Mitkä Tolkienin kirjat olet lukenut?

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Green_dragon
Örkki
Viestit: 93
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 5:07 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Green_dragon »

TSH:n olen lukenut 2 kertaa, Hobitin kerran ja Silmarillion odottaa lukemista kirjahyllyssä. Aloitin eilen Roverandomin ja sitten olis vuorossa Seppä ja Satumaa. Keskeneräisten Tarujen Kirjan mä aion hankkia lähiaikoina.
Kuva
Together, like that.

Grotto
Avatar
Balacenia
Puolituinen
Viestit: 354
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 12:51 pm
Paikkakunta: Black Pearl, jossain päin Caribian merta

Viesti Kirjoittaja Balacenia »

Tarun sormusten herrasta kolmekertaa, Hobitia kolmatta kertaa, silmarillionin aloitin viimmeviikolla ja kesken eräisten tarujen kirja jäi kesken kun en tykännyt yhtään sen keskeneräisyydestä.
Do you like me now?

Pilipili-pom

Zaria kastoi itsensä Balaceniaksi.
Puhpallura
Örkki
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 7:06 pm
Paikkakunta: Oulu (Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja Puhpallura »

Sain juuri Sepän ja Satumaan luettua ^^
"Meitähän ei siis erikseen ole edes olemassa. Me olemme yhtä." ~ Tuomo Saikkonen/Kuisma Aalto

For he who lives more lives than one
More deaths than one must die
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Monta monituista kertaa olen lukenut TSH:n, kerran Roverandomin, kerran KTK:n ja kerran Silmarillionin. Ja hobitin! Sitä ei saa unohtaa... Sen olen lukenut kahdesti.
All you need is love...
Avatar
Piru
Metsähaltia
Viestit: 679
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 9:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Piru »

TSH (5 kertaa), Hobitti (2 tai 3, en ole varma), Silmarillion (1), Roverandom (1), Seppä ja Satumaa (1) ja KTK (1).

Paras oli ehdottomasti TSH. Hobitti oli kyllä hauska, mutta ehkä vähän tylsä ja lapsellinen. Tai ei. Nyt tuli liian voimakkaita sanoja. Kyllä se oli hyvä, mutta ei niin hyvä. Silmarillion taas. No, mä pidän kirjoista, joissa on selkeä juoni ja vain muutama päähenkilö. Ja Silmassa.. ^^ Roverandom oli suoraan sanottuna mun mielestä tylsä, mutta sehän onkin lastenkirja. Seppä ja Satumaa oli myös selkeästi lastenkirja, joten se ei niin kovin paljon jaksanut innostaa (sitä paitsi se ei todellakaan kuulu lempisatukirjoihini). Keskeneräisten tarujen kirja oli... noh... Silmän tapainen. Pidin kyllä, mutta ei se lähestykään TSH:n tasoa mun mielestäni.
Elikkäs. TSH on paras. ^^
Viimeksi muokannut Piru, Ma Huhti 18, 2005 7:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Cause everybody hurts sometimes.

Valvoja -05
Palautteenantaja -06
Aragorn -07
Sauron -08 ^^
GreyW
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 7:57 pm
Paikkakunta: Pajukasa

Viesti Kirjoittaja GreyW »

Tsh:n puoltoista kertaa (piti lainata kaverille... selityksiä,selityksiä..),Hobitti kerran,Roverandom kerran ja Silmarillion ja KTK odottaa hyllyssä... Olen vain niin laiska aloittamaan mitään... (niin niin....)

Ja paras noista lukemistani oli kyllä Tsh,ei voi oikein muuta sanoa... Roverandom oli kyllä tosi söpö... :wink:
Sun kädessä on maailma
Missä mut tehtiin lasista
Aina jotain saa silti lahjaksi
Katsoo ei saa helvettiin
Koska se katsoo takaisin
Aina jotain saa vastalahjaksi
Narmo
Samooja
Viestit: 529
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 9:51 pm
Paikkakunta: Metrotunneli (Hellsinki)
Viesti:

Re: Mitkä Tolkienin kirjat olet lukenut?

Viesti Kirjoittaja Narmo »

Taru Sormusten Herran, Hobitin ja yrittänyt lukea Silmarillionin, mutta ei tullut mitään....en jaksanut.... :)
~~

Vuoden 2006 Comeback~ Kannatti herätä.
jenni
Örkki
Viestit: 14
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 9:00 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jenni »

TSH:n olen lukenut kerran ja Hobitin, Silmarillionin, Rovarandomin ja Seppä ja Satumaan luen sitten kun saan ne lainaan Green_dragonilta.. Kai se sitten suostuu lainaamaan myös Keskeneräisten Tarujen Kirjan, kun on ensin ostanut ja lukenut itse..
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

TSH kahdesti.

Silmarillion kahdesti.

Hobitti kahdesti.

Keskeneräisten Tarujen Kirja kerran.

Mulla on kärsivällisyyttä lukea pitkästyttävääkin ( ? ) tekstiä. Minusta Silmarillion ja KTK oli vaikeeta tekstiä mutta mielenkiintoista.

Hobitin nyt lukee neljässä tunnissa.. Se on tosi suloinen kirja.

TSH löytyykin sitten jo omasta kirjahyllystä.
joplin
Örkki
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 4:00 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joplin »

Sormusten Herra 5x
Silmarillion 2 1/2x
Hobitti 3x
KTK 1x


Paras ehdottomasti Taru. Aina. Kannan sitä mukanani kuin Raamattua.
Tolkien on muutenkin vaikuttanut elämääni suuresti. Mahtava mies!
"Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society."
Mark Twain.
Cara
Puolituinen
Viestit: 242
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 4:30 pm
Paikkakunta: Hukkapiilo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cara »

Minoon lukenut vaan Tarun. Nyt menee toista kertaa.
Ostin KTK:n ja Silmarillionin tuossa kuukausi sitten. Alan lukemaan niitä sitten, kun Taru on luettu toiseen kertaan.
Hetko! Aloitin Roverandomin enkuksi, mutta jätin kesken, koska... Se oli outo. *piiloutuu tomaattihyökkäykseltä*
You know I’d die just to hold you, stay with you
Somehow I’ll show you that you are my night sky
I’ve always been right behind you
Now I’ll always be right beside you


Evanescence - You
Lux
Örkki
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2004 8:17 pm
Paikkakunta: Enttimetsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lux »

Awww, Roverandom on aivan ihana <3

Minä olen lukenut seuraavat Tolkienit:
* Silmarillion
* Hobitti
* Taru Sormusten Herrasta
* Puu ja lehti
* Roverandom
* Seppä ja satumaa
* Maamies ja lohikäärme
* Herra Bliss

Keskeneräisten tarujen kirja on ollut tuolla hyllyssä jo kaksi vuotta, en ole vielä osannut aloittaa sitä. Tarun, Hobitin ja Silman olen lukenut useaan kertaan, nuo muut sitten yhdesti. Puu ja lehti on yksi suosikeistani (myöskin!) ja tykkään älyttömästi Mythopeia-runosta <3 Hmm..kirjoitettiinkohan se edes noin :D
Tolkien ns. lastenkirjat ovat kyllä aivan mahdottoman suloisia! Pidin erityisesti Herra Blissistä, siinä on Tolkienin omat kuvitukset.
"Älä tuijota minun nappejani!"
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Minä olen lukenut Taru Sormusten Herran kahdesti (kesällä aion lukea kolmannen kerran, ehkä enemmänkin), Hobitin kerran (vuosia sitten, senkin voisin lukea kesällä), Silmarillionin kerran ja The Adventures of Tom Bombadilin kerran.

Aion lukea Keskeneräisten Tarujen Kirjan ja niitä muita (Seppä ja Satumaa, Puu ja lehti, Maamies ja lohikäärme, Roverandom...) heti kun saan ne käsiini. *odottaa innolla*

Eniten lukemistani Tolkienin kirjoista pidin The Adventures of Tom Bombadilistä, se on niin kaunis runomuotoinen teos. (Minähän tunnetusti rakastan runoja...) Kirjan viimeisen runon (The Last Ship) kohdalla min itkin, se on niin äärettömän surullinen...
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Jalavalapsi
Örkki
Viestit: 46
Liittynyt: Su Maalis 28, 2004 9:53 pm
Paikkakunta: Sellokotelo

Viesti Kirjoittaja Jalavalapsi »

Viisaas isäni alkoi lukemaan minulle Tolkienia heti kun olin sen verran älykäs, että osasin kuolaamisen ja haisemisen lisäksi myös kuunnella. Hän luki minulle Hobittin, Maamiehen ja lohikäärmeen, sekä Seppä ja Satumaan. Hobitti oli ehdottomasti suosikkini, vaikken siitä enää isän lukemana muistakaan muuta kuin Bilbon ja Klonkun arvuuttelukilpailun sekä Bilbon paon tynnyrissä.

Myöhemmin ollessani ala-asteen ensimmäisillä luokilla isäni osti minulle oman Hobittin (joka valitettavasti oli kirja eikä aito olio), jossa on kauniit, vihreät kangaskannet ja kultavärillä painettu Tolkienin riimu ja selkämyksessä teksti, joka kertoo mistä teoksesta on kysymys. Luin sen uudestaan ja yhä pidin. Joskus sen jälkeen sain lahjaksi TSH:n, ja suureksi harmikseni sankarini Bilbo ei enää ollut varsinaisena päähenkilönä, mutta nielin pettymykseni ja luin kirjan. Se oli rakkautta ensi lukemalla.

Yhä olen sitä mieltä, että lukemistani Tolkienin teoksista TSH on ehdottomasti paras. *nyökyttelee pontevasti*

Jossakin vaiheessa ajattelin lukea TSH:n englanniksi ja jonkinlaisen kirjan Tom Bombadilin seikkailuista, kun sellaiset näkyvät tuolta hyllyistä löytyvän.
Animals like me though folks turn away
I like the pigeons I like what they say
jenzquzgi

Viesti Kirjoittaja jenzquzgi »

En oo mitään ku ne o nii tylsii.
Vastaa Viestiin