Ficcikisa 7: Äänestystopic

Kisafiilis korkealle ja kirjoittamaan!

Valvoja: Andune

Avatar
Zirli
Örkki
Viestit: 130
Liittynyt: To Maalis 09, 2006 12:13 pm
Paikkakunta: Kriisikunta

Ficcikisa 7: Äänestystopic

Viesti Kirjoittaja Zirli »

Äänestys tänne, luettehan molemmat ficit ennen kuin äänestätte! Perustelut ovat toivottuja, mutta tärkeintä on että äänestätte omaa suosikkianne ^^ Jos ette halua äänestää julkisesti, laittakaa yksäriä minulle tai Fëanorelille.

(Anteeksi kun nämä muistuttavat niin paljon 5. ficcikisan ohjeita. Älkää lynkatko minua)
Luthien Nightingale
Örkki
Viestit: 16
Liittynyt: Su Loka 08, 2006 2:20 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Luthien Nightingale »

Valinta oli todella vaikea, mutta päädyin siihen tulokseen, että äänestän ficciä B. B:ssä oli kuvailtu asioita ja tapahtumia tarkasti ja sujuvasti, A:ssa oli myös, mutta pidin enemmän B:n tyylistä. Ficissä A oli mielestäni Elrondin suru kuvattu liian tarkasti ja päättäväisesti. Se on tulkinnasta kyse, oliko Elrond iloinen vai surullinen Arwenin puolesta. Lopussa Elrondin ja Arwenin eroaminen oli todella surullinen, mutta Elrond oli kuitenkin iloinen että Arwen löysi elämänsä rakkauden. Jälleen, sehän on tulkinnasta ja omista ajatuksista kiinni, joten en sano että ficci A olisi asian kannalta väärässä. Molemmat oli mun mielestä tosi hienosti kirjoitettu, ja aiheet olivat hyvin keksitty. Tällä kertaa äänestin B:tä, A:n kirjoittaja, älä ole vihainen minulle kun en äänestänyt sinun kirjoitusta tällä kertaa. :D
When I looked into those kind, dark brown eyes, I knew he was the One.
Piratesse
Vitam Piratae Aligo
Viestit: 781
Liittynyt: Su Marras 06, 2005 11:26 pm
Paikkakunta: Shin-Ra HQ

Viesti Kirjoittaja Piratesse »

Valintaa kieltämättä vaikeutti se, että genreä ei oltu tarkemmin määritelty ja kun kummatkin olivat niin kovin erityyppisiä. Luthienilla on pointti, valinta oli vaikea, sillä kumpikin ficci oli hyvä. Ficci B on myös minunkin valintani.

Päädyin tähän sen takia, että olen vähän väsynyt tyypillisimmin käytettyihin TSH-hahmoihin ja Ficci B:ssä on luotu taas ihan oma persoonallisuus, tausta ja tyyli Elfhelmin hahmolle ja minä kunnioitan suuresti omien hahmojen tekemistä ja käyttämistä, varsinkin kun homma uppoaa niin hyvin muuhun Taruun. (älkää nyt hyvät ihmiset missään nimessä sotkeko tätä ajatusta perinteiseen MS-hahmoon!) Jostain syystä myös Ficci B:n toivonpilke lopussa miellytti minua.
Vuoden tulokas 2006/ Vuoden Originaalikirjoittaja 2007/2008
Vastaa Viestiin