Idin kuvitukset, 18.02.'08 uutta!.

Aina niin taiteelliset loftislaiset, taas voitte toteuttaa itseänne :)

Valvoja: July

Idwen
Puolituinen
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:21 pm
Paikkakunta: Turku

Idin kuvitukset, 18.02.'08 uutta!.

Viesti Kirjoittaja Idwen »

Piratessen kunniaksi: Rochelle. Vesiliukoiset puuvärit.
Kuva

Siinä "leffaversio" Eldarionista. Sellainen mitä siitä olisi mahdollisesti elokuvissa tullut. Tämä ei ole lähelläkään minun mielikuvaa. Siitäkin tulee kuva jossain vaiheessa, kunhan saan sen hymyn. Akvarellit.
Kuva

Kanelipilvi. Akvarellit.
Kuva

Carnimirië Tin-Lalaithin tarusta.
Kuva
Viimeksi muokannut Idwen, Ma Helmi 18, 2008 7:24 pm. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Hahmopyöveli
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Hienoja kuvia. En osaa kyllä sanoa mitään järkevää tällaisista taiteellisista tuotoksista... Mutta joo, Eldarion muistuttaa mukavasti Viggoa... Vaikka en tosiaan itsekään kuvittelisi häntä oikeasti tuon näköiseksi. Kanelipilvi on ihan sen näköinen kuin kuvittelinkin, ehkä silmät on vähän erilaiset tai jotain, mutta tosi hienon näköinen joka tapauksessa. Carnimirië... kaunista. Älä nyt loukkaannu, mutta minä jostain syystä kuvittelin Carnimiriën sellaiseksi punasilmäiseksi siilitukkaiseksi albiino-kääpiöksi... olin siksi aika yllättynyt tuon kuvan nähdessäni :shock: :P. Rochelle - sekin on kaunis, en kyllä tiedä yhtään kuka on kyseessä.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Piratesse
Vitam Piratae Aligo
Viestit: 781
Liittynyt: Su Marras 06, 2005 11:26 pm
Paikkakunta: Shin-Ra HQ

Viesti Kirjoittaja Piratesse »

Niinkuin sinulle aiemminkin sanoin, pidän tavastasi käyttää vesivärejä voimakkaasti. Enkä tosiaan tarkoita sitä, että on vain vahvapigmenttiset värit - niilläkin voi tehdä haaleaa jälkeä. Samoin mv-kuvissa sinulla on kiva tapa varjostaa pisteillä viivojen sijaan.

Muutenkin nostan hattua persoonalliselle jäljelle kaiken mangan seassa. Ei millän pahalla mangan tekijöitä kohtaan, mutta minä arvostan paljon enemmän sitä, että oma tyyli ja kynän jälki näkyy. Jaksat myös tehdä todella yksityiskohtaista työtä ja hioa näitä todella pitkään. Muistaakseni näin tuon Kanelipilvin kuvan keskeneräisenä joskus vuosi sitten?

Edelleen kiitos suunnattomasti tuosta Häkkilinnun Rochellen kuvasta! Minä itse ajattelen sille ihan erimallisen nenän ja erimalliset huulet, mutta todella kaunis tuokin. Tiedätkö, tulee vähän sellainen olo, että siinä olisi jotain intiaanitaustaa (ääh, minun hahmojanihan se on ja sitä siellä todellakaan ei ole) Ja olet laittanut sen helmikorunkin vielä tuohon - vaikka se muuten oli kyllä kapea hopeaketju... mutta pikkuseikkoja tuollaiset.
Vuoden tulokas 2006/ Vuoden Originaalikirjoittaja 2007/2008
Katoblepas
Örkki
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 4:26 pm

Viesti Kirjoittaja Katoblepas »

Hienoja. Hienoja? Hienoja! En osaa sanoa mitään. Löit minut ihan mykäksi. Huh... onpa ärsyttävä tunne. Olen otettu. Upeaa, muuta en sano.
Daraganyan
Puolituinen
Viestit: 330
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2006 4:00 pm
Paikkakunta: Siperia

Viesti Kirjoittaja Daraganyan »

Kaunista, kaunistakaunista! En todellakaan osaa kommentoida piirroksia, mutta rakastan. Awwaw. Kanelipilvi oli ihmeekseni ihan samanlainen, kuin kuvittelinkin sen olevan 0.0

Myöskään minä en kuvittele Eldarionia tuollaiseksi. (Käsialasi on muuten kiva, jos se on aina tuollainen haltiamainen.)

~Dara, joka on ihmeekseen sanaton
Enkelit lentävät kotkien siivin.

Vuoden 2008 runoilija. *kumartaa*
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Viesti Kirjoittaja Silidir »

*pikkupikku takapiru saapuu paikalle*

Vou. Kuinkahan monetta kertaa sanon että olen kateudesta vihreä jos näen näin mahtavia väritöitä... :roll:

Mutta kuitenkin.

Rochelle: Tää on kaunis. Mutta jää hieman jäykäksi, luultavasti sen takia että varjostukset ovat haaleat. Tai jotain. Mahtavat nuo hiukset, voin kuvitella miten ärsyttävää on harjata tuota pöheikköä auki!

Eldarion: Värien käyttö upeaa, hiuksisa voisi olla "kirkkaampia" kohtia, näyttävät tasapaksuilta. silmät liian suuret ja epäselvät. Siis näyttää kui noi silmät olisivat tasaisella alustalla naamassa...? Otsa liian korkea ja nenä pitkä.

Kanelipilvi: *palvoo hiuksia* Jäykkä, ja katsoo kieroon...

Carnimirië: Upea tapa varjostaa! Olisin vain jotenkin toivonut tuota pilkkuvarjostusta myös hiuksiin...(Haastavaa, eh?) Mutta toisaalta se istuu näinkin. Sanoisin että tuo nenäkoru (?) ei ole hyvä idea tässä, tuli ekana mieleen et onko sillä räkätauti.

Eli yhteenvetona: Silmiä. Niissä siulla on kehittömisen varaa.
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Voi että.. *sulaa*
Nämä ovat kauniita... *huoh* Osasinpa itsekin piirtää tuollaisia ihmisiä, niin olisin tyytyväinen. Erityisesti hiukset kaikilla hahmoila noissa kuvissa ovat upeat. Itselläni pilaan aina kaiken ihmistä piirtäessä, joten rakentavaa palautetta ei näy juuri nyt. :wink:
Chubuken
Örkki
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 8:25 pm

Viesti Kirjoittaja Chubuken »

Voih. Liian hienoja.
Miten osaat piirtää näin hyvin? Opeta minutkin...
Mutta siis, Carnimiriëstä taidan tykätä eniten. Se on jotenkin vaan niin... hieno? ô.o Olenpa taas kommentoivalla tuulella...
Todella upeita, siis. Piirrä lisää, joo? n_n
Avani on tehnyt Elina. Kiitos.
~Livejournal~
Idwen
Puolituinen
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:21 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Idwen »

*hoviniiaa* Kiitokset. Mukava saada näistä kaapinpohjalla lojuneista töistä jotain palautetta. Värien käyttö on jotenkin ollut minulle aina luonnollista, toisaalta voidaan ajatella, että jos siirtyy akryyleistä akvarelleihin. Minä en osaa piirtää kuvia ilman voimakasta väriä. Jotkut osaa tehdä hailakallakin hienoja, minä sukkaan siinä ihan totaalisesti. Ja ei siinä mitään, voin minä piirtämään opettaa jos tosiaan minun kädenjäljestä tykkää ja haluaa tänne asti tulla.

Carnimiriëstä aloitan, koska se on näistä ainoa, johon olen sataprosenttisen tyytyväinen. Tuo pistetekniikka on erittäin vittumainen käyttää, mutta jälki sillä on pirun hyvä. Eikä Carnimiriëtä voisi muulla tekniikalla piirtääkään. Saisin sen varmasti sukkaamaan vesiväreillä. Ja joo, Sil. Nenäkoru, mutta se on tarinan osuutta tuossa kuvassa.

Kanelipilvi-kuvan väritykseen olen tyytyväinen, tosin noita silmiä en mielestäni saanut oikein (ei, se ei katso kieroon. Silmissä on erikoisempi väritys, tumma osa on keskellä.). Mutta muuten en tykkää siinä muuta kuin puvusta ja hiuksista. Periaatteessa kasvoissa on ne piirteet jotka itse ajattelen sille, mutta tuo kuvakulma ei toimi yhtään.

Kiitos tuon Rochelle-kuvan vastaanotosta. Erityisesti Piratesselle.

Eldarion... hmm. parin tunnin vedos LotR-leffaputken jälkeen. Toisiaan, leffaversio. Siinä on tuo mittasuhde perseellään - oikeasti kasvojen osuus on noin puolet pään korkeudesta aikuisella ihmisellä. Huomasin tuon virheen liian myöhään ja koitin selitellä sitä itselleni hulmuavilla hiuksilla. Silmät ei loppuenlopuksi ole hirveän selvä osa kasvoja, ellei niitä ole rajattu.

---Edit---

Eldarion minun mielikuvan mukaan, november F.A. 45 (leijailen loppupuolella)
Kuva

Syyttäkää ittiänne, mitä kerjäsitte lisää.

EDIT: Paskat värit á la turun kaupungin sairaalan skanni.

Cele-mode yhdisti tuplaviestin
Hahmopyöveli
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Eldarion....taidan uskaltaa sanoa että hipoo täydellisyyttä. Jos vuosi on 45 N.A. niin minkä ikäinen Eldarion tuossa kuvassasi on. Siis syntymävuosi haussa :) (tämä nyt meni ohi aiheen mutta alkoi kiinnostamaan)

Aragornin piirteitä löytyy ja jos tarkasti katsoo, niin minä ainakin näen myös Arwenin piirteitä. Pidän tuosta vihreästä-mikälie-takista.
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Daraganyan
Puolituinen
Viestit: 330
Liittynyt: Ma Heinä 31, 2006 4:00 pm
Paikkakunta: Siperia

Viesti Kirjoittaja Daraganyan »

Aww, täydellinen. Ihana, ja siitä tosiaan löytää sekä Aragornin että Arwenin piirteitä. En tiedä leffanäyttelijöiden piirteitä, mutta se on täydellinen sekoitus minun päässäni olevista Aragornista ja Arwenista. (Ja mainittakoon, minun päässäni Arwen on huomattavasti rumempi. krhm.)

~ Dara
Enkelit lentävät kotkien siivin.

Vuoden 2008 runoilija. *kumartaa*
Avatar
Leeloo
Örkki
Viestit: 52
Liittynyt: La Syys 09, 2006 8:05 pm
Paikkakunta: Rohan

Viesti Kirjoittaja Leeloo »

Aw, kauniita kuvia. Värität kuvasi jotenkin ihanasti. Hahmot ovat oikein mieluisan näköisiä, ja värimaailma on sellainen mukava.
Carnimiriën anatomia on vähän oudon näköistä, mutta tuosta "tussivarjostuksesta" kyllä pidän. Kanelipilvi on kaunis, tässäkin on ihana väritys ja naisella on kaunis asu ja jännät silmät. Muitakin kuvia on mukava katsella. Pistä vaan näytille lisää. ;)
But I wanted to ride the pony!

Meron >> Leeloo
Idwen
Puolituinen
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:21 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Idwen »

Kiitos jälleen.

En tiedä, hipooko tuo Eldarionin kuva täydellisyyttä, mutta vastaa se ainakin minun näkökulmaani. Eldarion on minun tarinoissani syntynyt 3021. Eli suomeksi 46. Eldarion on käytännössä kasvanut täyteen mittaansa tuossa, ja suunnilleen iän puolesta 46 vastaa jotain 26 tms.

Hienoa, jos tämä tosiaan näyttää Eldarionilta. Ei leffan puolesta, vaan nimenomaan kirjanhahmomielikuvien (<- Idin sanahirviöt, osa yksi). Siis muidenkin kuin minun. Parrasta on pakko sanoa, että Leijailen alussa sillä ei ole partaa ja näyttää "kauniimmalta".

Meron: Kiitokset. Väritys syntyy pitkällisen (ja tuskallisen...) operaation kautta hyvillä akvarelleillä. Minä en osaa maalata niillä klassisesti, joten jälki muistuttaa enemmän akryyliä.

Sivusta anatomian oikein saaminen juuri solisluiden kohdalta on hankalaa. Mutta kiitos kun pidät tuosta varjostuksesta. Se on näköjään vaivan arvoista.

Kiitos vielä noista Kanelipilven kuvaa koskevista kehuista.
Hahmopyöveli
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Minä näen tuossa uudessa Eldarionissakin vähän leffa-Arskan piirteitä. Mutta kaunis tuokin on. Kuvittelen kyllä itse kaikki Númenorin verta (tai haltiaverta) omaavat miehet parrattomiksi.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Love the colours....

Mutta ne silmät... ne on oudot. *huokaisu* Ja minä kun olen tämmöinen nillittäjä niin en pysty katsomaan läpi silmieni. Posket ovat min silmiini liian latteat ja isot (?). Yritä nyt ottaa selvää mitä minä yritän selittää... :roll:

Mutta kaunista värien käyttöä, muistinko jo mainita tämän??? :lol:
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Vastaa Viestiin