Kirjan kansi

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Mitä mieltä olet suomalaisen Tarun kirjan kannesta?

Hieno!
65
39%
OK..
73
44%
Huono.
17
10%
Ruma ja erittäin huono
4
2%
En tiedä
8
5%
 
Ääniä yhteensä: 167

miuy
Örkki
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 10:02 pm

Viesti Kirjoittaja miuy »

Minä äänestin sille Sauron kannelle OK:ta. Minä tykkään siitä kannesta. Se on hieno ja ihan onnistunut Taru Sormusten Herralle, mutta miinus ehkä siitä pinkistä väristä... voisihan se viitta olla tummemman värinen.

Meillä on kotona se elokuvakansinen pokkariversio. Teippalin sitä kasaan juuri tänään mökillä, kun se raukka on jo aika räjähtänyt. Se Sauron -kansi on ehkä hienompi kuin tämä meidän/minun pokkarikansi, mutta minulle kelpaa tuo meidän ihan hyvin. Olen ominut sen itselleni. Aiemmin sen ovat lukeneet isäni ja veljeni pari kertaa.

Noita Council of Elrondin kommentteja Tarun kannesta oli huvittavaa lukea... tuo pinkki väri näytti kauhistuttavan monia :D.
Viimeksi muokannut miuy, To Syys 14, 2006 3:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Because I continue to sleep, I am unconscious of everything.
I am drowned in my own dream where no one can reach me. ~
Cecilia Musta
Puolituinen
Viestit: 282
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 4:11 pm
Paikkakunta: Tharasissa, joko Alamaailmassa tai Mustassa Sudessa nurkkapöydässä.

Viesti Kirjoittaja Cecilia Musta »

vastasin ton OK.. mikä johtuu siitä et mä en yksinkertaisesti ymmärrä sitä kantta. on se hieno mut ku siinä on kuitenkin se joku idea ja mä en löydä sitä...
Teräsbetonista paljon vaikutteita saanut tarinani:
Tulenkantajat
Arawiena
Örkki
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 5:37 pm

Viesti Kirjoittaja Arawiena »

Mine ei pitää siitä kaapuhemmo -kannesta.
Etenkin kun sen Sauronin viitan väri on hiukan.. *krhm* epä-Sauronmainen tai jotain ^^

Mutta se musta ratsastaja -kansi (jollainen minun kirjassani on), on mielestäni ihana ^^ Mine pitää.
You like Sirius/Remus, don't you?
Elindar
Örkki
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 6:02 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Elindar »

Meillä on se kaapuhemmo-painos. En ole varmaan edes nähnytkään tuota Musta ratsastaja-kantta.. 0__o;
Mutta äänestin hienoa. Minusta se on hyvä, vaikka ei tuo punainen nyt ihan Sauronille sopiva väri olekaan.. :b Minulle tulee siitä sitä paitsi mieleen vapaudenpatsas, koska sillä on se semmoinen piikkisakarainen kruunu päässään. xD Vapaudenpatsas-Sauron.
Mutta hyvä kansa on, sopii siihen. Ja varsinkin se musta väri taustana on hyvä. Meidän kirja vaan on pehmeäkantinen, ja alkaa jo vähän näyttää kärsineeltä. (se on ostettu vuonna -87). Uusi kovakantinen olisi kiva.
~
My heart is [url=htpp://elindar.livejournal.com]broken[/url] and I don't have glue.
Avatar
Kuolonsulka
Puolituinen
Viestit: 228
Liittynyt: To Marras 11, 2004 5:41 pm
Paikkakunta: Siellä missä päivä kuolee

Viesti Kirjoittaja Kuolonsulka »

Minusta se on ihan ok. Hiukan hämärä kylläkin^^ Hienosti kuitenkin tehty^^
Avatar
Lya
Örkki
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 3:26 pm

Viesti Kirjoittaja Lya »

Se kansi on kyl hiano. Jotenkin.. öö.. No jotenkin sitä ei kovin helposti unohda jos on sen kerran nähny! Hiano! :D
Hitunen
Puolituinen
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 7:50 pm

Viesti Kirjoittaja Hitunen »

Joo, no laitoin, että se on ihan ok... Koska hienohan se on, mutta hienompikin voisi olla
Bloody Moon
Örkki
Viestit: 36
Liittynyt: La Marras 05, 2005 9:22 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Bloody Moon »

Koskaan en ole nähnyt sitä Musta ratsastaja-versiota, mutta tuo Sauron-versio on oikein hieno, paitsi se kaavun väri. Ei sovi, ei ollenkaan. Mielummin vaikka sitten verenpunainen kuin vaaleanpunainen. Tykkään kovasti siitä sormuksesta ja Sauronin kruunusta.

Meillä on kotona Sormuksen ritarit aika uudenaikaisessa kansissa. Tai no en siitä uudenaikaisesta tiedä, mutta todella hienot kannet. Nämä mustapunaruskeat, jossa on sormus keskellä. Myös muista kirjoista on tämä kansiversio, hienot on, tykkään paljon.
Ghost Love Score
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Miusta se kovakantisen(Sauron) kirjan kansi on hieno. On ollu suunnitelmissa piirtää se, mutta jäänyt vain suunnitelmaksi. Mie oon kans nähny sen pokkari version kannen, se on ihan hieno. Aluks miulle oli hieman epäselvää, että kuka siinä kannessa möllöttää, mutta kyllä se siitä sitten hahmottu :wink:
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Avatar
Mellon
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 1:26 pm
Paikkakunta: Dreamland

Viesti Kirjoittaja Mellon »

Äänestin Ok.
Minulla kesti kauan tajuta kuka kanssa oli.
Minusta Sauron näyttää vaaleanpunaisessa oudolta koska se ei ole selvästikkään hänen värinsä. Muuten kansi on ok.
Never walk away from a fight thats worth fighting
Never hesitate when you know you're gonna act
Never waste your words on a fool you won't listen
Never sell your soul cause you'll never buy it...back
Lynxia
Warheart
Viestit: 710
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 12:34 pm
Paikkakunta: City of Angels
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lynxia »

Vastasin, että se on huono. Ja se on mielestäni huono. Toisaalta en myöskään pidä siitä Musta ratsastaja-kannesta. Olen kiittämätön^^ mutta oikeasti, en pidä siitä, sillä kaavun väri on väärä enkä löydä sitä pointtia siitä. Se olisi voinut olla hienompikin. Mutta onneksi kannet eivät pilaa sitä mitä sisällä on.
We're all just dancers of the Devil's dance floor

Vuoden 2007 Gandalf (:
Elvellon
Örkki
Viestit: 101
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 10:21 pm

Viesti Kirjoittaja Elvellon »

vastasin että OK vaikka sauron ( onks se sauron ) niin näyttää siinä ihan vapauden patsaalta ^^'
kasvatetaan kotona viinirypäleitä ja poltetaan rusinoita piipussa
Melinda Night
Örkki
Viestit: 17
Liittynyt: Su Touko 21, 2006 10:53 pm
Paikkakunta: Huoneeni nurkkaus

Viesti Kirjoittaja Melinda Night »

Meillä on tämä Trilogia. Pidän kannesta kovasti, en itse koskaan yltäisi sille tasolle, mitä kirjan kannen kuvittaja on tehnyt... ^^
"Remember my child, without innosence the cross is only iron..."
Ette saa käännytettyä mua pois Antti Tuisku faniudesta, joten kärsikää! :D
Surkusiipi
Örkki
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 3:39 pm
Paikkakunta: Loskaoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Surkusiipi »

Ei se ole missään tapauksessa huono, mutta on ei se oloe mikään mestariteoskaan, eli laitoin OK.
Amene
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 7:53 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Amene »

min laitoin, että ok. Itsestäni kun se kansi ns. vähän latistaa Tarun err.. viehätystä? Jos ei ole ennen lukenut siis. x) Se pinkkiväri on err.. not so nice. Ja kyllä, Sauron näyttää vapauden patsaalta xDD

(Pari kertaa huomannut, että jotkut ihmiset eivät lue Tarua kannen takia .__.)
Legolas looked blank

Huumorificcaaja 2004, Typoilija 2006, Mangafriikki 2007, Merri 2009, Typoilija 2010 \o
Vastaa Viestiin