Mitkä Tolkienin kirjat olet lukenut?

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olen lukenut kaikki, lukuunottamatta niitä HoMe-painoksia.
Pitäisi nekin hankkia, mutta riittääköhän mun englannintaitoni.. :P

Tolkienin kirjat ovat parhaita. Yksikertaisesti. Mikään muu ei edes riitä sille tasolle, ihanaa. :)
HotElf
Örkki
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 11:49 am

Viesti Kirjoittaja HotElf »

Mä olen lukenut TSH:n ('Course) ja Hobitin (ja Lohikäärmevuoren).... Silmarillion ja Kesken eräisten Tarujen kirja odottaa hyllyssä.

Ja jos Tolkienin maailmaan liittyvät kirjat lasketaan niin sitten myös David Dayn Tolkienin maailma, Loru Sorbusten Herrasta, Keskimaan Aseet ja Armeijat (tai joku tällänen) ja kuvitetut oppaat elokuvista Return of the King ja Fellowship of the Ring
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly!
Éowyn
Örkki
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2004 9:47 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Éowyn »

TSH.n, Hobitin, Silmarillionin, Keskeneräisten Tarujen Kirjan, Roverandomin ja Puun & Lehden. Olen lukenut myös Humphrey Carpenterin Tolkienin elämänkerran sekä kaiken elokuvia käsittelevän suomenkielisen kirjallisuuden.
And the trees are now turning from green to gold
And the sun is now fading
I wish I could hold you closer
Yugo
Örkki
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 5:18 pm
Paikkakunta: Punkaharju

Viesti Kirjoittaja Yugo »

Pois.
Viimeksi muokannut Yugo, Ma Huhti 24, 2006 6:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nictus
Örkki
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2004 2:29 pm
Paikkakunta: Turku.

Viesti Kirjoittaja Nictus »

Olen lukenut sen "Hobitti, sinne ja takaisin" LOTR:in. ^^
Ei mee tiietä.. Me ajetaan vaan mopolla..
Jellicon
Örkki
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Kesä 07, 2004 6:32 pm

Viesti Kirjoittaja Jellicon »

TSHn olen lukenut...*yrittää muistella* jotain...äh, no ainakin yli viisi kertaa. Siinä viiden ja yhdeksän välillä :lol: Ja sitten Hobitin muutaman kerran samoin kuin Silman ja KTK:kin. Roverandomin olen lukenut kerran. Ja sitten (vaikkei aiheeseen liitykkään) olen lukenut Daivid Dayn kirjan Tolkienin maailma ja Humphrey Carpenterin Tolkieni elämänkerran (en ole ihan varma miten ton Humpperin nimi kirjoitetaan mutta annettakoon se nyt anteeksi...) Siinä taisi olla kaikki tältä kertaa... :)
Karakia
Örkki
Viestit: 37
Liittynyt: La Loka 30, 2004 6:25 pm

Viesti Kirjoittaja Karakia »

Olen lukenut kaikki suomennetut, paitsi Kirjeitä joulupukilta, joka ilmestyi vasta vähän aikaa sitten. :roll: Ja nämä kaikki vain kerran, olen niin hidas lukija. (TSH:n lukemiseen taisi mennä melkein vuosi.)

Eniten pidän niistä satukirjoista sekä TSH:sta ja Keskeneräisten Tarujen Kirjasta. Silmarillionkin on todella hyvä kirja, vaikkakin vähän vaikea. Puu ja lehti oli nätti kirja, Mythopoeia on ihana.

Newra, minun tietääkseni Kirjeitä joulupukilta-kirja sisältää ne kirjeet, jotka Tolkien kirjoitti lapsilleen. Siis sellaiset, joissa hän on kirjoittanut joulupukkina. Ääh, en minä osaa selittää. :lol:
Ja tahdotko ylpeän kansasi sanovan: 'Tuossa menee ruhtinas joka kesytti pohjoisen villin asetytön! Eikö Númenorin heimossa ollut valinnan varaa?'

Siivetön lintu madon nappaa.
Tups
Örkki
Viestit: 23
Liittynyt: To Marras 04, 2004 7:08 pm
Paikkakunta: Se joka on liian kaukana

Viesti Kirjoittaja Tups »

Olen lukenut Sormusten Herran, luonnollisesti, Silmarillionin, KTK:n, Hobitin sekä Roverrandomin(onko se yhdellä vai kahdella ärrällä?). Roverrandom oli ihan hirmuisen söpö ja Silmarillion ja KTK hirmuisen vaikuttavia ja mahtipontisia molemmat. Hobitista en pidä niin paljoa, mutta siksi luenkin sen ihan kohta uudestaan, jos löytäisin siitä nyt jotain kivempaa kuin silloin muutama vuosi sitten. Mutta eiköhän se tuo itse Taru ole se mistä pidän eniten. Vauhdikkain ja muuta.
Burn, honey, burn, let the fire eat away.

Taideteos
Lauremírë
Örkki
Viestit: 40
Liittynyt: La Marras 06, 2004 6:33 pm
Paikkakunta: Viimeinen koto

Viesti Kirjoittaja Lauremírë »

Tups, yhdellä ärrällä se taisi olla.

Olen lukenut varmaan kaikki suomennetut, paitsi en Kirjeitä joulupukilta. Eli käsittänee Hobitin, Tarun, Silman, KTK:n, Roverandomin, Sepän ja Satumaan, Maamiehen ja Lohikäärmeen, Puun ja lehden, plus sitten jotain epämääräistä ja Tolkienista tai hänen teoksistaan kertovaa kirjallisuutta. Luin tuossa vähän aikaa sitten History of Middle-Earth -sarjan kaksi ensimmäistä osaa ruotsiksi. :roll:

Tunnearvoa eniten on Hobitilla, koska sen minä ensimmäiseksi luin. Taru on loistava, mutta Silmarillion vie ehkä kepeästi voiton siitä - Tarussa parasta mielestäni olivat ne salaperäiset viittaukset menneeseen, mystiseen aikaan, Silmassa taas ne tapahtumat kävivät toteen. Silti Silman luettuaan haluaisi lukea vain lisää ja lisää taruja Esiajoilta. Tom Bombadilin seikkailut (ei ole ilmestynyt suomeksi) ja Mythopeia ovat tietenkin myös todella kivoja ja erityisesti Mythopeia on hyvin kaunis.
Chokehold
Örkki
Viestit: 162
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 6:03 pm

Viesti Kirjoittaja Chokehold »

Oon lukenu tietty TSH:n, Hobitin (en kylläkään jaksanu ihan loppuun... ;)) ja Roverandomin.
Freed from the gravital leash
I swear the heaven is in my reach
Lera
Puolituinen
Viestit: 235
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 3:20 pm
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lera »

TSH:n, Hobitin, Seppä ja Satumaan, Maamies ja Lohikäärmeen, Silmarillionin ja ja.. ööh.. en muista. n__n kaikki on kyllä ihania <3
last.fm ++ avatar by towelrack_icons @ lj.com
RanDOM
Örkki
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 09, 2005 8:15 pm
Paikkakunta: Kontu

Viesti Kirjoittaja RanDOM »

Trilogian lähes kokonaan; jaksaa jaksaa, Hobitin, Roverrandomin... Kyllä se siitä.
All my friends have gone to battle.
I would be ashamed to be left behind.
alassea
Örkki
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2005 5:05 pm
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja alassea »

olen lukenut hobitin,roverandomin,trilogian ja seppä ja satumaa
paras oli ehdottomasti roverandom...
turha on elää,turha on kuolla,turha on jätkien perseitä nuolla
silti mä elän,silti mä kuolen,silti mä jätkien perseitä nuolen
oraakkeli
Örkki
Viestit: 95
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 8:44 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja oraakkeli »

Aika monta. Taru Sormusten Herrasta- trilogian olen lukenut kokonaan, leffan innostamana. Hobitti on luettu, Silmarillion ja Keskeneräisten tarujen kirja, Seppä ja Satumaa. Eniten pidin Silmarillionista ja T.S.H:sta.

Oheistuotteina on myös kahlattu elämänkerta ja David Dayn kuvitettu opas n_n
Lovely in the leafless time, lovelier in green; loveliest with golden leaves and the sky between.
Yavanna
Örkki
Viestit: 24
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 9:28 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Yavanna »

TSH:n kahdesti, Hobitin kahdesti tai kolmesti, Silmarillionin sain vasta luettua ja TSH:n aloitin kolmannen kerran vähän aikaa sitten. Keskeneräisten tarujen kirja olisi seuraavaksi suunnitelmissa, jos se kirjastosta löytyy.
Vastaa Viestiin