Mara_Jaden mutinat...

Rustaatko runoja? Aihe vapaa :)

Valvojat: Miaplacidus, Sansku

Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Mara_Jaden mutinat...

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

Jospas minäkin sitten uskaltaisin omia hengentuotteitani julkaista...
Nämä tässä ovat aika vanhoja, mutta omasta mielestäni parasta mitä minulta löytyy, joten niillä on hyvä koetella kepillä jäätä... *__* Nämä on minulle ihan mielettömän henkilökohtaisia, ja siksi pelkään ihan kamalasti pistää näitä esille, mutta nyt otan härkää sarvista kiinni ja painan lähetä nappia...


Viattomuus

Olen sinisilmäinen valkea karitsa,
joka ei näe maailman pahuutta.
Naiivi uskoni ihmisiin
viattomuutta henkii.
Paatuneimmissakin on jotain hyvää,
mikään ei ole kokonaan pimeää,
ymmärtämättömyys kauheuksista,
tietämättömyys julmuuksista,
mielettömyyksien käsittämättömyys,
kaikki oli liian hyvin.

Totuus iski lujaa päin kasvoja
läimäisi rautahanskalla
iski parantumattomat kuhmut
joita äidin puhallus ei parantanut


- “Only innocence can save the world”, kerrottiin,
mutta se ei mene niin.
Pimeys nielaisee ensiksi valkean karitsan,
Pahuus tappaa viattoman,
Jengi hakkaa heikoimman,
ja puhtaimman,
joka ei puolustautunut,
joka ei tiennyt, ei osannut.
Joka kysyi vain; Miksi?


(se syntyi kun keskustelin pitkästä aikaa äitini kanssa... Ties miten sekin vaikutti...)

Endless Rain
Surullista
End of Hope
Surullisempaa
End of Love
Surullisinta
Lonely soul
Itkee yksin
Ocean soul
yksinäisin
little broken heart
Yksin julmassa maailmassa
Aoi ai, Ocean love
Eikä mikään ole enää entisellään…

(Tämä taas syntyi kun kuuntelin Nightwishiä liian pitkään putkeen... *__* Kuten arvata saattaa.)

Ja kommentista olisin kovin kiitollinen ^^
Viimeksi muokannut Mara_Jade, To Tammi 04, 2007 12:04 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
Piper
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 7:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piper »

Kaunis runo. Toinenkin. Jotenkin se oli..Äh, ilmaisen, että pidin. Mutta lopetan taas kerran heti alkuunsa: en osaa antaa mitään Rakentavaa Palautetta. Mutta runosi olivat ihania! Oikeasti, minä pidin!
Tukintolvana.
Katoblepas
Örkki
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 4:26 pm

Viesti Kirjoittaja Katoblepas »

Eivätpä hyvät runot paljon muuta usein olekaan, kuin henkilökohtaisia. Tyksin, tosin siitä en erikoisemmin pidä, jos sekoitetaan jotain muuta kieltä runon sekaan... Pelkkää suomea, englantia, saksaa, japania, latinaa, mitä vain, mutta ei mielellään useampaa kuin yhtä kieltä yhteen runoon. Kaunista luettavaa kuitenkin.
Tietääkö Paholainen olevansa paholainen?
Satoru_Okabe
Örkki
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Loka 09, 2006 5:22 pm
Paikkakunta: Huitsin yläkerta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Satoru_Okabe »

Oo, Mara_Jadeseni on laittanut runosiaan tänne! (Ihan kun en olisi jo tiennyt köhköhtekstiviestiköhköh)

Toisin kuin Katoblepas, minä pidän siitä, että enkunkieltä sekoitetaan suomen kanssa runoissa ja lauluissa. Kaunista luettavaa.

Ja yleensähän runot ovat melko henkilökohtaisia, ainakin minun runoni (joita en ikinä tule kellekään näyttämään O___o) Mutta sehän niistä tekee yksilöllisiä.

(Rouva Rakentava on edelleen sänkyni alla Saivartelijan parissa)
I'm the guy who laughs at a funeral.
Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

Kiitos kullat kommenteista!! <3

Piper: Ihanaa että pidit! Tuo merkitsee minulle todella paljon. Kiitos!!

Katoblepas: No, makuja on monenlaisia. Tähän sattui nyt ensiksi julkaistavaksi juuri ne tasan kaksi sellaista runoa jossa olen käyttänyt kahta tai useampaa kieltä sekaisin, muissa ei sitten ole^^ Ja hassua sinäänsä, että kielipääni on surkea, ja toikkarissa kaikki kielet kutosia, ja silti tungen vieraita kieliä tekstiin... Kiitos kommentista, arvostan sitä!!

Satoru_Okabe: Kiitos ihana ihminen!! Mutta ymmärrättehän te sen, että juuri näiden henkilökohtaisuuden ja semmoisen muun takia minulla on ollut mielettömiä paineita julkaista näitä, ja nyt pidän itseäni hirmu rohkeana kun sen tein. Kiitos sinulle!!

*

Elikkäs, haluan laittaa tänne uuden runon, joka syntyi joskus marraskuussa, kun turhautuneena yritin selittää kaikille sukulaisille että mitäs nyt tänävuonna saisi olla joululahjaksi... Laitan tämän nyt, kun joulu vielä on jotenkuten mielessä... ^^ Ja kommentit tekisivät minut hyy-yyvin tyytyväiseksi. *__*

Kirje Joulupukille.

Rakas Joulupukki,
tuo minulle,
onnea,
lämpöä,
valoa,
rakkautta,
kauneutta,
hyvyyttä,
järkeä.
Tuo pieni punainen rasia,
jonka kannessa lukee elämän merkitys.
Ja kun avaan sen,
Joulun Rauha täyttää mieleni
piparin tuoksu
tonttujen juoksu
kuin laulussa.
Ja unohdan pimeän hulluuden
merkitsemättömyyden
joka vaanii nurkan takana.
Mieltäni vahvistaa,
jotta elämäni sujuisi niin kuin pitäisikin.
Rakas Joulupukki
tänä jouluna
käännä elämäni
päälaelleen.


Elvédan yhdisti tuplapostauksen.
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
Piper
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 7:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piper »

Ihana pikku runo, eikä yleensä tuollaisiin törmääkään! :> Lainaanpa yhden todella, toodella ihanan kohdan siitä.
Tuo pieni punainen rasia,
jonka kannessa lukee elämän merkitys.
Uskomaton kohta!

Runosi ovat kivoja. Ihania. Niitä on ilo lukea, ja nyt olen aivan vakavissani.
Tukintolvana.
Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

Kiitos todella paljon kommentista Piper!!

Nyt mulla on joku hirveä hoppu julkaista näitä, niin että tässä tulee taas uusi.. Joskus syksyllä kirjoitettu, syysmasennuksen alaisena, oli pakko päästä purkamaan solmuja sisällään...

Julmaa ironiaa

Voi, kunpa joskus
löisit, hakkaisit
syyllistyisit
fyysiseen väkivaltaan
olisi jotain konkreettista
mitä vihata
todellisuudessa
et koskaan tee niin
vaan tahtomattasi
satutat henkisesti
sanoillasi, ja kärsin enemmän.
Et tee sitä tahallasi.
Se on sinulle vitsi.
nauran mukana
mutta sydämeni
itkee verta.
Miten julmaa, ajattelematonta
verbaalisesti lahjakas
käyttää lahjaansa väärin.
Eikä edes tiedä sitä!
Traumatisoit.
Etkä edes huomaa sitä!
Itken yksin.
Mutta et huomaa kyyneleitä.
Tiedän että rakastat,
tuo on vain outo tapa ilmaista se.


Kommenttia?
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
Crysta El Roof

Viesti Kirjoittaja Crysta El Roof »

Oih,nämähän ovat loistavia! Oikeasti. Noissa runoissasi on juuri oikeat sanat,juuri oikeassa järjestyksessä. Pidin "Viattomuudesta" eniten,mutta tuossa Nightwish-runossa oli erikoinen idea,me likes.

*huomaa,että tuuli vei rakentavan palautteen Itämerelle*

I want more. *kumarrus*
Viimeksi muokannut Crysta El Roof, Ti Helmi 20, 2007 3:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Piper
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 7:40 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Piper »

Tämä runo olin sangen..ööm. Jotkut vain eivät osaa antaa Rakentavaa Palautetta, ja minä todella kuulen niihin joihinkin, mutta koitan sanoa jotakin..
Se oli todella annettu. Todella hieno, ja ehkäpä yksi hienoimmista koskaan lukemistani. Se oli niin..*hakkaa päätään seinään (idiootti, keksi jotakin järkevää!!)* UPEA! Siinä se! Se oli upea!
Tukintolvana.
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Kauniita. ^^ Kirje Joulupukille nosti huulilleni haikean hymyn, ja tuo Nightwish-runo jostain syystä huvitti minua. Tosin olet oikeassa niiden kappaleiden kohdalla... *kuuntelee parhaillaan kyseistä bändiä*

Nämä runot ovat tietyllä tapaa konkreettisia, pystyn hahmottamaan ne selkeästi. Ja tuo viimeisin, Julmaa ironiaa, on tietyllä tapaa hyvin tosi. Viattomuus voisi olla minun kohdallani tosi. Osaat kirjoittaa hyvin todellisuutta kuvaavia runoja. ^^

Jatkahan kirjoittamista, luen mielelläni lisää.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Satoru_Okabe
Örkki
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Loka 09, 2006 5:22 pm
Paikkakunta: Huitsin yläkerta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Satoru_Okabe »

Sinä taas lisännyt kauniita raapustuksiasi tänne. (Surkusiipi ei niitä edes huomaa, istuu nenä kiinni Inujaskassa tuossa vieressä.. : D)

Minä en osaa selittää mitään järkevää. Olen huono antamaan minkäänlaista rakentavaa kommenttia kenenkään kirjoituksista.. No, kauniita ne oli, joka tapauksessa. ^^

(tappakaa minut, olen superoffaaja)
I'm the guy who laughs at a funeral.
Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

Oi, kommentteja, olette ihania ihmisiä, te neljä!!

kristallikatto: Kiitos kommentista, Viattomuus on minunkin lempparini, se on jotenkin niin viaton... ^^ Ja tuo Nightwish-runon idea syntyi vahingossa, enkä edes aluksi luokitellut sitä runoksi, mutta päätin sitten että samapa sille, ei kaikkien runojen tarvitse olla niin samanlaisia... Kiitos <3

Piper: Yksi hienoimmista koskaan lukemistasi? Vau. Kiitos. Ja hei, kyllä tuo oli aivan tarpeeksi Rakentava Palaute, ei Rakentavan tarvitse aina sisältää mitään järkevää... Tulin tuostakin hyvin iloiseksi. Kiitos <3

Lumisusi: Ne kuvaavat siksi hyvin todellisuutta, että ne on todellisuudesta kirjoitettuja. Kaikki runoni ovat syntyneet siten, että joku iso tunneryöppy on saanut minusta yliotteen, ja ainut keino vapautua siitä on siirtää tunteet paperille. Julmaa ironiaa esimerkiksi on kirjoitettu isästäni, joka aina tykkää härnätä minua, ja kerran minulla pimahti se ainainen kiusanteko... En koskaan mieti mitä kirjoitan, kirjoitan vain jotain mitä mieleen juolahtaa, ja jotenkin ne osuu runon muotoon ihan itsestään... Kiitos kommentista<3

Satoru_Okabe: Ei ole offausta kommentoida minun tekeleitäni, ja olen iloinen että teit niin. ^^ Äläkä ota paineita sen Rakentavan Palautteen kanssa, jo pelkästään se että sanot runojani kauniiksi ajaa hyvän palautteen asian... Kiitos<3

Noniin, ja nyt sitten itse asiaan. Vielä yksi löytyy näitä samaa sarjaa olevia vanhempia runoja, jotka on kirjoitettu joskus syksyllä, ja nyt on oikea hetki julkaista sekin. Tämmöinen pieni angstinen runo, josta kyllä jostain syystä itse pidän.

Menetys

Minulla ei ole mitään ilman sitä,
ja sinä viet sen pois.
Et taida ymmärtää,
kuinka paljon se sattuu, itkettää
Tai et jaksa välittää.
Sanot, se on omaksi parhaakseni,
mutta ilman sitä tunnen vain pimeää, kylmää
Sanot, olen riippuvainen, narkomaani
Haittaako se?
Se ei vahingoita elämääni,
vaan tekee siitä elämisen arvoisen.
Se on koko elämäni, sydämeni, sieluni
Ja sinä kiellät sen.
Ymmärrätkö, en voi elää ilman!
Olisin vain tyhjä kuori.
Ilman sisintä,
Ilman onnea,
Ilman valoa,
Ilman lämpöä.
Satutat sanoillasi,
loukkaat kielelläsi,
raiskaat henkisesti,
kieltämällä, teet elämästäni
Helvetin.


Ja kommenteistä tykätään yhä!
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
Surkusiipi
Örkki
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 3:39 pm
Paikkakunta: Loskaoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Surkusiipi »

Hei, tein kampäkin ja olen taas keskuudessamme, ja kyllä kyllä, betaan ihan kohta koulun jälkeen... Tämän pienen offaustiedotuksen jälkeen voisi ehkä kommentoida jotain järkevämpääkin, mutta mitenkäs näitä voi kommentoida kun kaikkihan sen tietää että meidän M_J:n runot on ihania... :)
Crysta El Roof

Viesti Kirjoittaja Crysta El Roof »

Surkusiipi kirjoitti:Tämän pienen offaustiedotuksen jälkeen voisi ehkä kommentoida jotain järkevämpääkin, mutta mitenkäs näitä voi kommentoida kun kaikkihan sen tietää että meidän M_J:n runot on ihania... :)
Joo,mulla ei ole mitään lisättävää. Sä kirjoitat oikeasti loistavia runoja.

*kumarrus*
Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

Kiitos kullat, Surkusiipi ja kristallikatto! Arvostan sanojanne kovasti. *halaa molemmat* <3
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
Vastaa Viestiin