Lempi-/inhokkiparitukset

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Lizlego
Samooja
Viestit: 513
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 5:05 pm
Paikkakunta: Syntimaa, Pohjoinen Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lizlego »

Olen samaa mieltä Tuikkeen kanssa Aragorn/Legolas ei ole koskaan iskenyt, mutta syynä ei ole se, että siinä ei olisi mitään slässättävää vaan se, että Legolasista tehdään siinä liian usein, nuori, nainen ja täysvinkuja. Sitä minä niin hirveästi inhoan. Legolas on haltia, soturi, vanha ja rauhallinen, ei mikään vinkuva pikkuteini. Leffat perhana ovat pilanneet sen.
Tups
Örkki
Viestit: 23
Liittynyt: To Marras 04, 2004 7:08 pm
Paikkakunta: Se joka on liian kaukana

Viesti Kirjoittaja Tups »

n___n Todella yllättäen, minä pidän noista Sparksin kirjoittamista group-ficeistä joissa on Haldir ja tämän veljet sekä Legolas ja Aragorn. Myös Legolas/Haldir on kiva. Hobittificeistä en pidä. Jotenkin en voi mieltää niitä seksuaalisiksi. .___.

Haltiaslash o parasta.
Burn, honey, burn, let the fire eat away.

Taideteos
Linnunhammas
Örkki
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 6:02 pm

Viesti Kirjoittaja Linnunhammas »

En ole näköjään vastannut?

Haldir/Legolas
Beleg/Túrin
Elladan/Elrohir
Maedhros/Fingon
Maeglin/Turgon
+ seurapeleistä tuttu ryhmitys. :lol:

Lähes kaikki miespuoliset haltiat paritettuina toisilleen periaatteessa toimivat, mutta jotain pohjaa canonissa parituksella pitäisi olla. Eli ei siis mitään ihan eri aikoina eläneitä tai vastaavaa. Tosin tarkemmin ajateltuna esim. Legolaksen Haldirin parittamisessa ei ole ainakaan kirjojen pohjalta mitään järkeä, eiväthän tyypit edes tunteneet toisiaan, mutta miksi L/H sitten on jotain niin uskomattoman kiehtovaa? Tutkimattomia ovat shipperien aatteet. No, enpä anna sen häiritä lukemistani.

Fëanorista, melkein kenelle tahansa paritettuna, lukisin TODELLA mielelläni. Vink vink.
Quietly crept in and changed us all
abcd

Viesti Kirjoittaja abcd »

Perusturvallinen Legolas/Aragorn menee aina, mutta menetin juuri sydämeni Aragorn/Boromirille, kun sattumalta törmäsin Ashinaen (?) A/B musavideoon. Eeehana! (muuten yks koskettavimpia musavideoita mitä oon nähny, ah)

Ja tietenkin Beleg/Túrin, se on vaan jotenkin niin obvious... Ja Maeglin! (oma rakas :roll: ) Se menis niin täydellisesti Fëanorin kanssa, mut kun se samperin F meni kuolemaan... (käviskö "Fëanorin haamu ratsastaa jälleen"...?)
Annatar
Puolituinen
Viestit: 389
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 4:09 pm
Paikkakunta: Rohanin ruohotasangot

Viesti Kirjoittaja Annatar »

Arwen/ Aragorn -> kaunis pari ja ihana rakkaustarina.
Éowyn/ Faramir -> samat sanat kuin äskeisestä.
Booris/ Faramir -> kumpikin on omalla laillaan ihana hahmo, joten näistä on mukava lukea hyviä ficcejä myös yhdessä.

Elrondista on myös ihanaa lukea, samoin Gimlistä ja Denethorista. Aragorn/Legolasia en jaksa.
Vuoden Draamaficcaaja 2007

Kauniin avan taiteili julietik.

Ruoskatarin (okei, Ruoskattaren ;)) kautta Annatariksi jälleen.
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Minä vannon että olen jo kirjoittanut tälläiseen topikkiin, joka oli vaan eri nimellä ja mahdollisesti eri foorumissa, mutta en vaan löydä sitä enää.. :roll: Palaan asiaan selvempänä ja vähemmän räkäisenä.

Mutta suosikkeja lyhyesti (kun löydän tuon toisen topikin kopsaan ne tähän perusteluineen):
Merri/Estella
Boromir/OFC
Tuor/Idril
Turgon/Elenwë
Maedhros/Fingon
Aragorn/Boromir
Gimli/Legolas


Ja inhokkeja:
Aragorn/Legolas - jokin siinä parituksessa vaan tökkii, en siedä sitä ollenkaan, muuten kuin parissa tapauksessa joita olen lukenut..

Remus/Sirius - pakko tuoda HP:kin tähän nyt kun saa kerrankin marista inhokeista; minä en pidä tuosta parituksesta yhtään. Minun mielessäni kelmit ovat vain ystäviä, ja minä en oikein pysty lukemaan mitään ficcejä joissa on menty ystävyyden yli. Minä arvostan itse ystävyyttä tosi paljon, ja minä näen mielelläni kelmit ystävinä, en rakastavaisina. Siksi en niitä ficcejä luekaan. (Lukuunottamatta Peter/Remus-ficcejä, koska siinä on minusta mahdollisuuksia. ^^)

Haltiaparitukset. Minua haltiat eivät vaan kiinnosta juuri ollenkaan, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Haltiat eivät yleensäkään ole minun lempihahmojani kirjoissa tai leffoissa.
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Avatar
Unikeko
Örkki
Viestit: 96
Liittynyt: To Helmi 09, 2006 6:58 pm

Viesti Kirjoittaja Unikeko »

Jaa, minulla on varmaankin nuo:

Legolas/Haldir
Legolas/Aragorn

Ei tuo Orophin/Rúmil niin kamala ole sekään...
Avatar
Mellon
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 1:26 pm
Paikkakunta: Dreamland

Viesti Kirjoittaja Mellon »

Omat lemppari paritukseni ovat
Aragorn/Legolas
Will Turner/Legolas (erään ficcin takia)
Legolas/Haldir
Merri/Pippin
Èowyn/Faramir
Arwen/Aragorn

Itse en pidä Aragorn/ Elrond , koska se on niin outoa kerran Elrond on kasvattanut Aragornin kuin omana poikana niin miksi niille pitää jotain suhdetta kehittää? :shock: sehän tuntuisi suuresti sukurutsaukselta...
Never walk away from a fight thats worth fighting
Never hesitate when you know you're gonna act
Never waste your words on a fool you won't listen
Never sell your soul cause you'll never buy it...back
Avatar
athelas
Puolituinen
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: synkmetsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja athelas »

Yli kaiken muun menee Faramir - Eowyn se on vissi. Leego - HAldir on myös kiva..

Mitään kovin inhokkia ei löydy..
"Neledh corvath an edhilerain no i venel
Odog an naughírath ne rynd gonui hain
Neder an hírath fírib, barad na ´urth
Mîn an mornhir ne had dûr în
Ned i dalath e-Vordor
Ennas i ngwath dorthar"
Eärenya
Örkki
Viestit: 19
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 12:20 pm
Paikkakunta: meri

Viesti Kirjoittaja Eärenya »

en oo paljon näitä lukenu,mutta inhokit on sellaset loppuunkulutetut:

sam/frodo
aragorn/legolas
merri/pippin
harry/draco
draco/lucius
jne..

lempparit on(tähän mennessä):

hermione/draco
narcissa/lucius

(TSH-aiheisia parituksia en niinkään lue,tulee jotenkin epämiellyttävä olo)

lisäys vielä:

miksei kukaan kirjoita jotain erilaista,esim. Fred/Angelina?
olisi kivempi lukea jotain uutta ;)

//Liks editoi tuplapostauksen yhteen
Avatar
haltiaromanssi
Örkki
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Touko 09, 2006 2:09 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haltiaromanssi »

Aloitetaan nyt vaikka iloisesti näillä suosikeilla. Niitä on tässä yli kolmen vuoden ihkutuksen aikana päässyt kertymään.

Ensinnäkin, ehdoton suosikkini on Glorfindel/Rúmil, joka lienee suomeksi erittäin, erittäin harvinaista. Yhden jopa olen lukenut, wanhasta Loftiksesta Feyn iki-ihanan, joskin raadollisen Siunaa tämä syntini. Itsekin olen moisella parituksella suunnitellut kirjoittavani, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi.

Toiseksi voisin sitten sanoa vaikkapa sellaisen parituksen kuin Glorfindel/Haldir, avastanikin varmasti huomaa, että kyseinen paritus on lähellä sydäntä. Pari päivää takaperin luin oikein hurmaavan alun eräälle ficille kyseisellä parituksella ja wanhan Loftiksen pikaviestejä lukiessani huomasin, että itsekin olin sellaisen aloittanut. Järkyttävää matskua.

Kahdella seuraavalla parituksella en ole koskaan lukenut ainoatakaan ficciä, sillä ikäväkseni en ole suomeksi löytänyt (pitäisi kai turvautua englanninkieliseen tarjontaan). Nämä paritukset ovat Glorfindel/Legolas ja Boromir/Legolas.

Inhokeistakin pitäisi varmaan sitten jotain sanoa, mutta LotR:issa niitä ei ole vielä pahemmin vastaan kävellyt. Mitään Gimli- ja Gandalf -parituksia en tosin ole koskaan tullut lukeneeksi muualta kuin humor-genrestä, enkä mieluusti lukisikaan. Myöskään Erestor -parituksista en juuri pidä, sillä kyseinen hahmo ei ole koskaan iskenyt minuun.

Muista fandomeista voisin tietty jotain näin nopeasti tähän loppuun sanoa. HP-ficcarina olen kunnostautunut (/ollut kunnostautuvinani), suomeksi ficcejä löytyy niin paljon enemmän kuin LotR:ista, harmikseni, joten valinnanvaraa on kuitenkin enemmän. Ehdoton suosikkiparitus on Sirius/Regulus ja useimmat muut paritukset, jotka sisältävät jomman kumman edellä mainituista, mutta ei Severusta.
Viimeksi muokannut haltiaromanssi, Su Kesä 17, 2007 11:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Hahaa!

Pakko oli ihan tulla ja kertoa oma mielipiteeni... :lol:

Minä pidän kaikista haltiaparituksista, joskin esim. Haldir/legolas on aika loppuunkulutettu. Erityisen lähellä minun sieluani ovat nämä tummatukkaiset ihanuudet: Elrond, Erestor, Ecthelion, Fëanor (aika vähän paritettu... :roll: ) ja hänen poikansa. Thranduil on myös aika NAMI! Ja Glorfindel... *kuolaa*

Ei kai kukaan tajua avastani lempparipariani... *viaton katse*

Pidän myös ns. rare-perituksista, kuten Glory/Rúmil tai Erestor/Haldir... Vain esimerkkinä nuo, aina kiinnostaa lukea jos luvassa on jotain erikoisempia hahmoja.
Elekääkä tulko niitä minulle ehdottelemaan... *nauraa*

Inhokkiparitukseni on varmaan hobitit, ne ei vaan ... YYY! Iske. En osaa ajatella niitä millään lailla seksuaalisina olentoina?
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Katoblepas
Örkki
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 4:26 pm

Viesti Kirjoittaja Katoblepas »

Lempiparitukseni on Haldir/melkomonihaltia, tai Legolas/Aragorn, eli pysyttelen aika turvallisilla vesillä... Tai miten sen nyt ottaa, jos ei satu pitämään slashistä.

Silidîr, et ole ainoa, joka ei osaa pitää hobitteja seksuaalisina olentoina... Hobittiparitukset eivät ainakaan tähän kaahoon kovin hyvin iske... :?
Avatar
Nemesis
Örkki
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 9:23 am
Paikkakunta: Varjojen Kaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nemesis »

Omiin suosikkeihini kuulluvat:

Dir en greyn tyypit (useimmiten Toshiya/joku jos sellaista edes tehtäisi!!!)
Haldir/Legolas
Haldir/Aragorn
Aragorn/Legolas
I've found a world where love and dreams and darkness all collide
Maybe this time we can leave our broken world behind


Vuoden Beta 2010
Avatar
Leeloo
Örkki
Viestit: 52
Liittynyt: La Syys 09, 2006 8:05 pm
Paikkakunta: Rohan

Viesti Kirjoittaja Leeloo »

Gríma/Éowyn (liian harvinainen :<)
Haldir/Aragorn
Frodo/Sam
Merri/Pippin

Aika tavallisia, ensimmäistä lukuun ottamatta ;o
Sitten en tykkää parituksista, missä on... ööh... tuskin Gimliä parittaisin kenekään kanssa.
But I wanted to ride the pony!

Meron >> Leeloo
Vastaa Viestiin