Kolmas ficcikisa, vaihe III

Kisafiilis korkealle ja kirjoittamaan!

Valvoja: Andune

Yashiza
Puolituinen
Viestit: 356
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 8:40 am

Kolmas ficcikisa, vaihe III

Viesti Kirjoittaja Yashiza »

Hoo! Pahoittelen, että olen tehnyt temppuja äänestyksen kanssa, mutta minulla kun ei ole ollut nettiä käytössä viimeiseen kuukauteen joten oli hieman vaikea päättää äänestystä missään vaiheessa - ja nytkin ollaan kirjastossa.

Äänestys on siis päättänyt (joku rakas kaima voisi pistää lukkoon, mutta minulla ei ole kaimoja missäänpäin) ja voittajaksi siis selviytyi...


Novelli volume 4, Reunalla by Newra! Onneksi olkoon!
Novelli volume 5, Blood Red Roses by Marnie sijouttui toiseksi!
Novelli volume 1, Tuonen joutsen by Sauna ja Novelli volume 3 The one I love by Saatana jakoivat neljännen sijan!
Novelli volume 2 Yöperhonen by Sam sijottui neljänneksi!


Onneksi olkoon kaikille ja kiitoksia! Ja anteeksi myös tämä loppuhäslinki. ._.


Kiitoksia myös paperisiivelle ja Katelle jotka äänestivät ja perustelivat äänensä! Heille suuret kiitokset, nimittäin kommentoiminen on todellakin vaikeaa. (: Muille... Muurrr...

Katen perustelu:

Ficci nro yksi: Aivan ihana vampyyritarina, josta kuvastui epätoivo, kun ei ole muuta vaihtoehtoa kuin alistua kohtalonsa edessä. Tuo kolikko-juttu oli aivan ihastuttava yksityiskohta ja Kotiteollisuuden lyriikat kruunasivat koko jutun. Kaunista.

Ficci nro kaksi: Ensimmäinen silmiinpistävä todellinen ärsyke tässä ficcissä oli puhekielen ja yleiskielen sekoittaminen keskenään, sillä ficcin alussa käytettiin puhekieltä ja loppua kohti yleiskieltä. Itsemurha-teema on käytetty, mutta ainakin minuun aina uppoava :)

Ficci nro kolme: Tämä oli hyvin rankka. Alku oli todella kaunis ja kaunisti kuvailtu ja loppu sitten silkkaa väkivaltaa, mutta se sopi tähän. Tämä oli koskettava ja hyvin kirjoitettu, mutta kosketti hiukan liiaksi tosielämää.

Ficci nro neljä: Itsemurha-henkinen tämäkin, mutta ilahduttavaa on tuo toivon löytyminen kaiken toivottomuuden keskeltä. Tarina kulkee soljuvasti kohti loppua ja Apulannan Reunalla-biisin nuo kaksi lausetta sopii tähän teemaan loistavasti.

Ficci nro viisi: Tämä oli todella kaunis. Ei niinkään angstinen kuin surullinen, mutta mitä ihastuttavin. Kirjoitustapa oli hyvin kaunista ja Oscar Wilden loppusanat tekivät kokonaisuudesta todella onnistuneen.

Äänestän ficciä nro yksi.

paperisiiven perustelu:

Novelli 1. Oih. Mä rakastan vampyyrinovelleja. <3 Tämä oli jotenkin karmivalla tavalla kaunis. Tunnelma oli sellainen kylmä, mutta samalla lämmin, surullinen, haikea. En saanut tästä tarinasta oikein kunnollista otetta, ja juuri kun sain edes jonkinlaisen otteen, se loppui. >: Tuonen joutsen on ihana biisi.

Novelli 2. Hmm. Ensinnäkin. Ärsytti, kun välillä oli puhekieltä ja välillä taas kirjakieltä. Tai ei, ei ärsyttänyt, häiritsi vaan. Tämä tarina oli kuin yöperhonen; hento ja hauras, enkä saanut siitä otetta, en uskaltanut yrittää, sehän olisi voinut särkyä. Kuitenkin kaunista kuvailua ja kaunis muutenkin. Varsinkin se kirje oli älyttömän kaunis..

Novelli 3. Voi ei. Voi ei. *parkumus* Minä sitten vihaan tuollaista ”minä-olen-mahtavin-ja-ne-joista-en-pidä-saavat-tuntea-sen-nahoissaan” meininkiä. Mutta tämä todella toimi. Pystyin tuntemaan tuon naisen tuskan kovin elävästi ja tunsin palavaa vihaa tuota miestä kohtaan. Siis naisen tunteet oli kuvailtu loistavasti. ^.^

Novelli 4. Äääh. Tämä oli niin kovin lyhyt. Se on sääli, sillä minusta tämä oli todella kaunis. Varsinkin kolmesta viimeisestä lauseesta pidin älyttömästi. <3 Teksti oli sellaista runollisen kaunista ja ennen kaikkea nerokasta, kyllä, erittäin nerokasta tekstiä. Tuo viimeinen lause hämäsi, se kun oli imperfektissä, vaikka tarina muuten oli preesensissä.

Novelli 5. Mitäs tästä nyt sanoisi? Kaunis. Sellaista kevyttä mutta kuitenkin raskasta ja surullista luettavaa, kevyttä siitä teki tuo kaunis rakkaustarina, traagista, surullista ynnä muuta taas tuo Emmettin kuolema. Rakastuin tähän lauseeseen: [siksi, että se on niin pelottavan totta] Ihminen on julmin kaikista olennoista, mitä maa päällään kantaa. Vain vahvimmat ja kovimmat tulevat toimeen.

Ja lopuksi tietysti se, ketä äänestän. ^^ Eli enköhän minä nyt äänestä tuota novelli numero nelosta.
Viimeksi muokannut Yashiza, To Elo 26, 2004 8:18 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

Oh-hoh.
*tuijottaa suu auki*
Minäkö voitin?
*älyää vihdoin sulkea suunsa*

Kiitos *punastuu*
Olette ihania^_^
*ei vieläkään ottaisi uskoakseen, mutta kai sitä nyt Yashia täytyy uskoa*

Ja Yashizalle myös kiitokset kisan järjestämisestä :)


Kiitos.
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Piru »

Heis. Saako kysyä.. ^^ Paljonko tähän tuli ääniä? On vähän hankalaa nimittäin, kun en äänestänyt, niin en tiedä, montako ääntä tuli tai jakaumia, kun ne ei näy ilman, että on äänestänyt. Että voisiko joku viisaampi sivistää minua...? *koiranpentu*

Ja eiköhän anneta iso käsi Yashille, kisan järjestäjälle. :D *taputtaa olan takaa* (Olan takaa? Eikö se ole vähän hankalaa? :shock:)

Onneksi olkoon, Newruskiini. :D *ryntää halittamaan ison ruusupuskan kanssa* No, pitää kysyä se tavallinen... Miltäs nyt tuntuu? *virn* Hienon ficin kirjoitit, kirjota ihmeessä jatkossakin muutakin kuin vaan loftisficcejä, vaikka hauskojahan nekin on, mutta kaipais näitä vähän vakavampia, kun kerran osaat niitä kirjottaa. :) Onnea vielä kerran. *niiaa ja kumartaa*
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
Yashiza
Puolituinen
Viestit: 356
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 8:40 am

Viesti Kirjoittaja Yashiza »

Itse asiassa se näkyy, kun klikkaa vaihtoehtojen alta "Näytä tulokset" jos ei ole äänestänyt.

http://nwps.ws/~lotrff/bbs/viewtopic.ph ... viewresult

(Ehm, laiskako kopioimaan?)



Kisan järjestäminen ei ole helppoa. :o
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

Saatana kirjoitti: Onneksi olkoon, Newruskiini. :D *ryntää halittamaan ison ruusupuskan kanssa* No, pitää kysyä se tavallinen... Miltäs nyt tuntuu? *virn*
*hysterisoi ensin Miss Suomi -tyyliin*
*niiskauttaa nennänsä pari kertaa*

No nyt tuntuu... No itse asiassa nyt kun kysyit, niin on vähän nälkä x) Ja venyttely tekisi terää.
*huokaisee ja kaivaa takataskustaan paperilapun*

Ensinnäkin, haluaisin kiittää perhettäni ja ystäviäni siitä tuesta, jonka olette minulle antaneet näiden vuosien varrella.
Yashizaa, joka laittoi tämän kisan pystyyn.

Komieteaa, joka valitsi minut tämän Oscarin saajaksi.
*rutistaa pientä Oscari-pojua kainalossaan*

Ja viimeisenä, muttei vähäisimpänä, teitä rakkaat fanini
*pari krokotiilin kyyneltä*
Omistan tämän voittoni teille.

*häipyy lavalta*

*kurkaa esiripun välistä*
Ja nimmareita jaetaan 4.9. kello 12.00 Helsingin rautatieasemalla.



... Miten niin väärä kisa? *mulkoilua*


Kjah. *vakavoituu*

Nöh. Kun oikeasti^^

Kiitos. Olen hyvin otettu. Sniif.
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Onneksi olkoon, Newra! :)

Ja kiitokset kaikille kolmelle minun ficciäni äänestäneille (ja kaikille muille) ja Yashille joka järjesti tämän kilpailun! ^^

Ensimmäinen laatuaan muuten johon osallistuin, mielenkiintoinen kokemus - tämä oli myös elämäni ensimmäinen kartanokauhuromantiikkaficci. :P
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Yashiza
Puolituinen
Viestit: 356
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 8:40 am

Viesti Kirjoittaja Yashiza »

KORJASIN SIJOITUSJÄRJESTYKSIÄ! M I N Ä T O D E L L A T O I V O N E T T Ä K U K A A N E I E N Ä Ä Ä Ä N E S T Ä!

Eli lukkoon vaihe 2, kiitoksia.



Onneksi olkoon Newra. Itse yritän kopioida kotoa omat perustelut ja teen Newralle pienen palkinnon. Ja sitten tuomarin valinta tulee syyskuussa. ;) Köh.
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

Hum, minusta tuntuu, että pystyt itse lukitsemaan äänestyksen, muoksimalla viestiäsi ja laittamalla 'Äänestys Voimassa' -kohtaan vaikka ykkösen.
Silloin sen pitäisi lukkiutua. Kai ^^' Kannattaa kokeilla, neh?

Kiitos :)
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
Yashiza
Puolituinen
Viestit: 356
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 8:40 am

Viesti Kirjoittaja Yashiza »

En pysty. ._. Ei ole mitään oikeuksia vaihtaa äänestystä, vaikka minä sen teinkin.
Avatar
Kate
Örkki
Viestit: 43
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:04 pm
Paikkakunta: Siellä jossakin missä sinä et haluaisi olla :)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kate »

*toipuu shokista tajuttuaan, että omat perustelut ovat kaiken kansan nähtävillä*

Onnea Newralle minunkin puolestani ^^

Nipotan sen verran, että eikös Saunan tuo Tuonen joutsen ficci ollut nro yksi ja Marnien Blood Red Roses nro viisi?
"Oh loneliness - oh hopelessness
To search the end of time
For there is in all the world
No greater love than mine."

Annie Lennox: Love song for a Vampire
Sauna
Velho
Viestit: 775
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 4:35 pm
Paikkakunta: Metsikkö.

Viesti Kirjoittaja Sauna »

Juu, Kate, Yash sen korjasikin jo. ^^

Ja kiitoksia kaikille hulluille, jotka menivät minun ficciäni äänestämään. ^^' Ensimmäinen kisaficci ja sen puoleen ensimmäinen kunnon angsti... ^^

*häipyy itsekseen höpisten paikalta*
Kolme caballeroa!
Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta,
kuten ne Kolme moskiittosoturiakin!
Sauna
Velho
Viestit: 775
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 4:35 pm
Paikkakunta: Metsikkö.

Viesti Kirjoittaja Sauna »

Aheem, Yash, nyt näitä ficcejä saa kai jo postailla muuallekkin..?
Kolme caballeroa!
Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta,
kuten ne Kolme moskiittosoturiakin!
Yashiza
Puolituinen
Viestit: 356
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2004 8:40 am

Viesti Kirjoittaja Yashiza »

Sauna kirjoitti:Aheem, Yash, nyt näitä ficcejä saa kai jo postailla muuallekkin..?
Ehmm, kyllä. ;)

(eiku minä omistan ne copyrightit nyt! XD)
Avatar
Sparks
Halipallero
Viestit: 1674
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:57 pm
Paikkakunta: Oma punkka

Viesti Kirjoittaja Sparks »

Äänestys on lukittu.

(kannattaa laittaa noista lukkotoiveista yksäriä valvojille... muuten voi joutua odottelemaan.)

Newralle rutosti onnea :D Luin äsken voittajateoksesi ja on se sen voiton ansainnutkin!
Vuoden Slasheri 2004-2006 & Loftishengetär 2007-2010

Give Me A Lifetime Of Memories.
Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Piru »

Yashiza kirjoitti:Itse asiassa se näkyy, kun klikkaa vaihtoehtojen alta "Näytä tulokset" jos ei ole äänestänyt.
xD Joo-o, kyllä mä olen todella fiksu. *selittää jotain silmälaseista ja huonosta näöstä*

Newra: Wuhuu, pitää varata paperia ja kynä mukaan mittiin, että saan nimmarin. :lol:
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
Vastaa Viestiin