Trilogian paras näyttelijä

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Vastaa Viestiin
jääkuningatar
Örkki
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 12:53 pm
Paikkakunta: satumaa

viggo ihana söpöliini!

Viesti Kirjoittaja jääkuningatar »

:D Viggo osasi näytellä ihanasti Aragornin osan! Tosi söpö myös kuninkaana... :wink:
Rhiannon
Örkki
Viestit: 11
Liittynyt: To Kesä 24, 2004 9:43 pm
Paikkakunta: Jihuu-maa

Viesti Kirjoittaja Rhiannon »

Jopas nyt jotakin. Ensin ajattelin, että tähän kysymykseenhän on helppo vastata ja sitten...ääh. Kyllä minunkin mielestäni kaikki näyttelijät olivat aivan mahtavia ja parasta elokuvissa onkin näyttelijöiden yhteistyö. Kaikki Sormuksen ritarit ovat niin...täydellisiä yhdessä. Joka tapauksessa yritän nyt tässä valita omat suosikkini, vaikka vaikeata onkin.

- Ian McKellen: Tällä herrasmiehellä on karismaa! Gandalfista tulee McKellenin tulkinnassa juuri sellainen kuin on; viisas, mahtava ja kuitenkin kärkäs nauramaan ja vitsailemaan.

- Viggo Mortensen: Ehdoton suosikkini. Tosin en koskaan ajattele Aragornia niin, että joku "näyttelee" häntä. Kankaalla ei ole Viggon näyttelemä Aragorn, vaan *Aragorn* itse ilmielävänä. Aragorn on aina ollut lempihahmoni kirjoissa. Elokuvien Aragorn on...aivan ihana, puhumattakaan komeudesta, majesteettisuudesta...aah. En voi kehua tarpeeksi paljon tätä suoritusta. Eläytymiskyky on aivan mahtava. Toisaalta en oikein pitänyt King Elessarista...Striderina Aragorn oli parempi, villimpi ja vapaampi.

- Sean Bean: Voi rähmä, että kuoli ensimmäisessä elokuvassa, kun oli niin hyvä. Bean näyttelee Boromiria hienosti, varsinkin sitä "kaksijakoisuutta". Ja on komea...

- Bernard Hill: Théoden oli hienosti näytelty; surullinen, vanha, ylpeä mies, joka haluaa viedä kansansa voittoon. Hill teki Théodenistä inhimillisen.

Siis tämä listahan jatkuu vaikka kuinka pitkään. Andy Serkis Gollumina...voi elämä. Ja Sean Astin! Mitäpä muuta voi sanoa: mahtavia näyttelijäsuorituksia. Myönnettävä on, että jotkin kohdat ovat jo aika jähmeitä ja kökköjä, mutta muuten...bueno.
"The King's garden is not the world, you foolish squib,' said a big Roman Candle; 'the world is an enourmous place, and it would take you three days to see it throroughly." (Oscar Wilde)
Erediel
Örkki
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Kesä 29, 2004 10:09 am
Paikkakunta: Lothlorienin metsät

Oscarit...

Viesti Kirjoittaja Erediel »

No siis... Oikeastaan kaikki näyttelijät on valittu aivan oikein. Ainoa, joka todella pahasti häiritsi oli Elijah Wood. Leffan perusteella olen alkanut vihata Frodoa niin paljon kuin pystyy. Hyi Hyi!

Mutta parhaimmistoa:
- Cate Blanchett on täydellinen Galadriel. Juuri oikealla tavalla arvovaltainen ja ikuinen.

- Orlando Bloom sopii todella hyvin Legolasin rooliin. Se on just sopivan "kaunis" haltiaksi. Ja kuitenkin ylhäisen oloinen.

- Christopher Lee on aivan loistava pahis. Sillä on auktoriteettia ja se on jotenkin uhkaavan oloinen.

- Billy Boyd on kuin ilmielävä hobitti. Kun saattue on "maailmalla" niin Pippin on aivan pihalla kaikesta. Loistava suoritus :)

- Viggo Mortensen loistaa Aragornin roolissa. Viggossa on jotain kuninkaallista vaikka se onkin sellainen samooja :P

Siinäpä ne. En muita mitenkään syrji, mutta nämä olivat ne jotka omasta mielestäni erottuivat edukseen. Muutkin olivat todella osuneita. (Frodoa en siltikään siedä).
I stay,
to watch you fade away.
I dream of you tonight,
tomorrow you´ll be gone...
yashmine
Moon Child
Viestit: 604
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 7:29 pm
Paikkakunta: Sateenkaaren päässä.

Viesti Kirjoittaja yashmine »

Noh... Minusta melkein kaikki olivat hyviä, mutta täytyy mainita nyt vain pari parasta.

1. Cate Blanchett, koska se sopi niin täydellisesti Galadrielin rooliin ja se osasi näytellä sitä. Sillä on myös ihana ääni... ja ihanat ilmeet...
2. Ian McKellen, koska sillä oli loistavat ilmeet ja se oli niin Gandalf-pappa... Ne kaikki kohtaukset, missä se oli, oli niin luontevia.
Rakasta minua kyselemättä.

___
-Vuoden 2005 tulokas-
-Vuoden 2007 Merri-
HotElf
Örkki
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 11:49 am

Viesti Kirjoittaja HotElf »

Orlando Bloom - Absolutely! Se vaan osaa esittää jotain, mitä se ei ole; rauhallista, tyyntä...ihan vastakohtaa dynaamiselle ja energiselle... (Onhan Legsu noitakin, mutta enemmän kuitenkin sellainen...en sano passiivinen, vaan...rauhallinen)

Ian McKellen - Gandalf on juuri sellainen, kuin sen pitääkin. Silmäykset, kulmien mutristelut...kaikki! Juuri niinkuin pitää

Cate Blanchett - Ihan mahtavan kumiseva ääni...Galadriel on JUURI tälläinen...ylväs...ja kumiseva. :)

Billy Boyd ja Dominic Monaghan - *laughs* Naurattaa ihan ajatellessakin niitä! Miten ne osaa?
Nictus
Örkki
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2004 2:29 pm
Paikkakunta: Turku.

Viesti Kirjoittaja Nictus »

Orlando Bloom ja Billy Boyd. :wink:
Ei mee tiietä.. Me ajetaan vaan mopolla..
Faidra
Örkki
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 10:33 pm

Viesti Kirjoittaja Faidra »

Hyvin moni, itseasiassa. Cate Blanchett, Ian McKellen, Andy Serkis, Dominic Monaghan, Billy Boyd, Christopher Lee, Sean Bean Miranda Otto, Sean Astin, Elijah Wood.
No ääh.
Oikeastaan kaikki (sitä RotKin vaaleanpunaista "örkkiä" ja vastaavia luukunottamatta XD) suorittivat roolinsa hyvin tai jotkut ainakin kohtuullisesti.

Monet täällä tuntuvat kovasti haukkuvan herra Woodia :? . Noh, kyllä se miunkin mielestä on välillä hermoja raastavan 'tönkkö', mutta otetaan huomioon että Frodon rooli on kuitenkin yksi vaikeimmista.
Tämä on kuitenkin vain minun mielipiteeni.
*häipyy hortoilemaan jonnekin mutisten omiaan*
~Don't say
We have come now to the end
White shores are calling
You and I will meet again

And you'll be here in my arms
Just sleeping~
RanDOM
Örkki
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 09, 2005 8:15 pm
Paikkakunta: Kontu

Viesti Kirjoittaja RanDOM »

Dominic Monaghan -jojojooo; ei ollut merkittävän suuressa ja vaikessa roolissa, mutta vei ainakin mun sydämeni. Sen perusteella mikä se tekee siviilissä se on hyvä tyyppi. Go Greenpeace!
All my friends have gone to battle.
I would be ashamed to be left behind.
Estel
Örkki
Viestit: 47
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 8:04 pm

Viesti Kirjoittaja Estel »

Newra kirjoitti:Viggo. Viggo on Arska, Arska on Viggo. Vaikea kuvitella ketään muuta siihen rooliin. Ei vain onnistu.
Juuri näin. Viggo osaa eläytyä siihen Aran rooliin. Ja siitä seurauksena on täydellistä jälkeä valkokankaalla. :wink:
Forget this life.
Avatar
Phoenix
Örkki
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 12:21 am
Paikkakunta: Lórien

Viesti Kirjoittaja Phoenix »

Voi tuo oli vaikee, no tota kaikki oli tietysti aivan loistavia!! Mutta mulle jäi jotenkin Viggo Mortensen joka mielestäni loisti Aragornin roolissa, olisi vaikeaa ajatella ketään muuta Samoojan osaan.
Toisena Craig Parker Haldirina jonka ylpeys häikäisee.. 8)
Sean Bean alias Boromir jäi mieleen pienestä puolipahis roolista.
Viimeksi muokannut Phoenix, Su Heinä 30, 2006 4:00 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Here you leave today and enter the world of Yesterday, Tomorrow and Fantasy"
Chokehold
Örkki
Viestit: 162
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 6:03 pm

Viesti Kirjoittaja Chokehold »

Rehellisesti voi sanoa, että paras näyttelijä on Christopher Lee, vaikka hän ei olekaan suosikkini. ^^ Christopher Lee yksinkertaisesti vain osaa näytellä, ja on loistava Sarumanina..
Freed from the gravital leash
I swear the heaven is in my reach
Arawiena
Örkki
Viestit: 118
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 5:37 pm

Viesti Kirjoittaja Arawiena »

Viggo. Vaikka voissa paistas! :lol:

Ja Andy teki kyllä loistavan näyttelijäntyön Klonkun roolissa *nostaa hattuaan* :D

Mutta eihän se ah-niin-ihanaa Viggoa voita! :lol: :oops:
swirly
Örkki
Viestit: 18
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 4:52 pm

Viesti Kirjoittaja swirly »

Kaikki oli tosi hyviä ja kaikki hoitivat roolinsa hyvin.
Mutta yhden nostan ylitse muiden ja se on Elijah Wood, se näytteli hyvin niinkuin muutkin, mutta kun se on niin (mua ihteenikin hävettää tunnustaa)niin kaunis. Kaunis, ja sai Frodon elämään hieman muumiomaisella tavallaan ja niin kaunis, kuten koko elokuvakin :lol:
Toisaalta minä ainakin olen ajatellut Frodon aina viisaaksi ja viisaathan ovat vähän tönkköjä, hitaita, ja mitäköhän vielä. Eli hyvä näyttelijä Frodon rooliin...
Galadriel oli huumavan hyvä, sellainen kuin sen pitääkin olla. Ja kaunis :D
Ei muuta.
En minä ole hullu, minä vain näen asiat niinkuin ne oikeasti ovat.
Arawyn
Puolituinen
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 6:44 pm
Paikkakunta: Nightwishin treenikämppä

Viesti Kirjoittaja Arawyn »

Hyvät, pahat ja rumat


Hyvät: Sean Astin, sopi hyvin Samiksi.

Ian Mckellen, sopiva Gandalfiksi.

Andy Serkis, niin klonkkumainen, hyvä ääni.

Elijah Wood, ihan hyvä Frodo.

Viggo Mortensen, Arskamainen :mrgreen: .


Pahat: Liv Tyler, ylinäytteli.


Rumat: John Noble, ei huono näyttelemään, mutta Denethor on ruma.

Tossahan noi sitten olikin. :D
Once I am sure of my task I will rise again.
Culhirwen
Örkki
Viestit: 117
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 9:43 pm
Paikkakunta: Täällä jossakin

Viesti Kirjoittaja Culhirwen »

Luulin jo vastanneeni tähän, mutta eipä näkynyt avaani tuolla.

Suosikkini on, kuten jo avastakin voi päätellä, Craig Parker Haldirina. Uusi tuttavuus, ja sopi rooliin täydellisesti. Hän sai Haldirin tuntumaan juuri sellaiselta, kuin kirjassakin, ja oli ilo nähdä hänet myös TTT:ssä, vaikkei hän kirjan mukaan siinä olisi ollutkaan.

Myös Viggo Mortensen teki loistavan suorituksen Aragornina. Loistava näyttelijä muutenkin, yksi niitä harvoja, jotka olen nähnyt myös muissa elokuvissa.

David Wenham lukeutuu myös minun suosikkeihini. Faramir saattoi olla elokuvissa kovempi kuin kirjoissa, mutta minusta se sopi niinkin.
Vastaa Viestiin