Tomia ja Kultamarjaa ei FoTRissa

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Avatar
Kurttuviikuna
Puolituinen
Viestit: 293
Liittynyt: La Helmi 07, 2004 9:26 am
Paikkakunta: Dojon katonraja

Viesti Kirjoittaja Kurttuviikuna »

Minusta taasen Bombadil oli itseasiassa aika tähdellinen hahmo, koska siihen Sormus ei vaikuttanut kuten muihin. Lisäksi se olisi ollut loistava lisä hahmogalleriaan, ja hahmona pidän tuosta ihmeäijästä jotenkin. ^^ Lisäksi Hautakerot. HERRAISÄ, missä ne ovat?! Vielä tähdellisempi kohtaus, mutta kun ei.

// yksi asia ainakin tästä viestistä tuli selväksi, lopetan väsyneenä kirjoittamisen heti. xD
Welcome to the Caribbean, love.
Gekka
Örkki
Viestit: 136
Liittynyt: Ke Loka 27, 2004 6:42 pm
Paikkakunta: Turvassa

Viesti Kirjoittaja Gekka »

Minä petyin valtavasti kun Tom ja Kultamarja eivät pääseet elokuvaan mukaan. :< Eikä edes mainintaa tai pikkaraista hetkeä Hautakeroilla.. Ääh..
Marniella on kyllä pointti. Bombadil olisi helposti saattanut muuttua elokuvan pelleksi. Pieni sininuttuinen mies lauleskelemassa ja hyppimässä ympäriinsä.. :> Siltikin ehkä olisin halunnut Bombadilin mukaan...
Elokuvana mun mielestä se ois ollut kiva se kohtaus, mutta kun kirjasta sitä luen, tekee mieli hakata päätä seinään tai ainakin skipata se kohta. Kun Tom on aika raivosuttava... xP
Voi ei ei ei. Minä taasen rakastan sitä kohtaa. :D Se on aivan ihana kohta. Tom on ihana <3
"Good things and bad things both happen"

Kuva

Klick it, tee se tyylillä!
Celebriel
Pipari
Viestit: 967
Liittynyt: Ma Loka 11, 2004 12:45 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Celebriel »

Muistelen että olin kans saada hermoromahduksen Tom kohdassa kun luin sitä mutta kyllä se on niin tärkee hahmo että ois ne voin ees mainita siitä! Muttaku ei... Ja kyys e leffassa ois ollu virkistävä kohta :)
Kuva
Vuoden taiteilija est. 2007
Katsokaa myös:
http://dragonsoul2.deviantart.com ^^
Rekisteröidy ja kouluta oma dino! Autat samalla omaa dinoani. http://www.dinoparc.com/?ref=Dragorel
Arawiena
Örkki
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 5:37 pm

Viesti Kirjoittaja Arawiena »

Jos Tom ja Kultamarja olisi lisätty elokuvaan, siihen olisi tullut liikaa lisäminuutteja. Ja lisää hahmoja, jotka pitäisi muistaa. Ja olisihan niitä tärkeämpiäkin kohtia ollut, kaikki turha piti karsia elokuvasta.

Ja jostakin syystä Tom aiheuttaa minulle voimakkaita ärsytysreaktioita kirjaa lukiessa.. :roll:
You like Sirius/Remus, don't you?
Elindar
Örkki
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 6:02 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Elindar »

Olen erittäin kiitollinen, ettei Tomia ollut leffassa. Elokuva onnistui aivan loistavasti ilman häntäkin (enkä tarkoita nyt että hän olisi jotenkin turha hahmo, koska niin ei ole).
Minusta Tom on vain sellainen hahmo, että hänet pitää ikään kuin 'jättää rauhaan.' Häntä ei siis saisi edes yrittää herättää henkiin. Minulla on ainakin ihan oma käsitykseni Tomista ja hänen ulkonäöstään ja olemuksestaan ja nyt saan edelleenkin pitää sen sellaisena. Jos olisin nähnyt elokuva-Tomin, se olisi varmasti pilannut oman mielikuvani hänestä. Eli hyvä, ettei häntä eikä Kultamarjaa ollut leffassa.
~
My heart is [url=htpp://elindar.livejournal.com]broken[/url] and I don't have glue.
Charlotte
Örkki
Viestit: 33
Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 4:42 pm

Viesti Kirjoittaja Charlotte »

Sormusten ritarit oli tökerö!niin monia kohtia pätkästy pois! NYYH.
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Enpä ollut tälläistä topicia huomannut.
Mie petyin, ku Tomia ei ollutkaan leffassa. Yks kirjan parhaista kohdista oli se kun hobiti vieraili Tomin luona.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Mushroom
Örkki
Viestit: 149
Liittynyt: La Maalis 03, 2007 9:52 pm
Paikkakunta: Kontu

Viesti Kirjoittaja Mushroom »

Minuakin harmittaa tuo suunnattomasti, Tom oli yksi mielenkiintoisimmista hahmoista ja olisi ollut hauska kuulla sen laulantaa:
"Hei nöpö iloinen..." Kyllä se olisi saanut luvan mahtua sinne elokuvaan, sekä hautakerot. :< Murr. *lähtee tappamaan käsikirjoittajan ja Peter Jacksonin*
Pippin: What about second breakfast?!
Dragonfly
Örkki
Viestit: 114
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 11:07 am
Paikkakunta: Synkmetsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dragonfly »

Yhdyn edellisiin ^^ (ja piru sen periköön, joka käsittää tuon <---- kaksimielisesti!) :lol:

Kultamarja olisi ollut ihana lisä LotR:n naishenkilöihin elokuvassa. Olisi ollut kiinnostavaa tietää, kuka häntä olisi päässyt näyttelemään. :) Tomista pitänen myöskin... Sellainen hassunkurinen ja iloinen veikko, jonka arkipäivää on pelastaa ihmisiä / hobitteja / muita ökkimönkiäisiä Vihollisen kynsistä. *sulaa lattialle*
Avatar
Liza
Örkki
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 5:42 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Liza »

Jaa minusta Tom on vähän sekopää. Se lauloi liikaa. Ja sen puhetyyli oli outo. Olin vähän että: Mitä tuo tarkoittaa? Mutta olisi ollut hauskaa tietää että kuka Tomia olisi näytellyt. Minä en kyllä mitään sekopäätä esittäisi. Kultamarja oli kyllä aivan ihana. Kaunis nimi. Ja he ovat niin ihana pari. Ja sormuksen kannalta olisi kyllä tärkeää että Tom olisi ollut elokuvassa koska sormushan ei ylettenyt Tomiin. Tai siis Sormuksella ei ollut valtaa Tomiin.

Sekavaa kuten aina.
Crysta El Roof

Viesti Kirjoittaja Crysta El Roof »

Aluksi mua harmitti,ettei Tomia ja Kultamarjaa ole leffassa,mutta nyt olen sitä mieltä,ettei ne oikein toimisi siinä. Ne ei oikein sovi siihen leffan tunnelmaan ja toiseksi,siitä leffasta olisi tullut turhan pitkä.
Nasty
Örkki
Viestit: 159
Liittynyt: To Huhti 05, 2007 5:24 pm
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Nasty »

Olin ensin ihan raivoissani, kun heitä ei siinä ollut, mutta kun katsoin bonusmateriaaleja, Peter selitti syyn Tomin puuttumiselle. Hän sanoi, että Tom ei muuttanut juonta, muuten kuin että sormuksella ei ollut häneen vaikutusta. Philippa sanoi että hobitit varmaan kävivät siellä, mutta sitä ei vaan näytetty elokuvassa ^^ Olen vielä melko vihainen, mutta nyt olen oppinut jotenkin hyväksymään sen.

Pahempi asia on kuitenkin hautakerojen puuttuminen. Se oli mielestäni melko tärkeä paikka TSH:ssa. Mistä hobitit muka saivat miekkansa? Aragornilta elokuvassa, mutta kantaako Aragorn aina lyhyitä miekkoja mukanaan? Ei kovin uskottavaa. Tai sitten hän on joku miekkojen salakuljettaja tai jotain...

Okei lopetan ^^
Surkusiipi
Örkki
Viestit: 129
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 3:39 pm
Paikkakunta: Loskaoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Surkusiipi »

Minua se ei häirinnyt kuin vasta jälkikäteen... :) Katsoin elokuvat ennen kuin luin, joten en älynnyt vielä mitään mistä jäin paitsi. Eikä se minua näin jälkikäteen sitten paljoa ole haitannut, tokihan olisi ollut kiva nähdä ne. Ja kuten Crysta sanoi, ei ne oikein tunnelmaan olisi sopineet...
Paju
Puolituinen
Viestit: 210
Liittynyt: La Maalis 06, 2004 8:42 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Paju »

Ensimmäinen asia, joka kiinnitti Sormuksen ritareitten elokuvaversiossa tämän tyttelin huomion oli se, että Tom Bombadil Kultamarjoineen puuttui kokonaan. Ihmettelin sitä koko elokuvan ajan ja kauan aikaan jälkeenpäin. Miksi? Tom, ja myös Hautakerot, olivat lempikohtauksiani ensimmäisestä osasta, ja tunsin itseni jotenkin petetyksi, kun ne puuttuivat.

Miun mielestäni Tom ja Kultamarja olisivat tuoneet leffaan - koko elokuvatrilogiaan - sellaista, emt, onnellisuutta. Kaikki TSH:n naishahmot (puhun nyt siis elokuvista) ovat varsin angstisia, ehkä Ruusaa lukuun ottamatta. On "Angst-en-voi-vastustaa-valtaa"-Galadriel, "Angst-rakastuin-varattuun-mieheen"-Eówyn, "Angst-jätänkö-Aran-vai-kuolen"-Arwen ja niin edelleen. Muutenkin elokuvissa naishahmot jäivät niin vähiin, että Kultamarjaa olisi kyllä tarvittu.
Avatar
Kurenai
Metsähaltia
Viestit: 604
Liittynyt: La Loka 15, 2005 5:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kurenai »

Olen pitkään tätä miettinyt, ja olen edelleen kaksijakoisissa tunnelmissa.

Juuri tuo, mitä Paju sanoi - lisää naishahmoja. Tuohan on niin mieskeskeinen leffa, ja miehissä kyllä löytyy vaikka minkämoista miekanheiluttajaa, mutta naiset ovat jollain tasolla tylsähköjä. Eäh, en osaa selittää, mitä tuolla haen. Kukaan nainen ei kuitenkaan ole sellainen suuria tunteita herättävä. Kukaan ei ole vastenmielinen, ei naurettava, ei säälittävä, ei sankarillinen (paitsi Èowyn sen pienen hetken) ja niin edelleen. Kukaan ei ole niin eteerinen, luonnonläheinen ja hahmona kaunis (jokainen naisnäyttelijähän on ulkonäöltään aika sirkeä, mutta hahmona kaunis onkin eri juttu). Siihen tarvittaisiin Kultamarja. Kultamarja eteerisenä, luonnonläheisenä, hahmona kauniina (ja ulkonäöltäänkin, luulen ma).
Eipä kyllä ole miehissäkään ketään oikeasti hauskoja. Ovat joko angstisia (suuri osa) tai mukakoomisuudessaan naurettavia ja kenties typeriäkin (raukkaparka Gimli). Sitten jos Tom Bombadil olisi, meillä olisi iloinen miekkonen, jota mikään murhe ei koskettaisi, mutta joka silti tuntisi ne hyvin.

Bombadilin ja Kultamarjan poisjättämisen puolesta puhuu hahmojen vaikeus. Luulen, että jokaisella on erilainen mielikuva näistä kahdesta, ja lähes jokainen olisi elokuvan katsottuaan ollut pettynyt Bombadiliin ja Kultamarjaan, jos heidät olisi otettu leffaan mukaan. Kuinka tehdä Bombadil, joka ei olisi naurettava hypellessään pitkin pöheikköjä ja laulaessaan: "Hei nöpö iloinen"? Niinpä. Sitä olisi leffan tekijätiimi saanut miettiä ja kauan, ja tuskin olisivat saaneet minkäänmoista lopputulosta.

Kumpi lopulta on/olisi pahempi - ei-hauskat miehet ja tylsät naiset vai jättimäinen pettymys yhteen kirjan kenties hienoimmista hahmoista? Sitä en tiedä. Voimme vain toivoa, että sitten kun LOTR filmatisoidaan uudelleen (se kyllä tullaan tekemään, olen siitä varma), he miettivät Bombadilia ja Kultamarjaa. Olisihan se kiva nähdä, millaisina leffan tekijät nämä kokevat.

En sitten tiedä. Olen tyytyväinen leffaan tällaisena, ja se kyllä olisi ollut liian pitkä, jos Bombadil ja Kultamarja olisi otettu mukaan - puhumattakaan Hautakeroista. The twice extended edition? Jaaa-aacksoonnnn...

Näyttelijävalinnat olisivat kyllä kutkuttavi. Minulla on sellainen mielikuva, että Jim Carrey olisi voinut olla mieletön Bombadil. En tiedä, millaiset ovat Carreyn laulunlahjat, mutta hänhän on aina uskottava ja vakavastiotettava vaikka tekee mitä. Jotenkin tuntuu siltä, että hän olisi pystynyt tekemään Bombadilista sellaisen, millainen hänen pitääkin olla. Entä sitten Kultamarja? Minulla ei tule ketään mieleen. Huoh. Ehkä sama ongelma oli leffan tekijöillä?
Kuva
Vastaa Viestiin