Musahaaste raapaleista

Yleinen (fanipuolen) keskustelu TSH:sta. Tiukka asiapohdinta ylläolevaan osastoon.

Valvoja: Likimeya

Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Musahaaste raapaleista

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Onko tylsää? Kirjoituttaako? No ei sitä kannata panikoida vaan...

Laita koneesi musiikkikirjasto randomille ja valitse joka viides kappale, mitä se tarjoaa.

Jos kappale inspaa, kirjoita SADAN (100) sanan raapale. Ei se ole niin tarkan markan päälle, mutta noin 100 sanaa ja aiheena... no, tarviiko sitä edes sanoa, alkaa T:llä ja loppuu n:ään.

ÄN YY TEE NYT!
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Avatar
Darial Kuznetsova
Samooja
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 5:25 pm
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Re: Musahaaste raapaleista

Viesti Kirjoittaja Darial Kuznetsova »

Raapale 1, Kappale ironisesti Blind Guardian - Harvest of Sorrow (biisin itsensä aihe on Túrin Turambar, joka suree siskonsa Niënorin menetystä, sillä sitten jatketaan.)

Hän on poissa. Kyynelten neito on poissa. Miksen kuunnellut? Olinko niin sisareni, SISARENI kauneuden lumoissa… Brandir, olit oikeassa alusta alkaen, antakoot Valar sinulle rauhan. Miksen voi kuunnella muita? Onko sekin osa kirousta? Kirottu olkoot Morgoth nyt ja ainiaan.
Jos kuolen nyt ja tässä, loppuuko sukuni kirous viimein? Gurthang tehkööt viimeisen palveluksensa minulle. Liikaa viatonta verta se on vuodattanut, liian monta viatonta olen Saleihin lähettänyt, ottakoot se nyt minut. Tehkööt se synnistäni lopun.
Níniel, Nienor, olen niin pahoillani. Meidät molemmat sokaistiin mitä julmimmalla tavalla. Mädätkööt Glaurung ja unohtukoon ylpeyteni ja jääräpäisyyteni iäksi. Tuuli kuiskaa hänen äänellään nimeäni. Túrin… Turambar… Húrinin… huoneesta…

Raapale 2, Jennifer Lopez - Que Hiciste (What Have You Done? http://lyricstranslate.com/en/que-hicis ... -done.html) ja aiheena Fëanorin ja Nerdanelin jäähyväiset.

”Pyydän! Fëanáro! Älä tee tätä!”
”Vaimo, älä sekaannu tähän…”
”Mut-”
”Minä lähden ja niin lähtevät pojatkin.”
”…vietkö minulta kaiken? Revit tämän kodin rikki omin käsin! Jätä Makalaurë, hän ei ole soturi, hän rakastaa musiikkia, ei hän halua lähteä!”
”Hän menee minne Nelyo menee, et voi estääkään häntä.”
”Jos lähdette… ette palaa takaisin…”
”…hyvin mahdollista, mutta jonkun on tehtävä jotain. Namárië, rakkaani.”
”Namárië…”
Nerdanel liikkui vasta, kun verstaan ovi oli pamahtanut kiinni viimeisen kerran. Hän ei nähnyt ketään perheestään enää koskaan ja hänen perhettään esittävä veistoksensa halkeili piloille hahmo kerrallaan tai mustui ja hiiltyi kuin tulessa. Vain yksi heistä säilyi ehjänä.
Jos oli nimi niin kuka sitä muistaa, jos oli kasvot niin ne helppo oli unohtaa.
Jos oli sydän niin se helppo oli poistaa ja pyörät pyörii, päivät itseään toistaa...

Sydänpuu - Mustaan Uneen (Jani Liimatainen)
Vastaa Viestiin