Elvédanin runoja (Uusia 30.3.)

Rustaatko runoja? Aihe vapaa :)

Valvojat: Miaplacidus, Sansku

Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Kiitos kullat. Olette rakkaita. *halaa*

News, minä olen aina rakastanut My Last Breathin tuota kohtaa yli kaiken. Siis kiitos. *hymyää*
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Nimetön. En muista, milloin olen tämän kirjoittanut; tämän vuoden puolella kuitenkin.
----------------

Pärskekukassa hän seisoo
Tuuli hänen suortuvinaan
Kunnioita häntä

Aallot hänen airuinaan
Veden mahti silmissään
Kunnioita häntä

Et voi tietää, mitä hän aikoo
Salamielinen, hän on
Joten kunnioita häntä


Sitten tämmöinen kokeilu, runo quenyaksi. Yksinkertainen, suunnilleen vain sanoja peräkkäin, mutta on se jotain.
---------------------

Méranyë lómë
Lissë lindë
Seler líra sí

Melenyë telpi aldar
Hlarnyelnë, i vanima
Laurië falassi varyar


Eli sama suomeksi:

Kaipaan yötä
Suloista laulua
Sisar laulaa nyt

Rakastan hopeisia puita
Kuulin sinua, kaunis
Kultaiset rannat suojelevat


Ja palautetta, kiitos!
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

Ooh! *aploderaa* Taas kerran niin kauniita runoja. Voivoi. Tosin ensimmäisen runollisuutta haittaisi hieman minun lukutaitoni :mrgreen: Tai siis sen puute... *mutisee itsekseen jotain pärekukista*

Ja tuo Quenyaksi oleva runo. Aivan ihana. Sanon tuon siis suomennoksen perustella, koska en tajunnut siitä (vielä!) mitään. Voisin lainata sen melkein kokonaan tähän, se on niin ihanakauniskehuttavapalvottava.
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Aaaw, kiitos kulta. ^^ Olet ihana.

Saanen kertoa salaisuuden? Minä tykkään kuiskailla tuota runoa quenyaksi, se on niin hienon kuuloinen. :mrgreen:
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

*kokeilee itsekin*
Niin onkin :mrgreen: Joku päivä (köhlaaksossaonnytmiittitopikköh) saat lausua sen, joohan?
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Lausun lausun, jos kerran vaadit. :mrgreen: Kun tuosta Laakso-miitistä nyt tulisi jotain...
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Avatar
Balacenia
Puolituinen
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 12:51 pm
Paikkakunta: Black Pearl, jossain päin Caribian merta

Viesti Kirjoittaja Balacenia »

aivan ihania molemmat, varsinkin tuo jalkimmäinen (niin quenjaksi kuin suomeksikin) toivottavasti jonain päivänä ymmärrän sen ilman käännöstä *huokaus*
Mutta joka tapauksessa, tuossa quenjan kielisisesä runossa on jotain mikä vaatii lukemaan sen ääneen, jurisevällä äänellä tuultavasten seisoen korkean vuorenhuipulla (ja koska minä satun istumaan koulun luonnontieteiden pesässä en pääse yrittämään miltä se kuulostaisi).
Do you like me now?

Pilipili-pom

Zaria kastoi itsensä Balaceniaksi.
Cecilia Musta
Puolituinen
Viestit: 282
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 4:11 pm
Paikkakunta: Tharasissa, joko Alamaailmassa tai Mustassa Sudessa nurkkapöydässä.

Viesti Kirjoittaja Cecilia Musta »

(Huom! tämä kommentti viittaa vain tähän sivuun, aikaisemmista en tiedä, nyt en ehdi jäädä lukemaan.. ):

aivan ihana tuo quenyan kielinen. molemmilla kielillä.

Talvisielua mä voisin ylistää tässä koko loppupäivän. ^^ se on upea. mulle tulee niin mieleen Yaspis, Talventytär... älkää edes kysykö kuka tuo Yaspis on. ^^

*hakee sanoja* sun runot on ihanalla tavalla tän maailman yläpuolella, jos ymmärrät mitä mä yritän tässä selittää ^^ ne kuuluu johonkin ihan omaan maailmaansa... mulle tulee mieleen kevättalven luminen päivä, jolloin aurinko paistaa.. sellanen lämpimän näköinen, mutta kuitenkin kylmä...
Teräsbetonista paljon vaikutteita saanut tarinani:
Tulenkantajat
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Zaria: Kiitos, ja kyllä sinä vielä tulet ymmärtämään tuon ilman käännöstäkin. Lupaan sen. ^^

Ce'Noir: Runojen kirjoittaminen (ja kirjoittaminen yleensäkin) ovat minulle pakokeino pois tästä maailmasta, polku sinne, minne halajan, joten kirjoituksieni ei oikein voikaan ajatella olevan tästä maailmasta - ainakin yritän sitä kovasti välttää. Kiitos, tuo oli kauniisti sanottu. *halaa sitä kiitokseksi*
Viimeksi muokannut Elvédan, Su Loka 16, 2005 6:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Elfie
Puolituinen
Viestit: 215
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 5:20 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elfie »

Oi miten kauniita runoja<3 Jotenkin arkiset sanat saavat ihan uuden merkityksen runoissasi. Minulla ainakin tulee mieleen näitä lukiessani pelkkiä kauniita, harmonisia ja vähän mystisiäkin asioita ja mielikuvia.

Luin nyt vain näitä uusimpia ja ihastuin etenkin Talvisieluun.
Rakastunut luminiityillä vaeltaessaan
En tiedä mitä, mutta tuossa lauseessa (en tunne runotermejä...) nyt vaan on jotain elämää suurempaa. Ehdoton suosikkini kaikista, rakastan sitä.
Minä todellakaan ole mikään runojen asiantuntija, mutta viimeinen kappale tai miksi sitä nyt sanotaankaan kuulostaa luettaessa jotenkin irralliselta. Kaunis se on, mutta aika outo, kun ekassa lauseessa kerrotaan vielä edellisten kappaleiden tapaan Talvisielusta ja sitten yhtäkkiä puhutaankin lukijalle. (Älä päästä häntä pakenemaan)

Kauniita runoja kuitenkin<3
Avatar
Kurenai
Metsähaltia
Viestit: 604
Liittynyt: La Loka 15, 2005 5:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kurenai »

Tuo quenyaksi kirjoitettu runo. Apua. Mahtava.

Osaisin vielä lausua nuo niin hyvin menisi.
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Elfie: Kiitos. Minä en halua kirjoittaa arkipäiväisistä asioista, niistä saa muutenkin tarpeekseen joka päivä. Sen takia kirjoitan unelmistani, luonnosta ja kauneudesta. Siksi nämä ovat tällaisia. *virn*
Juu, onhan se hieman irrallinen noin äkkiseltään luettuna, mutta minä tykkään kirjoittaa yllätyksiä loppuihin. Luetaan tuo nyt sellaiseksi. :mrgreen:

Lady Love: Kiitos, mukava kun pidit.
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Ja sitten pari lisää. Ensimmäinen kirjoitettu muutama päivä sitten, toinen eilen. Palautetta kaipailisin edelleen!

------------

Minä lennän
tummalla taivaalla, tähtien luona
Minä lennän
Sateessa lankeavassa
Minä lennän
Silmissäsi

Uskoitko minua koskaan?
Kuulitko kutsuani,
kuuntelitko milloinkaan?
Kerro minulle,
voitko todistaa maailmani
olevan valhetta?


--------------------

Valkeaa tulta silmissäni
Keskiyön samettia sielussani
Oletko koskaan tuntenut minua?

Rakastunut sekunnin ikuisuudeksi
Itkenyt jäätyneitä kyyneliä
Tiedätkö mitä tarkoitan?

Tuntea itsessään
Hetki ja ikuisuus
Pimeys ja liekki
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Newra
Hassu pieni otus
Viestit: 1347
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 9:31 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Newra »

Ooh. (Lunta! Lunta! Pihalla on satanut jo pari tuntia luuuuuntaaaa! ^__________^)

... Aivan :mrgreen: Tuo toinen on täynnä niin hienoja kohtia, etten edes vilkaise quote-nappia kohti, pois se minusta. Tunnut aina löytävän ne oikeat sanat, ne, jotka sopivat kuin nappi nallen silmiksi, ihan kohdalleen. Ja äh. En osaa sanoa mitään järkevää, joten vaikenen.
Ja hän otti Frodon käden omaansa ja lähti Cerin Amrothin kukkulalta eikä milloinkaan enää elävänä palannut sinne.

Runoilija 05 Valvoja 06 Loftisficcaaja 07 08


långsamt genom rummen går hon ut
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Kiitos kulta, olet suloinen! *halaa*

Ömm. Pikkusisko käskee laittamaan ruokaa, joten pakko mennä. Muuten sanoisin enemmän. ^^
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Vastaa Viestiin