Kirjan kansi

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Mitä mieltä olet suomalaisen Tarun kirjan kannesta?

Hieno!
65
39%
OK..
73
44%
Huono.
17
10%
Ruma ja erittäin huono
4
2%
En tiedä
8
5%
 
Ääniä yhteensä: 167

Allegro
Örkki
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 8:56 pm
Paikkakunta: Hankasalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Allegro »

Minulla on tämä kaapuhemmo/vapaudenpatsaskansi, ja hyi miten se on ruma :D

Värit ovat minusta aika tyhmät, Sormuksesta ei piirtämällä oikein saa älykkään näköistä ja nuo pilvet taustalla ovat ihan sarjakuvamaiset ja kammottavat.

En tiedä, jotenkin en vaan tykkää tästä yhtään. Se kansi, joka on täynnä tekstiä (riimuja? en muista tarkkaan miltä se näyttää) viininpunaisella pohjalla on paljon hienompi.

Mutta tietenkään sillä kannella ei niin kovin merkitystä ole.
Tänään tein taas tempun
Vedin kissaa hännästä
Ja se kissa ei pitänyt siitä
Sen huomasin äänestä
Avatar
sprig
Puolituinen
Viestit: 265
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 6:31 pm

Viesti Kirjoittaja sprig »

Minulla on kai uusin suomenkielinen painos, sellainen jossa on jotain tummaa ja kultaista ja kai sormus... (Muisti pätkii ja kirja on yläkerrassa, ei jaksa hakea ja tarkistaa.) Mutta ihan hieno se on, ainakin hienompi kuin se missä on niitä pilviä ja se tyyppi. Vaikka ei siinäkään mitään vikaa minun mielestäni ole.

Joskus lainasin sormuksen ritarit erillisversiona kirjastosta ja sen kirjan kansi oli kamala.

Jotkut olivat tuolla aikaisemmin sanoneet, ettei Manwë-Silmarillion olisi kovin kiva, mutta minä pidän siitä. (Vaikka minun mielestäni Manwëlla ei ole niin paljon partaa... :))
EpäLotR-ficcaaja 2009
Runoilija 2010
MirZ

Re: Kirjan kansi

Viesti Kirjoittaja MirZ »

Minulla on yhteisnide, jossa on se hieno punamusta kasni =3. Keskellä sormus ja alla lukee Taru Sormusten Herrasta.
Avatar
Aralas
Puolituinen
Viestit: 251
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 4:12 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kirjan kansi

Viesti Kirjoittaja Aralas »

Jos nyt puhutaan Sauron -kannesta (uusi käsite :D) niin kyllähän se hieno on.

Jos taas Mahtisormus -kannesta, niin kyllähän sekin hieno on. Sopivan yksinkertainen, muttta kertoo kumminkin kaiken oleellisen.
"After San Sebastian please come with me. I'll take my clothes off." Mr. Tony Kakko

Vuoden Legolas 2010
Avatar
Suetus
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 9:24 pm
Paikkakunta: Siellä jossain maailman laidalla

Re: Kirjan kansi

Viesti Kirjoittaja Suetus »

Se Sauron-kansi on ihan ok, mutta aika outo kyllä. Tai siis, siinä voisi olla jotain enemmän TSH:n liittyvää.
MirZ kirjoitti:Minulla on yhteisnide, jossa on se hieno punamusta kasni =3. Keskellä sormus ja alla lukee Taru Sormusten Herrasta.
Juu, minultakin löytyy tuo. Se on vissii se uudempi kansi. Se on kyllä hienompi kuin toi Sauron-kansi, mutta siihenkin olen vähän tyytymätön. No, toki se kertoo kaiken oleellisen, mutta kuitenkin. Enemmän toimintaa kanteen.

-Suetus-

Ps. Jos katsotaan esim. suomalaisten Harry Pottereiden kansia, niin minusta tuntuu että suomalaiset pystyvät tuottamaan ainoastaa outoja kansia..
little piece of heaven

Vuoden 2010 Frodo :3
Avatar
Pyrexia
Metsähaltia
Viestit: 633
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: Jossain metsän laitamilla

Re: Kirjan kansi

Viesti Kirjoittaja Pyrexia »

MirZ kirjoitti:Minulla on yhteisnide, jossa on se hieno punamusta kasni =3. Keskellä sormus ja alla lukee Taru Sormusten Herrasta.
Minullakin on tuo, ja ei se yhtään hassumpi kansi ole. Minusta se on itseasiassa ihan hieno, kaikessa yksinkertaisuudessaan.
Tomorrow is tomorrow
Hyvin usein voittajia on häviäjät,
jotka päättivät yrittää vielä kerran.
Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Kirjan kansi

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

Mulla on tää vanha painos, missä on tuo kaapuhemmo, pilviä ja sormus. Ja oudolla fontilla kirjoitettu kirjan ja kirjailijan nimi. Kaikki tietää mistä puhutaan? Hyvä.

Se-on-hirveä. Se ei ole houkutteleva, teksti ei ole houkutteleva, eikä siitä saa mitään käsitystä kirjasta itsestään.
Se on vaan niin vanhanaikainen. Haluisin sen uusimman painoksen (siinä on myös itse teksti järkevämmän kokoinen kun tässä versiossa) mut en oo saanu aikaseks ostaa.
Tulee ihan mieleen... Mikäköhän luku tosta kannesta. No eniveis, tulee olo, että tuon täytyy olla sikavanha.
Eikä mitenkään hyvällä tavalla.
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
sagitta
Aktiivipallero
Viestit: 584
Liittynyt: La Maalis 09, 2013 12:16 pm

Re: Kirjan kansi

Viesti Kirjoittaja sagitta »

Minulla on samanlainen painos Ezellohar.
Itse painoksesta en pidä, sillä kuten mainitsitkin, fontti on häiritsevän pieni. Ja muistaakseni siitä on jätetty suomentamatta muutamia loppuliitteitä.
Kaapuhemmo on mielestäni ihan ok. On kiva, että kasvot on jätetty pois sekä tuon kaavun laskostus on hyvin tehty. No kaikki muu tuossa sitten häiritseekin. Värit eivät sovi tuohon. Liian pirteä tausta Mustalle ruhtinaalle. (Olettaen että siinä on Sauron). Ja ensimmäistä kertaa, kun näin kuvan ajattelin, että siinä on Vapaudenpatsas. :P
Life and Death have been in Love longer than words can describe.
Life sends Death countless gifts
And Death keeps them forever...


Vuoden Palautteenantaja 2014
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: Kirjan kansi

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Mulla on TSH:sta kaks painosta eli pokkari versio Mustanratsastajan kuvalla sekä uusin kovakantinen versio mikä on musta/oranssinpunertava missä oli sormus. Itse pidän enemmän kovakantisesta sillä pelkkä Mustaratsastaja mustalla pohjalla on aika mitään sanomaton kannessa.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Vastaa Viestiin