Mitkä Tolkienin kirjat olet lukenut?

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Andamunda
Örkki
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 4:46 pm

Viesti Kirjoittaja Andamunda »

TSH:n, Simarillionin, Hobitin, Roverandomin ja Keskeneräisten tarujen kirjan lähes kokonaan. Haluaisin lukea myös Kirjeitä joulupukilta ja Maamiehen ja lohikäärmeen.
Kuinka myurä sai housut?
Elene
Örkki
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 1:09 pm
Paikkakunta: Vakoilemassa Tuomasta ja Emppua videokameran kanssa *eevil grin*

Viesti Kirjoittaja Elene »

Haa, mie olen lueknut TSH:n, Silmarillionin, Hobitin, Roverrandomin, Maamiehen ja lohikäärmeen, Sepän ja satumaan, Bilbon viimeisen laulun sekä Kirjeitä joulupukilta 8) Enää siis on lukematta Keskeneräisten tarujen kirja sekä Puu ja lehti, mutta Keskeneräisten tarujen kirjan taidan suosiolla sivuuttaa, yritin sitä jo kerran muttei siitä oikein mitään tullut... Puuta ja lehteä taas en ole vielä löytänyt.
"Niin mitä sä oot juonu?"
...
"Appelsiinimehua?" *hihiti*
Avatar
Polgara Belor
Örkki
Viestit: 85
Liittynyt: La Marras 25, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Lehtimetsä

Viesti Kirjoittaja Polgara Belor »

Olen lukenut TSH:n ja Hobitin. Löysin myös tässä joku päivä sitten kirjastosta kirjan, joka kertoo Keski- Maan kansoista, aseista, puvuista, taistelutavoista/ - taktiikoista ym.. Todella mielenkiintoinen kirja.
Everything what you do, I do it better.
Anae-chan
Örkki
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 12:29 pm
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Anae-chan »

Olen lukenut TSH:n, Hobitin ja lähes kokonaan (okei, puoleenväliin) Silmarillionin. TSH ja Hobitti olivat ihan hyviä, Silmarillion taasen kuollettavan tylsä... Siksi se kesken jäikin.
Peace over anger. Honour over hate. Strenght over fear.
savukka
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 6:13 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja savukka »

Tähän mennessä vasta LOTRin, mutta meinaan koulun kirjastosta lainata Silmarillionin ihan lähi päivinä, piti jo tänään, mutta se vähän jäi :D
Kuukiitäjä
Örkki
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 7:10 pm
Paikkakunta: Åbo

Viesti Kirjoittaja Kuukiitäjä »

Mulla on plakkarissa TSH, Silmarillion, Hobitti ja Keskeneräisten tarujen kirja. HoMEa olen jo pitempään kuolannut, mutta sitäkun ei Suomesta mitä ilmeisemmin saa... *tear* Pitäis kai tilata jostain kaukomailta. Minä en ole muuten ikinä kuullutkan näistä muutamista kirjoista, pitää varmaan alkaa etsimään :D
Ketä sattuu ja kuinka paljon
siitä kyse elämässä kai on.


Gorith on täällä uudella nimimerkillä!
Elokuuntytär
Örkki
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Joulu 29, 2006 12:51 pm

Viesti Kirjoittaja Elokuuntytär »

Minä olen lukenut tähän mennessä TSH, Silmarillionin, Hobitin ja pari niitä pieniä satukirjoja. Tarkoitus olisi lukea lisää heti kun vain onnistun löytämään puuttuvat teokset.

Paras minun mielestäni on Silmarillion. Tarttis varmaan lukee se uudestaan, kun muisti pätkii siitä.
Crysta El Roof

Viesti Kirjoittaja Crysta El Roof »

TSH:n, Hobitin, Silmarillionin, Bilbon viimeisen laulun ja melkein KTK:n.
Viimeksi muokannut Crysta El Roof, To Loka 04, 2007 1:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Roverandom, Seppä ja Satumaa, Maamies ja Lohikäärme ovat mielestäni kaikki lukemisen arvoisia :) Samoin Puu ja Lehti, herra on kirjoittanut mielenkiintoisen esseen saduista. Kun luin sen ensimmäisen kerran, pelkäsin että teksti on liian pitkäveteistä, mutta eipäs ollutkaan. Tolkienilla oli mielenkiintoisia ajatuksia. Samassa kirjassa on myös runo jonka nimeä en nyt muista ja tarina jonka nimi on Niukun lehti tai jotain sinne päin.
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Nasty
Örkki
Viestit: 159
Liittynyt: To Huhti 05, 2007 5:24 pm
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Nasty »

Taivaallisen trilogiamme, säkenöivän Silmarillionin ja hassun hauskan Hobitin ^^ Kaikki upeita, todellakin. Aikomuksenani on toivoa joululahjaksi, tai ostaa itse Keskeneräisten tarujen kirjan. Aikomuksenani lainata kirjastosta Roverandom. Haluaisin oikeastaan lukea kaikki Tolkienin kirjat, mutta täältä rupukylästä ei niitä löydy :( Harmillista.
Avatar
Bulla
Örkki
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 10:46 pm
Paikkakunta: Pippinin kainalossa

Viesti Kirjoittaja Bulla »

Minen ole lukenut muita kun TSH:n Silmarillionin, keskeneräisten tarujen kirjan ja Hobitin, niitä ei-Keski-Maa juttuja en ole viitsinyt lukea.. :oops:

-Bulla
Sometimes we need to be cruel to be kind.
merri
Örkki
Viestit: 60
Liittynyt: Su Touko 07, 2006 5:35 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja merri »

Hm, no olen lukenut ainakin
TSH:n melkein kymmenen kertaa,
Hobitin usemapaan otteseen,
Silmarillion vain kerran,
Puun ja lehden,
Sepän ja lohikäärmeen,
Herra Blissin ja
Kirjeitä joulupukilta.
Sekä Tolkienista kirjoitettuja elämänkertoja ja hänen teoksiensa analysoimiskirjoja. KTK:aa en vain ole saanut luettua. Silmarillionkin oli niin aikaavievä ja vaikea, että ktk on vain vähän liikaa. Kyllä sen joskus tulen viellä lukemaan. Ja TSH:n englanniksi.
Plaaplaa.. .__.
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Enkö muka ole vastannut tänne? :shock: Ihan varmasti olen. Mutta enpähän sitä viestiä löytänyt...

Noh, TSH, se kaikkein rakkain, on tullut luettua viidesti tai kuudesti. Luulen, että viidesti.... En ole ihan varma.

Sitten Silmarillion ja KTK kumpikin kaksi kertaa, ja toinen kerta avasi silmiä ehkä enemmän kuin ensimmäinen. Alussa se tuntui pakkopullalta, jonka vain halusin lukea ja käydä läpi, mutta sitten viime kesänä tajusin, että vau, sehän onkin noin... En siltikään tiedä Silman ja KTK:n perustyeella juuri mitään. :roll: Minä tietämätön...

Hobitin olen lukenut varmaan viidesti myös. Ainakin neljä kertaa olen sen läpi käynyt. Lisäksi on Bilbo's last song -kirja.

Sitten olen lukenut joitakin näitä satukirjoja, Herra Bliss ja Seppä ja satumaa löytyvät kotoa. Kirjastosta lainattu on myös Maamies ja lohikäärme. Ja sitten on tullut luettua Kirjeitä joulupukilta myös.

Ja muita Tolkieniin liittyviä teoksia; herran elämäkerta (jonka tahtoisin omistaa) David Dayn Tolkienin maailma ja sitten Tunnetko Tolkienisi (jonka kirjoittajaa en juuri nyt muista.).
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Minäkään en ole tainnut vastata tänne aiemmin...

Luettujen listalta löytyvät tottakai Taru Sormusten herrasta, Silmarillion, Hobitti ja Keskeneräisten Tarujen Kirja. Näiden lisäksi olen lukenut Kirjeitä Joulupukilta, Roverandomin (kirjoitettiinko se noin?) ja Maamies ja Lohikäärme.

Ensimmäiset on luettu useampaan kertaan, Taru ja Hobitti useiten, yleensä kerran vuodessa, mutta nyt on ollut opiskelujen takia pari vuotta taukoa. Jälkimmäiset kerran. Húrinin lapset luen kun saan sen itselleni. ^^
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Crysta El Roof

Viesti Kirjoittaja Crysta El Roof »

Crysta El Roof kirjoitti:TSH:n, Hobitin, Silmarillionin, Bilbon viimeisen laulun ja melkein KTK:n.
Plus Húrinin lasten tarinan. :wink:
Vastaa Viestiin