Loru Sorbusten Herrasta?

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

SalSu
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 8:14 pm
Paikkakunta: Pianon alla, sukkahousupupujen maassa.

Viesti Kirjoittaja SalSu »

Violet, taitavasti onnistuit laittamaan viestisi neljää kertan ^^

no asiaan. Loru on aika hysteerinen, mutta min ainakin tykkäsi. Tarina vähän ontui silloin tällöin, mutta lähinnä nauroin sille, että se huumori meni niin yli. Sairasta oli... jep jep.

Pidin niistä lauluista, laulettiin niitä joskus kavereiden kanssa ääneen ihan julkisilla paikoilla. O.o...
Ha ha, you´re dead.
Gwaïraîs
Puolituinen
Viestit: 296
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 8:24 pm
Paikkakunta: Siellä, missä synkkä ikuisuus avautuu paljastaen Toiset Jumalat.

Viesti Kirjoittaja Gwaïraîs »

Hoo! Vanha kunnon Loru, jonka sain syntymäpäivälahjaksi äidiltäni (ei tainnut raukka tietää minkälaisia virikkeitä mnä siitä sain :twisted: ). Pakko sanoa, että ensikerralla kirja oli überhauska, ja sitten se tuli luettua toisen kerran, mikä ei enää ollut yhtä hauskaa. Samat vitsit alkoivat käydä vähitellen tylsiksi mutta yksi asia jaksaa naurattaa aina: "Katsokaa! Äänennopeudella lentävä kondomikotka!" Vai meniköhän se nyt noin? Jotain kondomikotkasta kuitenkin.
Kuva
Bloodshot eyes - metal skin
Serpents tongue - dagger claws
Dragon wings - crooked horns
K.I.N.G
Järjestelmävirhe
Örkki
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 5:49 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Järjestelmävirhe »

Heh, joo. Ostin kirjan itselleni, mutta odotin hieman toisenlaista tekstiä kuin sain eteeni. En jaksanut/pystynyt lukemaan teosta loppuun asti. ^^;
Kunpa se olisi rakentunut enemmän parodisoimaan Sormusten herraa alapää-sanastolla leikittelyn sijaan. Välillä kuvaukset olivat turhan roiseja, menivät minusta hyvän maun ohi. Sellaiset kuin haisi viimevuotiselta linnunpesältä ja vastaavat ilmaukset, jotka tulivat turhan tiheään, saivat minut voimaan pahoin. Hyi. ^^;;

Oli siellä kyllä helmiäkin, jotka olivat aidosti hauskoja ja joista löysi yhteyden Sormusten herraan. Niistä pidin, saivat minut nauramaan, kuten jo lainaillut kohdat ja erityisesti muistan Gandalfin uhkapelin ja huijaamiset (vai kuvittelenko vain? Siitä lukemisesta on jo pari vuotta, joten voin muistaa väärin). ^^ Edellä mainituista syistä jouduin kuitenkin jättämään leikin kesken. Ehkä voisin yrittää nyt uudelleen ja ottaa rennommin lukiessani. Annoin kirjan pikkuveljelleni, joka nauroi koko päivän Dildo Ripulille ja jätti sen sitten lojumaan pitkin lattioita. Mahtoikohan hän lukea sen loppuun? Pitää tiedustella, minne kirja joutui.
Ihmisyys ei ole fyysinen määritelmä,
se on henkinen päämäärä.
Sitä ei anneta,
se ansaitaan.

~Richard Bach
Gekka
Örkki
Viestit: 136
Liittynyt: Ke Loka 27, 2004 6:42 pm
Paikkakunta: Turvassa

Viesti Kirjoittaja Gekka »

Minä en onneksi ole sortunut ostamaan kyseistä kirjaa. Sain sen pari vuotta (?) sitten lainaksi kaveriltani joka sitä kovasti suositteli.
En kuitenkaan pitänyt ollenkaan. Huumori oli surkeaa, ja minusta tuntui että Tolkienin luomat hahmot raiskattiin..
Nimiväännökset olivat kamalia. Kuten Dildo Ripuli. Kirjoittajalla (kuka tämä kirjoittaja muuten on?) ei taida yläpään aivot toimia toivotulla tavalla.. V__V

Kirja oli minusta todellinen pohjanoteeraus, enkä aijo koskea siihen enää edes viiden metrin kepillä.
"Good things and bad things both happen"

Kuva

Klick it, tee se tyylillä!
jps
Örkki
Viestit: 169
Liittynyt: Su Elo 01, 2004 9:59 pm
Paikkakunta: Hamina-city

Viesti Kirjoittaja jps »

Gekka kirjoitti:(kuka tämä kirjoittaja muuten on?)
Henry N. Beard ja Douglas C. Kenney, jos oikein käsitän ja muistan.

Itse olen kirjan muutamaan kertaan lukenut, ja kyllä pidän. Dildo Ripulit nyt on kerrassaan avuttomia, mutta kun nuo typeryydet sivuuttaa niin hauskahan tuo kirja on. Goodgulf on niin paras, tykkäsin siitä ihan älyttömästi, sen pikku juonittelut ja taikatemput. Ei sellaisesta voi olla tykkäämättä.

Se "On ihanaista oksentaa alla täyden kuun" on erittäin hauska laulu. Tai se runo mikä lukee Sormuksessa, voi luoja, varsinkin siinä lopussa se postilokero-juttu.

Ja Ara-Korni (Tuliko se viivalla?) on hyvä hahmo, koska itse inhoan Aragornia, niin kirjassa kuin leffassa, varsinkin viimeeksi mainitussa. Ara-Korni on niin idiootti hahmo, että sopii hyvin Aragornin vastikkeeksi.
Ja haltiat myymässä matkamuistoja.. Mielenkiintoista oli huomata, että esim. juuri noissa haltioissa oli paljon samaa alkuperäisen kirjan kanssa, vaikka toisessa ne ovat hienoa kansaa ja toisessa matkamuistokauppiaita. Kummassakin haltiat kuitenkin pitävät itseään ylempiarvoisempana kuin kukaan. Että kyllä ne kirjan kirjoittajat hyvin Tolkieninsa tuntevat.

Nyt pitää lukea taas tuo kirja. Saa nauraa kaiken maailman Viljo Vihanneksille ja Siwamat Centereille.. *nauraa jo valmiiksi*

Ja en taas tajua mitään mitä kirjoitin, en edes uskalla miettiä kuinka monta kirjoitusvirhettä tuonne eksyi.. Laitetaan väsymyksen piikkiin.
Mies miestään rakastakoon.
Haaska
Örkki
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 2:37 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Haaska »

Nooh, olihan se kirja ihan hauska ensimmäisellä lukukerralla, mutta eipä se enää sitten ollutkaan niin hirveän huvittava.
Tuo huumori ei hirveästi enää jaksa naurattaa, mutta onhan siinä aika mielenkiintoisesti yksityiskohtia.

mm. tämä, vaikka ei se oikeasti ole hauska.
"Kauan, kauan sitten, kun höpötit vielä tappelivat oravien kanssa pähkinöistä,"
"Wtf, who makes this ugly pink happy stuff?"
Melis
Puolituinen
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 6:07 pm

Viesti Kirjoittaja Melis »

Hihaa. Täytyy tunnustaa, että olen kuullut kyseisestä kirjasta, mutta en ole lukenut sitä, enkä tiedä mistä sen voisi ostaa..
Sittenkun täällä on tullut sekä positiivista, että negatiivista palautetta, joten en tiedä kannattaako ostaa?

Ehkä katson onko sitä kirjastosta. Sieltä on niin helppoa lainaa sekä palauttaa.

Katsoo nyt
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Ekasta lukukerrasta ei meninannu tulla mitään, ku nauratti niin hirveästi. Mie oon lukenu sen varmaa 2-3 kertaa en muista tarkkaan, mutta hauskahan se on. Mie tein syksyllä kyseisestä kirjasta esseen, josta tuli kiitettävä. Olin ainoa joka teki parodiasta esseen.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Minä en kyseisestä kirjasta pitänyt, en ole koskaan ollut mikään pissa-kakka -huumorin ystävä, ja tuo kirja nyt vaan meni sen suhteen niin yli. Kyllähän siellä muutama hyvä kohta oli, mutta pääosin se oli mielestäni täyttä roskaa.

Lorun lukemisesta on nyt puolisentoista-pari vuotta, joten en enää hirveästi muista sitä, mutta sen pettymyksen tunteen muistan. Lainasin sen ja odotin loistavaa parodiaa, siis oikeasti hyvää ja kiintoisaa leikittelyä hahmojen luonteilla ja suhteilla, mutta ei. Petyin pahasti.
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Avatar
Mellon
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 1:26 pm
Paikkakunta: Dreamland

Viesti Kirjoittaja Mellon »

Ihan mahtava kirja. Nauroin ekalla luku kerralla enemmän kuin laki sallii. Pidin kirjasta kovasti ja nyt olen lukenut sen ainaskin 5 kertaa.
Taivas, tuo oli kanssa yksi hauskimmista kohdista. Aragornin selitys on niin mainio. "Paha kuhmu, vettä päässä, hyvin vakavaa. Ei ollut muuta keinoa kuin amputoida. Hän ei valitettavasti selviytynyt." xD
Samoin nauroin tuolle kohdalle pitkään ja hartaasti. :lol:

Arska oli niin tajuttoman hauska.
Never walk away from a fight thats worth fighting
Never hesitate when you know you're gonna act
Never waste your words on a fool you won't listen
Never sell your soul cause you'll never buy it...back
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Olen lukenut ja täytyy sanoa etten pitänyt. Se oli niin...mauton. Jotenkin yritti olla väkisin hauska muokkaamalla kaiken mahdollisimman härskiksi ja kakka-läheiseksi. O_o
All you need is love...
drámella
Örkki
Viestit: 169
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 10:21 pm
Paikkakunta: kaukana jossain on pikkuinen maa

Viesti Kirjoittaja drámella »

Minä olen siinä nyt noin puolessa välissä. En oikein osaa sanoa, mitä mieltä siitä olen. Jotkut kohdat ovat naurattaneet minua oikein kunnolla, mutta toiset kohdat taas ovat olleet huonoja tai ällöttäviä.
Jos kirjassa olisi vähemmän kakkahuumoria ja enemmän hyvää parodiaa itse Tarusta ja hauskoja vitsejä, niin se voisi olla todella hauskakin.
Eräs kohta on aivan mahtava: "APUA, Mörssärikarju!" (en jaksa hakea kirjaa , tämä on vain muistini mukaan.) Tämän siis kiljaisee Legolas Balrogista.

Toivottavasti jaksan joskus tuon lukea loppuun ja toivottavasti se ei ole niin huono, kun jotkut ovat täällä antaneet ymmärtää :P
and just when we realize that we are alive, we die

Dewie, mitä me teimmekään luokkaretkellä iltaisin? *piilottaa Ihaa-vihkonsa kassin pohjalle viattomasti hymyillen*
Avatar
Polgara Belor
Örkki
Viestit: 85
Liittynyt: La Marras 25, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Lehtimetsä

Viesti Kirjoittaja Polgara Belor »

Olisikohan tuolla kirjalla sellainenkin nimi kuin Loru sormusten herrasta? Vai onkohan se ihan eri kirja..? No joka tapauksessa Loru sormusten Herrasta on loistava! Ja henkilöiden nimet ovat kyllä niin... :lol:
Suosittelen ehdottomasti sen lukemista.
Everything what you do, I do it better.
Idriel
Örkki
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Joulu 12, 2006 4:03 pm
Paikkakunta: Synkmetsä

Viesti Kirjoittaja Idriel »

oijoi. :D. toi kirja on aivan helmi. "ei elokuvateattereissa kautta maan" (tai jotain sinnepäin..)

Alussa ja lopussa tosi hauska, nauroin vedet silmissä nii että oli vaikee lukee. mut keskivaiheilla aika tylsä. :/ .

tykkäsin silti kovasti. :D. sairas huumorintaju, tiedetään.
"The fifth level of happiness involves creativity, changing lives... The sixth is heroine and seventh level you going away."
Avatar
Balacenia
Puolituinen
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 12:51 pm
Paikkakunta: Black Pearl, jossain päin Caribian merta

Viesti Kirjoittaja Balacenia »

Minä olen pariinkin kertaan yrittänyt lukea tuota kirjaa, mutta en koskaan ole saanut sitä loppuun, enkä erityisemmin ole pitänytkään. Pikkuveljeni kyllä sai sen luettua, ja koska on hyvin harvinaista, että hän lukee yhtään mitään niin kai siinä kirjassa jotain täytyy olla, ja onhan siinä muutama ihan hauskakin kohta, mutta jostain syystä minä en vain jaksa sitä.
Do you like me now?

Pilipili-pom

Zaria kastoi itsensä Balaceniaksi.
Vastaa Viestiin