[e[n] lähestyessä) josko pidettäisiin leffamiitti (tai -miittejä) ympäri valtakuntaa tuolloin ensi-iltana. Ja, tai no, miksei muulloinkin. Tämän jälkeen voitaisiin yhdessä spekuloida leffan hyviä ja huonoja puolia ja yrittää siten elvyttää koko foorumia. Anyone?
"After San Sebastian please come with me. I'll take my clothes off." Mr. Tony Kakko

Vuoden Legolas 2010
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Aralas, itse asiassa Turkuun ollaan järjestämässä tuollaista ensi-iltamiittiä yhdessä kopsin kanssa. Tultiin nimittäin siihen lopputulokseen, että porukka kuuluu sen verran usein molempiin foorumeihin tai vähintäänkin tuntee toisensa. Pitäisi varmaan laittaa ne viralliset miitti-infot tännekin. :)
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Re: Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Andune »

Olen elossa.

Kiireinen vain. Rakkaus Tolkieniin on edelleen olemassa, mutta tällä hetkellä se kytee jossain tuolla syvemmällä. Ehkä uusien leffojen jälkeen alkaa taas roihuamaan. Olen välillä kirjoitellut jotain pieniä juttuja, jatkanut erästä pidempää tarinaa, mutta en ole viel saanut mitään valmista aikaiseksi.

Kymppihaaste taisi muinoin elävöittää Loftista hetkeksi. Häpeäkseni täytyy myöntää, etten koskaan saanut omaani valmiiksi, ideat loppuivat ja päädyin parin kanssa umpikujaan. En sitten vain keksinyt mitään järkevää noista etukäteen annetuista sana-aiheista. Voisiko tätä jotenkin soveltaa? Se, että haasteena on saada 10 ficciä kirjoitetuksi saattaa aikapulan edessä olla vähän turhan haastavaa, mutta onnistuisiko tällainen kiertävä haastemeininki? Haastesana on sinänsä hyvä käytäntö, mutta olisko sellanen mitään että yksi haastesana, ihmiset kirjoittavat ficin sanaan/teemaan liittyen, aikaa esim. viikko? Sitten viikon päästä seuraava teema jne. Onnistuisiko tällaisen organisoiminen jotenkuten? Genre, rating ja fandom olisivat luonnollisesti vapaat (vaikka kai Keskimaata suosimmekin).

Näin pohtii Andu tylsältä tietotekniikan luennolta.
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Avatar
Jussi
Metsähaltia
Viestit: 643
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 9:29 pm

Re: Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Huh. Näkyy olevan kaksi ja puoli vuotta siitä kun olen viimeksi kirjoittanut viestin tähän paikkaan. Silti olen täällä aina enemmän tai vähemmän tasaisin väliajoin käynyt meininkejä kurkkimassa, ja harmihan tämä hiljaisuus on. Ja sitten kauhistuttaa kun mietin kuinka törkeän monta vuotta siitä on kun olin täällä aktiivisimmillani! Auuu, vanhuus. Niinkuin monella muulla, mullakin LotR:in intohimoisimmat fanitusajat ovat takana päin, mutta olisihan se hauska taas nähdä Loftis elävänä ja viriilinä. Heh. Ajatella jos joskus tenttikirjojen kahlaamisen välissä lukisi ficin! Tai esseiden lomassa kirjoittaisi sellaisen! Noh, katsotaan. Ajatus on kiehtova. ;)

P.S. Palasin just toissapäivänä Keskimaasta.

P.P.S. Kiina = 中国 = Zhōngguó = keskimaa/valtio. (Melkein siis niinkun olisi Hobittilassa asustellut...)


//Edit: Haha, mulla on näköjään Paul McCartney avatarissa. Vai miksi noita kuvia kutsuttiinkaan. Aw, good times...
I wish there was a way to know you're in the good old days before you've actually left them.
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Re: Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

Luulin kirjoittaneeni tänne viestin... Ehkä tein niin unessani...

Mutta joo. Hengissä ollaan! Tolkien edelleen rakas, vaikka tullut kaikkea muuta tässä välissä. Ja käy lähes päivittäin katsomassa, joskus olisi jotain tapahtunut. Mutta huono kirjottelemaan mitään olen. Ficcejäkin ole lukenut nostalgia varjolla aian välillä.

Tolkien fanitus toivottavasti nousee kunhan tuo leffan ensi-ilta lähenee. Kiitos Dimen ajattelin lukea Hobitin vielä ennen ensi-iltaa. (Se mokoma pölli sen hyllystäni!) Jospas lisääntyisi aktiivisuus ja porukkaan tulisi vähän uutta vertakin. Toivottavasti!
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: Mitä loftikselle kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Silidir »

hyviä ideoitahan tuolla on!

Aloitellaan niin, että otetaan sellainen kommentointikampanja käyntiin nyt ekana. laitan siitä uuden topicin ja kun sillä saadaan porukkaa lämpiämään, niin otetaan seuraavana tuo kirjoitushaaste. :)

Terv.
Silidir
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Vastaa Viestiin