Jag är här...

Tänne voit ilmoittaa itsestäsi, jos olet uusi. Täällä voit myös kysyä pulmatilanteissa ja antaa palautetta mistä vaan asiasta. Ylläpidon ilmoitukset nykyään ylimmässä osastossa.

Valvoja: Celeb

Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Jag är här...

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Öh... Hei..? No, minä olen tyttö, Tolkienia ihaileva yksilö. En sano fani, sillä se kuulostaa typerältä kirjoitetussa tekstissä. Puoliksi ruotsalainen (ruotsalainen äiti, suomalainen isä), mutta silti Suomessa syntynyt ja koko (lyhyen) elämänsä asunut täällä. Pahoittelen, jos kirjoittamissani teksteissä on ruotsia tai englantia keskellä suomea (pinttynyt tapa puhetyylistäni). Kastanjanruskeat hiukset & vihreät silmät, normaalipituus jne. Koulussa hyvä, niin sanottu hikke, ja mikäli joku sen minulle sanoo, nyökkään pienesti ja kiitän - otan sen kohteliaisuutena. Olen erittäin anti-homofoobikko (kyllä, se on sana) ja huumorintajuni on... kieroon kasvanut, so to speak. Kirjoitan yleensä aina kirjakielellä, sekin on tapa, tosin ei puhetyylistä. Ja syy siihen, miksi tämäkin juttu kirjoitetaan vasta nyt, on se, että meidän tietokone on lievästi sanottuna romu, eikä meillä ole ollut nettiyhteyttä (toimivaa nettiyhteyttä, siis) puoleen vuoteen. Viesti on nyt enemmän kuin vähän hajanainen, mutta palataanpas vielä pääaiheeseen eli Tolkieniin ja ihastukseeni hänen teoksiinsa.
Eli eli... Tutustuin Tolkienin teoksiin seuraavaa kautta: Luin kirjan 'Mustan Helmen kirous', katsoin elokuvan, ihastuin Bloomiin (nykyään Johnny Depp on parempi), katsoin Sormuksen Ritarit koska Orlando Bloom oli siinä. Kaksi Tornia katsoin kahdesta syystä: yksi: juoni, kaksi: Viggo Mortensen. Kuninkaan Paluun katsoin samoista syistä kuin Kaksi Torniakin. Sitten luin erinäisiä Tolkienin teoksia. Ne voi kertoa, ja ne ovat seuraavat: Hobitti, TSH (englanniksi kesken, suomeksi luettu pariinkin otteeseen), Silmarillion, Puu Ja Lehti, Roverandom, Húrinin Lasten Tarina, Keskeneräisten Tarujen Kirja ja sitten Maamies Ja Lohikäärme on työn alla, samoin muut teokset kirjassa Satujen Valtakunta, eli Seppä Ja Satumaa sekä Niukun Lehti ja Saduista (vaikka ne onkin jo luettu teoksesta Puu Ja Lehti).
Jäyh, onkohan tässä nyt vielä jotain mitä pitäisi sanoa? No, vastaan mielelläni kysymyksiin and so forth, jos niitä kysymyksiä vain vaivaudutte kysymään. Jag tack och jag gå. -Aiwendil
P.S. Aiwendil oli/on Radagastin nimi Valinorissa, tarkoittaa 'se joka rakastaa lintuja' ja voin sanoa, että minäkin rakastan lintuja. Tai no, enhän minä räksistä (meaning räkättirastas) pidä, kun ne pöllivät marjat pensaista, mutta kyllä minä muuten ihannoin tirppoja. Niitä isompiakin, kuten maa- ja merikotkia sekä harpyijoita. Ja oh, by the way, nimi kuuluu Tolkienille, se on Tolkienin kehittämä and so forth, minä en ota minkäänlaista kunniaa nimestä. Yrittäkäämme siis uudestaan: jag tack och jag gå. -Aiwendil
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: Jag är här...

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Hej på dig! :'D

...ja siihen se ruotsinkielen päätähuimaava tietämykseni sitten kuolla kupsahti. Mutta siis hei ja tervetuloa Loftikseen! Toivottavasti viihdyt täällä foorumilla ja jaksat olla aktiivinen. Ota virtuaalipullaa topicinkulmalta ja tee olosi mukavaksi. C:
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Jag är här...

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

No, ei se minunkaan ruotsinkieleni oikein vielä toimi... Mutta kiitos vastauksesta, en oikeastaan odottanut kenenkään vastaavan, joten vastauksesi oli iloinen yllätys. *virn* Älkääkä nyt, valar sentään, luulko minun loukkaavan teitä omalla niin sanotulla pessimistisyydelläni kun en odota ihmisten vastaavan viesteihini. Ja Celeb, koetan todellakin pysyä aktiivisena ja niin edelleen (ja toivon sormet ristissä ettei tietokone kuole taas). Jag tack och jag gå. -Aiwendil
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Vendince
Puolituinen
Viestit: 309
Liittynyt: Ma Kesä 03, 2013 9:01 pm
Paikkakunta: Mielikuvitusmaassa haltioiden kanssa

Re: Jag är här...

Viesti Kirjoittaja Vendince »

Tervetuloa minunkin puolestani! <:

Tänne tarvitaankin uutta ja aktiivista porukkaa hönkimään eloa loftikseen. Itsekkin olen uusi. :)
Elämä on liian tärkeää otettavaksi vakavasti.

..., mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Herätetään loftis henkiin Vuoden Aragorn 2014
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: Jag är här...

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Hei ja tervetuloa minunkin puolestani.

Kiva saada loftikseen uusia aktiiveja.

Btw, näin kaksikielisenä/suomenruotsalaisena pistää silmään; se on "Jag tackAR och jag gåR". Tuo sinun käyttämäsi muoto on "minä kiitos ja minä kävellä/mennä."
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Aiwendil
Samooja
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2013 3:57 pm
Paikkakunta: Ent'asumus

Re: Jag är här...

Viesti Kirjoittaja Aiwendil »

Minun pitää vastata Lumisudelle: kiitos, että huomautit tuosta! Ruotsinkieleni ontuu pahemmin kuin joku-joka-ontuu-pahasti (en nyt keksinyt mitään tuohon, kamala blackout), sillä olenhan opiskellut ruotsia vasta vuoden, äiti ei opettanut meille ruotsia toisena kielenä, vaikka olisi voinutkin. En kyllä näe syytä siihen, että olisi opettanut, asummehan Suomessa.
Ja sitten toinen asia, joka ei liity mitenkään päin ruotsiin tai Ruotsiin (höh, kuulostipa typerältä), vaan siihen, miten sain ensikontaktini Taruun. Juttelin tuossa viikonloppuna serkkuni kanssa ja puheeksi tuli Taru (nimimerkillä minä-en-puhunut-siitä-koko-ajan). Iida (serkkuni) kertoi seuraavanlaisen jutun: Hän oli Gimli, Milja (hänen isosiskonsa, myöskin siis serkkuni) oli Legolas ja minä olin Aragorn. He vetivät minua pulkassa ja näin edelleen. Olin suurinpiirtein kolmevuotias, eli elokuvat olivat juuri tulleet teattereihin (juuh, olen syntynyt -99). Katsoin Iidaa jutun jälkeen silmät luultavasti tiskivadin kokoisina, enkä ollut varma virnuillako vaiko lehahtaa punaiseksi...
Eli minä törmäsin Taruun ensimmäisen kerran noin kolmevuotiaana, istuessani pulkassa Aragornina... *nolo* Ja mielenkiintoisinta on se, että kukaan ei halunnut olla Arwen, vaikka kaikki olivat naispuolisia henkilöitä. o.O Ei se nyt niin kamala nainen ole...
Mutta anyway, tässä tämä asia nyt on. Ajattelin aluksi muokata tuota alkuperäistä viestiäni, mutta kun Lumisudelle piti vastata, niin laitoin sen nyt tähän. Nu jag tackar och jag går. -Aiwendil
"I do not have a poetic bone in my body
and I don't want to say you left -
but my heart is no longer in my chest."

Kälätäti 2014 Kiitos kaunis!
Vastaa Viestiin