Isä vai poika?

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Avatar
Tindis
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:02 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Tindis »

Sagitta, kannatan, Tauriel on kamala x(
Juu, jottei menis ooffiksi niin vastaampa minäkin: Thranduil ja Leksu on miusta ihan yhtä kivoja, vaikka se vaihteleekin aina sen mukaan, millä päällä olen ja mitä olen lukenut viimeisimmäksi. Jos Hobittia/joitain ficcejä lueskelen/katselen niin fanitan Thrandua täysillä, mutta kun päästään LotRiin niin Leksu on paras :D
~Stupid book. I need to sleep, but I can't stop reading you.
Vuoden Legolas 2014
ja virallinen Saunatonttu :3
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Mutta kiitos Tindis vastauksesta!
Minä meinasin saada turpaani kaveriltani, kun se vahingossa näki yhen ficin suunnitelman. O.o Siin oli Legsu mainittuna, mutta kun se ficci oli slashia ja siihen sisältyivät myös Haldir ja co joten se ensin meinas saada slaagin ja sitten min meinasin saada turpaani. Pääsin siitä tilanteesta alkamalla puhumaan Lokista. :) Meni vähän offiks varmaankin, mutta ei nyt voi mitään... -Aiwen

Pysytäänpäs asiassa. T. Mode-täti Lumis
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

Itse en ole erityisesti kummankaan puolella. Legolas on liian kiltti ja täydellinen, mutta Thranduil jotenkin liian ahneen oloinen ja koppava. Mutta silti en inhoa kumpaakaan, mutta en voisi sanoa että toinen olisi suosikki. Katsoo nyt, muuttaako tuleva leffa mielipiteeni suuntaan tai toiseen.
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
Vendince
Puolituinen
Viestit: 309
Liittynyt: Ma Kesä 03, 2013 9:01 pm
Paikkakunta: Mielikuvitusmaassa haltioiden kanssa

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Vendince »

Thranduil. Siinä on jotain salaperäistä ja synkkää. Leffaversion Thranduil on ihan syötävän hyvännäköinen.

Legolas taas on jotenkin.. epäaito. Kyllä, kirjoissa hän on parempi tyyppi, mutta sielläkin jotenkin etäinen tai liian täydellinen. Mutta tykkään Legolasista myös paljon, joten en inhoa kumpaakaan.

Pysytäänpäs asiassa. T. Mode-täti Lumis
Elämä on liian tärkeää otettavaksi vakavasti.

..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Herätetään loftis henkiin Vuoden Aragorn 2014
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Kiitos Pyrexia ja Vendince. Tasoitatte tilannetta. Vaikka kaverini junttimaisesti käskee laskemaan "tilastoihin" myös sellaiset henkilöt, jotka eivät ole perehtyneet asiaan. Hmph. Mutta ihanaa, ihmiset kommentoi tätä asiaa. Nyt kun saataisiin vielä joku Leggien puolelle... -Aiwen

Ja pysytäänpäs edelleen asiassa. T. Mode-täti Lumis
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
ValaMandos
Örkki
Viestit: 23
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 4:03 pm
Paikkakunta: Vihermetsä myöh. Synkmetsä myöh. Viherlehtien Metsä

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja ValaMandos »

Mä oon Legolaksen puolella, though you already knew that eikös niin. :lol:
Wise men don't need advice. Fools won't take it. ~Benjamin Franklin
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Tiesinhän minä, mutta, mon ami, koitapa perustella kantaasi, jookosta? *silmien räpyttelyä* Koska min en hyväksy pelkkää vastausta. Ja haluan tietää, mikä siinä miekkosessa niin kovasti kiehtoo... (Onhan se hyvännäkönen, mutta olen samaa mieltä Silidirin kanssa.) -Aiwen

Ja mitäs jos pysyttäisiin asiassa? T. Mode-täti Lumis
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
ValaMandos
Örkki
Viestit: 23
Liittynyt: To Joulu 05, 2013 4:03 pm
Paikkakunta: Vihermetsä myöh. Synkmetsä myöh. Viherlehtien Metsä

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja ValaMandos »

Jotkut ihmiset pelkäävät/eivät pidä asioista, joista he eivät tiedä mitään, tai tietävät vain vähän.
Legolas on meille kaikille tutuksi käynyt haltia, joka on osoittanu rohkeutta taisteluissa Aragornin ja Gimlin rinnalla.
Vaikka sä aina luettelet kaikkia faktoja Thranduilista, mua ei sinänsä edes huvita tutustua siihen tarkemmin. En sano et se olis tylsä (päinvastoin(luultavasti jopa mielenkiintosempi kun Legolas)), mut Legolas on mulle paljon paljon tutumpi, therefor mä pidän enemmän Legsusta *piste*

Tiedän et toi vastaus vois olla kattavampi, mut mun kielitaito on nykyään vähän hakusessa joten parasta tyytyä.
Wise men don't need advice. Fools won't take it. ~Benjamin Franklin
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Silidir »

... Ja rauhoittavaa kommenttia tähän väliin. Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä, tai tässä tapauksessa toiset isästä ja toiset pojasta. Ja ilman kumpaakaan ei kuitenkaan pärjättäisiin. Oli sen viehättymisen perusteena ValaMandosin mainitsema tuttuus, tai sitten minun tapauksessani se tietty synkkyys, niin molemmat me ollaan oikeassa. :) Totuushan on, että Thranduilin "pään" sisälle on vaikeampi päästä kuin Legolaksen. Legolas on esitetty kaikissa leffoissa ja jo kirjassakin loistavasti ja tuotu esille ja kyllä miä ihan ymmärrän, miksi hänestä pidetään.

Enkä sano että Legolas-fanit olisivat väärässä.

Eli Peace and Love ja pysytään siinä. Näin, kun puhutaan setä Tolkienin hahmoista. Joihin Tauriel ei siis kuulu. Dissaan ajatusta, mutta olen niin vanha ja viisas, että käsittelen mielessäni elokuvat sekä kirjat erikseen, erillisinä teoksina, ja siinä mielessä olen ihan avoimin mielin menossa Höbitin katsomaan.
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Ah, kiitos, Silidir. Harmi, ettet voi tulla väliin koulun välitunneilla...
Minä kiitän ihmisiä kommenteista, olette osittain avartanut näkökulmaani. *kiittää ja kumartaa* Voi kun joku saisi taottua hieman järkeä aiemmin mainittuun Ateistiin, jonka radikaalit mielipiteet ajaa miut hulluksi. Mielipiteitä saa toki olla ja pitääkin, mutta jos ne vaan voisi ilmaista rauhallisesti ja sivistyneesti. Ei huutamalla. Se ei koskaan toimi. Myönnän korottaneeni ääntäni itsekin, mutta eihän sitä kukaan koskaan kuule. Ihan hyvin voisin kiljua täyttä kurkkua, mutta sillä ei olisi mitään vaikutusta. Ehkä Ralph Ellison oli oikeassa --> "I am invisible, understand, simply because people refuse to see me." Tai sitten ihmiset vaan on ihmisiä ja liian itsekkäitä huomatakseen, että maailmassa on muitakin. Ehkä se vika on minussa, ehkä minä sulkeutuessani pois ulkomaailmasta suurimmaksi osaksi ajasta pienennän suuresti mahdollisuuksiani ottaa kantaa. Ehkä täällä Pimeydessä ei ole auttavia käsiä ja Epätoivo johtaa maailmaa (angstaus, anteeksi...) Meni offaamiseksi, mutta piti sanoa jotain. En halua lietsoa riitaa. Enkä odota suuria ihmisiltä, vain pieniä osoituksia inhimillisyydestä. I have spoken. -Aiwen

Edit// Tietokone temppuilee, lähetti saman viestin kahdesti, min poistin toisen.
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Noniin, tätä ketjua on nyt siivottu. Jospas ihmiset jatkossa pysyisitte ketjun aiheessa, sen sijaan että alatte suunnittelemaan jonkun hahmon hengiltä saamista? Loftis on kuitenkin rauhanomainen foorumi.

t. Räksyttävä vahtikoira
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

Saanko yrittää jatkaa rauhanomaista keskustelua aiheesta?

Kun pakko sanoa, et nyt sai paremman käsityksen Legsusta ja Thranduilista. Jos nyt siis puhutaan ihan leffan hahmoista eikä sekoiteta kirjoja tähän.

Legsu oli paljon ilmeikkäämpi ja omas enemmän luonnetta tässä. Kaipaisin kyl enemmän tietoa heidän keskinäisestä suhteestaan. Leffasta sai käsitystä, et Legsu ei kyl jakanu isänsä mielipiteitä ja oli paljon avarakatseisempi eikä tosiaan ollut luovuttanut, vaan valmis taistelemaan pahuutta vastaan. Kiva, tykkäsin. En siltikään rakastunut siihen.

No, Thranduil herätti mun mielenkiinnon, mut nään siinä jotain Denethor-maista, molemmat on vähän sekasin ja piiloutuu vaan omiin linnakkeisiinsa ja on jo luovuttanut
eikä välitä mistään muusta kun itestään. Vihata on vähän vahva sana, joten sanotaan, etten pidä sellaisista tyypeistä jotka luovuttaa ja hädän hetkellä sulkeutuu muurien taakse piiloon ja toivoo, että kaikki menee ohi ja kukaan ei huomaa heitä. Joten, en rakastunut siihenkään.

Noh, lopputulos ei ehkä muuttunut suuntaan eikä toiseen, mutta sainpahan tehdä vähän syvällisemmän analyysin molemmista. Kiitos ja kuitti.
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Minä yritän pysyä asiassa. Ja rauhallisena.

Elikkäs. Legolas on edelleen mukava tyyppi, mutta Hobitissa se oli liian... jotain. Vähän yliampuva sen kääpiövihansa kanssa. Ja sen silmät, ne oli liian siniset. Tuli mieleen Haukansilmän silmät elokuvassa The Avengers, kun Loki lumosi sen. Ja muutenkin, Legolas on vähän liian iloinen minun mieleeni. Orlando on hyvä näyttelijä ja onnistui roolissaan, mutta silti Hobitin Legolas oli jo välillä miltei vastenmielinen.
Lee Pace ehkä jonkin verran ylinäytteli, mutta muuten se oli hieno roolisuoritus. Pidän Thranduilista enemmän, se on hieman synkempi. Ja jotenkin kiehtovampi. Hieman ylimielinen ehkä, mutta min olen luonut Thranduilista itselleni sellaisen kuvan, että se on haavoittuvainen ja piilottaa sen ylimielisyyden tai muun vastaavan alle, koska se ei halua vaikuttaa heikolta. Mutta tämä onkin vain miun kuvitelmiani. Ja, jos totta puhutaan, en oikein tiedä, mikä siinä Thranduilissa niin viehättää. Se vaan viehättää. Nämä aiemmin mainitut seikat, synkkyys jne, ne ovat oikein hyviä syitä. Eikä siinä oikeastaan taida olla mitään yhtä, isoa syytä, vaan se syy kostuu pienemmistä syistä.

Ja Ezellohar, mielipiteesi on mielenkiintoinen. Vaikkakin eriävä. Mutta en nyt sen tarkemmin rupea tässä vastustamaan, sinne menisi se rauhanomaisuus. Mutta. Oikein hienoja hahmoja ne molemmat ovat, vaikka kirjoissa ei annetakaan tarkkaa kuvausta Thranduilin luonteesta. Ja pakko offata (periaatteessa) ihan vähän. Silidir; "...kun puhutaan setä Tolkienin hahmoista. Joihin Tauriel ei siis kuulu." Aivan hulvaton. En tiedä miksi. Ja nyt lopetan, kiitos kaikille ja *kumartaa* -Aiwen
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

Tämä toinen Hobitti elokuva muutti vähän ajatuksiani.
Elikkäs, elokuvan pohjalta en voi tykätä Thranduilista, ärsyttävän koppava, ylimielinen ja sellaneen että voisin kuvitella sen aina huijaavan jotenkin, että aina sen sanomisissa olisi koira haudattuna.
Kirjassa Thranduil oli mielenkiintoisempi ja mukavampi hahmo, jotenkin arvokkaampi ja kuninkaallisempi. Elokuvassa muistutti vähän tuittua. Legolas ei ärsytä minua ollenkaan niin paljoa elokuvissa, kuin hänen isukkinsa. Kirjojen perusteella en voi valita suosikkiani, koska niistä olen luonut oman mielikuvani. Oma mielikuva kirjan perusteella on, että Thranduil on järkevä ja viisas kuningas, jolta löytyy sydäntäkin, mutta pystyy kuitenkin tarvittaessa nopeisiin ratkaisuihin. Legolas taas kirjasta luodun mielikuvan perusteella on vähän samankaltainen kuin isänsä, mutta vielä avoinmielisempi ja humoristisempi.
Eli, riippuu kumman perusteella haluaa, että vastaan. :D Elokuvien perusteella Legolas, kirjojen perusteella ovat tasoissa.
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
sagitta
Aktiivipallero
Viestit: 584
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 12:16 pm

Re: Isä vai poika?

Viesti Kirjoittaja sagitta »

Olen vastannut tähän jo, mutta teen nyt toisen arvioinnin, kun elokuvakin on nähty.
(Taurieliin yritän olla ottamatta enää kantaa.)

Nähtyäni Hobbitti 2 olen jopa enemmän Thranduilin kannalla kuin ennen. Hän on persoonallisempi ja mielenkiintoisempi, kuin moni muu hahmo. Ja joo, onhan hän ilkeä ja ylimielinen diiva, mutta se tekee Thranduilista juuri niin mahtavan! On mukava nähdä hieman erilainen haltia ruhtinas. Lisäksi pidän hänen tyylistään. Olen alkanut lämmetä Pacen näyttely tavalle, vaikka hän silti vetää hieman yli. Mutta ilman häntä, ei elokuvan Thrana olisi puoliksikaan niin upea hahmo.

Mielestäni Lort:in Legolas ja Hobittin Legolas poikkeavat toisistaan paljon. Lortissa Leggy oli rauhallinen, viisas ja kuitenkin hieman ilkikurinen. Hobbitissa hänestä on yritetty tehdä liikaa isänsä kopiota. Se kääpiöviha, sirkustemppuilut ja rakkaus stoorit, oli kaikki turhaa. Itse asiassa koko hänen osuutensa elokuvasta oli liioiteltua.
No Lort:ssa Legolas pysyy edelleen suosikkinani.
Life and Death have been in Love longer than words can describe.
Life sends Death countless gifts
And Death keeps them forever...


Vuoden Palautteenantaja 2014
Vastaa Viestiin