Tältä maailma näyttää Meliksen silmin. [päivitys: 29.11 ]

Rustaatko runoja? Aihe vapaa :)

Valvojat: Miaplacidus, Sansku

Melis
Puolituinen
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 6:07 pm

Tältä maailma näyttää Meliksen silmin. [päivitys: 29.11 ]

Viesti Kirjoittaja Melis »

Konnichiwa. Oon harrastanut kirjoittamista jo aika kauan, mutta nykyään musta tuntuu, että kirjoitan harvoin, ja niin taidan kirjoittaakin, mitä väliä sillä on, sittenkun multa tekstiä tulee, niin se kaikki on ainakin itsetehtyä, siitä voitte olla varmoja, joskus tosin saattaa runoissani olla lainaus jostain kappaleesta ja yritän aina mainita lainauksestani, jos unohdan niin minua saa toki muistuttaa. Toivoisin todella paljon, että lukisitte myös mun vanhoja runoja. Mun runoissa saattaa olla myös kirjoitusvirheitä, koska kun kirjoitan nopeasti, en välttämättä huomaa, että on tullut joku virhe, koska haluan vaan saada ajatukseni julki, ennenkuin ne katoaa. Aiheeni ovat myös aika laidasta laitaan, eilen saatoin kirjoittaa kuolemasta ja huomenna vaikka eilisestä, riippuu vähän. Silti mun runojen perusta on mun oma elämä, nykyaikaa koskevat tapahtumat, tai sitten saattaa olla keksittyä, mutta mun keksittyihinkin runoihin yleensä pohjautuu ripaus totuutta, pyytäisin myös, että runojani ei kopioitaisi ilman mun lupaa, jos todella haluatte tekstini jonnekkin laittaa julki, niin pyytäisin, että te mainitsisitte siinä, että kuka on kirjoittanut ja mistä olette hankkineet tekstin. Voitte vaikka laittaa mulle yksityisviestiä, jos todella haluatte mun runoja kopioida, ja tietyllä tavalla se on myös kunnia saada omia tekstejään julki. En väitä, että olisin hyvä kirjoittamaan runoja, mutta valehtelisin teille, jos sanoisin, että en osaisi kirjoittaa. Haluan vaan tuoda ajatukseni esille, ja uskon, että jokainen täällä foorumilla on ihan samaa mieltä? Risut ja ruusut on myös todella tervetulleita, itseasiassa arvostaisin, jos sanoisitte mielipiteenne rehellisesti, koska silloin tiedän miten pystyisin parantamaan itseäni runoilijana, ja antaa miellyttävät lukukokemukset. Tietenkään en kaikkea pysty/halua muuttaa, koska runoissa pitää olla myös se ns. "Oma Juttu", ja niinkuin sanotaan: Yksi ihminen ei pysty miellyttämään kaikkia. Meidät on luotu sellaisiksi, kuin olemme, emme voi muuta. Piste. Minusta on mukava lukea pitkiä palautteita, mutta jos tosiaan sulta ei irtoa, kuin se yksi, tai kaksi sanaa, niin arvostan sitä myös todella paljon. Haaveeni olisi joskus kirjoittaa runokirja ja korjata kaikki runoni, ettei olisi kirjoitusvirheitä. Saavutan haaveeni vielä joskus, jos vaan löytyisi aikaa... Olen puhunut, kiitos. - Melis

*****


Taiteilija Kuoleman



Vankina kuoleman
taiteilija mustien
lehmusten..

Kirjoittaa ikuista
kirjettä taiteilijatar.
Rakentaa omaa mustaa
maailmaa..

Kerran pääsi hän haaveitä näkemään.
Ei, ei sitten enään milloinkaan..

On hän
vieläkin
mustien lehmusten
alla,
kietoituneena
salaman
sinisiin orjatappuroihin
kirjoittamassa ikuista kirjettään.
Viimeksi muokannut Melis, Ke Marras 29, 2006 7:49 pm. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Puppet
Örkki
Viestit: 53
Liittynyt: To Loka 28, 2004 7:30 pm
Paikkakunta: Perämetsä

Viesti Kirjoittaja Puppet »

Hieno runo.

Siinä oli mukava tunnelma ja se oli hienosti kirjoitettu.

Minua vaan hämää kun kaikki yleensä kirjoittaa niin synkkiä runoja. Voisi edes hippusen laittaa niihin valoa. Ei pakko ole titenkään. ^^

Ja sitten tuo sana orjantappura... Se on muuten mahtava sana! Hyvä kun käytit sitä.

Nämä on taas näitä minun tyhmiä juttuja joita tuskin kannattaa kuunnella mutta haha! Olen paha ja sepostan niitä silti. ^^
I'm a puppet.
So come and get me! *pervo*
Melis
Puolituinen
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 6:07 pm

Viesti Kirjoittaja Melis »

Kiitos arvostelustasi!

Kirjoitatko sinä runoja..?
Viimeksi muokannut Melis, Pe Marras 11, 2005 4:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puppet
Örkki
Viestit: 53
Liittynyt: To Loka 28, 2004 7:30 pm
Paikkakunta: Perämetsä

Viesti Kirjoittaja Puppet »

Minä olen rustannut pari runoa mutta siihen se onkin sitten jäänyt.

Men ole oikein hyvä kirjoittaja. :wink:
I'm a puppet.
So come and get me! *pervo*
Melis
Puolituinen
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 6:07 pm

Viesti Kirjoittaja Melis »

Tyttö, tyttö ei tuommoista puhetta!
Viimeksi muokannut Melis, Pe Marras 11, 2005 4:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SiRiuS
Ocean Soul
Viestit: 1044
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:54 pm
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SiRiuS »

Elina, tuolla on sellainen runo-osasto minne runot laitetaan.. ^^
Tykkäätkö hevisedistä?

Vuoden 2006 RPS-ficcaaja.
Kuva
Melis
Puolituinen
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 6:07 pm

Viesti Kirjoittaja Melis »

Tässä sitten Toinenkin Runoni:

Pikku-Noora..


Tyttö puiston keinussa keinuu.
Keinustansa tipahtaa.
Äiti lapselta kyyneleet kuivaa
ja lohduttaa:
"Ei sinun tarvitse itkeä enää,
ei kukaan välitä kuitenkaan"

Äiti ja lapsi kotiin tallustaa,
lapsi äidin syliin nukahtaa.
Äiti lapsen sängyyn peittelee,
unilaulun laulelee.

Äiti keittiöön menee,
keittiöveitsen esille asettaa.
Veitsen ylemmäs kohottaa,
äiti viimeiset sanat lausahtaa:
"Pikku-Noora, äiti sinua ikuisesti rakastaa."
Aamulla pikku-Noraa herää,
näkee äidin keskellä eteisen lattiaa.
Pikku-Noora äidilleen kuiskaa:
"Äiti, äiti herää jo.
Mennäänkö puistoon keinumaan?"

Ei, ei Noora kestä enää.
Näkee Noora keittiöveitsen keskellä lattiaa,
käsiinsä sen ottaa ja kohottaa.
Jää Noora äitinsä viereen makaamaan.
Eivätkä he mene koskaan puistoon keinumaan..
Cecilia Musta
Puolituinen
Viestit: 282
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 4:11 pm
Paikkakunta: Tharasissa, joko Alamaailmassa tai Mustassa Sudessa nurkkapöydässä.

Viesti Kirjoittaja Cecilia Musta »

öhöym... täällä on kyllä se runoille omistettu kategoriakin... mutta joo, jos tämä on tällainen yleinen johon kaikki voivat kirjoittaa, niin kai se voi olla täälläkin. (älkää kysykö minulta, en minä ole mode!!) mutta juups.

pidin runostasi, Melis, minulle tuli mieleen elävästi Nightwishin Kuolema Tekee Taiteilijan, mikä ei kyllä ole yhtään huonompi juttu ^^
Teräsbetonista paljon vaikutteita saanut tarinani:
Tulenkantajat
SiRiuS
Ocean Soul
Viestit: 1044
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 5:54 pm
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SiRiuS »

Joku mode varmaan voi siirtää tämän runo-osastolle? :)

Tosi ihania runoja kumminkin. ^^
Tykkäätkö hevisedistä?

Vuoden 2006 RPS-ficcaaja.
Kuva
Melis
Puolituinen
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 6:07 pm

Viesti Kirjoittaja Melis »

Juu, siis aivan ^^
Viimeksi muokannut Melis, Pe Marras 11, 2005 4:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puppet
Örkki
Viestit: 53
Liittynyt: To Loka 28, 2004 7:30 pm
Paikkakunta: Perämetsä

Viesti Kirjoittaja Puppet »

No ne ei sitten ole mitään loistavia mutta laitetaan nyyt jos sie kerto niin kovasti haluat. Ja ne on kovin lyhyitä... ja ne löytyy sitten runo-osastolta jossain vaiheessa. ^^
I'm a puppet.
So come and get me! *pervo*
Melis
Puolituinen
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 6:07 pm

Viesti Kirjoittaja Melis »

*Tuums*

Mukavaa^^

Ja Sirius, se Edit-nappula tuli vasta kun olin kirjoittanut viestin O.o *BlimBlom*
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Heipä hei, Melis, tervetuloa Loftikseen!

En ole tämän osaston mode, mutta runo-osaston olen, joten minulla ei ole oikeuksia siirtää tätä täältä, mutta toivotan sinut silti tervetulleeksi runo-osastolle, kun joku tämän osaston modeista ehtii tämän siirtää. Tervetuloa! ^^

Runoistasi pidin, Taiteilija Kuoleman oli hieno: minä pidin sen runon symboliikasta. Mustat lehmukset, salaman siniset orjantappurat... Upeaa. Oikeinkirjoituksesta nillitän sen verran, että enää-sanaan ei tule loppuun n-kirjainta, ja kietoituneena pitäisi luultavasti olla kietoutuneena. Ainakin noin se kuulostaisi omaan korvaani oikeammalta...

Pikku-Noora oli järkyttävä, tarkoitan positiivisella tavalla järkyttävä. Kuvittelin aluksi Nooran niin pieneksi, ettei hän tietäisi miten veistä käytetään... No joo, omia tulkintojani. Viimeinen säe sai kylmät väreet vilistämään selässäni. Hieno.
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Melis
Puolituinen
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 6:07 pm

Viesti Kirjoittaja Melis »

Kiitos piristävästä kommentistasi,
minä olen vain pieni lapsi pienessä maailmassa
en älynnyt, että täällä olisi runo-osio,
mutta kyllä kai sen joku siirtää?

Ei mitään hätää ^^
Melis
Puolituinen
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 6:07 pm

Viesti Kirjoittaja Melis »

Yön Tanssijatar
Tanssin puulattialla
omaa koreografiaani.
Heilutellen mukana
hopeista silkkihuivia...

Piirin ympärillä
himmeät kynttilätuikut,
jotka valaisevat minun
hentoja askeliani!

Kuun heijastus on
minun valokeilani,
yöperhoset tanssivat
ympärilläni...

Olen tämän yön tanssijatar
Vastaa Viestiin