Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Arawiena
Örkki
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 5:37 pm

Viesti Kirjoittaja Arawiena »

Pakko tunnustaa, etten ole lukenut TSH:ta läpi kuin 2 kertaa, kolmas kerta on nyt meneillään :oops:
Ja Hobittia... no, en ole laskenut :lol:
You like Sirius/Remus, don't you?
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Viikko sitten tuli luettua neljännen kerran kokonaan loppuun. Lisäksi olen lukemassa Tarua ääneen pikkusiskolleni, olemme Kuninkaan paluun toisessa luvussa menossa, se olisi periaatteessa viides kerta, ja olen ostanut Tarun englanninkielisenä ja juuri nyt menossa jossain Kahden tornin alkuvaihella, se on kuudes kerta. Ja sitten on niitä selailukertoja: avaan kirjan keskivaiheilta ja luen jonkin matkaa.

Ja kyllä, minulla on perinteenä lukea Taru (vähintään) kerran vuodessa.
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Cecilia Musta
Puolituinen
Viestit: 282
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 4:11 pm
Paikkakunta: Tharasissa, joko Alamaailmassa tai Mustassa Sudessa nurkkapöydässä.

Viesti Kirjoittaja Cecilia Musta »

kaksi kertaa olen lukenut. ekan kerran ku FotR tuli elokuviin ja tokan kerran TTT pyöriessä.. kyl pitäis lukee taas, se on niin mahtava kirja. nyt vaan ei oo ehtiny mikä kyl on maailman huonoin tekosyy....
Teräsbetonista paljon vaikutteita saanut tarinani:
Tulenkantajat
Culhirwen
Örkki
Viestit: 117
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 9:43 pm
Paikkakunta: Täällä jossakin

Viesti Kirjoittaja Culhirwen »

Olen lukenut TSH:n läpi 1,5 kertaa. Ensimmäisellä kerralla luin sen kokonaan ja pari vuotta myöhemmin, kun yritin samaa uudelleen, niin pääsin vain puoleen väliin. Mie en tykkää lukea niitä Frodo-Sam-Klonkku -juttuja, eli siihen sitten tyssähti, Kahden tornin puoleen väliin...

Muokkis: Unohdin mainita, että olen lukenut myös Hobitin kertaalleen läpi, ja kirjahyllystä löytyy myös Keskeneräisten tarujen kirja, mutta sitä olen lueskellut vain paikoitellen...
Viimeksi muokannut Culhirwen, Ke Tammi 04, 2006 5:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autumn Heart
Örkki
Viestit: 52
Liittynyt: Su Syys 18, 2005 11:25 am
Paikkakunta: Ikiyössä

Viesti Kirjoittaja Autumn Heart »

Muistaakseni olen lukenut TSH:n kerran läpi ja muutaman kohdan pari kertaa. Pitäisi ostaa kyseinen kirja jostain, niin saisi lukea rauhassa eikä tarvitsisi miettiä että "Huomenna pitää palauttaa kirjastoon ja vielä puolet jäljellä..." :roll:
Kaisku
Örkki
Viestit: 5
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja Kaisku »

Tsh:n kerran ja hobiitin kaks ^^
Gwaïraîs
Puolituinen
Viestit: 296
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 8:24 pm
Paikkakunta: Siellä, missä synkkä ikuisuus avautuu paljastaen Toiset Jumalat.

Viesti Kirjoittaja Gwaïraîs »

TSH neljä kertaa, englanninkielisenä kahdesti ja Hobitti kaksi kertaa sekä Lohikäärmevuori kertaalleen. Lisäksi muita erinäisiä Tolkienin teoksia on tullut luettua.
Kuva
Bloodshot eyes - metal skin
Serpents tongue - dagger claws
Dragon wings - crooked horns
K.I.N.G
Lalaith
Örkki
Viestit: 16
Liittynyt: La Loka 15, 2005 9:20 pm

Viesti Kirjoittaja Lalaith »

Minäkin olen lukenut TSH:n n. 15 kertaa läpi. Ja muita Tolkienin kirjoja myös useampaan kertaan.. :)
Kodama
Örkki
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 7:07 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kodama »

Itse olen koko kirjan saanut luettua 12 kertaa läpi.
Kun Sormuksen ritarit alkoi pyöriä teattereissa minä innostuin suunnattomasti ja aloin lukemaan kirjaa. Sen jälkeen olen muutaman kerran vuodessa lukenut kirjan lävitse.
Hobitin itseasiassa varastin ilkeästi ala-asteeltani :oops: Lainasin sen lukeakseni kirjan, mutta se olikin niin hyvä että palautus jotenkin unohtui... Ja olen lukenut sen nyt kaikkiaan varmaan parikymmentä kertaa läpi.
Silmarillionin ja Keskeneräisten tarujen kirjan olen kummankin lukenut vasta kerran, mutta olen jo tilannut ne Suomalaisesta ja nyt vain odotan niiden saapumista :)
Silence like a cancer grows.
Arawyn
Puolituinen
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 6:44 pm
Paikkakunta: Nightwishin treenikämppä

Viesti Kirjoittaja Arawyn »

Lähes kuudesti, viimeistään jouluna pitäisi saada englanninkielinen versio. :D Ainakin toivon niin.

Ensimmäisen kerran aloitin lukemaan sukulaisten luona vieraillessa (olisinkohan ollut kakkosella) ja sitten hankittiin kotiin. Ja tietenkin tiputin sen heti lattialle. Hieman repesi, teipillä pysyy kasassa.
Once I am sure of my task I will rise again.
Hitunen
Puolituinen
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 7:50 pm

Viesti Kirjoittaja Hitunen »

Taru on on tultu luettua kolme tai neljä kertaa.
Hobittin olen lukenut kolmekertaa ja on niitä muitakin Tolkienin teoksia tultu luettua muutamia kertoja.
lumienkeli
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 2:57 pm
Paikkakunta: Sillan alla pahvilaatikossa

Viesti Kirjoittaja lumienkeli »

Taru pari, kolme kertaa. Rupesin lukemaan sitä ensimmäisen kerran ennen FotRin saapumista elokuvateattereihin.
Hobitin viidesti, Silmarillion ja Keskeneräisten tarujen kirja muutamia kertoja.
"Kele lam. Nom piki piki, nom minsi winsi. Lam seisei, eunichi. Snip snip."
Lumienkeli on enemmän tai vähemmän aktiivinen
Vinoviiva
Ei enää inha Grim vaan nätti lumienkeli ^___^
Crestfallen
Örkki
Viestit: 26
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 8:16 pm
Paikkakunta: Kajjjaani

Viesti Kirjoittaja Crestfallen »

Mä olen lukenut TSH:n muistaakseni kolme kertaa, aloitin tuossa joskus taas uudestaan mutta en ole oikein edistynyt kun ollut muutakin luettavaa.
Taas hetken ilta pimenee,
mutta onhan meillä aikaa vierellesi jään
ilma ympärillä viilenee,
astumme päivään uuteen,
saanhan syliis painaa pään


~It's okay to eat fish, 'cause they don't have any feelings~
Avatar
Noradriel
Yksinäinen susi
Viestit: 1134
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 8:53 am
Paikkakunta: Lothlórien

Viesti Kirjoittaja Noradriel »

TSH on luettu ainakin viisi kertaa viimeksi viime viikolla. Hobitti on luettu *hmm...* kolme kertaa...(?) Silmarillion yksi ja puoli kertaa, menossa se toinen. Ja Keskeneräsiä taruja en saanut loppuun..*paha minä* Miksihän minä rohmua liikaa lukemista...?
Let me forget all of the hate, all of the sadness.

Pervoin -05
HP- ficcaaja -06
Aragorn 2009


Avatar by Paperlime
Avatar
Etiäinen
Puolituinen
Viestit: 355
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 9:12 pm
Paikkakunta: Metsä

Viesti Kirjoittaja Etiäinen »

Enkö mä oo vastannut tähän? o.O

Nojoo, kahesti vasta kokonaan. Selaillut monesti läpi ja lueskellut niitä parhaita kohtia.
Muut kirjat kerran, Silma, Hobitti, Keskeneräiset Tarut vähän kesken. Kun saan luettua sen aloitan Hobitin uudestaan.
Muutama muukin Tolkienin kirja on tullut luettua.
Niin tie on musta,
vaan mustempi ois mieli kulkijalla,
Jos kuu ei paistaisi hopeaansa
Kuoleman kattilalla - tummuvan taivaan alla.

Viikate:Tie

"Mutta koska jonkun pitää sotkea asiat" | Vuoden Pippin 2009
Vastaa Viestiin