Mitkä Tolkienin kirjat olet lukenut?

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Lalaith
Örkki
Viestit: 16
Liittynyt: La Loka 15, 2005 9:20 pm

Viesti Kirjoittaja Lalaith »

Minä olen lukenut TSH: n n. 15 kertaa, Silmarillionin, KTK:n ja Hobitin muutamia kertoja ja sen lisäksi Roveranderomin ja Maamies ja lohikäärmeen. Sitten erehdyin myös kerran ostamaan yhden HOME:n elikkäs History of Middle-Earth kirjan (omani on se sarjan viimeinen, people of Middle-earth), ja yritin suomentaa sitä, mutta olen edelleenkin ensimmäisellä sivulla, koska kirja ei todellakaan ole mitään helppoa englantia ja minun englanninkielen taidoillani... :oops:

TSH:sta pidän eniten, se on kuitenkin paljon helppolukuisempaa kuin Silmarillion ja Keskeneräisten Tarujen Kirja. Toki nekin ovat minulle rakkaita ja tarinat ovat ehkäpä vieläkin mahtavempia niissä, mutta jotenkin TSH kuitenkin on miellyttävämpää luettavaa minulle..

Ai niin ja Loru Sorbusten Herrasta + iso kasa elokuvien oppaita on myös luettu, mutta en tiedä kuuluvatko ne enää tähän topiccin. :)
Arawyn
Puolituinen
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 6:44 pm
Paikkakunta: Nightwishin treenikämppä

Viesti Kirjoittaja Arawyn »

TSH menossa kuudetta kertaa, Hobitti, Keskeneräisten tarujen kirja, Silmarillion, Roverandom ja siinä ne sitten olivatkin. Olen lukenut myös Bilbon viimeisen laulun (tai jotain sinnepäin).
Once I am sure of my task I will rise again.
Holly

Viesti Kirjoittaja Holly »

Oon lukenu Taru sormusten herrasta-trilogian, tottakai, mutta sen lisäksi myös Hobitin ja Silmarillionin. Ja aivan niin, luin joskus ala-asteella Roverandomin (jos se nyt noin kirjotetaan) mutten muista siitä enää juuri mitään. Oon yrittäny ettiä sitä kirjastosta muttei oo löytyny...
Hitunen
Puolituinen
Viestit: 212
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 7:50 pm

Viesti Kirjoittaja Hitunen »

Taru on luettu muutamia kertoja kuten myös Hobitti. Kirjeitä joulupukilta ja Roverandomkin on luettu.
tiku
Samooja
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 10:25 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tiku »

Taru Sormusten Herrasta, Hobitti, Roverandom, Maamies ja lohikäärme... Herra Blissiä vähän. Siis ihan vähän. Kirjaston TET:ssä varastoa järjestellessä.

Pitäisi lukea Silmarillion... Jonkun neljä vuotta jo tuolla kirjahyllyssä odottanut.
"Mä saan allergisia erektioita!"
-Suklis Emperorista
Avatar
Daealis
Metsähaltia
Viestit: 650
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daealis »

Kertaalleen olen lukenut kaksi ensimmäistä osioa tarusta, ja aloittanut muutamia kymmeniä sivuja kolmannesta. Liian puisevaa ja raskassoutuista tekstiä minun makuuni. Koneelta löytyy joitain Tolkienin aikaisempiakin teoksia, mutten koskaan ole päässyt niistäkään juuri puusta pitkään.
Tears are a waste of good suffering.
T.E.R.O - Taitava ja Ekstaattisen Reipas Orjapiiskuri
Vuoden Jääräpää -07 & -08 \o/
Kodama
Örkki
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 7:07 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kodama »

Taru Sormusten Herrasta koko kirja 11 kertaa,
Hobitti n.15 kertaa,
Roverandom n.5 kertaa,
Maamies ja lohikäärme yhden kerran,
Seppä ja satumaa yhden kerran,
Keskeneräisten tarujen kirja yhden kerran,
Silmarillion yhden kerran,
Bilbon laulu yhden kerran.

Siinäpäs ne kaikki taisivatkin olla.
Silence like a cancer grows.
Avatar
Etiäinen
Puolituinen
Viestit: 355
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 9:12 pm
Paikkakunta: Metsä

Viesti Kirjoittaja Etiäinen »

Täytyy myöntää, että olen lukenut Tarun vain kahdesti kokonaan läpi. Lempikohtia tosin selannut ja lukenut kymmeniä kertoja.

Silmarillionin kerran, lempikohtiin pätee sama kun Tarun kanssa.

Loppu uusiksi:

Hobitti x2
Keskeneräisten Tarujen Kirja
Seppä Ja Satumaa
Roverandom
Maamies ja Lohikäärme
The Adventures Of Tom Bombadilin puoleen väliin
Viimeksi muokannut Etiäinen, Ti Elo 29, 2006 2:57 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Niin tie on musta,
vaan mustempi ois mieli kulkijalla,
Jos kuu ei paistaisi hopeaansa
Kuoleman kattilalla - tummuvan taivaan alla.

Viikate:Tie

"Mutta koska jonkun pitää sotkea asiat" | Vuoden Pippin 2009
Charlotte
Örkki
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 4:42 pm

Viesti Kirjoittaja Charlotte »

Hobitin, Kaksi tornia, Sormusten ritarit, Kuninkaan paluu, jonkin verran oon lukenu myös Silmarillionia, ja keskeneräisten tarujen kirjaa...
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Tällä on ollut luettavana LotR viidesti, Hobitti kolmasti, Keskeneräisten tarujen kirja, Silmarillion ja Roverandom. ^^
Jude
Örkki
Viestit: 43
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 2:09 pm
Paikkakunta: Raparperitaivas

Viesti Kirjoittaja Jude »

Olen lukenut TSH:sta Sormuksen ritarit ja Kaksi tornia sekä jonkin verran ehdin aloittaa Kuninkaan paluuta (ja sitten piti palauttaa se kirja Niénorille... ^^ Pitäisi muuten joku päivä lukea se Kuninkaan paluu loppuun asti)

Lisäksi olen lukenut Hobitin useampaan otteeseen, Roverandomin ja Maamies ja Lohikäärme -teoksen kertaalleen molemmat.

Kaikkein eniten lukemistani tykkäsin Hobitista. Se oli jotenkin niin leppoisa ja sadunomainen, että se viehättää useammankin kerran luettuna.
Avatar
Elwind
Örkki
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 7:46 pm
Paikkakunta: Orivesi...

Viesti Kirjoittaja Elwind »

Olen lukenut TSH:n -tietysti-, aloitellut Silmarillonia ja lukenut Hobitin. Eipä minun Tolkien sivistykseeni muuta kuulu, mutta tämähän on hyvä alku ^_^.
Parempi tossun alla kuin taivasalla!
lumienkeli
Örkki
Viestit: 152
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 2:57 pm
Paikkakunta: Sillan alla pahvilaatikossa

Viesti Kirjoittaja lumienkeli »

*ihmettelee edelleen, ettei ole kirjoittanut tähän topickiin*

Tarun aloitin ennen kuin näin elokuvat, ja kyseinen teos on tullut luettua jo mukavan useaan kertaan. Hobitti, Keskeneräisten tarujen kirja ja Silmarillionin luin sitten Tarun jälkeen, ja nekin ihan kohtuullisen monesti.
Pitäisi kai tässä taas lueskella nuo uudestaan, tai koettaa etsiä muitakin Tolkienin kirjoja luettavaksi.

editti on ihanaa, joo... Ja tietysti on tähän mennessä tullut luettua myös Húrinin lasten tarinakin. :D
Hmm, Taru pitäisi lukea tässä piakkoin uudestaan. ^^
Viimeksi muokannut lumienkeli, Ma Joulu 28, 2009 4:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kele lam. Nom piki piki, nom minsi winsi. Lam seisei, eunichi. Snip snip."
Lumienkeli on enemmän tai vähemmän aktiivinen
Vinoviiva
Ei enää inha Grim vaan nätti lumienkeli ^___^
Avatar
Elvédan
Samooja
Viestit: 549
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Grey Havens my destiny

Viesti Kirjoittaja Elvédan »

Okei, tuosta edellisestä viestistä on hirmukauan, olen tietenkin ehtinyt lukea Tolkienin teoksia lisää ja muutamaan kertaan lisää.

Taru Sormusten Herrasta
En ole enää perillä siitä, montako kertaa on tullut luettua the Mestariteos, mutta epäilisin, että noin kymmenkunta. Englanniksi olen parhaillaan lukemassa Two Towersia, Fellowship of the Ring on luettu ja Return of the King odottaa vuoroaan.

Silmarillion, Keskeneräisten Tarujen Kirja, Hobitti
Silma ja KTK molemmat kerran, tosin Silmaa tulee selailtua sieltä täältä aina ajoittain. Omistan kyseisen teoksen myös englanniksi, joten tarkoitus olisi iskeä sillä kielellä kiinni kirjaan. Hobitin olen lukenut kaksi kertaa, kolmas kerta tulee lukion kirjallisuusdiplomin mukana.

Muita: The Adventures of Tom Bombadil, Puu ja lehti, Seppä ja satumaa, Roverandom, Kirjeitä Joulupukilta (englanniksi), Maamies ja lohikäärme, Bilbon viimeinen laulu. Herra Bliss on itse asiassa ainoa, jota en ole löytänyt kirjastosta. Se pitäisi lukea, todellakin.

Oheiskirjoja myös, Tolkienin elämäkertaa ja David Dayn kirjoja.
Viimeksi muokannut Elvédan, Ke Huhti 05, 2006 7:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuoden 2006 ja 2007 Runoilija sekä 2008 Legolas, kiitos!

"Elrond passes Over Sea. The end of his sons, Elladan and Elrohir, is not told: they delay their choice and remain for a while."
~The Letters of J.R.R. Tolkien
Paju
Puolituinen
Viestit: 210
Liittynyt: La Maalis 06, 2004 8:42 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Paju »

Hmm. Taru Sormusten Herrasta -trilogia on tietysti tullut luettua, samoin Hobitti. Hobitista pidin siinä mielessä enemmän, että se on helpommin lukea yhtenä kappaleena, kun taas Tarun lukemiseen - niin, että sitä ehtii ajatellakin - menee helposti viikkokin. Mutta on se kyllä upea kirja (jotenkin sitä ei osaa ajatella kolmena kirjana), sitä en kiellä.

Pidin myös äärettömästi Roverandomista, joka taisi olla toinen Tolkienilta lukemani kirja. Hobitti tuli sitä ennen, ja viimeisenä Taru. Keskeneräisten tarujen kirjankin ajattelin lukea, kunhan ensin löydän aikaa lukea Tarun läpi uudelleen...
"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music."
- Friedrich Nietzsche
Vastaa Viestiin