The History of Middle Earth

Keskustelua Tolkienin teoksista.

Valvoja: Andune

Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

The History of Middle Earth

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Kuinkas monen kirjastosta tämä löytyy? Mä olen lukenut kaikki, mutta omassa hyllyssäni ei erinäisistä syistä ole aivan kaikkia.

Kyseessä on siis tämä kirjasarja:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Histor ... ddle-earth
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Saphire
Samooja
Viestit: 420
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Siellä, mihin kukaan muu ei eksy!
Viesti:

Re: The History of Middle Earth

Viesti Kirjoittaja Saphire »

Voi löytyyhän tämä kirjasstosta ja olen usein katsellut ja selaillut sitä sillä mielellä, että ottaako vaiko eikö ota? Tähän asti se on jäänyt itseltäni lainaamatta, koska on koekausi menossa, mutta joululomalla voisin harkita. Sisällöstä olisi kiva saada tarkempaa tietoa :)
Vuoden originaali 2014~
Saphire tekee paluun vuosia jälkeen.. :'D
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: The History of Middle Earth

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Nooh, jos tykkää Silmarillionista... (kuten MÄ!) niin nää on aika nannaa. Tossa wikin linkissä on aika perusesittely mitä niistä löytyy. Mä oon niin haltiaihquilija, et haltiaosiot on olleet kovassa käytössä. :D :D :D

*muoks* Siis nämä opukset on kotikirjastossani kolmen silmarillioni (kyllä, olen lukenut yhden kirjaimellisesti loppuun) ynnä muiden LOTR aiheiden seassa.
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Fangwen
Puolituinen
Viestit: 306
Liittynyt: La Loka 05, 2013 4:44 pm
Paikkakunta: *raapii päätään* sen ku tietäis...

Re: The History of Middle Earth

Viesti Kirjoittaja Fangwen »

Itseltäni ei tätä löydy koska kielitaitoni on loppujen lopuksi aika pohjamutakamaa, mutta voisi kyllä seuraavaksi krijastoon mennessä katsoa jos löytyisi, olisi tosi kiva edes selailla niitä opuksia vaikken läheskään kaikkea ymmärtäisikään.
"...But as for me, my heart is with the Sea, and I will dwell by the grey shores until the last ship sails. I will await you."

― Círdan the Shipwright

Hukka vieköön, mörkö syököön ja piru periköön!
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: The History of Middle Earth

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Näitä ei ole suomennettu, eli kielitaito on poikaa. :/ ja kun kieli on vastaavaa kuin Silmassa, niin on vähän hankalalukuista ens alkuun. Suosittelen silti, onpahan ainakin mielenkiintoista opetella englantia? :D :D :D
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Ezellohar
Puolituinen
Viestit: 344
Liittynyt: Ma Marras 18, 2013 4:06 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: The History of Middle Earth

Viesti Kirjoittaja Ezellohar »

Sillon kun olin nuori ja olin Englannissa kielimatkalla niin kävin joka päivä läheisessä kirjakaupassa ihailemassa kaikkia Tolkienin kirjoja, mm. näitä. Sattuneesta syystä en sitten päätynyt ostamaan kun yhden kirjan (Farmer Giles of Ham).

Mut tää on ihan ehdottomasti hankintalistalla!
"The Ring! Is it not a strange fate that we should
suffer so much fear and doubt for so small thing?"

- Boromir

.::Vuoden Tulokas 2014::.
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: The History of Middle Earth

Viesti Kirjoittaja Silidir »

siis mä loysin näitä yhdestä antikvariaatista 16 euroo kappale. Siis kaksi mun opuksista on sellaiset jätti-isot, niissä on aina monta osaa yhdessä. Eli 4 per kirja? Ja olin ihan superonnellinen kun maksoin itseni kipeeksi noista... -.- Eihän se 16 euroa 4 osasta ole sillee kallis mut joo. Olis kai voinu ostaa ruokaa?
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Saphire
Samooja
Viestit: 420
Liittynyt: La Maalis 02, 2013 12:51 am
Paikkakunta: Siellä, mihin kukaan muu ei eksy!
Viesti:

Re: The History of Middle Earth

Viesti Kirjoittaja Saphire »

Juu, ei se englannin kieli minulle mikään ongelma ole :)
Voisinpas käydä ensiviikolla etsimässä ainakin yhden pikku kätösiini!
Vuoden originaali 2014~
Saphire tekee paluun vuosia jälkeen.. :'D
Avatar
Tindis
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:02 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: The History of Middle Earth

Viesti Kirjoittaja Tindis »

Minä oon noita kovasti meidän kirjastosta ettiny, mutta kun pikkukylässä asutaan, niin eihän täältä tuollaisia ihanuuksia löydy. Yritän lohduttautua sillä, että enpähän mä niistä mitää ymmärtäiskään vaikka sellaisen käsiini saisin.
~Stupid book. I need to sleep, but I can't stop reading you.
Vuoden Legolas 2014
ja virallinen Saunatonttu :3
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: The History of Middle Earth

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Omistan muutaman näistä, mutta en kaikkia. Olen enemmän ollut kiinnostunut noista TSH:n kuin Silman vaiheista, joten sarjan loppupäähän painottuvat minun omistamani opukset. Rakastan sitä, joka kertoo Rohanista (Éowynin ja Aragornin erilainen loppu, anyone? Se kohta on tullut luettua useampaan kertaan), mutta en kyllä kuollaksenikaan muista sen nimeä juuri nyt ja olen liian laiska kävelemään kirjahyllylle katsomaan. Yhtään näistä en ole vielä lukenut ihan kannesta kanteen, mutta osia sieltä täältä kyllä.

Pitäisi lukea koko omistamani Tolkienin tuotanto uudestaan, siitä on ikuisuus kun olen viimeksi lukenut mitään. :roll:
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: The History of Middle Earth

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

Minä oon kuullu näistä täällä ja olen vähän vilkuillu kirjastoista jos sattus löytymään ja olen itse asiassa lukemassa nyt tota vitos osaa eli Lost Road and Other Writings. Ihan mielenkiintonen kirja Silman synnystä. Yritän varmasti lueskella muitakin jos kävelee vastaan.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: The History of Middle Earth

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Tilasin vuonna 2006 Amazonilta ne neljä kirjaa, joissa käsiteltiin TSH:n syntyä. Pakettia myytiin nimellä The History of the Lord of the Rings. Maksoivat silloin reilut 30 dollaria eli varsin edullista. Mutta täytyypä myöntää, ettei niitä ole tullut paljon katsottua. Silloin aikanaan selailin läpi mutta sittemmin ne ovat jääneet tuonne hyllyyn pölyttymään valitettavasti. Ehkäpä siellä oli jotain pieniä yksityiskohtia, joita hyödynsin ficeissäni. Nyt muistan ainoastaan, että Elladanin ja Elrohirin nimet piti alun perin olla Elboron ja Elbereth. :D
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: The History of Middle Earth

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Whee! Nyt löytyvät nämä minunkin hyllystäni! Tai ainakin viisi ekaa, kiitos miehen joka osti ne joululahjaksi. (Kirosin kyllä miestä muutaman päivän sen jälkeen...)

Eli täältä löytyy opukset

The Book of Lost Tales 1
The Book of Lost Tales 2
The Lays of Beleriand
(IIIIIIIHHHHHH!!!)
The Shaping of Middle-earth
The Lost Road and Other Writings

Nyt kun vielä löytyisi aikaa lukea nämä. <3<3<3
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
frodoloverboy
Örkki
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2015 1:49 am

Re: The History of Middle Earth

Viesti Kirjoittaja frodoloverboy »

Oi kauhea onko tämmöisetkin olemassa!! Aina oppii uutta :lol: :lol: kiva faneille tietty mutta minua ei saisi kyllä lukemaan yhtään enempää historiaa ja tylsää taustatietoja vaikka maksettaisiin hihi
Vastaa Viestiin