Lempi- ja inhokkihenkilöt Tolkienin kirjoissa

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Avatar
Nuokkutar
Örkki
Viestit: 49
Liittynyt: To Syys 11, 2008 6:23 pm
Paikkakunta: "Paikkkunta? Öh... Hei tyypit? Missä me ollaan?"

Viesti Kirjoittaja Nuokkutar »

Lille kirjoitti:
Nuokkutar kirjoitti:Entäpä jos armas Legolasimme onkin nainen?? Shocked 8'D
:lol: Uskokaamme, että Legolas on mies, sillä onhan hän Thranduilnin poika ja englanniksi hänestä puhutaan ihan 'he' muodossa :wink:
Tuota minä aloin miettimään vasta viestin lähettämisen jälkeen. Kannattaisi varmaan alkaa miettiä mitä sanoo/kirjoittaa... :roll: Mutta... Sattuuhan näitä. :lol:
Avatar
Emmanuel
Örkki
Viestit: 115
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 7:33 pm
Paikkakunta: Paschendale

Viesti Kirjoittaja Emmanuel »

Ensiksi täytyy sanoa, että minun on hieman hankala nimetä yhtäkään todellista lempi/inhokkihahmoa Tolkienin kirjoista, sillä omalla tavallaan jokainen hahmo on todella hieno. Pidän aivan kaikista hahmoista, eikä minulle ole ikinä tullut minkään hahmon kohdalla sellaista ns. inhotusreaktiota. Kuitenkin voisin yrittää nyt nimetä muutaman sellaisen, joka jollakin tapaa on joukosta erottunut minun silmiini...

Ensiksi täytynee mainita Gandalf, tuo vanha harmaapartainen velho, joka on niin paljon enemmän kuin miltä päällepäin näyttää tai mitä hobitit hänestä luulevat. Kun ensimmäistä kertaa luin Tarua, ja siinä alussahan Gandalf esitellään vain vanhaksi mieheksi, joka osaa valmistaa aivan erityisen hienoja ilotulitteita, niin ensihetkistä lähtien minulla kuitenkin oli tunne että hänessä on paljon enemmän kuin vain harmaa olemus ja suippokärkinen hattu. Kun sitten lopulta paljastui mitä miehiään hän oikeasti on, en voinut muuta kuin ihailla häntä; niin mahtava ja voimakas, mutta samalla kuitenkin todella viisas ja älykäs.
Ja voi että hänellä täytyy olla paljon tahdonvoimaa! Sormus, jolla hänestä tulisi vieläkin voimakkaampi ja jolla saisin sodan estettyä, on aivan nenän edessä tarjolla mutta eipä hän sen houkutukseen lankea. Galdalf on yksi niistä hahmoista, joita Tolkienin kirjoissa eniten arvostan.

Seuraava minun täytyy sanoa aina yhtä ihana ja lojaali Sam. Voiko olla yhtä uskollista ystävää kuin Sam? Tuo pieni hobitti valloitti minut heti alussa. Vaikka ei hän ole mikään hieno ja mahtava järjenjättiläinen, niin hänen puhdas sydämensä, ikuinen lojaalisuutensa Frodo-herraa kohtaan ja suuri rohkeutensa nostavat hänet minun mielessäni todella korkealle.

Sitten, vaikka monet täällä tuntuvatkin häntä inhoavan, minun mielestäni hän on tavallaan todella kunnioitettava ja mahtava hahmo, nimittäin Fëanor. On totta, että hän sai aikaan kovin, kovin paljon pahaa, enkä ikinä milloinkaan voi antaa hänelle anteeksi telerin surmaamista, niin hänessä on vain jotakin jota ihailen. Hänen päättäväisyytensä ja rohkeutensa ja usko omiin päämääriinsä on ihailtavaa. Hänen sisunsa oli loppumaton! Ei tietenkään ollut oikein että hänen teoistaan sai kärsiä myös hänen poikansa, mutta en voi sille mitään että en voi tuntea muuta kuin ihailua Fëanoria kohtaan. Hienoin ja mahtavin haltia ikinä!

Beleg Vahvajousi. Ah! Yksi eniten rakastamistani haltioista. Niin kuin Samkin, no hän myös ihailtavan lojaali ja uskollinen ystävä. Vaan minkä kohtalon koki. Kyyneleet todella tulvivat silmiini kun luin Belegin kuolemasta. Voiko olla julmempaa kohtalon ivaa kuin kuolla sen surmaamana jota eniten rakastaa.

Oromë, tuo eläinten ystävä valarin keskuudessa. Hän on minusta hienoin vala, on aina ollut, aivan siitä asti kun ensimmäistä kertaa Silmarillionia luin. Itse rakastan eläimiä yli kaiken, arvostan niitä enemmän kuin ihmisiä, ja kenties siitä johtuu tämä pakkomielteeni Oromëen. Ja hänen ratsunsa Nahar! Voin vain kuvitella kuinka hieno hevonen on sellainen jolla yksi valareista ratsastaa!

Klonkku. Pahis, jota ei voi kuin sääliä. Rakastan hänen luihua, mutta kuinkin niin sympaattista olemustaan. En ole ikinä pystynyt tuntemaan minkäänlaista inhoa häntä kohtaan vaikka surmasikin parhaansa ystävänsä ja petti Frodon. Kaikki johtui lopulta kuinenkin vain Sormuksesta...

Faramir. Poika, jota oma isä inhoaa. Voiko olla surullisempaa? Hän ansaitsee kunnioitukseni, koska on niin rehti ja järkevä ja viisas mies, vaikka on aina ollut se ns. kakkospoika. On hienoa, että vaikka Boromir on aina tullut ensimmäisenä Denethorin mielessä, niin Faramir ei kuitenkaan ole katkeroitunut Boromiria kohtaan, vaan loppuun asti pystyi rakastamaan ja kunnioittamaan veljeään.

Halbarad. Hiljainen, vakaa ja rohkea mies. Uskollinen ystävä ja toveri Aragornille, ja mitä mainioin samooja. Vaikka Tarussa ei paljoa Halbaradista kerrotukaan, niin silti pidän hänestä kovasti.

Haldir. Tarvitseeko perusteluja!? Haldir on vaan niin... hottis :D

Elladan ja Elrohir. Niin rakastettavat kaksospojat. En osaa selittää miksi niin kovin viehtynyt olen heihin. Heissä on vaan sitä jotain. Kauniita, rohkeita ja samoojia. Rakastan!

Erestor ja Glorfindel. En osaa ajatella heitä yksittäin. Jos satun miettimään Erestoria, tulee kuvioihin mukaan aina myös Glorfindel, ja toisin päin. Pidän haltioista erittäin paljon, ja sen takia myös heistä kahdesta.

Tolkienin kirjoissa ei todellakaan ole yhtäkään hahmoa, mistä en pitäisi. Sen sijaan täytyy sanoa, että elokuvien Arwenia olen alusta asti inhonnut syvästi. Kirjassa kuitenkin hänestä pidän todella paljon!
"Know that many men has suffered. Know that many men has died. Six miles of ground has been won, half a million men are gone. And as the men crawl the general call and the killing carry on."
Avatar
sprig
Puolituinen
Viestit: 265
Liittynyt: Su Joulu 09, 2007 6:31 pm

Viesti Kirjoittaja sprig »

Beleg Vahvajousi. Ah! Yksi eniten rakastamistani haltioista. Niin kuin Samkin, no hän myös ihailtavan lojaali ja uskollinen ystävä. Vaan minkä kohtalon koki. Kyyneleet todella tulvivat silmiini kun luin Belegin kuolemasta. Voiko olla julmempaa kohtalon ivaa kuin kuolla sen surmaamana jota eniten rakastaa.
Olen täsmälleen samaa mieltä, kirjoitin tähän topicciin joskus aikana ennen Silmarillionin ja Keskeneräisten tarujen tai oikeastaan Hurinin lasten tarinan lukemista ja nyt täytyy tulla lisäämään, että Beleg on paras. Beleg on niin ihana, tosin kaikki muutkin haltiat ovat ihania. Ja anteeksi, jos tässä oli kyse vain itse TSH:n hahmoista... :D
edit// Ai vau, se otsikkohan oli Tolkienin kirjoissa, jee.
EpäLotR-ficcaaja 2009
Runoilija 2010
Satyriasis
Örkki
Viestit: 128
Liittynyt: Ti Elo 22, 2006 9:21 pm

Re: Lempi- ja inhokkihenkilöt Tolkienin kirjoissa

Viesti Kirjoittaja Satyriasis »

Noniin, nyt vain luettelen lempihahmoni, kun ei ole aikaa suuremmin perustella. :)

Rakastan näitä hahmoja:

Arwen, tuon neidon kuolema kosketti minua kovasti, miten niin ihana neito uskaltaa luopua elämästään, no... Aragornin takia voisi tehdä mitä vain :)

Ja siitä päästiinkin jo Aragorniin, ah mikä ihana renttu samooja, en voi kun rakastaa häntä, jos tuollainen tyyppi ilmestyisi näköpiiriini, en voisi kuin pyörtyä<3

Elladan ja Elrohir ovat ihania ihania ihania kaksospoikia <3 rakastan paaljon<3

Merri ja Pippin, ihania iloisia ja eläväisiä namnam<3

Legolas ja Gimli pääsivät myös kärkikastiini, surettaa vain heidän reissauksensa meren taa, toiseen maailmaan.... on vain aina tuntunut siltä, että he ryntäsivät suinpäin kuolemaan, ihan omasta tahdostaan. :(

Faramir faramir faramir.. <3 Siinä mies minun makuuni. Tuhat kertaa hienompi mies kun veljensä, ja eikös hänellä ollut myös taikavoimia? Mene ja tiedä, mutta kaiken kaikkiaan mies on lempeä ja rakastettava auktoriteetti. <3

Gandalf, hän ei tarvitse perusteluja. :)
Never cared for what they say
Avatar
Suetus
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 9:24 pm
Paikkakunta: Siellä jossain maailman laidalla

Re: Lempi- ja inhokkihenkilöt Tolkienin kirjoissa

Viesti Kirjoittaja Suetus »

O.o Lempihenkilönikö? No, öö.. Sitä on kyllä aika vaikea nimetä. Kun niitä ihania hahmoja on TSH:ssa niin paljon. Tässä nyt tulee osa:

Aragorn Siinä mies miun makuuni. Aragorn on vain niin lutuinen ja se miten se pakoilee omaa tulevaisuuttaan on jotenkin niin.. No, minun vain käy sitä sääliksi.

Frodo kuuluu ehdottomasti minun lempihahmoihini. Hobitin kehitys on vain niin huimaa elokuvan aikana. Itse pidän enemmän siitä kehittyneestä ja vakavamielisemmästä Frodosta, joka on lähdössä meren taakse TSH:n lopussa. Ja vaikka Frodo on pieni, niin se on tarpeeksi rohkea ottaakseen tärkeän tehtävän vastaan ja selviytyykin siitä. Lisäksi pikku-Frodo arvostaa ystävyyttä.

Túrin Luin juuri Silmarillionia, ja Túrin vain on jotenkin mieleen painuva hahmo. Se on rohkea ja vähän äkkipikainenkin. Jotenkin vain tykkään siitä (ja sori jos oli tarkoitus laittaa vaan TSH:n henkilöitä)

Gandalf on niin ihanan hömppä. Se tuntuu vanhuudenhöperöltä mutta seuraavaksi paljastuukin että Gandalf onkin itseasiassa hyvinkin selvillä asioista. Ja lisäksi rakastan Gandalfin puhetapaa arvoituksin ^^

Niin, tässä nyt tosiaan oli vain murto-osa. Voisin luetella tähän vielä yli puolet pelkästään TSH:n kirjoista, lukuunottamatta muita Tolkienin teoksien henkilöitä. Ja inhokkihenkilöitä on ehkä Saruman ja örkit. Mie kun en tajua miksi Sarumanin piti pettää ystävänsä. Ja örkit on muuten vaan ällöjä..

*Suetus kiittää puheenvuorosta ja poistuu taka-alalle*
little piece of heaven

Vuoden 2010 Frodo :3
MirZ

Re: Lempi- ja inhokkihenkilöt Tolkienin kirjoissa

Viesti Kirjoittaja MirZ »

Njaah...
Suosikkeina ykkösenä pitää mainita Meriadoc Rankkibuk :3
Ja Peregrin Tuk on molemmat varsin ihania hahmoja :3.
Merrissä on ihanaa se, miten kirjassa hää on Rankkibuk ja sen takia on tottunut sekoilemaan vesillä.
(Hoh,loistavat perustelut Mira)

Ja Pipissä on vaan sitä jotain. Sitä hahmoa on pakko joko rakastaa tai vihata. Minä rakastan :3
J Faramirkin on kyllä vaan jtn niiiiiin parasta.
Faramir on sen verran oikeudenmukainen ja älykäs tyyppi :>.

Inhokkeinani toimii..
Hmm...
DENETHOR!
Se meinas tappaa Farmirin o__o''.
En anna sille ikinä anteeksi.
Vastaa Viestiin