Pieniä elokuviin liittyviä kysymyksiä/keskusteluja

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Cecilia Musta
Puolituinen
Viestit: 282
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 4:11 pm
Paikkakunta: Tharasissa, joko Alamaailmassa tai Mustassa Sudessa nurkkapöydässä.

Viesti Kirjoittaja Cecilia Musta »

hahaa, tää taita olla aivan oikea paikka mun kysymykselle... no, FotR soundtrackilla on se kappale 14. olisko ollu joku Lament for Gandalf tai jotain vastaavaa.... siinä Lorienlaiset laulaa omalla kielellään jotain todella kaunista Gandalfin muistoks, anyway onks sen kappaleen sanat FotR kirjassa? onko se itsensä J.R.R Tolkienin käsialaa? jos joku tietää/löytää ni voisko joku kertoa sen sivun numeron? mä en ite löytäny sitä vaik yritinki.....
Teräsbetonista paljon vaikutteita saanut tarinani:
Tulenkantajat
Hömötiainen
Örkki
Viestit: 110
Liittynyt: To Touko 26, 2005 8:44 pm
Paikkakunta: Vaikka missä.

Viesti Kirjoittaja Hömötiainen »

En oikein uskonut sitä todeksi, kun katselin lainattujen DVD:iden kansista TSH-tähtiarvosteluja. FotR oli saanut puoliksi neljän tähden, puoliksi viiden tähden arvosteluja. TTT oli saanut vain viiden tähden arvosteluja, ja RotK myös. Ja silti minusta tuntuu, että FotR on kaikista tunnepitoisin ja jotenkin yksityiskohtaisempi, läheisempi kuin muut. Muissa käsitellään enemmän yleiskuvaa.
Mryi <3 Pointittoman viestin tarjosi Hömötiainen!
Kuva
Avatar
Kurttuviikuna
Puolituinen
Viestit: 293
Liittynyt: La Helmi 07, 2004 9:26 am
Paikkakunta: Dojon katonraja

Viesti Kirjoittaja Kurttuviikuna »

Minä olen myös hieman ihmetellyt tuota arvostelu asiaa. Mutta kai se on niin, että FotR oli vielä niin uusi elokuva ja siinä oli vähän mitään tehosteita, joten se ei iskenyt arvostelijoihin niin kuin Kaksi tornia tai Kuninkaan paluu, jotka ovat vauhdikkaampia ja enemmän toiminnantäyteisiä. Ja minusta näihin kahteen ei olla kiteytetty Sormusten herran tunnelmaa ollenkaan niin hyvin kuin esimerkiksi FotRin pidennettyyn versioon. Mutta ehkäpä juuri näiden seikkojen (selvennykseksi: TTT:ssä ja RotKissa on enemmän toimintaa ja seikkailua ym, kun taas FotR kertoo enemmän tarinaa ja on mukamas hieman tylsempi kuin seuraajansa. Phyh, sanon minä) TTT ja RotK on suositumpia.

Huomaatteko, kuinka raivostuttavaa on, kun ihminen toistaa samaa asiaa monta kertaa, ja vielä niin, että se on todettu jo jonkun muun viestissä kertaalleen? :D

Ja asia jonka takia tänne alunperin tuli oli se, että osaisiko joku kertoa, mistä voisin löytää Kuninkaan paluun pidennetyssä versiossa laulettavan laulun, joka lauletaan kohdassa, kun Aragorn parantaa Éowynin? Tai tietäisikö joku, mistä sanat löytää? Olisin kiitollinen, jos joku saisi selville tämän pienen mieltä askarruttavan asian.
Welcome to the Caribbean, love.
Elenloth
Samooja
Viestit: 456
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:43 pm
Paikkakunta: Puu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elenloth »

Kurttuviikuna, http://arwen-undomiel.com/music.html löytyvät sekä kappale itse että sanat.

Laulun suora osoite: http://www.tevildiel.com/music/Arwens_Song.zip

Ja sanat alla.

Arwen's Song Lyrics
Sung by Liv Tyler

With a sigh
You turn away
With a deepening heart
No words to say

You will find
That the world has changed forever.

The trees are now turning from green to gold
And the sun is now fading
I wish I could hold you closer

edit// off: minulla on 555 viestiä! upeaa XD
Vuoden Tolkienisti 2006 - kysykää mitä haluatte ja saatte varmasti väärän vastauksen!
Avatar
Kurttuviikuna
Puolituinen
Viestit: 293
Liittynyt: La Helmi 07, 2004 9:26 am
Paikkakunta: Dojon katonraja

Viesti Kirjoittaja Kurttuviikuna »

Ensinnäkin onnittelut Elenille viestimäärän karttumisesta noinkin suureen määrään. *kaivelee taskujaan ja ojentaa kävyn ja hieman liiskaantuneen kissankellon*

Toiseksi kiitoksia, että löysit tuon kappaleen. I'm happier than long time. Kiitoskiitoskiitos tuhannesti. *ruttaa Elenin pienen vartalon entistä pienemmäksi ja antaa kilon suklaata*

Eh, en minä siis tietenkään pidä tästä laulusta tai mitään. *vislaa*
Welcome to the Caribbean, love.
Hömötiainen
Örkki
Viestit: 110
Liittynyt: To Touko 26, 2005 8:44 pm
Paikkakunta: Vaikka missä.

Viesti Kirjoittaja Hömötiainen »

Hmm, no ei nyt ihan elokuviin liittyvää, mutta mistä EE:itä saa? Koska ainakaan kirjastoissa niitä ei ole. Paljonko maksaa kpl? Kannattaako ostaa? Mulla on nääs vaan RotK videolla. ^^
Mryi <3 Pointittoman viestin tarjosi Hömötiainen!
Kuva
Elenloth
Samooja
Viestit: 456
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 8:43 pm
Paikkakunta: Puu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elenloth »

Kurttuviikuna kirjoitti:*ruttaa Elenin pienen vartalon entistä pienemmäksi ja antaa kilon suklaata*
Kiitokset kävystä, kukasta ja suklaasta vain, mutta minä en kylläkään ole pieni! (Tai ainakaan minua ei saisi kutsua pieneksi.) *suoristaa koko mittavan 160 cm:n vartensa* XD No joo, ehkä minä olen vähän pieni. Kun en tästä enää kasvakaan. Mutta en liian pieni kuitenkaan ^^

Hmm, sori off. Oli minulla asiaakin.

Hömötiainen, EE:itä kannattaa varmaan etsiä isommista marketeista kuten Prismoista ja Citymarketeista, niissä niitä ainakin vielä on.

Minusta kannattaa ehdottomasti ostaa, ovat hintansa arvoisia. Iloa pitkäksi aikaa ^^

Hmm, se hinta... kuvittelisin, että se nykyisin on jotain 40 ja 50 euron välillä. Sen tarkemmin en osaa sanoa, ja voi olla että tuokin on suoraan päin mäntymetsää.
Vuoden Tolkienisti 2006 - kysykää mitä haluatte ja saatte varmasti väärän vastauksen!
Aragorn
Örkki
Viestit: 9
Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 3:53 pm
Paikkakunta: Hienon puutarhan keskellä. :) (missä ei tarvitse koskaan kastella kukkia ;) )

Aragornin Poika

Viesti Kirjoittaja Aragorn »

Hei. Ja TAAS kyselen, että mistä löydän sen Arwenin ja Aragornin pojan kuvia.. Joku antoi viimeksi TODELLa hyvän linkin, mistä löysi kaikkien elokuvien kuvat silleen jännästi.. :D

Mut ku koneesta meni kovalevy rikki ja uusi kone tuli tilalle niin ei löydä enää sitä sivustoa.. Olisi kiva jos joku taas laittasi tänne sellaen kivan linkin.. :D Tän saa poistaa sit ,.. XD
"Amin mela le"
Avatar
Kurenai
Metsähaltia
Viestit: 604
Liittynyt: La Loka 15, 2005 5:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kurenai »

http://www.framecaplib.com/lotrlib.htm

Tuolta löytyy screencappeja aika kiitettävästi.
Kuva
melian
Örkki
Viestit: 64
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 9:53 pm
Paikkakunta: Rohanin ja Konnun väliä

Viesti Kirjoittaja melian »

Ois mullakin yks kysymys:
Kahdessa Tornissa, kun Saruman esittelee Grímalle kymmenentuhannen henkilön örkkiarmeijansa, niin Gríman poskella näkyy selvä kyynel. Miks se oikein itkee siinä, tietääkö joku? :lol:
urpå
Avatar
Kurenai
Metsähaltia
Viestit: 604
Liittynyt: La Loka 15, 2005 5:46 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kurenai »

Lieneekö se syylä? Okei, en tiedä. Vai olisiko syynä se, kun he kuitenkin ovat siellä älyttömän korkealla, ja siellä tuulee aika lujaa? Jos Gríman silmät ovat tavallista herkemmät? (sanoo ihminen, jonka silmät alkavat vuotaa pienestäkin tuulenvireestä)
Kuva
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Kannatan tota syylää. Tai sitten se on sellanen isohko luomi, joka näkyy van pienenä möykkynä kasvoissa kaiken valkoisen paakkelin alla.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Ehkä Grima itkee örkkilauman julmaa kauneutta? Tai sitä kun hän tajuaa minkälaisen hirvitysjoukon Saruman lähettää kansaansa tuhoamaan? :D
All you need is love...
melian
Örkki
Viestit: 64
Liittynyt: Su Huhti 16, 2006 9:53 pm
Paikkakunta: Rohanin ja Konnun väliä

Viesti Kirjoittaja melian »

Lieneekö se syylä? Okei, en tiedä. Vai olisiko syynä se, kun he kuitenkin ovat siellä älyttömän korkealla, ja siellä tuulee aika lujaa? Jos Gríman silmät ovat tavallista herkemmät? (sanoo ihminen, jonka silmät alkavat vuotaa pienestäkin tuulenvireestä)
Ei se kyllä syylä ole, kun se kyynel näyttää valuvan siinä... :D
Miks vaivaan pientä päätäni näin tyhmillä asioilla? x)
urpå
Celebaelin
Puolituinen
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 8:45 pm

Viesti Kirjoittaja Celebaelin »

Ei se nyt tyhmää ole. Kuuluu oleellisesti hahmon luonteeseen ja persoonaan. :D
All you need is love...
Vastaa Viestiin