The Legend of Sigurd & Gudrun

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

The Legend of Sigurd & Gudrun

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

"Many years ago, J.R.R. Tolkien composed his own version, now published for the first time, of the great legend of Northern antiquity, in two closely related poems to which he gave the titles The New Lay of the Völsungs and The New Lay of Gudrún."

Tämä esittely löytyy kirjan The Legend of Sigurd and Gudrún sisäkannesta. Itse sain kyseisen opuksen syntymäpäivälahjaksi, enkä siis siten ole vielä kerinnyt tutustumaan itse opukseen. Kyse on kuitenkin kahdesta vanhasta saagasta, joista Tolkien on kirjoittanut ja/tai kääntänyt oman versionsa. Kirja-versiosta saamme kiittää jälleen kerran Cristopher Tolkienia. Itse tarinat ovat runomuodossa, lisäksi kirjasta löytyy niihin pitkät selitykset.

Palaan itse selittämään kirjasta jotain kunhan pääsen tutustumaan siihen paremmin paremmalla ajalla. Mutta nyt julistan sanan vapaaksi! Tolkienilta on tullut uutta luettavaa!
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: The Legend of Sigurd & Gudrun

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Joops. Haluaisin tämänkin teoksen omaan kirjahyllyyni keikkumaan. Katselin sitä jo joskus kesällä, mutta köyhimyksenä ei ole tullut hankittua. Muuten, tietääkö kukaan suomennetaanko tätä joskus? Itseäni ainakin kiinnostaisi enemmän suomenkielinen laitos.
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Re: The Legend of Sigurd & Gudrun

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Kun kysyin Suomalaisesta, onko tätä tulossa suomeksi he vakuuttivat että se on tullut jo ja esittelivät innoissaan Hurinin lasten tarua... - _ -; Niin että ei ainakaan lähiaikoina ilmeisesti...
All you need is love...
Vastaa Viestiin