Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Lectera
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: To Marras 15, 2007 9:44 am
Paikkakunta: kolme käpyä korvesta vasemmalle

Viesti Kirjoittaja Lectera »

jokaisen kirjan kahdella eri kielellä noin 6 kertaa. Suomeksi ja Englanniksi.
Viimeksi muokannut Lectera, Ke Marras 21, 2007 3:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
~We are creatures of the underworld, we can't afford to love~
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Piti tulla vähän päivittämään tilannetta. Tällä hetkellä taitaa olla menossa 13 lukukerta, toinen tänä vuonna. Oih, Elrondin Neuvonpito, tahtoo kotiin lukemaan!!

Muut kirjat olen lukenut....en tiedäkään. Hobitin monta kertaa, KTK ja Silmarillion ovat jääneet vähän vähemmälle huomiolle (paha minä) Silman olen lukenut varmaan 5 kertaa, mutta vain kerran kartan kanssa. Siksi en kai siitä mitään juuri muistakaan. Pitäisi lukea pian taas...

Húrinin lasten tarinan kerran, heti kun sen ostin. Nyt se on lainassa.
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Celebriel
Pipari
Viestit: 967
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:45 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Celebriel »

Olenkohan jo tänne kirjoittanut... No kirjoitetaan nyt, saisi minuunkin eloa. :) Kerrankin kun toipilaana kotona lojun.

Vaikka Tarusta pidän eeerittäin paljon, en ole onnistunut lukemaan sitä kuin puolitoista kertaa. :/ Ensimmäinen kerta oli sitä koukkuun jäämistä ja ei voinut pysähtyä, mutta toislla kerralla ei sitä minun kohdallani tapahtunut, kun tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu.

Toinen lukukertani tyssäsi muistaakseni Rohanin ratsastajiin... Koulut taisivat kesäloman jälkeen alkaa ja koska en itseasiassa ole hirveä lukuihminen, en saanut aloitettua uudestaan.

Täytyypä kokeilla joskus tulevaisuudessa, sitten kun on aikaa ja halua ja suurin osa on pyyhkiytynyt päästä. :P
Taru kuuluu niihin harvoihin kirjoihin, joita olen elämäni aikana vapaaehtoisesti lukenut (eli ei sitä koulun "pakkolukemista") ja pidän siitä todella paljon. En vain ole lukuihminen. Lukeminen ei koukuta minua samalla tavalla kuin monia muita.
Kuva
Vuoden taiteilija est. 2007
Katsokaa myös:
http://dragonsoul2.deviantart.com ^^
Rekisteröidy ja kouluta oma dino! Autat samalla omaa dinoani. http://www.dinoparc.com/?ref=Dragorel
Avatar
Vampiria
Örkki
Viestit: 158
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 7:15 pm
Paikkakunta: Lothlórien/Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vampiria »

En ole näemmä vastannut tähän. No, nyt sitten.

TSH:n olen lukenut vain kolmisen kertaa läpi, vaikka se onkin yksi maailman ihanimmista kirjoista ja haluaisin lukea sitä vaikka jatkuvasti. Ongelmana vain on, ettei nykyään vain aika riitä mihinkään lukion takia. Yleensä enimmäkseen kesällä tulee luettua, mutta näin kouluaikana ei ehdi. Olen kyllä monta kertaa aloittanut ja päässyt puoleen väliin, kunnes olen unohtanut jatkaa ja aloittanut myöhemmin taas alusta.

Ensimmäisen kerran luin kyseisen kirjan joskus vuonna nakki ja peruna, mutta sittemmin olen lueskellut ysillä ja nyt lukiossa pieninä paloina. Tekisi mieli lukea taas, ja olenkin päässyt tyylikkäästi alkuun, mutta koeviikkoon taas tyssäsi sekin. Ehkä sitten joskus pääsen taas eteenpäin. Englanniksi olisi myös mielenkiintoista lukea, jos vain jaksaisi vaivautua teosta etsimään.

Hobitin olen lukenut vasta yhden kerran, sillä ostin sen vasta vähän aikaa sitten ja kirjastosta ei löydy. Silmarillionia luin puoleen väliin, mutta sitten se piti palauttaa kirjastoon, enkä ole omaksikaan saanut vielä hankittua.
Nilmë ná ve lótë ya losta tennoio.
Avatar
Etiäinen
Puolituinen
Viestit: 355
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 9:12 pm
Paikkakunta: Metsä

Viesti Kirjoittaja Etiäinen »

Olen luultavasti vastannut tänne ennenkin, mutta kirjoitanpa silti uudelleen.
Sain juuri neljännen kerran The Kirjan luettua. Nyt on siis saldona kolme kertaa suomeksi ja kerran englanniksi.
Pelkäsin jo, että olen lukenut sen liian monta kertaa kun en itkenyt Théodenin kuolemalle, enkä vielä Tuomiovuorellakaan, mikä on jo hälyyttävää, mutta onneksi kun päästiin kruunajaisiin niin johan sitä tuli taas vetisteltyä oikein kunnolla. Käskynhaltija ja kuningas toimii aina.
Kirjasta löytyy joka kerta uusia rakkauden kohteita ja uusia ulottuvuuksia. Joka kerralla hoksaa jonkin viittauksen johonkin toiseen teokseen jota ei ole ennen tajunnut.
Ajan puute on täälläkin ongelmana, ja siksi päätinkin lukea sen nyt ennen koeviikkoa, koska sitten alkaa kirjoituksiin lukeminen, eikä ehtisi ennen kuin joskus keväällä seuraavan kerran.
Niin tie on musta,
vaan mustempi ois mieli kulkijalla,
Jos kuu ei paistaisi hopeaansa
Kuoleman kattilalla - tummuvan taivaan alla.

Viikate:Tie

"Mutta koska jonkun pitää sotkea asiat" | Vuoden Pippin 2009
Dúlin
Örkki
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Huhti 14, 2008 6:17 pm
Paikkakunta: Pohjois-Synkmetsä

Viesti Kirjoittaja Dúlin »

Itse olen lukenut koko opuksen kerran läpi, ja nyt on toinen kerta menossa. :3 Kohdassa Cirith Ungolin portaat. Ja itse voin sanoa, että itkenyt olen monessakin kohtaa. :'D Otetaanpa esimerkkinä vaikkapa Frodon "kuolema". Kuvaus on niin täydellinen, ja Samin tunteet takertuivat minuunkin. Siinä sitten parkuu niin että kyyneleet ropsahtelevat isoina klimppeinä kirjan sivuille, ja sitä saa sitten olla putsaamassa. -__-'

Kun toinen kerta tulee täyteen, luen varmaankin Silmarillionin toisen kerran. Ja sitten voisin lukea Hürinin Lasten Tarinat. Ja sitten Keskeneräisten Tarujen kirjan. Ja sitten... :'D
Findesselya vanya, Legolas.
Why so serious?
Avatar
Darial Kuznetsova
Samooja
Viestit: 436
Liittynyt: Pe Marras 09, 2007 5:25 pm
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darial Kuznetsova »

Kerran lukasin ne läpi, nyt kahlaan omia pokkareina läpi, jämähtänyt ekaan edelleen...
Jos oli nimi niin kuka sitä muistaa, jos oli kasvot niin ne helppo oli unohtaa.
Jos oli sydän niin se helppo oli poistaa ja pyörät pyörii, päivät itseään toistaa...

Sydänpuu - Mustaan Uneen (Jani Liimatainen)
Sofia
Örkki
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 4:23 pm

Viesti Kirjoittaja Sofia »

Juuri vähän aikaa sitten luin viidennen kerran läpi kaikki. Oli taas kerran mahtava lukukokemus, löydän itse ainakin kirjoista joka kerta jotain uutta.
Lectera
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: To Marras 15, 2007 9:44 am
Paikkakunta: kolme käpyä korvesta vasemmalle

Viesti Kirjoittaja Lectera »

Pitänee päivittää tuo viimeisin vastaus itseltäni. Kirjat luettu 7 kertaa ja yksi uusi kieli mikä on työn alla. Ruotsi.
~We are creatures of the underworld, we can't afford to love~
LillaMyy

Viesti Kirjoittaja LillaMyy »

Lueskelen kirjoja kolmatta kertaa läpi. =) Tällä hetkellä Kaksi tornia on alkuvaiheessa...
Avatar
Emmanuel
Örkki
Viestit: 115
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 7:33 pm
Paikkakunta: Paschendale

Viesti Kirjoittaja Emmanuel »

Yhdeksän kertaa muistaakseni olen Sormusten Herran lukenut.
"Know that many men has suffered. Know that many men has died. Six miles of ground has been won, half a million men are gone. And as the men crawl the general call and the killing carry on."
Avatar
Nuokkutar
Örkki
Viestit: 49
Liittynyt: To Syys 11, 2008 6:23 pm
Paikkakunta: "Paikkkunta? Öh... Hei tyypit? Missä me ollaan?"

Viesti Kirjoittaja Nuokkutar »

Hmm.. Niin monesti, etten edes muista enää tarkkaa lukumäärää. Luultavasti sellaiset 9-12 kertaa.
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Celeb »

...minä tuollaisia enää muista. Vähintään sen viisi, ja korkeintaan 20. Mutta opus on kyllä hyvinkin ahkerassa käytössä, se myönnetään.
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Satyriasis
Örkki
Viestit: 128
Liittynyt: Ti Elo 22, 2006 9:21 pm

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja Satyriasis »

Taru sormusten herrasta trilogia tulee luettua vähintään kerran vuodessa. Eli vähintään 5 kertaa olen lukenut kirjat ja enintään 10.
<3
Never cared for what they say
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Olen lukenut TSH:n vähintään seittämen keraa. Sillä en muista tarkalleen luinko sitä miten monesti Sormuksen Ritarien ja Kahen tornin jälkeen, sillä minä muistan varmasti, että Sormuksen Ritarien ja Kahentornin välissä luin kirjan kolmesti ja sen jälkeen kolmena vuonna ainakin kerran ja sitten viime vuonna kerran. Ja varmaa on myös se etten ole lukenut sitä yli kymmentä kertaa.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Vastaa Viestiin