Monestiko olette lukeneet TSH:n läpi?

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Charlotte
Örkki
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 4:42 pm

Jeeeee

Viesti Kirjoittaja Charlotte »

Oon lukenu koko roskan (en tarkoita, että roskan) kolmisen kertaa....Eikä oo puuduttanu! :D
Lynxia
Warheart
Viestit: 710
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 12:34 pm
Paikkakunta: City of Angels
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lynxia »

Kymmenisen kertaa. Kuusi kertaa peräkkäin putkeen ja sitten loput rupeamat silloin kun himotti^^
We're all just dancers of the Devil's dance floor

Vuoden 2007 Gandalf (:
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

sen yhden kerran olen koko opuksen lukenut. Meillä on kotona se yhteisnidos. Tarkoituksena olis taas alottaa sen lukeminen, mutta se nyt on taas vähän viivästynyt kaiken koulumelskeen keskellä.
Kassellaan kesällä.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Avatar
Kurenai
Metsähaltia
Viestit: 604
Liittynyt: La Loka 15, 2005 5:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kurenai »

Neljättä kertaa Varsinainen Trilogia, kerran Hobitti...Silmasta ehkä neljäsosa, sitten kyllästyin. Aion kuitenkin lukea sen tässä jossain vaiheessa aivan kokonaan. Keskeneräisten Tarujen Kirja makaa pöydällä, se on vuorossa Trilogian jälkeen.
Kuva
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

TSH:n olen lukenut kerran suomeksi ja kerran englanniksi. Tietysti eräät luvut hieman useammin... Olen oikeastaan fanittanut TSH:ta kunnolla vasta reilun vuoden, niin en senkään takia ole niin paljon ehtinyt, vaikka mieli kyllä tekisi lukea taas kaikki uudestaan.

Seuraavat olen myös lukenut kerran:
Lohikäärmevuori (Hobitin 1. suomennos)
Hobitti
Silmarillion
Keskeneräisten tarujen kirja
Roverandom
Tales from the perilous realm, joka sisälsi tarinat Farmer Giles of Ham (Maamies ja lohikäärme), Leaf by Niggle, The Adventures of Tom Bombadil, Seppä ja Satumaa (Smith of Wootton Major)
Carpenterin Tolkien -elämäkerta

Osittain:
The Letters of JRR Tolkien on edelleen työn alla (viime kesästä lähtien...)
History of Lord of the Rings (eli HoME:n TSH:sta kertovat osat) tuli tilattua tuossa jokin aika sitten, ja niistä olen pari kirjaa saanut silmäiltyä läpi.
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Haaska
Örkki
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 2:37 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Haaska »

Kerranhan tuo on tullut lävitse luettua, mutta nyt olen onnistunut aloittamaan toisen lukukerran kirjan suhteen.
Sitten taas toisaalta minulla olisi toinenkin kirja kesken siinä sivussa.

Suunnitelmiini kuuluu myöskin lukea TSH:n englanniksi.
"Wtf, who makes this ugly pink happy stuff?"
Melis
Puolituinen
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Marras 07, 2005 6:07 pm

Viesti Kirjoittaja Melis »

Mä olen kolme kertaa kirjan läpi lukenut.
silmarillionin kahdesti.
hobitti eli sinne ja takaisin kerran.

Pitäisi kaikki lukea uudestaan, kunhan saisin aikaiseksi..
Lille
Samooja
Viestit: 466
Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 4:39 pm
Paikkakunta: Turggune
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lille »

Vasta kahdeksan kertaa (n. 3-4 vuodessa) :oops:. Nolottaa kun en parempaan pysty. /muoks/ Lisäksi moneen otteeseen olen lukenut lukuja sieltä ja täältä jne.
Rakas kirjani on reissussa rähjääntynyt, etukansi ja alkusivuja on irronnut. *sniif* Kunniapaikaltahan kirja löytyy, joskus jopa nukun sen kanssa, uskokaa tai älkää - samassa sängyssä.
Meni ihan OTksi. Ups. Ja muut kirjat olen lukenut (taas kerran VASTA) kaksi kertaa.
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan.
hiamiza
Örkki
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Joulu 01, 2006 7:47 pm

Viesti Kirjoittaja hiamiza »

Yhden kerran kokonaan, mutta sieltä täältä silloin tällöin olen pätkiä lueskellut, jos on meinannut jotain unohtua.
En halua, että joku päivä huomaan kyllästyneeni siihen kirjaan.

Hobitin olen lukenut kolme kertaa, eli en sitäkään kovin ahkerasti ole kuluttanut.
Ja Silmarillionin olen lukaissut kerran.
Avatar
Etiäinen
Puolituinen
Viestit: 355
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 9:12 pm
Paikkakunta: Metsä

Viesti Kirjoittaja Etiäinen »

Min oon joskus tähän vastannut, mutta siis kolmesti olen lukenut, kahdesti suomeksi ja kerran englanniksi ^^
Niin tie on musta,
vaan mustempi ois mieli kulkijalla,
Jos kuu ei paistaisi hopeaansa
Kuoleman kattilalla - tummuvan taivaan alla.

Viikate:Tie

"Mutta koska jonkun pitää sotkea asiat" | Vuoden Pippin 2009
Avatar
Polgara Belor
Örkki
Viestit: 85
Liittynyt: La Marras 25, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Lehtimetsä

Viesti Kirjoittaja Polgara Belor »

Kerran. Ja siitäkin on pitkä aika. Pitäisi kai aloittaa lukemaan. Nyt kun on sopivasti joululomakin, niin olisi kerrankin todella aikaa.
Everything what you do, I do it better.
savukka
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 6:13 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja savukka »

Nyt kaksi, kohta aion lukea kolmannen kerran :D

Luen sitä aina n. yhden kahden vuoden välein ni kerkeen aina unohtaa mitä siinä on.
Avatar
Elvie Angstangst
Örkki
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 3:36 pm
Paikkakunta: Angstlandian nurkassa

Viesti Kirjoittaja Elvie Angstangst »

Sen yhden ainoan kerran. :oops: Mutta ihan varmasti luen uudestaan. (jäi kesken, enkä ole saanut kirjaa sen jälkeen...) Englannin kielistä olen myös lukenut, jäi Pomppivaan poniin, piti lähteä kotia (oltiin mummolassa) enkä sen jälkeen ole kirjaa löytänyt. Yksittäisiä kohtia olen lukenut sieltä täältä. *kuolattaa Tuomiovuorta ja Lukitarin luolaa* :)
Saatoit tuntea minut Onnettomana tai Presöössinä.

Nyan~<3
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Umm... Sanotaanko, että neljä ja puoli? Juuri tällä hetkellä olen Fangornissa... Plus sitten jotkin luvut ja kappaleet monen monta kertaa...
Hobitin olen lukenut kaksi tai kolme kertaa, en ole ihan satavarma, mutta kumminkin.
Silmarillionin olen lukenut tasan yhden kerran, aloitin uusiksi jokin aika sitten, ja sillä tiellä olen. Paitsi että Berenin ja Lúthienin tarinan olen lukenut pari kertaa muutenkin...
KTK:n olen lukenut kerran. Sekin pitäisi aloittaa uusiksi, ei tahdo muistaa oikein mitään. Siitäkin on jo pian vuosi.
Crysta El Roof

Viesti Kirjoittaja Crysta El Roof »

Kaksi kertaa itse tarinan,mutta sitten olen aika monta kertaa lukenut niitä liitteitä,esim. Keski-Maan kalenterista,kielistä ja Aragornin ja Arwenin tarun.
Vastaa Viestiin