Testaa väriälysi

Kaikki linkit johtavat pois Loftiksesta.

Valvojat: Frim, Celeb

Avatar
Kishu
Örkki
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 10:41 pm

Testaa väriälysi

Viesti Kirjoittaja Kishu »

Testaa väriälysi

Eli siis. Tarkoituksena on testata väriälyä siirtämällä väripalikat värijärjestykseen. Ei niin helppoa, kuin luulisi. Testin ainoa ongelma on, että tulokseen vaikuttaa aika paljon se, millainen näyttö tietokoneessasi on. Joka tapauksessa, koska ohjeita testin tekemiseen on niin hankala selittää, niin en edes koita yrittää tehdä sitä tarkemmin. -^__^-
Mutta kun sitten vihdoin älyätte idean, ja pääsette loppuun, niin kertokaahan tuloksianne :D Oma tulokseni on 4 pistettä, eli siis varsin hyvä.

Sen verran noista tuloksista, että mitä pienempi pistemäärä, sitä paremman väriälyn omistat.^^
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Re: Testaa väriälysi

Viesti Kirjoittaja Andune »

Ok... :oops: 13 pistettä

Syytän koulun näyttöä. Musta kyllä tuntuu että kokeilen uudelleen kotona, pakko parantaa tulosta :D Mutta aivan hauska testi kyllä.

Edit: kokeilin kotona uudelleen, tällä kertaa tulos 8. Ja nyt silmissä vilisee
Viimeksi muokannut Andune, Ke Tammi 14, 2009 7:57 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: Testaa väriälysi

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Mun tulos oli 12. Ei mikään hirveen hyvä, kai... ^^'
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Avatar
Kishu
Örkki
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 10:41 pm

Re: Testaa väriälysi

Viesti Kirjoittaja Kishu »

Kyllähän se 12 ihan hyvä on, kun ottaa huomioon että huonoin voi mennä reilusti yli 900 pisteen, kun ei siirtele yhtään niistä palikoista :D
Miaplacidus
Puolituinen
Viestit: 307
Liittynyt: La Maalis 03, 2007 12:21 am
Viesti:

Re: Testaa väriälysi

Viesti Kirjoittaja Miaplacidus »

10 tuli minulla... Jossain vaiheessa alkoi silmissä vilistä, kun niitä samanvärisiä palikoita katseli tarpeeksi kauan xD
Ihminen muistetaan niistä asioista, joista kukaan ei uskalla sanoa hautajaisissa mitään.

Vuoden Tulokas 2008 - Äww, kiitos <3
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: Testaa väriälysi

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

No joo, kaikkea sitä näkee. Sillä, että osaa laittaa värejä järjestykseen sävyn mukaan ei ole kylläkään yhtikäs mitään tekemistä älykkyyden kanssa. Eihän tuossa tarvitse minkäänlaista aivotoimintaa, ripauksen kärsivällisyyttä ja kyvyn erottaa värejä toisistaan vaan. Ja kuten todettiin, tietokoneen näyttö vaikuttaa tähän varmasti paljon enemmän kuin mikään muu. Sinänsä kyllä ihan hauskaa ajantappoa ihmiselle, joka tykkää järjestelemisestä (ja minähän tykkään, minulla on yksi vaatekaappikin vaatteiden värisävyjen mukaan järjestetty 8)).

Sain 6 pistettä nopealla yrityksellä (silmät alkaa olla liian kuivat tähän aikaan illasta), joten olen mitä ilmeisimmin aika hyvä. Luulisin kyllä, että kuka tahansa normaalilla värinäöllä varustettu ja hyvän näytön omistava voi saada tuosta 0 pistettä, kun muutaman kerran tekee.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Re: Testaa väriälysi

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Oho :o Olen aina ajatellut, että minulla on hyvä värisilmä, mutta tämä oli yllättävää. 20 minuuttia kului ja ensiyrittämällä nolla pistettä. :D
All you need is love...
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Re: Testaa väriälysi

Viesti Kirjoittaja Andune »

Kokeilin jälleen eri koneella. Kyllä se näytöstä aika paljon näköjään riippuu, koska olen saanut toisistaan eroavia tuloksia, viimeisin oli nyt 15. Silmäthän tuossa kuivuu kun yrittää tuijotella ja erottaa värisävyjä toisistaan.
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Testaa väriälysi

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

Ensimmäinen yritys: 7
Että ihan hyvin. :) Tuossa ei viimeisellä rivillä enää tahdo erottaa mikä on mikäkin väri, kun alkaa tosiaan tiukkaan tuijottelu ottaa silmiin. ^^

Celebaelinia voi vain onnitella, mikäli hän tosiaankin sai ensiyrittämällä nolla. 0__0
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
Avatar
sprig
Puolituinen
Viestit: 265
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 6:31 pm

Re: Testaa väriälysi

Viesti Kirjoittaja sprig »

23. Luulen kyllä, että kannettavan näyttö ei ole niin hyvä, että sen kanssa tuosta voi saada parhainta mahdollista tulosta... Sitä paitsi minulla meni hermo ja länttäsin ne vaan jotenkin. :D
EpäLotR-ficcaaja 2009
Runoilija 2010
Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Testaa väriälysi

Viesti Kirjoittaja Piru »

Tein sitä <5min. ja tulos: 0
Ilmeisesti mulla on joko värisilmää tai hyvä näyttö. :)
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
Avatar
Aralas
Puolituinen
Viestit: 251
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 4:12 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Testaa väriälysi

Viesti Kirjoittaja Aralas »

24 :D Noh, ihan menettelevä... x)
"After San Sebastian please come with me. I'll take my clothes off." Mr. Tony Kakko

Vuoden Legolas 2010
Avatar
Suetus
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 9:24 pm
Paikkakunta: Siellä jossain maailman laidalla

Re: Testaa väriälysi

Viesti Kirjoittaja Suetus »

6 ^^
little piece of heaven

Vuoden 2010 Frodo :3
Vastaa Viestiin