Keskeneräisten tarujen kirja

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Felicy
Puolituinen
Viestit: 310
Liittynyt: Ma Elo 16, 2004 1:10 pm
Paikkakunta: home.

Keskeneräisten tarujen kirja

Viesti Kirjoittaja Felicy »

Oletteko lukeneet Keskeneräisten tarujen kirjan?? Mie en jaksanut edes lukea sitä loppuun...Kun se oli niin turhauttavaa, kun juuri yhden tarinan päästä pääsi kiinni, niin se loppui, ja alkoi uusi tarina, liittymättä yhtään edelliseen!! :x Kysympä, että onko kukaan edes lukenut sitä??
Click.
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Juuh, olen lukenut muutamaan kertaan, ja pidän kovasti. Se on mielestäni hyödyllinen kirja, kun haetaan tarkempia selityksiä joillekin Tarun tai Silman tapahtumille.

Esim. Galadrielista ja Celebornista se antaa tarkemman kuvan, Tuorista puhumattakaan. Niin, ja Denethor ja palantir.. varsinkin tuosta vm. pidän itse tosi paljon. Se antaa paljon paremman kuvan Denethorista kuin ne lyhyet lauseet, mitä itse Tarussa ja liitteissä on, ja auttaa ymmärtämään Deneothorin tekoja ihan toisella tavalla. Mie pidän. :D
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Järjestelmävirhe
Örkki
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 5:49 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Järjestelmävirhe »

Minä olen myös lukenut kyseisen teoksen ja se täyttää tuolla kirjahyllyäni. Keskeneräisten tarujen kirjahan on kirjaimellisesti keskeneräisten tarujen kirja. Tapa, jolla kirja on tehty oli minulle melko arvattava. Jatkuvat liitteet häiritsivät lopulta lukemistani siinä määrin, että tietyssä pisteessä lopetin niiden vahtimisen ja keskityin käsillä olevaan tekstiin.

Erityisen paljon pidän II osasta Narn i Hin Hurinista eli Hurinin lasten tarinasta. Se on jotenkin liikuttava ja tuntuu todelta.

KTK:n tyyli muistuttaa Silmarillionia, mikä lienee osasyynä siihen, miksi pidän siitä enemmän kuin esim. Hobitista ja jopa itse TSH:sta. Sitä lukiessa todella tuntuu, että silmäilee aitoa historiaa ja jotain hyvin kaukaista.
Ihmisyys ei ole fyysinen määritelmä,
se on henkinen päämäärä.
Sitä ei anneta,
se ansaitaan.

~Richard Bach
joplin
Örkki
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 4:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joplin »

Lukenut olen sen minäkin. Pidin valtavasti.
Mitä enemmän tietoa henkilöiden taustoista ja KM:n historiasta saa, sitä parempi. Siis hyvä kirja sille jota kiinnostaa!

Nuo liitteet olivat kyllä jossainmäärin turhauttavia, mutta niistäkin sai sitä nippelitietoa.

*suosittelee*
"Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society."
Mark Twain.
Jellicon
Örkki
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Kesä 07, 2004 6:32 pm

Viesti Kirjoittaja Jellicon »

Juup, kyllä olen myös lukenut ja pidän valtavasti! Ensimmäisellä kerralla kylläkin luin välillä vähän pitkin hampain kun ajoittain alkoi kyllästyttämään, mutta onneksi kuitenkin luin. Juuri se kirjasta tekee niin hyvän että siinä on lyhyesti kerrottuja taustatietohommeleita... :D Ja kyllä, liittet kyllä häiritsevät mutta niihin ei välttämättä kannatakkaan kiinnittää huomiota...
Firithostwen
Puolituinen
Viestit: 303
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 2:36 pm
Paikkakunta: Rhosgobel

Viesti Kirjoittaja Firithostwen »

Yeah, tulihan se miultakin luettua tuossa jokusen aikaa sitten. Ja kyllä minä aina välillä tuskaannuin siihen, mutta kaikenkaikkiaan se oli ihan kiva teos, valaisi aika monia juttuja.

Erityisesti pidin Tuorin tulosta Gondoliin ja Narn i Hin Hú´rinista
ja Gandalfin höpötyksestä siinä loppuvaiheessa.
Ne selitykset, että miten Eorlingin tai rohirrimin tai jonkun muun sellaisen rykmentin kokoonpano on järjestetty, olivat KAMALIA!
Mutta ne palantir-jutut, ne oli kiinnostavia ja tottakai Númenorin taru!

Suosittelen kyllä kaikille vähänkin kiinnostuneille!
Kuva
Tagista kiitos Arskalle^^
Marnie
... has left the building
Viestit: 866
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 11:02 pm
Paikkakunta: juhannukseen asti Australia

Viesti Kirjoittaja Marnie »

Firithostwen kirjoitti:..Ne selitykset, että miten Eorlingin tai rohirrimin tai jonkun muun sellaisen rykmentin kokoonpano on järjestetty, olivat KAMALIA!..
Eijei, minä ja mun kanadalainen nettituttu ollaan harrastettu syvällisiä pohdintoja aiheesta "eoredin kokoonpano (ja Eomerin mahdollinen osuus siinä)" yhdellä toisella foorumilla - kaikki mitä liippaa lähellekään Eomeria, on must. :P (<-- fangirl mikä fangirl. :D)
Look at it this way, Wayne - we will always have Saskatchewan. Shelly, NX

Draamaficcari '05 ja '06, Kommaaja '07 | Viimavaarojen varjo ~ Ei palaisi pohjoiseen Halbarad.
Avatar
Fairy tale
Puolituinen
Viestit: 270
Liittynyt: Ke Huhti 28, 2004 6:17 pm
Paikkakunta: Tukinturku

Viesti Kirjoittaja Fairy tale »

Olen lukenut ja omastakin kirjahyllystä tuo löytyy. Luin sen ensimmäiset pari tarinaa oikein ajatuksella tuossa kesän alussa. Ajatuksella nuo on luettava, muuten putoaa kärryiltä. Paljon nimiä ja paikkoja, kuten Silmarillionissa. Toisiaan tukevat kirjat.

Nyt mulla on kirjastosta Kadonneitten tarujen kirja. Ja sehän on vain englanniksi. Odotan, että senkin joku joskus jaksaisi suomentaa.
losti
Örkki
Viestit: 83
Liittynyt: La Huhti 10, 2004 7:58 pm

Viesti Kirjoittaja losti »

Olen lukenut KTK:n kaksi kertaa ja kolmannella luen sen oikein ajatuksella, niin jää jutut paremmin päähän. Todella hyvä kirja, joka sisältää paljon hyvää luettavaa : P
Löytyy myös omasta hyllystäni.
yashmine
Moon Child
Viestit: 604
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 7:29 pm
Paikkakunta: Sateenkaaren päässä.

Viesti Kirjoittaja yashmine »

Olen ostanut, mutten vielä lukenut.

Felicy: Sen kirjan nimihän on Keskeneräisten tarujen kirja, joten nehän onkeskeneräisiä...
Rakasta minua kyselemättä.

___
-Vuoden 2005 tulokas-
-Vuoden 2007 Merri-
Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Piru »

Kyllä täältäkin KTK löytyy. Sain joululahjaksi ja luin. Mun on pakko myöntää, että ei noi historia ja sukuluettelo-tyyliset tekstit ole mun mielestä kovinkaan kiinnostavia ja kyllä monessakin vaiheessa tuli vähän haukoteltua KTK:ta lukiessa, mutta oli siellä seassa tosi mielenkiintoisia tarinoitakin. :D Sitä paitsi mun mielestä on kyllä kivaa saada lisätietoja esim. Galadrielistä ja Celebornista. Mutta ei se niin hurmaavanihana kirja ollut, ettäkö sen uudestaan lukisin. Mutta en kadu lukemistakaan, en todellakaan.
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
Gekka
Örkki
Viestit: 136
Liittynyt: Ke Loka 27, 2004 6:42 pm
Paikkakunta: Turvassa

Viesti Kirjoittaja Gekka »

Ostin KTK joskus joltain turnausmatkalta ihan mielenkiinnosta, ja luinkin sitä sitten koko kesän. En tosin saanut luettua loppuun, ja tuolla hyllyssä se nököttääkin siinä vaiheessa mihin silloin..öö pari vuotta sitten jätin sen. :D
Välillä oli mennä hermot niiden liitteiden kanssa, mutta jos jätin ne lukematta, menetin melkeimpä yöunet kun aloin miettimään mitä siellä sanottiin.. Joten mulla meni paljon aikaa kun selasin liitteitä läpi. :wink:
Tarkotus olisi lukea koko kirja vielä läpi, koska tarinat on kuitenkin aika mielenkiintoisia ja hyviä. Mahtuuhan sinne väliin niitä tylsääkin tylsempiä juttuja, kuten tuo rykmentin kokoonpanot.. :wink:
"Good things and bad things both happen"

Kuva

Klick it, tee se tyylillä!
Elíniel
Puolituinen
Viestit: 277
Liittynyt: La Elo 21, 2004 9:27 am
Paikkakunta: Estelin syli.

Viesti Kirjoittaja Elíniel »

Sehän on ihana kirja! Minä aivan rakastan sitä... olen siis lukenut ja pidän kovasti! :D

Eikä siinä ole kohtaa jota lukiessani olisin kyllästynyt, jokainen uusi tieto koskien Tolkienin maailmaa on mielestäni kamalan mielenkiintoinen. Olen sen ehtinyt lukemaan vain kerran puolivuotta sitten, pitäisi lukea uudestaan ja keskittyä tarekemmin niihin tarinoihin... kunhan vain repisin jostain aikaa. *huokaus*
-Vuoden 2005 ja 2006 Aragorn.
Cecilia Musta
Puolituinen
Viestit: 282
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 4:11 pm
Paikkakunta: Tharasissa, joko Alamaailmassa tai Mustassa Sudessa nurkkapöydässä.

Viesti Kirjoittaja Cecilia Musta »

sain sen toissa jouluna joululahjaks ja oon sen jälkeen lueskellu sitä jos oon sattunu ettimään jostain tarkempia tietoja tms. mut se on sellanen ns. "syventävä" kirja. emmä sitä ainakaan pystyis vaan lukee läpi...
Teräsbetonista paljon vaikutteita saanut tarinani:
Tulenkantajat
Chokehold
Örkki
Viestit: 162
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 6:03 pm

Viesti Kirjoittaja Chokehold »

Melko tylsä ja tarinat liian lyhyitä. Jotkut aiheet kyllä ovat mielenkiintoisia, mutta suurin osa ei. ^^
En ole ikinä kylläkään lukenut sitä kokonaisuutena, juttuja sieltä täältä silloin kun sattuu huvittamaan.
Freed from the gravital leash
I swear the heaven is in my reach
Vastaa Viestiin