Mitkä Tolkienin kirjat olet lukenut?

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Avatar
Xeleia
Örkki
Viestit: 15
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 9:40 pm
Paikkakunta: Rohan

Viesti Kirjoittaja Xeleia »

Olen lukenut TSH:n, Hobitin, Silman KTK:n ja Roverandomin. Täytyy kyllä myöntää etten minä oikein tykännyt Roverandomista... :(
Surkusiipi
Örkki
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 3:39 pm
Paikkakunta: Loskaoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Surkusiipi »

En ole ssanut aikaiseksi luettua mitään... :( Hipsin kohta kirjastoon lainaamaan TSH:n joka on ollut jo monesti kädessä mutta jäänyt kuitenkin hyllyyn, Silmarillion ja Hobitti ois kivat lukee, kesken-eräisten tarujen kirjankin lainaan luultavasti kohta... :D
Nambi
Örkki
Viestit: 78
Liittynyt: Su Touko 07, 2006 2:59 pm
Paikkakunta: Remuksen syli

Viesti Kirjoittaja Nambi »

Minä taas olen lukenut Taru Sormusten Herrasta - trilogian. Todella moneen kertaan. Hobitinkin olen lukenut kaksi kertaa läpi, mutta Silmarillion jäi kesken parin sivun jälkeen. En pitänyt siitä, oli liian tylsä. Niin ja Keskeneräisten tarujen kirja on aikomus lukea lähiaikoina kunhan löydän sen jostain.
"I would rather spend one lifetime with you than face all the ages of this world alone."
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Tolkienin tuotannosta olen lukenut Sormusten Herran ja Hobitin alusta loppuun. Joskus aloittelin Keskeneräisten tarujen kirjaa, mutta eihän siitä lukemisesta tullutkaan yhtään mitään. Silmarillioniakaan en ole lukenut. Pitäisi mennä kirjastoon ja lainata, mutta kun on laiska niin ei ole mennyt. Ehkä menen lomalla lainaamaan kirjan.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Cash
Samooja
Viestit: 523
Liittynyt: To Marras 10, 2005 3:49 pm
Paikkakunta: Häntä on kaksi, He ovat rikki. Toinen on Helvetissä, Toinen on taivaassa. Etsi sieltä.

Viesti Kirjoittaja Cash »

Tsh:t tietenkin^^ Ja roverandomin...(Söpö kirja^^<3<3) hobitin ja silimarillionin (mitenkäs se kirjoitettiinkaan??) Puoliksi.
OLEN EX: Devil in Heaven :D
Cash on erittäin epäaktiivinen loftislainen ja on pahoillaan siitä, se haluaisi olla täällä useammin, mutta kaikki töpöt on melkein jo läpikäydyt ja kyllä tämä pikkupiru siltikin täällä sekoilee, olimiten oli.
Crow
Örkki
Viestit: 117
Liittynyt: Su Maalis 19, 2006 4:11 pm

Viesti Kirjoittaja Crow »

TSH on luettu aika monta kertaa. Sekosin laskuissa kaiketi kolmannen jälkeen. Hobitin luin aikanaan koulussa ja Silmarillion on nyt kesken. Ollut jo kai kolme kuukautta, eikä ole sinä aikana avattu kertaakaan... No jaa.
Jaa mikä oli paras? Sormusten herra, ehdottomasti. Yleisestikin paras lukemani kirja. Kyllähän minä Hobitistakin tykkäsin, mutta en enää muista siitä juuri mitään....
Mara_Jade
Samooja
Viestit: 582
Liittynyt: Pe Touko 19, 2006 2:43 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mara_Jade »

klassikko TSH on tullut pari kertaa kahlattua läpi, keskeneräisten tarujen kirjan olen lainannut kirjastosta kahdesti, mutten saanut luettu loppuun kummallakaan kerralla. No, kolmas kerta toden sanoo, aion sinnikkäästi yrittää lukea senkin läpi. Muita tolkienin kirjoja ei meidän kirjastosta löydy, eikä ole varaa ostaa, joten vielä en ole saanut hobittia&silmarillionia käsiini, mutta jahka joskus saan, lukeminen on taattu. Ainakin Silmarillion vaikutti mielenkiintoiselta. Ja mitä tulee muihin tolkienin teoksiin, niin ensin metsästän yllämainitut, ennenkuin edes harkitsen niitä.
Vuoden Tulokas 2007
Palautteenantaja 2008

Avasta kiitos Satoru_Okabelle!
Surkusiipi
Örkki
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 3:39 pm
Paikkakunta: Loskaoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Surkusiipi »

Nyt olen saanut luettua TSH:n, Lohikäärmevuoren (Hobitti) ja Bilbon viimeisen laulun... Keskeneräisten tarujen kirjankin lainasin, mutten saanut vielä luettua... Jospa joskus sitten... ^^
Avatar
Etiäinen
Puolituinen
Viestit: 355
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 9:12 pm
Paikkakunta: Metsä

Viesti Kirjoittaja Etiäinen »

Koska miun vanha lista on vanhentunut, kerronpa uudelleen:

Taru Sormusten Herrasta vain kahdesti :oops:
Ja Lord Of The Rings kerran. Siis yhteensä kolmesti, suomeksi ja englanniksi. No ite oot epäselvä ;D
Ja niitä lempikohtia on luettu edestakaisin miljoonasti. /Edit. Neljä kertaa.

Hobitti kahdesti
Silmarillion yksi ja puoli (Sitä lueskelen kun ei ole muuta luettavaa)
Keskeneräisten Tarujen Kirja
Roverandom
Maamies ja Lohikäärme
Seppä ja Satumaa
Puu ja Lehti
Bilbon Viimeinen Laulu
Húrinin lasten tarina
Herra Bliss
Kirjeitä Joulupukilta
Osa The Adventures Of Tom Bombadilia

Ja Carpenterin kirjoittama Tolkien elämäkerta, mutta sitä ei kaiketi lasketa. ^^
Herra Bliss tosiaan pitäisi lukea ja Kirjeitä Joulupukilta.

TSH:n ja Hobitin lisäksi suosikkini on Roverandom. Ehkä söpöin <3
Puu ja Lehti taas oli sellainen, että en kyllä sano että ymmärsin siitä juuri mitään. Niukun lehti oli toki mukava ^^

Hyllystä löytyvät The KIRJA eli TSH, Silma, Hobitti ja Keskeneräisten Tarujen Kirja. Tahtoo Roverandomin, mutta ei ole sattunut vastaan.

Edit:/ Ostin Bilbon Viimeisen Laulun ja luin vihdoin Mr. Blissin. Kirjeitä joulupukilta menossa ^^

Edit:/ Húrinin lasten tarina, ja The Kirja neljännen kerran.
Viimeksi muokannut Etiäinen, Ti Marras 13, 2007 5:44 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Niin tie on musta,
vaan mustempi ois mieli kulkijalla,
Jos kuu ei paistaisi hopeaansa
Kuoleman kattilalla - tummuvan taivaan alla.

Viikate:Tie

"Mutta koska jonkun pitää sotkea asiat" | Vuoden Pippin 2009
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Taru Sormusten Herrasta
Silmarillion
Hobitti
Keskeneräisten Tarujen Kirja
Roverandom
Puu ja Lehti
Maamies ja Lohikäärme
Seppä ja Satumaa
Herra Bliss
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Avatar
Kurenai
Metsähaltia
Viestit: 604
Liittynyt: La Loka 15, 2005 5:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kurenai »

Listani on typerän lyhyt, syyttäkäämme siitä kirjastomme suppeaa Tolkien-valikoimaa.

Thö Kirja. Ainakin kahdesti, voi olla, että neljästi jopa.
Hobitti. Puolitoista kertaa, tällä hetkellä luen sitä 4-vuotiaalle pikkusiskolleni ääneen.
Keskeneräisten tarujen kirja. Kerran.
Roverandom. Kahdesti.
Seppä ja satumaa, viidesti. Pikkusiskolle iltasaduksi.
Kirjeitä Joulupukilta. Kerran.

Sitten olen myös lukenut tuon elämäkerran, mutta sehän ei ole Tolkienin kirja. :>
Kuva
Lenzu
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: Su Elo 27, 2006 6:29 pm

Viesti Kirjoittaja Lenzu »

No, minä olen lukenut Tarun, Hobitin, Silmarillionin, Keskeneräisten tarujen kirjan, Roverandomin ja Maamiehen ja Lohikäärmeen :mrgreen:

Lempparini on Taru.
...Toivo...
drámella
Örkki
Viestit: 169
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 10:21 pm
Paikkakunta: kaukana jossain on pikkuinen maa

Viesti Kirjoittaja drámella »

Mie olen lukenut thö kirjan muutamaan otteeseen.

Hobitin myös pariin kertaan, siitä tykkään kovin.

Silmarillionia aloitin, mutta minulla oli meneillään joku vaihe silloin, enkä saanut siitä ikinä luettua kuin ehkä 10 sivua. Pitäisi kaiketi ottaa alusta joskus.

Muita en olekaan lukenut, harmi. *mutin kirjaston huono valikoima mutin*
and just when we realize that we are alive, we die

Dewie, mitä me teimmekään luokkaretkellä iltaisin? *piilottaa Ihaa-vihkonsa kassin pohjalle viattomasti hymyillen*
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Teenpä lisäyksen luettuihin kirjoihin. Kiittäkäämme tästä kesälomaa, tuota laiskuuden kulta-aikaa.
Kirjeitä Joulupukilta toimii ihan yhtä hyvin kesällä, kuin joulunakin.
Roverrandom satu kaunis pienoinen. Olisi halunnut lähteä Roverin mukaan.

Aloitin Maamies ja Lohikäärme - opusta, mutta lainaus aika loppui kesken, enkä jaksanut ottaa lisä aikaakaan(selityksiä on aina).
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
vessaharja
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 8:28 pm

Viesti Kirjoittaja vessaharja »

TSH:n tietenkin olen lukenut ;> Ja kun ala-asteella järjestäjänä toimin, lueskelin kanssa esmes. Hobittin, Keskeneräisten tarujen kirjan ja Bilbon viimeinen laulu - kirjan ;> Olin aika yllättynyt, kun löysin kirjat, mutta niitä lueskelin aina välitunneilla siellä ;> Kylläpä kaipaan takaisin sinne 8)~
Tavoitteena on lukea niitä enemmänkin ;> Pitäis kai huomenna hipsiä kirjastoon...
nakki hyppää tien yli ja sanoo auts.
Vastaa Viestiin