Trilogian paras näyttelijä

Haluatko keskustella TSH:n valkokangasversioista?

Valvojat: Frim, Miaplacidus

Vastaa Viestiin
Annatar
Puolituinen
Viestit: 389
Liittynyt: Pe Marras 04, 2005 4:09 pm
Paikkakunta: Rohanin ruohotasangot

Viesti Kirjoittaja Annatar »

Ohoh, olin vahingossa tunkenut nuo mielestäni parhaat näyttelijät tuonne huonoimpien TSH- näyttelijöiden topicciin. Hupsis.

Naisnäyttelijöistä pidän kovasti kaikista, erityisesti Livistä. Mielestäni Liv on luonnollinen ja herkkä näyttelijä. Korvani tykkäävät puhetavastaan ja äänestään; voisin kuunnella leffa-Arwenin puhetta vaikka kuinka pitkään.
Caten haltiakatseet ovat upeita, ja Mirandakin klaaraa hienosti roolinsa, joka tosin on kirjoitettu leffaan hiukan ärsyttäväksi kitisijäksi ja vetistelijäksi. Eowynistä on jätetty pois suurin osa siitä vahvuudesta ja ylhäisyydestä, mistä minä pidän kaikkein eniten kirjassa... mutta sillehän ei mahda mitään.
Ruusakin on kaikin puolin ihana ja suloinen leffassa.

Muuten minä pidän erityisen paljon siitä, miten hyvin Noble eläytyy Denethoriksi ja Weaving Elrondiks; loistavat suoritukset. Elrond on niin katkeran oloinen ja Denethor hienosti näytelty, vaikka sekopääksi on tehtykin.
Ja Wenhamin Faramir: hienosti näytelty, ja herran kasvot ja silmät ovat hurjan ilmeikkäät.
Parkerkin on leffoissa ihan hyvä Haldir; ylpeys on kohdallaan ja nenä turkasen hieno haltiasoturille. (Hidastettuna näyttää muuten aivan hillittömän hassulta kun Haldir tervehtii Aragornia ja niin edelleen; ne suun liikkeet ja asennot ovat todella hulvattomia. Kenen eivät olisi? :wink:) Muita leffojaan en ole nähnyt, joten muikenen taas kuin vaari siltä osin.
Viimeksi muokannut Annatar, La Maalis 25, 2006 9:36 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vuoden Draamaficcaaja 2007

Kauniin avan taiteili julietik.

Ruoskatarin (okei, Ruoskattaren ;)) kautta Annatariksi jälleen.
Puppet
Örkki
Viestit: 53
Liittynyt: To Loka 28, 2004 7:30 pm
Paikkakunta: Perämetsä

Viesti Kirjoittaja Puppet »

Billy Boyd(toivottavasti se kirjotetaan noin). Se sopi Pippinin rooliin täydellisesti. En voisi kuvitella ketään muuta näyttelemään sitä.
I'm a puppet.
So come and get me! *pervo*
Avatar
Etiäinen
Puolituinen
Viestit: 355
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 9:12 pm
Paikkakunta: Metsä

Viesti Kirjoittaja Etiäinen »

Viggo Mortensen on ihan nappivalinta. Olin etukäteen vähän huolissani mun Aragornista, mutta ei onneksi ollut syytä ^^

Christopher Lee Sarumanina on aivan loistava, samoin Ian McKellen Gandalfina.
Billy Boydia parempaa Pippiniä ei voisi kuvitella.
Ja John Rhys-Davies (Gimli) ja Andy Serkis, mahtavia.

David Wenhamin suoritus Faramirina, se, mikä ajaa Faraa eteenpäin, se miten se toivoo isänsä hyväksyntää tulee roolissa hyvin esiin.

Cate Blanchett onnistuu hyvin Galadrielina, sitä viisautta ja ylhäisyyttä ei varmasti ole helppo ilmaista.

Ja kuten tuossa ylempänä sanottiin niin Noble Denethorina on kyllä loistava, vihaan hahmoa vielä enemmän kuin kirjassa eli rooli on onnistunut ^^

Ja sitten, Elrond.
Tykkään Elrondista kirjassa yli kaiken, mutta tän
(Muoks//: Hugo Weaving)
leffa-Elrondin puhetyyli on jotenkin epä Elrondmainen, epähaltiamainen ja ne ilmeet on vähän jäykkiä ja luonnottomia.

Ja anteeksi, ei saa hirttää mutten hirmuisesti tykkää Bloomista Legsinä. Sen ääni ei sovi Legolasille.
Niin tie on musta,
vaan mustempi ois mieli kulkijalla,
Jos kuu ei paistaisi hopeaansa
Kuoleman kattilalla - tummuvan taivaan alla.

Viikate:Tie

"Mutta koska jonkun pitää sotkea asiat" | Vuoden Pippin 2009
Aragorn
Örkki
Viestit: 9
Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 3:53 pm
Paikkakunta: Hienon puutarhan keskellä. :) (missä ei tarvitse koskaan kastella kukkia ;) )

Viesti Kirjoittaja Aragorn »

Viggo Mortensen. Ah. Niin hyvä. Ei yli näyttelemistä ja sitten ääni oli sopiva .. (ei liian nopeaa..) Niin ja ulkonäkö ;) Niin eläytyvä. ** Paras paras paras! *1o*

Billy Boyd - (Katoin puppelta miten toi kirjoitetaan, koska en ittekkää tienny) aivan mahtava. Hauska. En osaa vaan kuvitella muita! !! ^^


Elijah Wood- Hyvä Frodo. Ei ole mitään moitittavaa...? Juup mut kolmosen lopussa siinä kun koko kansa kumarsi heille, niin ne kulmat oli ouvosti välillä ja ilme :D **

Sean Astin- Niin Sam, kuin kukaan voi olla!!
"Amin mela le"
Crow
Örkki
Viestit: 117
Liittynyt: Su Maalis 19, 2006 4:11 pm

Viesti Kirjoittaja Crow »

Mäkin tykkäsin Viggosta. Se vaan oli niin... Hyvä? Juu, mä en keksi mitään muuta sanaa.
Ja sitten Liv Tyler. Arwen on ollu yks mun suosikkihahmojani kautta aikojen. [Tosin, mä luin kirjat vasta nähtyäni Kaksi Tornia -elokuvan. Mutta silloin noista ei muodostunut mitään käsitystä.]
Ja... No, kuka nyt lieneekään näytteli sitä Eowynia oli myös yks parhaimmista. Vaikka se sen rooli olikin tehty liian erilaiseksi, kuin kirjoissa.
Lynxia
Warheart
Viestit: 710
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 12:34 pm
Paikkakunta: City of Angels
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lynxia »

Nojoo, tämä oli aika vaikea, mutta sanon nyt, että Cate Blanchett teki mielestäni parhaan roolisuorituksen elokuvissa. Ehdottomasti. Hän teki Galadrielista aivan upeaniahananmahtavan ja silti...ah.

Miehistä parhain oli ehdottomasti Mortensen. Hän oli nappivalinta Aragornin rooliin. Ei muita perusteita tähän valintaan.

Floppajat olivat sitten mielestäni Tyler ja Otto. Otto ei siinä mielessä, että hän olisi ollut huono näyttelijä vaan siksi, ettei Éowyn ollut minusta roolihahmona tarpeeksi voimakas ja luja. Otto oli loistava, roolihahmonsa ei. Ristiriita, mukamas?^^ Tyler oli näytteli jotenkin liikaa, hänestä tuli hirveän ylimielinen Arwen. Eikä minun mielestäni Arwen ole ylimielinen.
We're all just dancers of the Devil's dance floor

Vuoden 2007 Gandalf (:
Hobittipieni

Viesti Kirjoittaja Hobittipieni »

Hmm..rakastan kaikkia trilogian näyttelijöitä, etunenässä Sir Ian Mckellen, Christopher Lee, Viggo Mortensen, Liv Tyler(vaikka monet tuntuvat inhoavan:D), Sean Astin, Dominic Monaghan, Billy Boyd ja Andy Serkis.

Kiistattomaksi ykköseksi listallani nousee kuitenkin Elijah Wood, tällä hetkellä lempinäyttelijäni. En voi itselleni mitään, mutta minusta hän, niinkuin toki kaikki muutkin trilogian näyttelijät, sopii hahmoonsa niin hyvin ja näytteleekin sen kunnialla kotiin, etten voi vastustaa häntä!(Taas yksi ihQ-hehQutus):D
Elvellon
Örkki
Viestit: 101
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 10:21 pm

Viesti Kirjoittaja Elvellon »

hehehe ... osaan taas juu .. ( viestinsaapoistaajoshaluu)
empä osaa päättää kun ne kaikki oli omalla tavallaan hyviä näytteliöitä :oops:
kasvatetaan kotona viinirypäleitä ja poltetaan rusinoita piipussa
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Billy Boyd teki miuhun vaikutuksen Pippininä. Ei siihen kukaan muu oli sopinutkaan. Hienosti lauloi sen laulunkin Kuninkaan paluussa. Iha itkua väänsin, ku katoin. Ja itken vieläkin, kun katon kyseistä kohtaa leffasta.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
memento
Puolituinen
Viestit: 274
Liittynyt: Ma Tammi 30, 2006 5:14 pm
Paikkakunta: äidin kasvimaalla, raparperin alla

Viesti Kirjoittaja memento »

Andy Serkis. Joskus kun katoin making of Lord Of The Rings - dokumentti pätkää. Siinä näytettiin ku Serkis teki omaa osuttaan, tyyppi näytti mahtavalta sinisessä hiihtopuvussa.

EDIToonpas mie ollut tyhmä, kun en ole käyttänyt edellisessä viestissä edit nappulaa :?
Viimeksi muokannut memento, La Heinä 22, 2006 3:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"minä saatan ajatella itsenikin tainnoksiin"
Nerwen
Pikku Eskapisti
Viestit: 1506
Liittynyt: To Touko 18, 2006 6:12 pm
Paikkakunta: Pieni kylä Rohanissa

Viesti Kirjoittaja Nerwen »

Viggo oli paras! Ilman häntä en välttämättä tykkäisi Aragornista niin paljon, nappivalinta! Paras, paras paras! (Ei, ei minulla ole pakkomiellettä häneen liittyen...)

Ja toinen hyvä oli Sean Astin. Juuri sellainen kuin Sam on. Nappivalinta tämäkin. Ehdottomasti, parempaa Samia ei ole eikä tule.

Ja Liv Tyler EI ole huono...
Cate Blanchett (jos se kirjoitetaan noin), oli myös paras mahdollinen Galadriel. Olen vähän muuttanut käsitystäni viime aikoina.

Muuten, kun kirjoitin äsken paras, meinasin kirjoitaa parsa. Parsa mahdollinen Galadriel, tosiaan...*hekottaa virheelleen, jonka korjasi*
The Lord of the Rings
is one of those things:
if you like you do:
if you don't, then you boo!


~ J.R.R. Tolkien

Vuoden romance-ficcaaja 2007-2010, Vuoden ficcaaja 2014
savukka
Örkki
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 6:13 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja savukka »

Musta kaikki oli tosi hyviä, mutta pakko mainita pari ihmistä, ketkä oli musta yli kaiken.

Ian McKellen oli musta tosi hyvä Gandalf, en tiedä miksi, mut se teki muhun vaikutuksen.

Elijah Wood on täydellinen Frodo, vaikeita kohtia löytyy, mihin kaikki ei pysty, mutta jotka Lij veti todella hyvin.

Orlando Bloom. Musta todella hienosti näytelty, ensimmäinen kunnon leffa ja kaikkea. Aika suuret paineet siinäkin, kun on todella odotettu ja hyvä leffa, ja itse ekakertalaisena siellä kaikkien konkareiden seassa. Hyvin tehty!
Avatar
Andune
Velho
Viestit: 1085
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 12:08 pm
Paikkakunta: Valimar

Viesti Kirjoittaja Andune »

Kaikki näyttelijäthän tekevät aivan mielettömän hyvän roolisuorituksen. Mutta pitää sitä nyt pari nostaa esiin.

Sean Astin:Onnistuu vallan mainiosti roolissaan herkkänä ja auttavaisena Samina. Vallan ihastuttavaa.

Viggo Mortensen:Mitä olisi Keski-Maa ilman monilahjakasta Aragornia? Viggo tekee mahtavan suorituksen tässä melkoisen fyysisessä roolissa. Osaa myös olla sopivan herkkä ja yksinkertaisesti aivan ihana :) Nappivalinta,nappisuoritus.

Kate Blanchett:(uskokaa pois, olen tarkistanut asian, se kirjoitetaan K:lla) Se katse, ne lumoavat silmät! Galadrielin rooliin täydellinen. Katesta tuntuu huokuvan arvokkuutta ja viisautta,siinä menee hiljaiseksi elokuvaa katsoessa kun Galadriel ja Celeborn astelevat niitä portaita alas Saattuetta kohtaamaan.

Liv Tyler:Hän on yksinkertaisesti haltia. Isosiskoani ärsyttää hänen kuiskiva puhetapansa, mutta minua ei :) Hän on ilmetty Arwen. En sanoisi rooliansa helpoksi. Liv Tyler vaan osaa esittää roolinsa niin, että Arwen on elokuvissa vahva vaikka ei miekkaa heilutakkaan. Minun mielestäni Liviä vihataan ihan turhaan(Liv omaa myös erittäin kauniin lauluäänen)

Ian McKellen ja Christopher Lee:Miehet ovat aivan loistavia velhoja! Molempien kasvoista näkee sen tiedon määrän suuruuden että huhhuh. Christopher osaa näytellä "hullua", Ian taas...molemmilla ne ilmeet, kasvojen käyttö on todella hyvää.

Andy Serkis:Kuka muka olisi parempi Klonkun osaan? Se ääni on aivan loistava. Andy tehnyt kovan työn tässä vaikeassa roolissa, nostakaamme siis hattua *hakee hatun ja nostaa sitä*Wetalle myös plussa Klonkun ulkomuodosta.

Vielä pari mainintaa: Miranda Otto suoriutuu hyvin Éowynin roolista, osaa olla herkka mutta myös kova ja rohkea. Karl Urban, syötävän komea Éomerina(vaikka näyttääkin yhdessä kohtaa jänikseltä:roll:)Sean Bean ja David Wenham, näin juuri! John Noble on aivan loistava Denethorina. Bernard Hill ja Brad Dourif: nappivalinnat Théodenin ja Gríman rooleihin. Orlando Bloom on täydellinen siloposkinen haltiapoju. Sopivan herkkä mutta myös kovuutta löytyy(eipäs ajatella kaksimielisesti) John Rhys-Davies on mahtava roolissaan. Haltsaa hyvin siivottoman Gimlin roolin. Billy Boyd ja Dominic Monaghan: näiden kaksikon ilmeet, huumori ja rohkeus roolihahmoissaan, täydellistä.

Noniin, kai olen kaikista maininnut jotain? Meinasi unohtua: Ian Holm, se on ihan Bilbo :) Lisäilen jos unohtui jotain :)

Edittiä: Elijah Wood, se unohtui :) No, itse en olisi pystynyt kuvittelemaan ketään muuta Frodon rooliin. Elijah tekee (niinkuin kaikki muutkin) hyvän roolisuorituksen. Ei ole varmaan kovin helppo näytellä järkensä menettänyttä. Mutta joo, näin juuri!
Viimeksi muokannut Andune, Ma Elo 14, 2006 8:11 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuoden Tolkienisti 2007, Vuoden Aragorn 2008 ja 2010 sekä Vuoden Draama-ficcaaja 2009
Avatar
Daealis
Metsähaltia
Viestit: 650
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 4:02 pm
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daealis »

Näyttelijät jotka osasivat hommansa

Andy Serkis. Diginäyttelijöiden viitannäyttäjä, loistava roolisuoritus klonkulle. Andyn oma persoona oli suuri osa klonkkua, eikä miekkosen energisyys ja panostus jäänyt näkymättömiin kankaallakaan, digitaalisen päällemaalauksen jälkeen. ^^

Brad Dourif, kärmekieli, toimii. Tosin vähän liian heikko ja typerä hahmo, mutta muutamia hyviä hetkiä löytyy elokuvistakin.

Ian McKellen ja Christopher Lee. Kuten monet jo sanoneetkin, ei paljon parempia velhoja löydy. Molempien roolit sopivat kuin nyrkki silmään, perfect match! Gandalfilla niitä on ehkä vähän vähemmän, ja ikävä sanoa, mutta Saruman kuulostaa vuorelle myrskyä manaillessaan ihan liian nuorelta ollakseen ikuinen naavaparta esiajoilta :D

Bruce Spence, eli Sauronin suu.. Olen nähnyt herran aiemmin vain yhdessä roolissa, Mad Max 2 elokuvan mielipuolisena gyrokopteristina. Tämä suoritus oli jopa sitä parempi. Yksi elokuvan parhaimmista hahmoista.

Tietenkin myös pari hobitinnäyttelijää onnistuivat kiitettävästi rooleissaan. Nimittäin Pippin ja Merri...


Näyttelijät joiden suoritukset jättivät toivomisen varaa

..Ne toiset hobitit taas eivät osanneet hommaansa ollenkaan. Sean Astin ja
Elijah Wood, surkeaa. Elijah Wood ei ole ikinä ollut mikään loistava näyttelijänä, eikä hobitinosan ylinäytteleminen ollenkaan hälventänyt tätä mielipidettä. Frodo vain ruikuttaa koko elokuvan läpi kuinka kurjaa hänellä on. Puolivälissä extendediä yleisö jo tarjoaa partateriä:'siinä! viillä ne rantees niin päästään tuosta parkumisesta!'. Sam taas sitten pomppii joko hurjan murisevan sankarin tai Frodon kaltaisen paskahousuisen uikuttajan välissä, jompikumpi, yksi ja taas toinen. Kaadutaan uupumuksesta naamalleen sadan metrin nousun jälkeen ja yhtäkkiä ilman isompaa syytä ollaankin taas niin voimissaan että poimitaan vaikka vuoria maasta, muristaan ja kannetaan puoli kontua selässä tuomiovuoren syvennyksiin.
Tears are a waste of good suffering.
T.E.R.O - Taitava ja Ekstaattisen Reipas Orjapiiskuri
Vuoden Jääräpää -07 & -08 \o/
miuy
Örkki
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 10:02 pm

Viesti Kirjoittaja miuy »

Mielestäni Viggo Mortensen on paras. Viggo on juuri sopiva Aragorn ja hän on hyvin taidokas ja lahjakas näyttelijä, sisäistänyt Aragornin roolin hyvin. Ja se ulkonäkökin. ^^
Viimeksi muokannut miuy, Su Syys 10, 2006 4:10 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Because I continue to sleep, I am unconscious of everything.
I am drowned in my own dream where no one can reach me. ~
Vastaa Viestiin