LOTRista tv-sarja?

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Vastaa Viestiin
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

LOTRista tv-sarja?

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

Maailmalla uutisoidaan, että LOTRista oltaisiin tekemässä ison budjetin tv-sarjaa (esim. http://www.leffatykki.com/uutiset/467196). Mikään ei tietysti ole varmaa, mutta millaisia ajatuksia tämä herättää? Itseäni kyllä kiinnostaisi ja paljon. Tykkään historiallisista sarjoista eikä fantasiaelementit haittaa. Mutta en ole kyllä kiinnostunut enää uudesta hobittiseikkailusta, vaan tässä minusta näkökulman pitäisi olla enemmän ihmisten ja haltioiden puolella. Potentiaalia olisi vaikka mihin, kun vaikka ajattelee mitä kaikkea Gondorissa ja Rohanissa tapahtui sinä aikana, kun Frodo ja kumppanit puuhastelivat Konnussa. Haluaisin esimerkiksi nähdä sen, kun Boromir ja Faramir puolustivat Osgiliathia, katkaisivat sillan ja uivat Anduinin yli. :D Denethorista voitaisiin vihdoin tehdä järkevä ja viisas. Ja mukaan tietysti kaikki kiinnostavat hahmot, jotka häpeällisesti jätettiin pois leffoista, kuten Imrahil, Halbarad, Glorfindel...

Pelkään kuitenkin, ettei sarja olisi kovin uskollinen kirjalle. Esim. voisin hyvin kuvitella, että mukaan haluttaisiin enemmän eri etnisistä taustoista olevia näyttelijöitä, missä ei sinänsä ole vikaa, paitsi etteivät ne tyypit sitten vastaisi yhtään mielikuviani. Pelkään myös, ettei Silmarillionin ja KTK:n käyttöön kaiketi edelleenkään olisi oikeuksia, joten sarja perustuisi vain TSH:hon. Minusta on kuitenkin vaikea tehdä mitään järkevää ihmisistä ja haltioista, jos ei ole tarpeeksi infoa heidän historiastaan. Pelkään, että keksivät sitten päästään kaikkea idioottimaista PJ:n tyyliin ("Dol Guldurissa voisi olla palantir! Joo hyvä idea, númenorilaisia Synkmetsässä, Oropherilla ei varmasti ollut mitään sitä vastaan."). No, ehkä on vähän aikaista pelätä mitään, kun koko sarjan suunnittelu on vielä hyvin varhaisella asteella. Jos yrittäisi olla stressaamatta asiasta vielä…
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: LOTRista tv-sarja?

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Mä en stressaisi liikoja.
Ensinnäkin on paha vetää paremmaksi Jacksonin duunille, koska onhan noi leffat (puutteistaan huolimatta) olleet aivan hillittömiä megahittejä ja vedelleet mennen tullen monet muut alleen. Se, joka nyt uskaltais lähtee tekemään tv-sarjaa, joutuisi oikeasti mielettömien paineiden eteen. Enkä tiedä olisiko kukaan valmis ottamaan toistaiseksi tuota haastetta vastaan.

Ja joo, koska ei ole oikeuksia kuin TSHään, niin eiköhän siinä olla jo niiiin pahasti vaiheessa kuin olla ja voi. Komppaan kyl tota et olis ihanaa nähdä uutta näkökulmaa sekä ihmisten että haltioiden suunnalta!

Mut kun luin tota uutista itse niin mua alkoi jostain syystä hihityttämään ajatus siitä, ketkä näyttelijät sopis mukaan? Kuitenkin Jacksonin filmatisointi on aika hyvin leimannut myös näyttelijänsä, eli kuka sopis korvaamaan esim. Sarumania näytelleen Leen? :D :D :D
(Mä voisin olla taustajoukkoHobitti!!!)
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Mithrellas
Velho
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 9:00 pm
Paikkakunta: Minas Ithil

Re: LOTRista tv-sarja?

Viesti Kirjoittaja Mithrellas »

No nyt alkaa näyttää vahvasti siltä, että sarja toteutuu: https://muropaketti.com/elokuvat/huhut- ... tv-sarjan/. Amazon on ostanut oikeudet isolla rahalla, joten eiköhän se tehdä.

Olen lukenut tästä netistä jo aika paljon, ja tarkoitus on siis tehdä tavallaan jatkaja Game of Thronesille, kun se päättyy. Sarjasta tulisi monta kautta ja mahdollisesti spin-off sarja ja se mitä ilmeisimmin sijoittuu LOTRia edeltävään aikaan, eli sellaisiin tapahtumiin joita ei ole ennen filmillä nähty. Siis kyse ei olisi LOTRin uudelleen filmatisoinnista niin kuin aluksi annettiin ymmärtää.

Joten jännityksellä odotetaan mitä sieltä tulee... Vieläkään ei kai ole selvää, voidaanko Silmarillionia ja KTK:ta käyttää vai perustuuko se LOTRin liitteisiin. Miksei se voisi olla vaikka kokonaan keksityillä hahmoilla ja keksityistä tapahtumista, sijoittuu vaan Keski-Maahan, mutta toivoisin kyllä että se kertoisi jotain tutusta. Miten olisi vaikka se Viimeisen liiton taistelu ja kaikki siihen johtavat tapahtumat. Mulla olis kässärikin valmiina, voisin myydä se Amazonille muutamasta miljoonasta. :mrgreen:
Humor-ficcaaja 2007 ja 2009, Draama-ficcaaja 2010
Avatar
Celeb
Velho
Viestit: 823
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 12:41 pm
Paikkakunta: Rivendell
Viesti:

Re: LOTRista tv-sarja?

Viesti Kirjoittaja Celeb »

Mä oon kanssa katellut näitä uutisia vähän innon ja kauhun sekaisin fiiliksin. Toisaalta ehkä parasta ikinä, uutta materiaalia, toisaalta taas fkjaöhldfh. Mulle ehkä suurin ennakkoluulo on ajatus Lotrin "modernisoinnista" ja sen kaupallistamisesta enemmän "katsojaystävälliseen" muotoon. TOivon tosi paljon, että alkuperäisteoksen henki ja sydän säilyisi, ja valitettavasti Lotreissa nyt vaan on täysin eri fiilis ja tunnelma kuin vertailukohtana käytetyn Game of Thronesin alkuperäisteoksessa.

Mutta sitten toisaalta! Tuskin se keneltäkään mitään poiskaan on, (okei okei myönnän totaalinen katastrofi ei ois jees) ja meille jää kuitenki kaikki vanha materiaali nautittavaksi. Mikään kuppainen filmatisointi tai muu versio ei onneksi voi tehdä tyhjäksi originaalia. <3

Muuten Mithrellas jos saat sen diilin tosta käsikirjotuksesta tehtyä niin ois 6/5, kattoisin! :--D
Kurkkaa ficcilistaustani tai runonurkkaustani.

Vuoden tulokas 2009, Kälätäti 2010 ja Ilopilleri 2014!
Kiitos, ihanaa! <3


Coolin Eksentrinen ja Lievästi Epäröimätön Bandiitti.

NUORI JA VIRIILI 2K17
Avatar
Silidir
Valarin Lähettiläs
Viestit: 840
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 1:06 pm
Paikkakunta: Irmon ja Námon syleilyssä

Re: LOTRista tv-sarja?

Viesti Kirjoittaja Silidir »

Mä voisin yrittää diiliä spin offeihin... :D :D :D

Mut joo, aika hurjalta tuntuu koko ajatus... Ja ihan pelkät näyttelijävalinnatkin hirvittää, varsinkin nyt kun ilmeisesti myös Silmarillion ja KTK on vapaalla jalalla. :/

Mutta katsellaan.
\o/Huumorificcaaja '08\o/ Slasheristi '09 & '10 @~~ <3<3<3 Elrond&Admin 2014 <3<3<3
-Our rooms. One hour. Bring the honey. I really liked that. And *please* hang up
your tunic.
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Re: LOTRista tv-sarja?

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Onhan tämä aika hurjaa. Niin paljon voi mennä pieleen, että lähinnä pelottaa. Olen varmaan liian alkuperäisuskollinen, kun en oikein jaksa innostua. Vaikka toisaalta, sitten ei voi ainakaan pettyä, voi vaan yllättyä iloisesti kun joku toimiikin!

Vähän sekalaisin fiiliksin. Voi että kun saisikin kässärit teiltä :D Voisi luottaa siihen ettei canonia kuksita palasiksi kun haetaan draamaa ja jännitystä ja naishahmoja.
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
Avatar
Lumisusi
Satutäti
Viestit: 1115
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: Mustalaishaltioiden matkassa

Re: LOTRista tv-sarja?

Viesti Kirjoittaja Lumisusi »

Suhtaudun tähän uutiseen edelleenkin ristiriitaisin tuntein. Niin moni asia voi mennä pieleen lähtien siitä että sarjasta yritetään tehdä GoT-kopiota aina siihen että siitä yritetään tehdä jotain lastensarjaa...

Ilmeisesti John Rhys-Davies ehti jo haukkua sarjan lyttyyn, muiden reaktioista en tiedä.

Ja miettikää nyt, jos ne kirjoittaa mukaan Gandalfin ja näyttelijä olisi joku muu kuin Sir Ian? :shock:
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.


Vuoden Beta 2007, Vuoden Tolkienisti 2008 & 2009, Vuoden Valvoja 2010 & 2014
Gillgalad
Örkki
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 10:56 am

Re: LOTRista tv-sarja?

Viesti Kirjoittaja Gillgalad »

En ole kauhean innoissani tästä sarjasta. Mua rupes lähinnä pelottamaan että mitä ne keksii jos Game of Thrones on esikuvana koska GoT ja TSH ovat maailmoiltaan aivan erilaiset.
Vuoden Tolkien-sanakirja 2010. Vuoden Tolkienisti 2014.
Vastaa Viestiin